Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2007

Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού: Επιτέλους φως

Μετά από αρκετό καιρό διαβουλεύσεων, συσκέψεων προχτές ανακοινώθηκε η προτεινόμενη μορφή που θα αποκτήσει τόσο το Μητροπολιτικό Πάρκο όσο και η ευρύτερη περιοχή γύρω του.
Για όσους δεν γνωρίζουν το παλιό αεροδρόμιο στο Ελληνικό (τόσο το δυτικό όσο και το ανατολικό) μετατρέπεται σε πάρκο και θα συνενωθεί μαζί με τον Άγιο Κοσμά δημιουργώντας μια έκταση 6.000 στρεμμάτων περίπου.
Παρουσιάστηκε λοιπόν το προτεινόμενο σχέδιο προς δίμηνη συζήτηση από τους τοπικούς Δήμους και φορείς και αμέσως μετά θα δημιουργηθεί μια εταιρεία αποκλειστικά για την δημιουργία και εκμετάλλευση αυτού του χώρου. Εκτός άλλων προβλέπεται και η πώληση 300 στρεμμάτων για να αυτοχρηματοδοτηθεί το όλο έργο. Σε βασικές γραμμές το σχέδιο προβλέπει.
Δημιουργία Μητροπολιτικού πάρκου που θα ξεκινά από το Ανατολικό Αεροδρόμιο και θα καταλήγει στην παραλία του Αγίου Κοσμά ενώ συνολικής έκτασης περίπου 6.000 στρεμμάτων και θα συνορεύει με τους Δήμους Ελληνικού, Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Αλίμου.
Επίσης θα εφάπτεται με τους υπό κατασκευή Σταθμούς Μετρό Αργυρούπολη και Ελληνικό. Σύνδεση του δικτύου του Τραμ με τον Σταθμό Μετρό Ελληνικό για την καλύτερη πρόσβαση των πολιτών. Δημιουργία κλάδου της Αττικής Οδού (Ελεύθερη Λεωφόρος Ελληνικού) που θα περνάει κάτω από το πάρκο και θα ενώνεται τόσο με την Λ. Βουλιαγμένης όσο και με τη Λ. Ποσειδώνος. Υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος στο τμήμα του Αγίου Κοσμά προκειμένου αυτό να ενωθεί με το Πάρκο. Διατήρηση όλων των γηπέδων που δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Το πάρκο θα περιλαμβάνει εκτάσεις τόσο με υψηλή βλάστηση και μεγάλα δέντρα όσο και γρασίδι ανάλογα με την περιοχή. Επίσης θα δημιουργηθεί και η Ολυμπιακή Πλατεία που θα γίνει προφανώς κάτι σαν σήμα κατατεθέν για το Μητροπολιτικό Πάρκο. Η διάρκεια δημιουργίας αυτής της όασης μέσα στο χάος της Αθήνας θα διαρκέσει 4 χρόνια περίπου και οι πύλες για το κοινό θα ανοίγουν μάλλον τμηματικά.

Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2007

Προαστιακός: πάμε Ξυλόκαστρο & Λαύριο!

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος είναι πλέον για τα καλά σε φάση επεκτάσεων.
Μετά τις τελευταίες του επεκτάσεις προς Πειραιά και Κιάτο τώρα είναι υπό κατασκευή η περαιτέρω επέκταση του στο Ξυλόκαστρο υπολογίζεται ότι αυτό θα γίνει εντός του 2010 και θα εξυπηρετεί κυρίως εκείνου που μετακινούνται από και προς Πάτρα καθώς θα επιφέρει και μειώσεις στις χρονοαποστάσεις. Ο Σταθμός που θα κατασκευαστεί στο Ξυλόκαστρο θα είναι και αυτός εκτός πόλης.
Σε φάση μελέτης είναι όμως και η πολύ σημαντική επέκταση προς Λαύριο. Πρόκειται για μια επέκταση που θα ξεκινά μετά το Σταθμό Κορωπί και θα έχει τους εξής Σταθμούς:
Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Θορικό , Κέντρο Λαυρίου, Λιμένας Λαυρίου. Ο διαγωνισμός αναμένεται εντός του 2008 και η ολοκλήρωση εντός του 2013.
Επίσης Προαστιακές γραμμές γίνονται και οι γραμμές προς Θήβα(2009) και Χαλκίδα (2008).

Μαλλιακός: Επιθεώρηση και ανασκόπηση έργων

Προχτές 21 Νοεμβρίου 2007 ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ πραγματοποίησε επιθεώρηση των έργων που γίνονται στο Μαλλιακό Κόλπο μήκους περίπου 80 χλμ.
Όπως ήδη γνωρίζετε 37,5 χλμ νέου αυτοκινητόδρομου έχουν παραδοθεί από τον Άγιο Κωνσταντίνο μέχρι και τις Θερμοπύλες, ενώ τα υπόλοιπα 12,5 χλμ μέχρι τη Λαμία αναμένεται να δοθούν περίπου σε 6 μήνες (Μάιος 2008) αρκετά πιο σύντομα από την προγραμματισμένη παράδοση τους.
Είναι εκείνα τα χιλιόμετρα που έχουμε θρηνήσει εκατοντάδες νεκρούς. Χαίρομαι πραγματικά όταν συμβαίνει αυτό γιατί στην Ελλάδα είμαστε συνηθισμένοι στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων.
Εν πάσει περιπτώσει έχει παραδοθεί επίσης ένα μικρό τμήμα αυτοκινητοδρόμου μετά τη Λαμία μήκους 4 χλμ (μέχρι τον κόμβο Αγίας Μαρίνας) ενώ τα υπόλοιπα 20χλμ μέχρι τις Ράχες είναι υπό κατασκευή και αναμένεται να δοθούν 1 χρόνο νωρίτερα από την ημερομηνία παράδοση δηλαδή στα τέλη του 2009.
Μακάρι και άλλα έργα να μιμηθούν αυτό εδώ και να ολοκληρώνονται συντομότερα κάνοντας ασφαλέστερα τα ταξίδια μας.

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2007

Επεκτάσεις σε Τραμ, Μετρό, Προαστιακό

Ο Υπουργός Μεταφορών εξήγγειλε την αναβάθμιση των μεταφορών και στις εξαγγελίες του συμπεριέλαβε και τις επεκτάσεις σε Ηλεκτρικό , Τραμ , Προαστιακό.
Η Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ θα επεκταθεί μέχρι το 2012 στην Ε.Ο και μέχρι το 2017 στον Άγιο Στέφανο. Θα υπογειοποιηθούν οι Σταθμοί Κηφισιά και Φάληρο ενώ θα προστεθεί και 1 Σταθμός στη διαδρομή προς Πειραιά (Καμίνια).
Η Γραμμή 2 θα επεκταθεί το 2008 στην Ανθούπολη και το 2009 στο Ελληνικό.
Η Γραμμή 3 θα επεκταθεί το 2008 στο Χαιδάρι, το 2013 στον Πειραιά και θα προσθέσει και 3 ενδιάμεσους σταθμούς στη διαδρομή προς Δ. Πλακεντίας.
Το Τραμ θα επεκταθεί στον Πειραιά μέχρι το 2010 και λόγω του Μητροπολιτικού Πάρκου θα ενωθεί με το Σταθμό του Μετρό Ελληνικό.
Ο Προαστιακός έχει ήδη υπό κατασκευή την επέκταση απο το Κιάτο στο Ξυλόκαστρο και σε φάση προμελέτης την επέκταση στο Λαύριο.

Επεκτάσεις υπό μελέτη
• Η Γραμμή 2 επέκταση προς Γλυφάδα και Ίλιον
• Νέα Γραμμή 4 Άλσος Βείκου- Πανεπιστήμιο- Μαρούσι
• Τραμ επέκταση προς Κερατσίνι, Καμίνια, Καλλίπολη
• Προαστιακός επέκταση προς Ραφήνα.

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2007

Μετρό Γρ. 1 (Ηλεκτρικός)- Βόρεια επέκταση.

Ενώ πολλές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά δεν έχουν εξυπηρέτηση Μετρό ο ΗΣΑΠ ετοιμάζει μια επέκταση που ουσιαστικά βγαίνει εκτός πόλης. Εδώ και περίπου 1 χρόνο εξαγγέλθηκε από τον ΗΣΑΠ και εχτές επανεξαγγέλθηκε απο τον Υπουργό Μετ. η επέκταση της γραμμής από την Κηφισιά ως τον Άγιο Στέφανο με συνολικά 6 Σταθμούς και υπογειοποίηση του Σταθμού Κηφισιά.
Η όλη επέκταση σχεδιάζεται να γίνει σε 2 φάσεις. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την κατασκευή 4 νέων Σταθμών ξεκινώντας ακριβώς μετά το Σταθμό ΚΑΤ μήκους 6,5χλμ και οι τοποθεσίες είναι οι εξής: Υπογειοποίηση Σταθμού Κηφισιά. Νέος Υπόγειος σταθμός επί της Τατοΐου στο ύψος του αθλητικού ομίλου Κηφισιάς. Νέος Υπόγειος σταθμός στην τριγωνική νησίδα στη διασταύρωση Τρικούπη και Θησέως (Νέα Ερυθραία). Νέος Υπόγειος σταθμός παράπλευρα της Θησέως στη συμβολή Αγ. Σαράντα και Ισμήνης στο Καστρί. Νέος Υπόγειος σταθμός στο 20ο χλμ Ε.Ο Αθηνών – Λαμίας 1.100 μέτρα πριν την γέφυρα του ΟΣΕ. (Στη θέση αυτή προβλέπεται να κατασκευαστεί πάρκινγκ καθώς και ένα νέο αμαξοστάσιο).
Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει την περαιτέρω επέκταση της γραμμής έως και τον Άγιο Στέφανο με 2 Σταθμούς μήκους 4,6χλμ (!!!). Οι τοποθεσίες των Σταθμών θα είναι: Νέος Υπόγειος σταθμός 150 μέτρα στη Λεωφόρο Μαραθώνος (Κοινότητα Άνοιξης). Νέος Υπόγειος σταθμός βόρεια του σημερινού σταθμού ΟΣΕ στον Άγιο Στέφανο. Η δική μου ένσταση δεν αφορά την κατασκευή μιας μάλλον πολυδάπανης επέκτασης αλλά το υψηλό κόστος σε σχέση με την εμπορικότητα που θα έχει αυτή γραμμή. Αλήθεια πόσους κατοίκους και εργαζομένους προβλέπει να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση η επέκταση; Δεν μπόρεσα να βρω στοιχεία...
Εν πάσει περιπτώσει η πρώτη φάση προβλέπει έναρξη λειτουργίας σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών περί το 2012 και η δεύτερη φάση το 2017. Μέχρι τότε μήπως να έβλεπαν εκεί στον ΗΣΑΠ και τις περιοχές στα πυκνοδομημένα Δυτικά Προάστια και τα Προάστια του Πειραιά; Λέω μήπως.

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2007

Ελληνικός Σιδηρόδρομος: αγκομαχά αλλά επιμένει

Οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι (ο ΟΣΕ δηλαδή) είναι κατά πολύ πίσω από τους αντίστοιχους άλλων Ευρωπαϊκών Κρατών ακόμα και από χώρες όπως η Πολωνία ή η Ουγγαρία. Πάρα ταύτα την τελευταία δεκαετία έχουν γίνει άλματα.
Η Ελλάδα έφτιαξε σιδηρόδρομο επί εποχής Χαρίλαου Τρικούπη και έκτοτε δεν έγινε καμία πρόοδος τόσο στο δίκτυο όσο και στις υπόλοιπες υποδομές (κτήρια, επεκτάσεις, εκμοντερνισμός κλπ). Αποτέλεσμα ήταν να απαρχαιωθεί το δίκτυο και να ξεπέσει καθώς θεωρούνταν (όχι και άδικα) τριτοκοσμικό μέσο.
Μετά από 100 σχεδόν χρόνια ξεκίνησε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού συνολικά του δικτύου. Από το 1997 και μετά ξεκίνησε η μετατροπή της μονής γραμμής του διαδρόμου Πάτρα- Αθήνα - Θεσσαλονίκη -Εύζωνοι σε διπλή και ηλεκτροκινούμενη (όπως συμβαίνει εδώ και δεκαετίες στην υπόλοιπη Ευρώπη) και στο υπόλοιπο περιφερειακό δίκτυο εκμοντερνισμός του δικτύου και των υπηρεσιών. Αποτέλεσμα ήταν η είσοδος νέων συρμών μεγάλη μείωση των χρονοαποστάσεων και καλύτερες υπηρεσίες. Εκτός των άλλων προβλέφθηκε και ανάπτυξη Προαστιακού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (είναι όμως θέμα για άλλη ανάρτηση).
Τα τμήματα που απομένουν για την ολοκλήρωση της γραμμής είναι το τμήμα Πάτρα- Κιάτο , και Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός.
Η ολοκλήρωση τους προβλέπεται τμηματικά από το 2010 έως το 2013 με την συμπλήρωση και της ηλεκτροκίνησης που θα παρακάμψει τις ντιζελοκίνητες μηχανές, οι συρμοί θα μπορούν να κινηθούν με μεγάλες ταχύτητες (ακόμα και πάνω από 200χλμ/ώρα σε μερικά τμήματα) και θα επιφέρει μεγάλες μειώσεις στις χροναποστάσεις. Η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται σε 3,5 ώρες μόνο ενώ Αθήνα -Πάτρα σε λιγότερο από 2 ώρες.
Έχοντας χρησιμοποιήσει το τρένο τα τελευταία χρόνια έχω τις καλύτερες εντυπώσεις και τα πιο ευχάριστα ταξίδια. Λόγω της προβλεπόμενης αύξησης της κίνησης έχουν παραγγελθεί συρμοί διώροφοι με σχεδόν διπλάσια χωρητικότητα επιβατών και φυσικά ηλεκτροκίνητα.
Αυτό δε σημαίνει ότι όλα είναι ωραία. Ένα από μαύρα σημεία είναι τα τεράστια ελλείμματα του ΟΣΕ που κάθε χρόνο διογκώνονται και η έλλειψη -και εδώ- μακροπρόθεσμου business plan το οποίο να καλύπτει περισσότερες περιοχές τις Ελλάδας και να εξυπηρετήσει εκτός από τις επιβατικές μεταφορές και τις εμπορικές που είναι και πολύ πιο επικερδής τομέας. Μην ξεχνάμε ότι λόγω της απελευθέρωσης των συγκοινωνιών δεν απέχουμε και πολύ από την είσοδο ξένων εταιρειών σε επικερδείς γραμμές.
Σε γενικές γραμμές πάντως νομίζω ότι ο τίτλος τα λέει όλα ο ΟΣΕ αγκομαχά (και πολύ μάλιστα) αλλά επιμένει (και καλά κάνει). Εμείς σαν πολίτες δεν έχουμε παρά να εμπιστευτούμε και λίγο το Σιδηρόδρομο και να αφήσουμε λίγο τα αυτοκίνητά μας και να ευχαριστηθούμε τις ομολογουμένως πολύ όμορφες περιοχές που περνάνε τα τρένα.

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2007

Τραμ: που μπορει να επεκταθει;

Το τραμ επεκτάθηκε πριν λίγες μέρες στη Βούλα κάνοντας το πρώτο βήμα για την διεύρυνση του δικτύου και σε άλλες περιοχές. Η Αθήνα δεν έχει τους δρόμος που διαθέτουν άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις και κάνει δύσκολη την επέκταση του δικτύου σε πολλές περιοχές και προάστια της Αθήνας.
Το υπάρχον δίκτυο περιλαμβάνει τις διαδρομές:
Σύνταγμα-Βούλα
-Σύνταγμα-ΣΕΦ και το εναλλακτικό δρομολόγιο ΣΕΦ-Βούλα
αυτό τον καιρό περιμένουμε την δημοπράτηση της επέκτασης σε κυκλική γραμμή μονής τροχιάς έως το Κέντρο και το Λιμάνι του Πειραιά.
Προτεινόμενες επεκτάσεις:
Επέκταση μέσω της Πανεπιστημίου και της Πατησίων έως τα Άνω Πατήσια με κλάδο που θα διασχίζει τη Λ. Αλεξάνδρας. Νέος κλάδος από το Σταθμό Συγγρού Φιξ σε Καλλιθέα και Τζιτζιφιές μέσω Θησέως. Τοπική Γραμμή Πειραιά (αναγγέλθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών) Καλλίπολη-Καμίνια. Επέκταση από Πειραιά προς Δραπετσώνα -Κερατσίνι και μελλοντικά Πέραμα. Επέκταση προς Βουλιαγμένη και μελλοντικά Βάρκιζα. Κλάδος από το Σύνταγμα μέσω της Διον. Αρεοπαγίτου προς Θησείο, Ψειρή, Στ. Λαρίσης. Κλάδος προς Παγκράτι και Υμηττό. Με τις επεκτάσεις μπορούν ταυτόχρονα να καταργηθούν λεωφορειακές γραμμές το Τραμ να λειτουργήσει συμπληρωματικά αλλά και τροφοδοτικά του δικτύου Μετρό δημιουργώντας ένα ευρύ πλέγμα Σταθμών.
**Θα ήθελα να προσθέσω χωρίς διάθεση να επέμβω στα σχόλια σας ότι στις αρχές του 20ου Αιώνα η Ελλάδα είχε Τραμ σε τουλάχιστον 4 πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Καλαμάτα). Επίσης είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο που ξήλωσαν την υποδομή του Τραμ σε όλες τις πόλεις γιατί τότε είχε θεωρηθεί ξεπερασμένο ως μέσο και 'έκοβε' το δρόμο από τα αυτοκίνητα

Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2007

Τραμ: Επεκτάθηκε στη Βούλα

Μετά από 3,5 χρόνια λειτουργίας το Τραμ γιόρτασε την πρώτη του επέκταση. Έστω και μικρή (περίπου 700μ) ο νέος τερματικός Σταθμός στο Ασκληπιείο Βούλας αναμένεται να εξυπηρετεί τόσο το Νοσοκομείο όσο και την πλάζ τους καλοκαιρινούς μήνες αλλά και τα πολυάριθμα καφέ της περιοχής. Η αύξηση του επιβατικού κοινού αναμένεται από 2.500- 3.000.
Τώρα οι προσπάθειες έχουν επίκεντρο στην επέκταση προς Πειραιά και ο διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει τους πρώτους μήνες του 2008.
Το συνολικό δίκτυο του Τραμ με την επέκταση προς Βούλα φτάνει τα 26 χιλιόμετρα περίπου.

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2007

Αθήνα-Μιλάνο Διαφορές Υποδομών

Με αφορμή ένα πρόσφατο ταξίδι μου στο Μιλάνο με την ευκαιρία μετακινήθηκα στην πόλη με τα ΜΜΜ και είδα πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα.
Η Αθήνα και το Μιλάνο αν και είναι 2 εντελώς διαφορετικά δομημένες πόλεις μοιάζουν αρκετά πληθυσμιακά (περίπου 4 εκατομμύρια κάτοικοι στη μητροπολιτική περιοχή).
Οι υποδομές που παρουσιάζουν οι 2 πόλεις έχουν αρκετές ομοιότητες αλλά και διαφορές.
Ας αρχίσουμε όμως να τα βλέπουμε:
Αεροδρόμια
Στην Αθήνα καταργήσαμε το αεροδρόμιο του Ελληνικού καθώς βρισκόταν μέσα στον αστικό ιστό και δημιουργήσαμε το Βενιζέλος στα 40χλμ. Στο Μιλάνο έχουν διατηρήσει το παλιό αεροδρόμιο (Linate) που βρίσκεται μέσα στην πόλη και έχουν δημιουργήσει στα 45χλμ το νέο (Malpensa). Το παλιό τους αεροδρόμιο είναι σε πολύ κακή κατάσταση και μάλλον πράξαμε σωστά που καταργήσαμε το δικό μας καθώς δείχνει πολύ άσχημη εικόνα. Όσον αφορά τα νέα αεροδρόμια το δικό τους είναι μεγαλύτερο με 4 υπόγεια που χρησιμοποιούνται ως πάρκινγκ και 3 επίπεδα. Η εικόνα είναι σαφώς χειρότερη από το δικό μας το οποίο είναι καθαρότερο ομορφότερο και πολύ πιο λειτουργικό. Επίσης η γενική εικόνα του αεροδρομίου εξωτερικά και πάλι είναι υπέρ μας καθώς το Malpensa εξωτερικά φαντάζει 'μπουκωμένο' από τα πολλά αυτοκίνητα. Επίσης το Malpensa έχει 2 αεροσταθμούς. Η μετακίνηση από το Malpensa γίνεται με τον Προαστιακό (ανά μισάωρο -κόστος 11€) ενώ το δικό μας με Μετρό και Προαστιακό (εναλλάξ ανά τέταρτο- κόστος 6€). Στο Malpensa επίσης υπάρχουν και πούλμαν (ιδιωτικά ανά 20`- κόστος 6€) ενώ εμείς δημόσια λεωφορεία (από διάφορες περιοχές - κόστος 3€). Το ταξί από Malpensa (κόστος 70€) ενώ από Βενιζέλο (κόστος 30€).
Συνολικά κατά την άποψη μου το Βενιζέλος είναι πολύ καλύτερο από το Malpensa του Milano.
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Το Μιλάνο διαθέτει όπως και η Αθήνα Μετρό, Τραμ , Προαστιακό, Τρόλεϊ, Λεωφορεία. Εδώ όμως βρισκόμαστε στο θέμα του συνολικού δικτύου και κάλυψη της πόλης πολύ πίσω. Δεν υπάρχει δρόμος που να μην περνάει το Τραμ και μάλιστα εναρμονισμένα στην κίνηση με πολύ καλύτερες ταχύτητες, μεγαλύτερο δίκτυο Μετρό και Προαστιακού, μικρότερο όμως σε λεωφορεία και Τρόλεϊ (λογικό).
Αισθητικά βέβαια είναι πολύ άσχημα τα πράγματα στο Μιλάνο. Τα μέσα εξυπηρέτησης τα περισσότερα είναι σε αθλία κατάσταση (πολύ βρόμικα τα τρένα) πολλά από τα Τραμ είναι πανάρχαια και μη λειτουργικά (βρόμικα και θορυβώδεις) οι Σταθμοί Μετρό σε πανάθλια κατάσταση (βρόμικα, σε κακή κατάσταση, επαίτες, επικίνδυνα τις βραδινές ώρες χωρίς πρόσβαση σε ΑΜΕΑ-εκτός από μερικούς Σταθμούς). Η Αθήνα στον αντίποδα έχει καινούργιους και ανακαινισμένους Σταθμούς πολύ καθαρούς και με πρόσβαση σε άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ). Το Τραμ είναι καινούργιο και σε γενικές γραμμές λειτουργικό, ενώ ο Προαστιακός τους είναι δεκάδες φορές καλύτερο σε Σταθμούς, τρένα , εξυπηρέτηση και συχνότητα δρομολογίων.
Αναλυτικά:
Μετρό
Μιλάνο (74χλμ δίκτυο+13,5 χλμ υπό κατασκευή- 3 Γραμμές- 87 Σταθμοί+6 υπό κατασκευή)
Αθήνα: (55χλμ δίκτυο+17 χλμ υπό κατασκευή- 3 Γραμμές- 51 Σταθμοί+10 υπό κατασκευή).
Τραμ:
Μιλάνο (286χλμ δίκτυο- 21 Γραμμές)
Αθήνα: (26χλμ δίκτυο- 3 Γραμμές)
Προαστιακός:
Μιλάνο (338χλμ δίκτυο- 10 Γραμμές)
Αθήνα: (120χλμ δίκτυο- 3 Γραμμές- το 2010 281χλμ με 5 Γραμμές)
Όπως φαίνεται από τα παραπάνω τα ΜΜΜ στο Μιλάνο έχουν πολύ μεγαλύτερη κάλυψη από την Αθήνα. Στα επόμενα χρόνια βέβαια ο σχεδιασμός που υπάρχει θα μειώσει αρκετά τη διαφορά μεταξύ των 2 πόλεων αλλά και πάλι θα υπάρχει διαφορά.
H δική μου εκτίμηση είναι ότι σίγουρα σαν πόλη η Αθήνα έχει κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια και τα επόμενα θα μειώσει ακόμα περισσότερο την απόσταση. Λόγω νεότητας όλα τα δικά μας μέσα είναι ανώτερα από εκείνα του Μιλάνου ενώ γίνεται και πολύ καλύτερη συντήρηση. Εκεί που η διαφορά είναι τεράστια είναι στο δίκτυο Τραμ καθώς το Μιλάνο έχει 12 φορές μεγαλύτερο δίκτυο από της Αθήνας.
Φίλοι Αθηναίοι νομίζω πως αν εξαιρέσουμε κάποιες λάθος κινήσεις η Αθήνα κινείται σωστά προς το μέλλον αλλά με περισσότερη πίεση από εμάς τους πολίτες αλλά και από επίσημους φορείς μπορούμε να βοηθήσουμε στην ολοένα και μεγαλύτερη ανάπτυξη κυρίως των μέσων σταθερής τροχιάς στην πόλη αλλά και προαστιακά.

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2007

Μετρό: Σταθμός Αγίας Παρασκευής - Γιατί;

Πριν από μερικές ημέρες ανακοινώθηκε το προσωρινό κλείσιμο της Γραμμής 3 από την Εθνική Άμυνα (με κατεύθυνση προς Δ. Πλακεντίας και Αεροδρόμιο) από το Φεβρουάριο του 2008 και για 6 μήνες.
Η ταλαιπωρία που θα αντιμετωπίσουν οι επιβάτες που χρησιμοποιούν το μετρό για αυτές τις διαδρομές είναι δεδομένη και σίγουρα είναι ανόητο για κάτι που κατασκευάστηκε μόλις πριν 4 χρόνια να μην υπάρχει πρόβλεψη για την κατασκευή του κελύφους του Σταθμού σε μια τόσο πυκνοκατοικημένη περιοχή.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή του Σταθμού της Αγίας Παρασκευής στην κεντρική πλατεία που θα εξυπηρετούσε σχεδόν το σύνολο των δημοτών. Ο Δήμος λοιπόν αντέδρασε(;;;) σε μια κίνηση που δεν καταλαβαίνω αν ήταν κομματική ή απλώς οι άνθρωποι που διοικούσαν τότε δεν καταλάβαιναν τα τεράστια κοινωνικά και οικονομικά οφέλη που θα χάνονταν. Ένα επιπρόσθετο σφάλμα ήταν ο περιορισμένος χρόνος για την τότε επέκταση από Εθνική Άμυνα προς Δ. Πλακεντίας. Για όσους δεν θυμούνται είχαμε φτάσει 3,5 πριν τους Ολυμπιακούς και ακόμα δεν είχαν αρχίσει οι επεκτάσεις....
Έτσι αναγκαστικά και κυρίως λόγω φοβερής πίεσης χρόνου έγινε η επέκταση κουτσή με 2 από τους 5 προβλεπόμενους Σταθμούς και με πλήρη απουσία ενός (Αγία Παρασκευή) που έμεινε σαν πρόβλημα που θα λυνόταν μετά τους Ολυμπιακούς.
Στη λογική μου δε χωράει γιατί θα έπρεπε να γίνει εκ νέου διαγωνισμός και όχι ο τότε ανάδοχος με το πέρας των Ολυμπιακών να συνέχιζε και να ολοκλήρωνε την επέκταση. Έτσι χάθηκαν άλλα 3 χρόνια και έπρεπε να φτάσουμε στο 2007 για να ξεκινήσουν οι εργασίες....
Για να επιστρέψουμε στο θέμα του Σταθμού Αγία Παρασκευή όμως το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η τοποθέτηση του Σταθμού σχεδόν στη γωνία του Δήμου (που και πάλι είναι χρήσιμος αλλά όχι όπως η πλατεία).
Και η Αττικό Μετρό όμως θα μετρήσει ζημιές καθώς θα χάσει για 6 μήνες τους επιβάτες των Σταθμών από Εθνική Άμυνα μέχρι Δ. Πλακεντίας και Αεροδρόμιο.
Εναλλακτικά βέβαια θα μπορούσαν σε συνεργασία με τον Προαστιακό να λειτουργεί η Γραμμή από το Αεροδρόμιο έως το Χαλάνδρι ή κατά μήκος της Αττικής Οδού μέχρι τη Νερατζιότισσα (εφόσον υπάρχει η σχετική υποδομή) για να μετεπιβιβάζονται οι επιβάτες στη Γραμμή 1 (Ηλεκτρικός). Κατά τη γνώμη μου δε πρέπει σε καμία περίπτωση να σταματήσει η λειτουργία των Σταθμών μετά την Εθνική Άμυνα. Αποφάσεις οριστικές δεν έχουν παρθεί ακόμα οπότε ευελπιστώ ότι μέχρι τότε η λογική της μάξιμουμ εξυπηρέτησης του κοινού θα είναι αυτή που θα κυριαρχήσει.

Και άλλα ενδιαφέροντα σχόλια επισκεπτών

Anastasios είπε...
Κατ’ αρχάς συγχαρητήρια για το περιεχόμενο του ιστολογίου. Είναι πολύ ενδιαφέροντα τα θέματα με τα οποία ασχολείσαι.
α) Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (Μ.Α.Μ.) που ολοκληρώθηκε το 2000-01 (Έκθεση 4) προέβλεπε τις εξής γραμμές μετρό:2 Πετρούπολη – Γλυφάδα με κλάδο Πανεπιστήμιο – Γαλάτσι3 Πειραιάς – Αεροδρόμιο (μέσω Πικερμίου) με κλάδο Πανόρμου – Παράδεισος(χάρτης προβλεπόμενου δικτύου μετρό: 1,17 MB, 294 KB, χάρτης όλου του συστήματος: 1,30 MB, 298 KB – τι προέβλεπε η 3η έκθεση της Μ.Α.Μ.: 311wt8.jpg)Όπως ξέρεις, οι κλάδοι των γραμμών 2 και 3 τελικά συνενώθηκαν ώστε με την προσθήκη κάποιων ενδιάμεσων σταθμών να προκύψει η υπό μελέτη 4η γραμμή του μετρό. Επίσης η χάραξη Πλακεντίας – Αεροδρόμιο μέσω Παλλήνης και Πικερμίου δεν υλοποιήθηκε, αντιθέτως το μετρό προσέγγισε το αεροδρόμιο μέσω του διαδρόμου του προαστιακού σιδηροδρόμου. β) Όσον αφορά την μετρική σιδηροδρομική γραμμή από τους Αγίους Αναργύρους έως τα Άνω Λιόσια (που συνεχίζει προς Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Μέγαρα κτλ. – χάραξη των Σ.Π.Α.Π.), δυστυχώς είναι άγνωστο το μέλλον της.
● Η γραμμή αυτή από Αγίους Αναργύρους έως Ελευσίνα είναι διπλή. Η μία είναι μετρική, ενώ η άλλη συνδυασμένου (μεικτού) εύρους και συνδέεται με τον άξονα Πειραιά – Σ.Κ.Α. Η μετρική γραμμή έχει αποκοπεί στα Μυκονιάτικα (μεταξύ Τριών Γεφυρών και Αγίων Αναργύρων), ενώ πιο πριν στη θέση της έχει στρωθεί από την αρχή κανονική γραμμή. Μετά την Ελευσίνα η μετρική γραμμή συνεχίζει μονή.
● Ο Ο.Σ.Ε. δεν έχει διευκρινίσει τι θα γίνει η γραμμή αυτή. Παλιότερα είχε δημοσιεύσει χάρτες όπου αξιοποιείται μόνο το τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα της γραμμής για προαστιακά δρομολόγια (Πειραιάς ή Αθήνα – Μέγαρα, υποθέτω μετά από μετατροπή της υφιστάμενης γραμμής σε κανονικού εύρους): diktyo_2004.jpg, diktyo_2010.jpg, suburban.jpg (χάρτες από το παλιό site του Ο.Σ.Ε. φυλαγμένοι στο archive.org)
● Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό δεν παρενέβη στα σχέδια του Ο.Σ.Ε., οπότε στους χάρτες της η γραμμή Αγίων Αναργύρων – Άνω Λιοσίων δεν αξιοποιείται. Αντίθετα, το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του Ε.Μ.Π., στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Ολοκληρωμένο δίκτυο τραμ στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθηνών», έχει παρουσιάσει μελέτη για αξιοποίηση της γραμμής με ελαφρύ μετρό / tram-train («Διερεύνηση σύνδεσης με μέσο σταθερής τροχιάς των Άνω Λιοσίων και του Θριασίου με το κέντρο της Αθήνας», Νοέμβριος 2005). Τα δρομολόγια που προτείνονται είναι Κάτω Πατήσια (εναλλακτικά Άγιοι Ανάργυροι ή στ. Λαρίσης) – Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ο σχετικός χάρτης: ath-ele_lrt-1.jpg . Για το tram-train βλ. και σχετικό δημοσίευμα του δικτύου Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.*Έγραψα είναι άγνωστο το μέλλον της γιατί κάποιοι (στον Ο.Σ.Ε. και όχι μόνο) δεν κοιτάζουν το συμφέρον του επιβατικού κοινού, αλλά φοβούνται ότι αν υλοποιηθούν τέτοια δρομολόγια θα κόβουν επιβάτες από τον προαστιακό!
Τι πρέπει να γίνει κατά τη γνώμη μου:● Να προχωρήσουν όλες οι επεκτάσεις του μετρό που προέβλεπε η Μ.Α.Μ. σύμφωνα και με τις μετέπειτα αναθεωρήσεις ώστε να έχουμε τις γραμμές Πετρούπολη – Γλυφάδα, Πειραιάς (Ευαγγελίστρια) – Αεροδρόμιο και Γαλάτσι – Μαρούσι (επιφυλάξεις έχω μόνο στη χάραξη της γραμμής 4 στην περιοχή του Ζωγράφου). ● Το σχέδιο του Ο.Α.Σ.Α. για εξ ολοκλήρου υπόγεια επέκταση της γραμμής 1 (Η.Σ.Α.Π.) από την Κηφισιά μέχρι τον Άγιο Στέφανο το θεωρώ περιττή πολυτέλεια σε αυτή τη φάση. Ας επεκταθεί αρχικά μέχρι τη Νέα Ερυθραία ή την Εθνική Οδό και βλέπουμε (άλλες περιοχές έχουν πολύ μεγαλύτερη προτεραιότητα).● Είναι εμφανής η ανάγκη για κατασκευή μιας νέας κυκλικής γραμμής μετρό που να συνδέει όλες τις υπόλοιπες μεταξύ τους, όπως και τις γραμμές τραμ και προαστιακού σιδηροδρόμου. Η 5η γραμμή θα εξυπηρετεί περιφερειακές μετακινήσεις, θα αποσυμφορήσει το κεντρικό τμήμα του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου και θα καλύψει σημαντικούς πόλους έλξης που δεν καλύπτονται καθόλου από μέσα σταθερής τροχιάς (Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη, Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Πειραιά, πιθανώς Αττικό Νοσοκομείο). Γι’ αυτήν θα γράψω σε επόμενο σχόλιο.● Να αξιοποιηθεί ο διάδρομος των Σ.Π.Α.Π. οπωσδήποτε στο τμήμα μεταξύ Αγίων Αναργύρων και Ελευσίνας, κατά προτίμηση δρομολόγια να γίνονται από τα Κάτω Πατήσια έως και τα Μέγαρα. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να καταργούμε υπάρχουσες σιδηροδρομικές γραμμές!Επίσης● να προχωρήσουν τα σχέδια για προαστιακό σιδηρόδρομο στα Μεσόγεια μέχρι το Λαύριο και τη Ραφήνα και● να υλοποιηθεί η μελέτη του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος για εκτεταμένο δίκτυο τραμ.

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2007

Ενδιαφέροντα σχόλια επισκεπτών

Αγαπητό blog,θα ήθελα να προσθέσω κι εγώ ένα σχόλιο για το σχεδιασμό αυτής της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας. Θεωρώ απαράδεκτο να μην έχει βρεθεί ακόμη η χρηματοδότηση και να μην έχει δρομολογηθεί η κατασκευή αυτής της γραμμής, τη στιγμή που εξυπηρετεί τα Δικαστήρια της Αθήνας(!), την Κυψέλη και τον άξονα της Κηφισίας και να προηγείται το μετρό στον Πειραιά τη στιγμή που υπάρχει ο ηλεκτρικός και λεωφορεία που συνδέουν τα συγγενή του Πειραιά δυτικά προάστεια με το λιμάνι. Αναρωτιέμαι αν έχει σκεφτεί κανείς να ενώσει το σταθμό της Βείκου με το σταθμό Ειρήνη κλείνοντας έτσι τη νέα γραμμή και αδυνατώ να πιστέψω το ενδεχόμενο να μην έχει σκεφτεί κανείς ότι για να πάει κάποιος από το Γαλάτσι στο Μαρούσι θα πρέπει να διανύσει ολόκληρη τη γραμμή 4. Προφανώς υπάρχει κάποιος άλλος λόγος για να μην επιδιώκεται αυτός ο σχεδιασμός, καθώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχει έστω κι ΕΝΑ λεωφορείο που να διανύει τη Λ.Κύμης από το Γαλάτσι μέχρι το ΟΑΚΑ! Κατανοώ πως η κατασκευή του μετρό είναι σαφώς πιο χρονοβόρα και γι'αυτό θα ήθελα να ρωτήσω πότε ακριβώς αναδιοργανώνει το Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αθήνας το ΥΜΕ ώστε να τροποποιήσει για παράδειγμα τη λεωφ. γραμμή 608 με τερματικό σταθμό την αποβάθρα του σταθμού Ειρήνη. καλή δύναμη σε όλους (schvcz@hotmail.com)

Ανώνυμος είπε...
Το τραμ είναι άχρηστο για τους εργαζόμενους και τους Έλληνες γενικότερα. Χρησιμεύει μόνο για τους τουρίστες που τρελλαίνονται να βλέπουν θάλασσα και βαρκούλες. Ανεχτήκαμε την αρχική γραμμή λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Από κει και πέρα είναι άσκοπη οποιαδήποτε επέκταση. Τα 700 μέτρα προς τη Βούλα καταλήγουν σε ένα σημείο που δεν εξυπηρετεί κανέναν. Οι πολυάριθμοι εργαζόμενοι και επισκέπτες του Ασκληπείου εξυπηρετούνται πολύ καλύτερα με το λεωφορείο που έχει στάση έξω από την κύρια είσοδο. Χώρια που για λόγους συντομίας στην κατασκευή έβαλαν τσιμέντο αντί για χορτάρι ανάμεσα στις ράγες.Όσον αφορά τον Πειραιά, ο σχεδιασμός υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ για να περνάει το τραμ από πάνω είναι η μαλ**** στον κύβο. Πολύ πιο απλό θα ήταν να βελτιωθεί η διασύνδεση των μέσων μαζικής μεταφοράς στο Νέο Φάληρο ούτως ώστε να περνάει άνετα ο επιβάτης από το τραμ στα λεωφορεία ή στον ΗΣΑΠ. Θα ωφελούσε να μπουν κυλιόμενες σκάλες για να μη βαριέται να ανεβαίνει ο κόσμος στην πανύψηλη πεζογέφυρα.Η καλύτερη λύση ήταν αυτή που είχε προταθεί αρχικά αλλά εγκαταλείφθηκε. Δηλαδή να περάσει η γραμμή του ΗΣΑΠ υπογείως από το Νέο Φάληρο στην Καστέλα, μετά στο Δημοτικό Θέατρο και να καταλήγει στο σημερινό σταθμό του Πειραιά. Σχόλιο από: Τάσος

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2007

Μετρό Θεσσαλονίκης: ΦΟΥΛ Ρυθμοί

Με φουλ ρυθμούς συνεχίζεται η κατασκευή της Βασικής Γραμμής Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Τις τελευταίες μέρες γίνονται καταλήψεις στους δρόμους πάνω από τους υπό κατασκευή Σταθμούς Δημοκρατίας και Βενιζέλου.
Ο πρώτος μετροπόντικας έφτασε ενώ αναμένεται στις αρχές του νέου έτους και ο δεύτερος. Οι μετροπόντικες θα αρχίσουν το ταξίδι τους μάλλον την Άνοιξη του 2008 και θα έχουν 30 μέτρα απόσταση μεταξύ τους για λόγους ασφάλειας.
Τους επόμενους μήνες αναμένεται να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο η ζωή των Θεσσαλονικέων καθώς όλο και περισσότερα εργοτάξια θα ανοίγουν στην πόλη.
Υπομονή φίλοι μου...

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2007

Μετρό: Κλιματισμός στα .....μισά τρένα

Είναι κ αυτό μια πρωτοτυπία. Το επόμενο καλοκαίρι θα γίνεται μάχη για μια θέση στα τρένα που παρελήφθησαν για τις ανάγκες των επεκτάσεων του 2004. Γιατί όμως;
Από τους 21 συρμούς λοιπόν οι 7 έχουν ήδη κλιματισμό καθώς είναι εκείνοι που έχουν κατεύθυνση προς το Αεροδρόμιο. Σήμερα υπογράφηκε η σύμβαση εγκατάστασης κλιματισμού και στους υπόλοιπους 14 και οι εργασίες θα διαρκέσουν 6 μήνες αρχής γενομένης από τον Γενάρη του 2008.
Όσον αφορά τους πρώτους συρμούς που υπάρχουν και είναι παραπάνω από 21 θα αρκεστούμε στο να ....αεριζόμαστε αφού μόνο αερισμό έχουν. Μην διερωτάσθε πότε θα μπουν. Στην Ελλάδα μας όλα θέλουν το χρόνο τους (εκτός από το Γερμανό τους).
Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη φαντασία για το τι θα γίνεται το επόμενο καλοκαίρι στους Σταθμούς καθώς (και λογικό είναι) όλοι θα θέλουν να μπαίνουν στα τρένα που κλιματίζονται και όχι αυτά που ... αερίζονται.

Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2007

Αυτοκινητοδρομοι: μπαίνουν στην πρίζα

Ας δούμε τι γίνεται στο μέτωπο της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων που θα εξελίξουν τις εμπορικές και επιβατικές μεταφορές στη χώρα μας και ταυτόχρονα κάνοντας τις διαδρομές συντομότερες και πολύ πιο ασφαλείς.
Οι Αυτοκινητόδρομοι που ξεκινούν ή έχουν ξεκινήσει πρόσφατα είναι
Αντίρριο- Αγρίνιο- Άρτα- Ιωάννινα (Ιόνια Οδός).
Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και κλάδος προς Σπάρτη(Ανατολικής Πελοπονήσσου).
Ράχες Φθιώτιδας-Τέμπη- Κλειδί Ημαθίας.(Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
Λαμία- Καρδίτσα-Τρίκαλα-Εγνατία (Κεντρικής Ελλάδος).
Κόρινθος- Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα (Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου).
Ταυτόχρονα γίνονται και δημόσια έργα:
Εγνατία Οδός (υπολειπόμενα χιλιόμετρα περίπου 150) + κάθετοι άξονες.
Μαλιακός ( υπολειπόμενα χιλιόμετρα 45).
Σχηματάρι -Χαλκίδα (χιλιόμετρα 11)
Μικρά τμήματα Ιόνιας Οδού (παράκαμψη Αγρινίου, Φιλιπιάδας).
Βόρειος Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Σε φάση μελέτης βρίσκονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λ. Βουλιαγμένης, Ποσειδώνος. Οι παραδόσεις των τμημάτων των Αυτοκινητοδρόμων που θυμίζω ότι μετατρέπονται όλοι σε ιδιωτικοί αυξάνοντας κατά πολύ το κόστος των διοδίων θα ξεκινήσουν από τα τέλη του 2009 και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2013. Τα τμήματα αυτών των αξόνων που γίνονται με δημόσια κονδύλια έχουν αρχίσει να παραδίδονται από το Σεπτέμβριο του 07 (Μαλλιακός και Εγνατία) και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2010. Η Εγνατία προς το παρόν δεν μετατρέπεται σε ιδιωτική αλλά έχει κανείς αμφιβολία ότι πολύ σύντομα θα γίνει;
Πάντως νομίζω ότι καλύτερα να πληρώνουμε παραπάνω και να ταξιδεύουμε με ασφάλεια ακόμα και αν οι δρόμοι παραχωρηθούν σε ιδιώτες. Εξάλλου το παράδειγμα της Αττικής Οδού είναι εμφανές
.

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2007

Μετρο Γραμμή 3 -Τελευταία Νέα

Ιστορικό
Η Γραμμή 3 έχει μήκος 15,6 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής καθώς και 20 χιλιόμετρα επίγειας γραμμής με συνολικά 14 Σταθμούς. Το πρώτο τμήμα που παραδόθηκε ήταν το Σύνταγμα – Εθνική Άμυνα τον Ιανουάριο του 2000. Τον Απρίλιο του 2003 προστέθηκε ο Σταθμός Μοναστηράκι στο Δυτικό άκρο. Τον Αύγουστο του 2004 προστέθηκαν οι Σταθμοί ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ στο Ανατολικό Άκρο. Τον Ιούλιο του 2006 προστέθηκαν οι Σταθμοί ΚΑΝΤΖΑ και ΚΟΡΩΠΙ. Τον Αύγουστο 2006 προστέθηκε και ο σταθμός ΠΑΛΛΗΝΗ. Τον Μάιο 2007 προστέθηκε η μεγάλη επέκταση από Μοναστηράκι με τους Σταθμούς ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ– ΕΛΑΙΩΝΑΣ – ΑΙΓΑΛΕΩ.
Επεκτάσεις
Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη 2 επεκτάσεις μήκους 1,5χλμ με 4 Σταθμούς. Ταυτόχρονα προχωράει και η μελέτη για την εγκατάσταση των ΚΤΕΛ (ΚΣΥΛ- Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων) στο σταθμό Ελαιώνας.
Επίσης σε πλήρη εξέλιξη είναι οι εργασίες επέκτασης από το ΑΙΓΑΛΕΩ στο ΧΑΙΔΑΡΙ από τον Απρίλιο 2006 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2008. Ο μετροπόντικας έπιασε δουλεία τον Νοέμβριο 2006 ενώ από τις αρχές του 2007 σκάβεται ταυτόχρονα σε 4 σημεία προκειμένου να ολοκληρωθεί εγκαίρως. Πρόκειται για επέκταση 1,5χλμ με 1 σταθμό. Κατασκευάζεται και το αμαξοστάσιο του Ελαιώνα.
Σε ρυθμούς κατασκευής είναι και η εργολαβία ολοκλήρωσης των ενδιάμεσων σταθμών ΧΟΛΑΡΓΟΣ (Δεκέμβριος 2008) ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ(Καλοκαίρι 2008), ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (Σεπτέμβριος 2009) από τις 15 Μαρτίου 2007 με ανάδοχο την Κ/Ξ. ΑΕΓΕΚ- IMPREGILO-ALSTOM. Το ενδιαφέρον σε αυτή την επέκταση είναι η διακοπή λειτουργίας της γραμμής από την Εθνική Άμυνα έως το Χαλάνδρι για 6 μήνες από το Φεβρουάριο 2008 λόγω μη κατασκευής του κελύφους του Σταθμού Αγία Παρασκευή..
Τον Ιούνιο 2006 ξεκίνησε η δημοπράτηση της πολυαναμενόμενης επέκτασης από το ΧΑΙΔΑΡΙ στη ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ μήκους 8,2χλμ με 7 Σταθμούς. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται την άνοιξη του 2008 με την υπογραφή του αναδόχου και να ολοκληρωθεί 5,5 χρόνια μετά (2013). Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη.
Στο σύνολό τους μετά τις προγραμματισμένες επεκτάσεις η Γραμμή 3 θα έχει 49χλμ μήκος (28,5 υπόγεια) και 28 σταθμούς.
Μελλοντικά Σχέδια
Οτιδήποτε για μελλοντικές επεκτάσεις δεν υπάρχει κάτι νεότερο προς στιγμή αλλά είναι πολύ πιθανό τα επόμενα χρόνια να δούμε επεκτάσεις προς Μελίσσια και προς τα νότια προάστια.

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2007

Τραμ: Με ρυθμούς χελώνας..

Το Αττικό Τραμ αγκομαχά.. Πέρασε και ο Οκτώβριος και ακόμα να λειτουργήσουν τα 700μ επέκτασης από τη Γλυφάδα στη Βούλα.
Η επέκταση προς Πειραιά ακόμα δεν έχει καν προκηρυχτεί και τα σχέδια μιλάνε για λειτουργία εντός του 2010. Πρόκειται για ένα έργο που προϋποθέτει ταυτόχρονη βύθιση των γραμμών του Ηλεκτρικού από το Σταθμό Φάληρο έως τον Πειραιά προκειμένου να διέλθει το Τραμ από πάνω. Πότε θα προλάβουν να το ετοιμάσουν; Δεν νομίζω ότι φημιζόμαστε ως χώρα για την ταχύτητα εκτέλεσης των δημόσιων έργων.
Έλεος όμως!!!! Το κέντρο του Πειραιά καθημερινά πνίγεται από τα αυτοκίνητα και το Τραμ που θα μπορούσε να δώσει μια εναλλακτική στους χιλιάδες εργαζόμενους και κατοίκους ακόμα είναι στα χαρτιά...
Φυσικά δε χρειάζεται να μιλήσουμε για μελλοντικά πλάνα καθώς το Τραμ έχει μπει στα γρανάζια και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης οπότε ο οποιοσδήποτε δήμαρχος για μικροκομματικά οφέλη ή δημοτικά μπορεί να μπλοκάρει μια πιθανή του επέκταση (λέμε τώρα...).
Πάντως νομίζω ότι πάμε για παγκόσμιο ρεκόρ επεκτάσεων αφού 3 χρόνια μετά το ξεκίνημα του Τραμ θα παραδοθούν και άλλα ...... 700μέτρα.
Με τις υγείες σας κύριοι....

Οι Μεσογειακοί σε Βόλο- Λάρισα

Πολύ μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα είναι η ανάληψη των Μεσογειακών Αγώνων του 2013 από την από κοινού υποψηφιότητα Βόλου και Λάρισας. Με την ανάληψη των Μεσογειακών θα γίνουν και πολλά έργα υποδομής και στις 2 πόλεις.
Συγκεκριμένα:
ΛΑΡΙΣΑ
Θα κατασκευαστεί νέο γήπεδο ποδόσφαιρο στη Νεάπολη.
Θα αναβαθμιστεί το γήπεδο Αλκαζάρ.
Θα κατασκευαστεί Κέντρο Ιππασίας
Θα αναβαθμιστούν τα γήπεδα τένις.
Θα αναπτυχθεί γραμμή τραμ στο κέντρο.
Θα δημιουργηθεί εξωτερικός δακτύλιος
ΒΟΛΟΣ
Ολοκλήρωση του περιφερειακού δρόμου (ημιτελής από το 2004)
Επέκταση της προβλήτας του λιμανιού
Αναβάθμιση των υφιστάμενων αθλητικών εγκαταστάσεων (πολύ γενικό μάλλον)
ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΟΛΕΩΝ
Ανάπτυξη Προαστιακού Σιδηροδρόμου μήκους 60 χλμ για τη σύνδεση Βόλου- Λάρισας.
Κατασκευή Μεσογειακού Χωριού στο Διμηνιο με 600 κατοικίες.
Αναβάθμιση σε πολιτικό του αεροδρομίου στη Νέα Αγχίαλο
Κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στο Βελεστίνο
Είναι λοιπόν μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για να δημιουργηθούν έργα υποδομής στις 2 πόλεις που θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη και του Βόλου και της Λάρισας.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα