Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2008

Τραμ παντου! Πάτρα, Γιάννενα και Βόλος προετοιμάζονται

Να λοιπόν που θέλουμε έργα στην περιφέρεια και αυτό γίνεται πραγματικότητα και με το παραπάνω. Η Ελλάδα μάλλον θέλει να ακολουθήσει το παράδειγμα πολλών Ευρωπαϊκών χωρών και να αναπτύξει Τραμ σε πολλές περιφερειακές μεγάλες πόλεις. Αυτό θα γίνει σε πρώτη φάση αφού προχτές αποφασίστηκε η διενέργεια μελέτης για την ανάπτυξη Τραμ στην Πάτρα. Την διαχείριση αναλαμβάνει η Τραμ Α.Ε και ο ΟΑΣΑ ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου ενάμιση χρόνο. Ελπίζουμε με την ολοκλήρωση των μελετών να γίνει άμεσα και ο διαγωνισμός και να αποκτήσει σύντομα η Πάτρα το δικό της Τραμ. Νομίζω ότι τα γεγονότα με πρόλαβαν όταν έλεγα ότι η Λάρισα θα είναι η πρώτη πόλη της περιφέρειας που θα αποκτήσει Τραμ αφού μάλλον θα την προλάβει η Πάτρα.
Μετά την Πάτρα οι δημοτικές αρχές των Ιωαννίνων και του Βόλου έχουν επαφή με την Τραμ ΑΕ αφού ενδιαφέρονται πολύ για την ανάπτυξη Τραμ και σε αυτές τις 2 πόλεις.
Σίγουρα η φετινή χρονιά μάλλον θα είναι η χρονιά του Τραμ αφού περιμένουμε και τις επεκτάσεις στον Πειραιά. Σε φάση μελέτης μπαίνουν λοιπόν και οι επεκτάσεις για Φρεατύδα, Χατζηκυριάκειο και Καμίνια.
Βέβαια το θέμα είναι όλες αυτές οι εξαγγελίες να γίνουν πράξεις και όχι ευχολόγια όπως τόσα και τόσα έργα στην Ελλάδα.
Μακάρι να γίνουν τόσα και άλλα τόσα έργα Τραμ μιας και έχουμε πολλές πόλεις μεσαίου και μικρομεσαίου μεγέθους που επιτρέπουν την ανάπτυξη Τραμ.

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2008

Μεσογειακοί 2013. Το Τραμ θα σφυρίξει στη Λάρισα;

Οι Μεσογειακοί Αγώνες του 2013 θα φιλοξενηθούν στην Ελλάδα στις πόλεις της Λάρισας και του Βόλου. Προκειμένου οι υποδομές των πόλεων αυτών να είναι επαρκείς για τους αγώνες αποφασίστηκαν διάφορα έργα υποδομής όπως Αεροδρόμιο στη Νέα Αγχίαλο Προαστιακή σύνδεση Λάρισας και Βόλου αλλά και Τραμ στη Λάρισα.
Το Δ` ΚΠΣ (η ΕΣΠΑ αν μετονομάστηκε) δίνει μια εξαιρετική ευκαιρία μιας και ειναι το τελευταίο ΚΠΣ που δίνει τόσα πολά χρήματα (μαζί με την εθνική συμμετοχή κοντά 39δις Ευρώ). Η ανάπτυξη του Τραμ στη Λάρισα για να γίνει πρέπει να συμπεριληφθεί στο ΕΣΠΑ 2013. Το θέμα είναι αν θα είναι λειτουργικό και το κατά πόσο θα καλύψει την πόλη αλλά και τις αθλητικές εγκαταστάσεις (διότι για αυτό το λόγο γίνεται το Τραμ).Η λογική λέει ότι προκειμένου να λειτουργήσει σωστά το μέσο θα πρέπει να γίνουν τουλάχιστον 2 γραμμές με σταυρωτή ακτίνωση έτσι ώστε να εκτείνονται σε 4 σημεία της πόλης και να διευκολύνουν μελλοντικές επεκτάσεις. Οι 2 αυτές γραμμές πρέπει να τέμνονται στο κέντρο της πόλης που θα διευκολύνει στην μετεπιβίβαση των επιβατών απο τη μια γραμμή στην άλλη.Όταν μιλάμε για συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση στην Λάρισα μιλάμε για μια πόλη η οποία γεωγραφικό παρουσιάζει κυκλικό σχήμα και είναι ιδανική για την ανάπτυξη του Τραμ μιας και ο πληθυσμός αλλά και η ρυμοτομία της επιτρέπουν μια εύκολη κατασκευή τροχιοδρόμου.
Στο κυρίως θέμα τώρα είναι οι μελέτες αν προχωρούν η θα φτάσουμε ως συνήθως στο παρά πέντε και αν θα είναι έτοιμες στην ώρα τους. Το ίδιο ισχύει και τον διαγωνισμό κλπ κλπ.
Σύμφωνα με την προτεινόμενη μελέτη η οποία δημοσιεύτηκε τον προηγούμενο Σεπτέμβριο προτείνει ανάπτυξη Τραμ για την πόλη της Λάρισας. Σύμφωνα με τη μελέτη το Τραμ προκειμένου να "δέσει" με τους δρόμους της πόλης θα ήταν μικρότερο από αυτό της Αθήνας με 2 συρμούς και ένα μικρότερο στη μέση που ενώνει τους πρώτους δύο. Οι προτεινόμενες διαδρομές θα είναι οι σε πρώτη φάση η ΤΕΙ- ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ μήκους 10.664 μέτρων και σε δεύτερη φάση η διαδρομή ΑΛΚΑΖΑΡ- ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ μήκους 6.075 μέτρων. Συνολικό μήκος 16.739 μέτρα με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης.
Και οι 2 γραμμές μαζί θα μπορούν να μεταφέρουν ωριαία μέχρι 2.000 επιβάτες (maximum) ενώ αναμένεται να το χρησιμοποιούν μέχρι 25.000 επιβάτες ημερησίως. Σε μια πόλη με τον πληθυσμό της Λάρισας είναι ένα αρκετά καλό νούμερο αν φανταστούμε ότι στην Αθήνα των 26χλμ δικτύου που κινείται σε δήμους με συνολικό πληθυσμό περίπου 800.000 κατοίκους το χρησιμοποιούν περίπου 50.000 επιβάτες ημερησίως.
Τους επόμενους μήνες θα υπάρξει μεγάλη κινητικότητα σχετικά με το οριστικό δίκτυο Τραμ που πρόκειται να κατασκευαστεί στην πόλη της Λάρισας που έτσι θα γίνει η πρώτη πόλη της περιφέρειας που θα αποκτήσει Τραμ.
*** Ευχαριστώ πολύ τον Νίκο από τη Λάρισα για την πολύτιμη βοήθεια του.

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2008

Πειραιάς : Άσχημα νέα για Μετρό. Αναμονή για Τραμ

Άσχημα τα νέα για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν μη εξέρευσης λύσης για το Σταθμό Ευαγγελίστρια με αποτέλεσμα να «κοπεί» από την προγραμματισμένη επέκταση της Γραμμής 3 από το Χαιδάρι στο κέντρο του Πειραιά. Για όσους δεν θυμούνται η Μητρόπολη Πειραιά είχε αντιρρήσεις στην κατασκευή του συγκεκριμένου Σταθμού μιας και θα ενοχλούσε(!!!) τους τροφίμους του Γηροκομείου που εδράζεται εκεί.
ΕΛΕΟΣ!!! και ρωτώ: δεν μπορούσε να γίνει 100 μέτρα πιο πριν δίπλα από το Ζάνειο Νοσοκομείο; ή εκατό μέτρα πιο δεξιά ή αριστερά; Απλά η εύκολη λύση ήταν να κοπεί; Δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση αλλά αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο τότε είναι τουλάχιστον αστείο! Σκέφτηκε κανείς πόσες χιλιάδες πολίτες θα μπορούσες να εξυπηρετηθούν στον Πειραιά;
Ο διαγωνισμός ακόμα είναι σε εξέλιξη και ενώ λένε για υπογραφή σύμβασης στο πρώτο εξάμηνο υπάρχει περίπτωση να χρειαστεί και άλλο εξάμηνο αναμονής....
Σε αναμονή είναι και η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά καθώς λύθηκαν τα προβλήματα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων οπότε Απρίλιο-Μάιο αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Ούτε το 2008 πάντως είναι η χρονιά του Πειραιά. Άντε και του χρόνου...
***Πάντως και σε διαγωνισμό που προκήρυξε η Αττικό Μετρό για προμήθεια κάποιων συστημάτων για τις νέες επεκτάσεις αναφέρει όλες τις επεκτάσεις που είναι σε εξέλιξη καθώς και την επέκταση " ΧΑΙΔΑΡΙ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ/ΔΗΜ.ΘΕΑΤΡΟ" που επιβεβαιώνει τα παραπάνω.

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2008

Εγνατία Οδός: Η πρόοδος του έργου καθώς ολοκληρώνεται

Η Εγνατία Οδός όπως γνωρίζετε (κάποιοι από εσάς) είναι σε πορεία ολοκλήρωσης. Ο βασικός άξονας Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου είναι σχεδόν έτοιμος και από τα 670χλμ απομένουν μόνο 134 για να ολοκληρωθεί πλήρως ο Αυτοκινητόδρομος που συνδέει όλες τις μεγάλες πόλεις και λιμάνια -αεροδρόμια σε Ήπειρο, Μακεδονία, Θράκη. Σε πορεία κατασκευής είναι και οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας ενώ τρείς από αυτούς πρόκειται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2013.
Στο βασικό άξονα απομένουν κάποιες εργολαβίες οι οποίες είναι κρίσιμο να ολοκληρωθούν έτσι ώστε να είναι πλήρως λειτουργική η Εγνατία. Ας δούμε ανά γεωγραφικό διαμέρισμα τα έργα που είναι υπό κατασκευή. Όλα τα υπόλοιπα τμήματα είναι σε κυκλοφορία.
Α. ΗΠΕΙΡΟΣ (5 εργολαβίες)
Στην Ήπειρο κατασκευάζονται 38χλμ αυτοκινητόδρομου ενώ 10χλμ είναι προς παράδοση (Α/Κ Ιωαννίνων- Άραχθος). Υπό κατασκευή είναι τα τμήματα Νιοχώρι – Ελευθεροχώρι (9χλμ), Τύρια - Ιωάννινα (3χλμ), Γέφυρα Αράχθου (1χλμ), Άραχθος - Περιστέρι(10χλμ),
Μέτσοβο - Παναγιά(15χλμ).
Β. ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (1 εργολαβία)
Από τα 110χλμ αυτής της περιοχής υπό κατασκευή είναι το σημαντικότερο τμήμα μήκους 31χλμ και είναι το τμήμα Παναγιά - Ανατολικός Α/Κ Γρεβενών. Είναι ένα από τα δυσκολότερα τμήματα της Εγνατίας καθώς συναντά πολλά προστατευόμενα μέρη όπως η περιοχή της καφέ αρκούδας.
Γ. ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Αυτό το τμήμα μήκους 191χλμ είναι πλήρως κατασκευασμένο και καμία εργολαβία δεν είναι σε εξέλιξη.
Δ. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (1 εργολαβία)
Και εδώ είναι σχεδόν ολοκληρωμένο το μήκους 96χλμ και μια εργολαβία μήκους 41χλμ είναι σε εξέλιξη. Πρόκειται για τη μεσόγεια χάραξη του τμήματος Στρυμόνας - Άγιος Ανδρέας Καβάλας.
Ε. ΘΡΑΚΗ (2 εργολαβίες)
Από τα 150 χλμ δρόμου μόλις τα 14 είναι υπό κατασκευή για να ολοκληρωθεί ο Αυτοκινητόδρομος. Πρόκειται για τα τμήματα Χρυσούπολη - Βανιάνο (7χλμ), και Μέστη - Μάκρη (7 χλμ).
Όλες οι εργολαβίες είναι σε πορεία ολοκλήρωσης και τους επόμενους κιόλας μήνες θα αρχίσουν μια- μια να παραδίδονται.
Οι κάθετοι άξονες είναι και αυτοί σε πορεία υλοποίησης και κάποιοι θα ενταχθούν στο Δ` ΚΠΣ και αναμένεται μέχρι το 2013 όλοι οι κάθετοι άξονες να έχουν ολοκληρωθεί.

Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2008

Επικαιροποίηση ΜΑΜ. Θα αλλάξει τον χάρτη της Αθήνας

Φέτος είναι μια μεγάλη χρονιά για τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας καθώς από τον άλλο μήνα επικαιροποιείται η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (ΜΑΜ) ακριβώς μετά απο 10 χρόνια. Ποιο είναι το σπουδαίο;
Με την προηγούμενη ΜΑΜ ουσιαστικά δημιουργήθηκε ο χάρτης των ΜΜΜ όπως τον βλέπουμε σήμερα με κάποιες διαφοροποιήσεις και τροποποιήσεις. Φέτος είναι μια κομβική χρονιά καθώς θα πρέπει να αποφασιστεί το μέλλον των ΜΜΜ στην Αθήνα.
Η καινούρια ΜΑΜ θα αποφασίσει ποιες νέες διαδρομές θα προστεθούν στις ήδη υπάρχουσες.
Και για να γίνω σαφής: Η Νέα Γραμμή 4 είναι ήδη εντός σχεδιασμού όπως και η επέκταση για Πειραιά και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.
Στην καινούρια ΜΑΜ είναι πιθανό να δούμε μια ακόμη Γραμμή Μετρό να αναπτύσσεται (σύνδεση Νοτίων Προαστίων και Προαστίων Πειραιά με Πειραιά), την τελική μορφή της Γραμμής 2 με επεκτάσεις προς Ίλιον και Γλυφάδα αντίστοιχα. Επίσης ίσως μια ακόμα επέκταση τη Γραμμής 3 από Πειραιά προς Νότια Προάστια. Δεν είναι απίθανο να αποφασιστούν και άλλες υπογειοποιήσεις της Γραμμής 1 κυρίως στο κέντρο και τα Βόρεια Προάστια(υπόγειο θα είναι και η επέκταση προς Άγιο Στέφανο). Το Τραμ μάλλον θα τραβήξει προς Κερατσίνι, Πέραμα, Χατζηκυριάκειο και Καμίνια και πιθανόν προς Σταθμό Λαρίσης, Ζωγράφου και Πατήσια. Ο Προαστιακός θα τραβήξει σίγουρα προς Ραφήνα (μετά το τέλος κατασκευής επέκτασης της Αττικής Οδού προς το λιμάνι της Ραφήνας).
Μέσα στο καλοκαίρι θα γνωρίζουμε το μέλλον των αστικών μεταφορών στην Αθήνα και τα έργα που πρέπει να περιμένουμε τον επόμενο καιρό. Μέχρι τότε ας δούμε να γίνονται πραγματικότητα τα έργα που έχουν δρομολογηθεί.

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2008

Προαστιακή σύνδεση Ελληνικών πόλεων. Μια λύση για το μέλλον

Πρόσφατα ανακοινώθηκε η Προαστιακή σύνδεση μεταξύ Λάρισας και Βόλου λόγω της ανάληψης των Μεσογειακών Αγώνων του 2013. Η Γεωγραφία της Ελλάδας είναι τέτοια που θα ήταν μια πολύ καλή ιδέα για την Προαστιακή σύνδεση και άλλων Ελληνικών πόλεων μιας και χρήση των ΙΧ θα μειωνόταν δραστικά και θα είχε πολύ πιο γρήγορη και αξιόπιστη σύνδεση ακόμη ανεξαρτήτως καιρού ενώ ο ΟΣΕ θα μπορούσε να επωφεληθεί από την αύξηση του επιβατικού έργου.
Αν και η χώρα μας ακόμα δεν διαθέτει πλήρες σιδηροδρομικό δίκτυο και διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα διαθέτει σε περίπου 5 χρόνια στο τμήμα Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Εν τούτοις έχουν γίνει και αρκετές ανακαινίσεις και στο υπόλοιπο δίκτυο της χώρας.
Που όμως θα ήταν ελκυστική μια τέτοια ανάπτυξη και ποια είναι τα κριτήρια; Σίγουρα ανάλογα με το γεωγραφικό διαμέρισμα και την παραδοσιακή σύνδεση των πόλεων θα είναι το πρώτο κριτήριο. Επίσης με κριτήριο το μεταφορικό έργο που θα έκανε συμφέρουσα οικονομικά την επένδυση σε τροχαίο υλικό και προσωπικό αλλά και τη χρονοαπόσταση που στο μακρινότερο προορισμό δεν πρέπει να ξεπερνά την 1 ώρα.
Ο τρόπος; Θα πρέπει να βρεθεί η πόλη βάση και οι δορυφορικές πόλεις προορισμοί που ταυτόχρονα θα έδιναν δυνατότητα πολλαπλών επιλογών όχι μια φορά αλλά πολλές φορές την ημέρα. Με αυτό τον τρόπο θα υπήρχε δυνατότητα μετακίνησης με την άνεση την ταχύτητα και την ασφάλεια που παρέχει το τρένο που ως μέσο σταθερής τροχιάς θα παρέχει και πιο αξιόπιστα δρομολόγια ασχέτως καιρικών συνθηκών.
Σε ποιες περιοχές θα ήταν δυνατό κάτι τέτοιο; Σίγουρα σε πόλεις μεσαίου κυρίως μεγέθους αλλά και πόλεις μετρίου μεγέθους. Παραδείγματα Προαστιακής σύνδεσης:
1 Πόλη Βάση Πάτρα με πόλεις δορυφόρους Αίγιο- Ξυλόκαστρο-Κιάτο- Κόρινθο καθώς και με Πύργο.
2. Πόλη Βάση Λάρισα με πόλεις δορυφόρους Καρδίτσα- Φάρσαλα- και Τρίκαλα-Καλαμπάκα (με την προϋπόθεση δημιουργίας σύνδεσης από Λάρισα προς Τρίκαλα)
3. Πόλη Βάση Έδεσσα με πόλεις δορυφόρους Φλώρινα, Πτολεμαϊδα, Κοζάνη και Βέροια
4. Πόλη Βάση Ξάνθη με πόλεις δορυφόρους Δράμα - Σέρρες και Κομοτηνή -Αλεξανδρούπολη
5. Προαστιακή σύνδεση Καλαμάτα- Τρίπολη και Καλαμάτα- Πάτρα.
Μια τέτοια προοπτική σίγουρα θα βόλευε πολλούς επιβάτες για όλους τους λόγους που ανέφερα παραπάνω.
Στην Ελλάδα που το μονοπώλιο των μετακινήσεων και των έργων το έχει η Αθήνα θα ήταν μια πολύ καλή λύση για το μέλλον των πόλεων της περιφέρειας που τώρα εξαρτώνται ή από τα ΙΧ τους ή από τα ΚΤΕΛ. Δεν δικαιούνται ασφαλέστερης και πιο σύγχρονης μετακίνησης;

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2008

Θαλάσσια Προαστιακή Συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη. Γίνεται;

Εδώ και πολλά χρόνια ένα από τα θέματα που απασχολούν τους Υπεύθυνους του Δήμου της Νομαρχίας αλλά και της περιφέρειας είναι η δημιουργία θαλάσσιας γραμμής εντός του αστικού ιστού. Από τη δεκαετία του 1980 έπεσε η ιδέα δημιουργίας ενός ... θαλάσσιου μετρό που θα έλυνε μέρος του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης. Όπως όμως και με το Μετρό ξεκίνησαν διαδικασίες δημοπράτησης, βρέθηκε ο ανάδοχος αλλά το έργο δεν ξεκίνησε ποτέ..
Αυτά στην αμαρτωλή για τη Θεσσαλονίκη δεκαετία του 1990 όπου κανένα μεγάλο έργο δεν ξεκινούσε μιας και δεν υπήρχε η απαιτούμενη πολιτική βούληση.
Στη δεκαετία που διανύουμε και πάλι έγιναν προσπάθειες και μελέτες άλλα όλες έδειξαν ότι πρέπει:
Α. Να εγκαταλειφθεί η ιδέα της αστικής συγκοινωνίας και να μετατραπεί σε προαστιακού χαρακτήρα μετακίνηση και
Β. Χρειάζεται επιδότηση του εισιτηρίου προκειμένου το μέσο να είναι οικονομικά βιώσιμο.
Τώρα με την κατασκευή του Μετρό πέφτει και άλλη μια ιδέα από το Δήμο Καλαμαριάς αυτή τη φορά: Με τη δρομολόγηση και κατασκευή της επέκτασης προς Καλαμαριά έχει οριστεί ο τερματικός Σταθμός ο οποίος εφάπτεται σχεδόν της παραλίας και ανήκει σο Δήμο Καλαμαριάς (παραχωρήθηκε στην Αττικό Μετρό) θα μπορούσε να λειτουργήσει ως σταθμός μετεπιβίβασης για μια μελλοντική Προαστιακή θαλάσσια συγκοινωνία.
Ουσιαστικά θα λειτουργεί τροφοδοτικά από και προς το Μετρό καθώς επιβάτες προερχόμενοι από την Περαία την Επανομή και τη Μηχανιώνα θα μπορούσαν να κινηθούν στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης χωρίς τη χρήση του ιχ.
Η θαλάσσια γραμμή θα μπορούσε να εξυπηρετήσει κοντινούς παραλιακούς προορισμούς από την Αγία Τριάδα μέχρι την Καλαμαριά με λίγες στάσεις και μια απαραίτητη στάση στο μελλοντικό τερματικό σταθμό στην Καλαμαριά.
Η ιδέα αυτή βρίσκεται σε στάδιο εξέτασης προς το παρών αλλά σίγουρα είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση καθώς θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση
χρήσης του ΙΧ αλλά και στην αύξηση του επιβατικού έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2008

Μετρό Γραμμή 4: Συνεχίζουν με γεωτρήσεις και μελέτες

Η Νέα Γραμμή 4 Γαλάτσι-Κέντρο Αθήνας- Μαρούσι είναι η πιο πολυαναμενόμενη γραμμή τα τελευταία χρόνια. Οι επεκτάσεις των Γραμμών 2 και 3 είναι σχεδόν προκαθορισμένες σε σημείο να μιλάμε για ολοκληρωμένες γραμμές μέχρι το 2012-2013. Η Νέα αυτή γραμμή θα λύσει πολλά προβλήματα τόσο στα βορειοανατολικά προάστια στα ανατολικά αλλά θα συμπληρώσει και με άλλους σταθμούς το Κέντρο της Αθήνας.
Υπάρχουν όμως καλά νέα καθώς παρατηρείται κινητικότητα. Αυτή την εποχή διεξάγονται γεωτρήσεις σε όλο το μήκος της Γραμμής προκειμένου να εντοπιστούν σαθρά ή επικίνδυνα εδάφη. Υπολογίζεται ότι θα γίνουν παραπάνω από 150 γεωτρήσεις. Βάσει αυτών των γεωτρήσεων αλλά και άλλων μελετών θα αποφασιστεί και ο τρόπος διάνοιξης των τούνελ (με μετροπόντικα ή με ανοιχτά ορύγματα).
Στο τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες και οι γεωτρήσεις και θα απόκειται πλέον στην απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ για το πως θα χρηματοδοτηθεί Γραμμή 4. Η αλήθεια είναι ο Υπουργός έχει δείξει προσωπικό ενδιαφέρον για την κατασκευή αυτής της Γραμμής προτείνοντας ένα καινοτόμο σχέδιο χρηματοδότησης μέσω τιτλοποίησης των μελλοντικών εσόδων της Αττικής Οδού.
Τα χρήματα που απαιτούνται για την κατασκευή αυτής Γραμμής μήκους 20χλμ με 20 Σταθμούς είναι με σημερινές τιμές 2,1 δις Ευρώ.
Σίγουρα τους επόμενους μήνες θα ληφθούν σημαντικές αποφάσεις καθώς η κατάσταση στους δρόμους της Αθήνας ολοένα και χειροτερεύει. Οι επεκτάσεις του μέλλοντος σίγουρα όμως ξεκινούν μετά από αυτή την Γραμμή που όταν θα είναι έτοιμη α μεταφέρει περισσότερους από 400.000 επιβάτες καθημερινά.
Πάντως παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα με βάση τα παραπάνω αφού βλέπουμε πλέον και την Γραμμή του Ηλεκτρικού (Μετρό Γραμμή 1) έτοιμη για επεκτάσεις σε Βορρά και Νότο.

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2008

Υποδομές 2008. Παραδόσεις έργων μέχρι το 2013!

Τα επόμενα χρόνια πρόκειται να παραδοθούν μεγάλα έργα τόσο στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη όσο και στην περιφέρεια.
Παρακάτω σας παρουσιάζω τη λίστα με τις παραδόσεις πάντα σύμφωνα με τα επίσημα χρονοδιαγράμματα.

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2008
Η φετινή χρονιά δεν περιλαμβάνει μεγάλες παραδόσεις πανελλαδικά. Μέσα στο καλοκαίρι θα παραδοθεί ο πολυαναμενόμενος αυτοκινητόδρομος Σχηματάρι – Χαλκίδα καθώς και ο Σταθμός Μεταμόρφωση του Προαστιακού. Τον Οκτώβριο η Γραμμή 3 της Αττικό Μετρό θα προσθέσει έναν ακόμα Σταθμό (Νομισματοκοπείο). Τον ίδιο μήνα θα παραδοθεί ένα ακόμα τμήμα του Μαλλιακού Κόλπου από τα Σκάρφεια έως τις Θερμοπύλες. Στα Τέλη Δεκεμβρίου το Αττικό Μετρό θα γιορτάσει την επέκταση από το Αιγάλεω στο Σταθμό Χαιδάρι. Επίσης ολοκληρώνεται και το δυτικό τμήμα της Εγνατίας Οδού.
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 3 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 3 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ 1.ΧΑΙΔΑΡΙ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΑΘΗΝΩΝ- ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
ΑΞΟΝΑΣ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ - ΧΑΛΚΙΔΑ
ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΣΚΑΡΦΕΙΑ – ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2009
Το 2009 έχει παραδόσεις έργων οι οποίες κυρίως θα γίνουν και πάλι στην Αθήνα. Τον Μάιο θα εγκαινιαστεί το τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Πελοποννήσου Τρίπολη- Αθήναιο. Τον Μάρτιο θα προστεθεί ο Σταθμός Χολαργός της Γραμμής 3. Τον Ιούνιο θα λειτουργήσει η επέκταση του Μετρό Γραμμή 2 Άγιος Αντώνιος- Ανθούπολη. Τον Αύγουστο καθώς και ένα τμήμα ακόμα του Μαλλιακού (Παράκαμψη Λαμίας). Τον Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθεί και ο Σταθμός Μετρό Αγία Παρασκευή στη Γραμμή 3. Το Δεκέμβριο του ίδιου έτους το Αττικό Μετρό θα εγκαινιάσει μια μεγάλη επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο έως το Ελληνικό με 4 Νέους Σταθμούς και θα παραδοθεί η Παράκαμψη Αγρινίου της Βόρειας Ιόνιας Οδού.

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 2 ΝΟΤΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ 5,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, 2.ΑΛΙΜΟ, 3.ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, 4.ΕΛΛΗΝΙΚΟ
ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΜΙΑΣ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ - ΓΡΑΜΜΗ 3 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ 1.ΧΟΛΑΡΓΟΣ- 2.ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Α/Δ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΠΟΛΗ-ΑΘΗΝΑΙΟ
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ,2. ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2010
2010. Μία χρονιά σχεδόν αποκλειστικά για την Ελληνική επαρχία. Οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας αρχίζουν και παίρνουν σάρκα και οστά. Το Φεβρουάριο θα εγκαινιαστεί το τμήμα της Βόρειας Ιόνιας Οδού Αντίρριο – Παράκαμψη Αγρινίου. Τον Απρίλιο θα δοθεί το τμήμα και το τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Ανατολικής Πελοποννήσου Τσάκωνα –Καλαμάτα ενώ η Πάτρα θα γιορτάσει τα εγκαίνια 3 μεγάλων έργων της (Νέο Λιμάνι, Παραγλαύκιες αρτηρίες, Φράγμα Πείρου –Παραπείρου). Tο ίδιο διάστημα αναμένεται το νέο γήπεδο του Παναθηναικού. Το τελευταίο τμήμα του Μαλλιακού θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο (Στυλίδα-Ράχες). Εντός του καλοκαιριού θα παραδοθεί η επέκταση του Προαστιακού Κιάτο –Ξυλόκαστρο. Τον Δεκέμβριο θα παραδοθεί το τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κιάτο –Πάτρα –Πύργος. Τον ίδιο μήνα (ίσως)θα είναι έτοιμο το νέο υπόγειο τμήμα Ν. Φάληρο –Πειραιά του Ηλεκτρικού με το Σταθμό Καμίνια ενώ η πρώτη μεγάλη επέκταση της Αττικό Τραμ θα είναι γεγονός με τη νέα διαδρομή Νέο Φάληρο – Πειραιάς.

ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΣΤΥΛΙΔΑ – ΡΑΧΕΣ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΙΑΤΟ-ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ
ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΑΤΡΑΣ (ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ, ΠΑΡΑΓΛΑΥΚΙΕΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ, ΦΡΑΓΜΑ ΠΕΙΡΟΥ- ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ)
ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΥ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ –ΚΑΛΑΜΑΤΑ (ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ-ΠΑΤΡΑ- ΠΥΡΓΟΣ)
ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2011
Τη χρονιά του 2011 συνεχίζονται τα έργα εκτός Αθηνών. Ένα μεγάλο έργο θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο, ο Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου. Το φθινόπωρο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ θα ολοκληρωθούν τα έργα στα Τέμπη με διπλές σήραγγες και γέφυρες. Στο τέλος του έτους
αναμένεται η παράδοση της Υποθαλάσσιας Σήραγγας Θεσσαλονίκης. Επίσης ολοκληρώνεται και η Νέα διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΣ ΛΕΥΚΤΡΟ- ΣΠΑΡΤΗ
ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΘΕ- ΤΜΗΜΑ ΤΕΜΠΗ-ΣΚΟΤΙΝΑ (25ΧΛΜ)
ΟΣΕ- ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΑΤΟ -ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ


ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2012
Το 2012 είναι μία πολύ σημαντική χρονιά καθώς θα ολοκληρώνονται πολύ μεγάλα έργα πανελλαδικά. Τον Μάρτιο θα ολοκληρωθεί ο Αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Ιόνιας Οδού. Τον Δεκέμβριο θα παραδοθεί το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη : η πρώτη γραμμή Μετρό με 13 Σταθμούς. Τον ίδιο μήνα παραδίδονται, ο Νέος Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία – Εγνατία) και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής έως την Ποσειδώνος.

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΡΧΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ 9,6ΧΛΜ ΜΕ 13 ΣΤΑΘΜΟΥΣ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΑΜΙΑ- ΚΑΡΔΙΤΣΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ- ΕΓΝΑΤΙΑ)
ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΡΑΦΗΝΑ- ΛΑΥΡΙΟ + ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΩΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2013
Το 2013 μετά από μία παύση 3,5 ετών η Αττικό Μετρό θα εγκαινιάσει τον Ιούνιο την μεγάλη επέκταση από το Χαϊδάρι στο Πειραιά με 7 Σταθμούς. Μία επέκταση (θεωρητικά ακόμη)θα γιορτάσει όμως και το Μετρό Θεσσαλονίκης από Πατρικίου προς Καλαμαριά με 5 Σταθμούς. Στο τέλος αυτού του έτους ο Προαστιακός θα εγκαινιάσει την επέκταση από το Σταθμό Κορωπί έως το Λαύριο ενώ ολοκληρώνεται και ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος –Καλαμάτα με το τμήμα Πύργος – Καλαμάτα ενώ ολοκληρώνεται και η Ηλεκτροκίνηση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη καθώς και η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Τιθορέα –Λιανοκλάδι-Δομοκός και Ροδοδάφνη-Πάτρα με πλήθος από σήραγγες και γέφυρες.

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 3 – ΕΠΕΚΤΑΣΗ 8,1ΧΛΜ ΑΠΟ ΧΑΙΔΑΡΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ- 2.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ- 3.ΝΙΚΑΙΑ- 4.ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ- 5.ΠΕΙΡΑΙΑΣ- 6.ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ- 7.ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ 5ΧΛΜ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ΜΕ 5 ΣΤΑΘΜΟΥΣ
ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΙΘΟΡΕΑ- ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ – ΔΟΜΟΚΟΣ
ΟΣΕ- ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ- ΠΑΤΡΑ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΟΡΩΠΙ ΕΩΣ ΛΑΥΡΙΟ ΜΕ 4 ΣΤΑΘΜΟΥΣ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΠΑΤΡΑ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2008

Γήπεδο ΠΑΟ: Ο Άκτωρ θα το κατασκευάσει

Σε συμφωνία με την τεχνική εταιρεία ΑΚΤΩΡ ήρθε ο Παναθηναϊκός μετά από διαβουλεύσεις. Η κατασκευή του γηπέδου θα διαρκέσει 19 μήνες από την έκδοση της οικοδομικής άδειας οπότε θα αρχίσουν και οι εργασίες ανέγερσης του γηπέδου. Το νέο γήπεδο του Παναθηναικού θα έχει χωρητικότητα 40.000 θέσεων και θα είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο έτσι να υπάρχει τέλεια ορατότητα από όλα τα σημεία του γηπέδου. Το νέο γήπεδο θα διαθέτει 3 διαζώματα δυτικά και ανατολικά και 2 διαζώματα βόρεια και νότια. Έχει γίνει πρόβλεψη για τα άτομα με ειδικές ανάγκες για πλήρη πρόσβαση και ειδικά διαμορφωμένες θέσεις.
Τα τρία επίπεδα του Σταδίου χωρίζονται ως εξής:
1ο Διάζωμα: Θέσεις επισήμων και οργανωμένων οπαδών.
2ο Διάζωμα: Διακεκριμένες θέσεις και στο ανατολικό τμήμα οι οικογενειακές.
3ο Διάζωμα: Σουίτες και οι θέσεις του Τύπου.
Επίσης μέσα στο χώρο του γηπέδου που θα είναι εξ` ολοκλήρου ποδοσφαιρικό θα υπάρχουν χώροι εστίασης και μπαρ καθώς και χώροι καφέ και ψυχαγωγίας.
Το σύνολο του κόστους είναι 88.340.000€ συν ΦΠΑ και θα καλυφθεί από κεφάλαια της Παναθηναϊκός ΑΕ. Το υπερσύγχρονο αυτό Στάδιο θα χτιστεί στη περιοχή του Ελαιώνα και εξυπηρετείται από την ομώνυμη στάση Μετρό ενώ το γήπεδο θα περικλείεται από τις οδούς Αγίου Πολυκάρπου και Αγίας Άννης. Η παράδοση του αναμένεται να γίνει περίπου το πρώτο εξάμηνο ή το αργότερο το καλοκαίρι του 2010.

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2008

Άποψη:Η διασύνδεση των μέσων βοηθά σημαντικά.

Με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό το 2000 μάθαμε και την διασύνδεση των μέσων. Κοινές στάσεις δηλαδή που ο επιβάτης μπορεί να αλλάξει γραμμές Μετρό χωρίς να μετακινηθεί εκτός του Σταθμού. Το 2004 με τη λειτουργία του Τραμ και του Προαστιακού αυτό επεκτάθηκε και έγινε αυτό που ονομάζουμε ιστός ή πλέγμα.
Σήμερα στην Αθήνα λειτουργούν Σταθμοί που συνδέονται μεταξύ τους ως εξής:
1.Σταθμός Πειραιά: Σύνδεση Προαστιακού και Μετρό-Γραμμή 1
2.Σταθμός Φάληρο: Σύνδεση Μετρό-Γραμμή 1 -Τραμ
3.Σταθμός Μοναστηράκι: Σύνδεση Μετρό-Γραμμές 1 και 3
4.Σταθμοί Ομόνοια : Σύνδεση Μετρό- Γραμμές 1 και 2
5.Σταθμός Αττική: Σύνδεση Μετρό- Γραμμές 1 και 2
6.Σταθμός Λαρίσης: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 2 με ΟΣΕ και Προαστιακό
6.Σταθμός Νερατζιότισσα: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 1 και Προαστιακού
7.Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 3 και Προαστιακού
8.Σταθμός Σύνταγμα: Σύνδεση Μετρό Γραμμές 2 και 3 και Τραμ
9,10.Σταθμός Συγγρού-Φιξ και Νέος Κόσμος: Σύνδεση Μετρό- Γραμμή 2 και Τραμ.

Όλες αυτές οι διασυνδέσεις βοηθούν στην καλύτερη και γρηγορότερη μετακίνηση των επιβατών αλλά όχι μόνο. Δίνουν περισσότερες επιλογές στις διαδρομές των πολιτών που λόγω αυτών των Σταθμών μπορούν να πάνε σε πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις.
Πολυσταθμοί
Στην Αθήνα υπάρχει μόνο ένας πολυσταθμός. Το Σύνταγμα που ενώνει 2 Γραμμές Μετρό και την απόληξη του Τραμ.
Ένας σημαντικός μελλοντικός Σταθμός στο μέλλον πρόκειται να είναι ο Σταθμός Μετρό Ελληνικό καθώς θα ενωθεί και με το δίκτυο του Τραμ ενώ αυτή τη εποχή γίνεται μελέτη κόστους- εφικτότητας για την επέκταση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) του Μετρό. Θα είναι ένας τριπλής δυνατότητας διαδρομής Σταθμός. Ένας Πολυσταθμός.
Το ίδιο θα γίνει με το Σταθμό Πειραιάς με τη επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό αλλά και του Τραμ. Σταθμοί διασύνδεσης θα γίνουν μελλοντικά και οι Σταθμοί: Μαρούσι(Γρ.1 και 4), Κηφισίας (Γρ.4 και Προαστιακός) Κατεχάκη και Ευαγγελισμός(Γρ.3 και 4)Πανεπιστήμιο(Γρ.2 και 4)
Με τέτοιους Σταθμούς οι δυνατότητες επιλογής μετακίνησης πολλαπλασιάζονται έλκοντας χιλιάδες περισσότερους επιβάτες αποτρέποντας τη χρήση του αυτοκινήτου.
Τι λείπει;
Με τις επόμενες επεκτάσεις των μέσων στην Αθήνα θα μεγαλώσει αυτή η λίστα. Χρειάζονται όμως σίγουρα και άλλοι Σταθμοί διασύνδεσης. Το Τραμ π.χ θα μπορούσε επεκτεινόμενο στο Σταθμό Λαρίσης να συνδεθεί και με τον Προαστιακό και προς τα Πατήσια με τη Γραμμή 1.
Απουσιάζει και σύνδεση Τραμ και Μετρό με τα Βορειονατολικά Προάστια που θα μπορούσε να γίνει στην περιοχή του Παγκρατίου ή του Χίλτον.
Σίγουρα υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν και σίγουρα πρέπει να γίνουν. Οι συγκοινωνιολόγοι μιλούν για μη αναστρέψιμο έμφραγμα στις μετακινήσεις στην Αθήνα το 2010 η το 2011.
*** Για να διευκρινίσω: Ο ΗΣΑΠ (Ο Ηλεκτρικός δηλαδή) εκπονεί μελέτη κόστους- οφέλους για την επέκταση στο Ελληνικό. Πρόκειται για υπόγεια επέκταση του Ηλεκτρικού (Γραμμή 1. Πρόκειται για μελέτη κατά πόσο θα ήταν εμπορικά επιτυχής μια τέτοια επέκταση. Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση ακόμα για αυτή την επέκταση. Γεωγραφικά προφανώς ένας νέος υπόγειος κλάδος θα ξεκινούσε από το Σταθμό Φάληρο. Πρόκειται πάντως για μια πολύ σημαντική εξέλιξη στις μελλοντικές επεκτάσεις στην Αθήνα. Περισσότερες πληροφορίες τους επόμενους μήνες.

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2008

Υπογειοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ;Πότε;

Μέσα από αυτό το blog και από τις αναρτήσεις που έχουν δημοσιευθεί ασχολούμενος με το θέμα του ΟΣΕ και του Προαστιακού έχω γράψει και εσείς έχετε σχολιάσει τα τεκταινόμενα. Ένα από τα θέματα που μας απασχολούν (αλλά κυρίως αυτούς που ζουν κατά μήκος) είναι η υπογειοποίηση του διαδρόμου στο τμήμα Ρουφ- 3 Γέφυρες. Πρόκειται για ένα τμήμα μερικών χιλιομέτρων το οποίο όμως επηρεάζει την κίνηση τόσο των τρένων όσο και των πολιτών. Αυτή τη στιγμή ο διάδρομος είναι δυστυχώς επιφανειακός και έχει πλείστες ισόπεδες διαβάσεις. Αυτό δυσχεραίνει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων αφού πρέπει να περιμένουν τα πολλά τρένα που περνούν ημερησίως αλλά και των τρένων που δεν μπορούν να δρομολογήσουν περισσότερα τρένα στις γραμμές του.
Γενικώς είναι απαράδεκτο στην πρωτεύουσα των 4,5 εκατομμυρίων κατοίκων και εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών στο κεντρικό της τμήμα να υπάρχουν ισόπεδες διαβάσεις τη στιγμή που στο υπόλοιπο κεντρικό άξονα Πάτρα - Αθηνά - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι καταργούνται όλες οι ισόπεδες διαβάσεις.
Το ιστορικό της υπογειοποίησης αυτού του τμήματος τα τελευταία χρόνια έχει μας έχει απασχολήσεις πολλές φορές. Από δημαρχίας Αβραμόπουλου έχουν γίνει ενστάσεις και προτάσεις υπογειοποίησης οι οποίες συνεχίστηκαν με Μπακογιάννη και Κακλαμάνη τώρα. Αυτή τη στιγμή συζητείται το ενδεχόμενο υπογειοποίησης 1.800 μέτρων στα όρια του Δήμου Αθηναίων στο τμήμα επί της Κωνσταντινουπόλεως και της περιοχής των Σεπολίων.
Το θέμα είναι ότι όλα αυτά είναι μόνο συζητήσεις και ακόμα δεν έχουν διενεργηθεί μελέτες και όλα τα σχετικά προετοιμασίας ενός τέτοιου έργου. 'Άρα το σίγουρο είναι ότι τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία φαντάζει δύσκολη η υπογειοποίηση αυτή , εκτός και αν υπάρξει η πολιτική βούληση προώθησης ενός -κατά τη γνώμη μου- πολύ σημαντικού έργου.
Δεν μπορεί να περνάει το τρένο στο κέντρο της πόλης και να υπάρχουν ισόπεδες διαβάσεις. Καταρχάς 'κόβει' την πόλη στην μέση. Μετά είναι το θέμα του θορύβου. Στην τελική ανάλυση όμως δεν μπορεί να δίνονται εκατομμύρια Ευρώ για έργα στη επαρχία με τη δικαιολογία ότι πρέπει να υπάρξει και εκεί ανάπτυξη. Συμφωνώ αλλά μήπως ξεχνάμε ότι στην Αθήνα ζει το 45% του συνολικού πληθυσμού; Αυτό δε μετράει στη ανάπτυξη του τρένου γενικότερα;
Διάβασα και τις ενστάσεις σχετικά με την συχνότερη διέλευση τρένων σε αυτό το τμήμα. Όμως η εμπορική επιτυχία του τρένου μέσα στην πόλη εξαρτάται κυρίως από τη συχνότητα. Εξάλλου ένα τρένο μπορεί να μεταφέρει παραπάνω από 100 και 200 ακόμη άτομα, ενώ τα αυτοκίνητα πλέον είναι 1 ή 2; Ποιός έχει προτεραιότητα; Το τροχαίο υλικό που όντως λείπει είναι σφάλμα του ΟΣΕ. Δεν είναι δυνατό να ανοίγεις γραμμές και σταθμούς και να μην προμηθεύεσαι τροχαίο υλικό. Είναι σαν να σαμποτάρεις την εξέλιξη του μέσου.
Εν πάσει περίπτωση για να ξαναγυρίσουμε στο θέμα της ανάρτησης για μένα προσωπικά ένα είναι το συμπέρασμα.
ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ!!! ΑΜΕΣΑ!

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2008

Το Δ` ΚΠΣ δίνει μεγάλη ευκαιρία για τα ΜΜΜ.

Σήμερα παρουσιάστηκαν οι δράσεις του Δ` ΚΠΣ για την επταετία 2007-2013. Όπως αναφέρθηκε ίσως είναι η τελευταία ευκαιρία για την Ελλάδα να κάνει μεγάλα βήματα προόδου. Για τις υποδομές που μας ενδιαφέρουν υπάρχουν πολλά και μεγάλα έργα. Αν και ακόμα δεν διευκρινίζεται ποια είναι ακριβώς τα έργα που θα γίνουν ωστόσο τα νούμερα που δόθηκαν μοιάζουν εντυπωσιακά.
Οι Αυτοκινητόδρομοι θα αυξηθούν κατά 812 χλμ (προφανώς πρόκειται για τους Αυτοκινητόδρομους που μόλις άρχισαν να κατασκευάζονται).
Το Μετρό της Αθήνας θα επεκταθεί κατά 21χλμ (τα 8 είναι η επέκταση για Πειραιά τα υπόλοιπα ίσως -και μακάρι- να αφορούν τη Νέα Γραμμή 4 Γαλάτσι- Μαρούσι). Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί (για τις επεκτάσεις;). Ο Προαστιακός θα επεκταθεί κατά 70 χλμ (30χλμ προς Λαύριο, τα υπόλοιπα;)
Για το Τραμ δεν υπάρχει κάποια αναφορά.
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα διευκρινιστούν ποιά έργα θα πάρουν σειρά και ποια θα περιμένουν.
Εγώ θα έλεγα ότι η Γραμμή 4 πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσει καθώς θα καλύψει κρίσιμες κυκλοφοριακά περιοχές της Αθήνας όπως η Λ. Κηφισίας, το Παγκράτι , η Λ. Αλεξάνδρας , τα δικαστήρια, η Κυψέλη και το Γαλάτσι.
Από το ερχόμενο κιόλας διάστημα θα αρχίσουν και οι πρώτες δημοπρατήσεις που αφορούν το Δ` ΚΠΣ. Έτσι τουλάχιστον λέγεται. Αν περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις θα φανεί το επόμενο χρονικό διάστημα…

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2008

Υποδομές: Όλα τριγύρω αλλάζουνε και ολα τα ίδια μένουν...

Όταν το 2000 άνοιξε τις πύλες του το Μετρό στην Αθήνα οι υπεύθυνοι μιλούσαν για 15% μείωση του κυκλοφοριακού στην Αθήνα. Όντως η κίνηση μειώθηκε και η κυκλοφορία καλυτέρευσε. Για κανένα χρόνο το πολύ. Ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κος Λαλιώτης έλεγε 'ολοταχώς τώρα για τις επεκτάσεις'. Το 2001 ξεκίνησαν με μεγάλη καθυστέρηση οι επεκτάσεις που είχαν προγραμματιστεί για τους Ολυμπιακούς του 2004. Μετά το 2004 όμως οι επεκτάσεις παίρνουν συνεχώς παρατάσεις..
Στο Τραμ 1 χρόνο πριν ξεκινήσει τη λειτουργία του ο τότε Υπουργός Μεταφορών παρουσίασε ένα μεγαλόπνοο σχέδιο επεκτάσεων με χρονικό ορίζοντα το 2008 κ το 2012. Σήμερα έχει επεκταθεί 700μ όλα και όλα και μια μοναδική επέκταση 5,5 χλμ για Πειραιά ακόμα δεν λέει να ξεκινήσει.
Οι Αυτοκινητόδρομοι σύμφωνα με δηλώσεις του Κου Λαλιώτη το 2001 σε έκθεση για το περιβάλλον 'θα αρχίσουν να παραδίδονται' απ το 2007 και μετά. Ακόμα να ξεκινήσουν...
Μόνο ο Προαστιακός δείχνει να προχωράει κάπως κανονικά ( έστω και με καθυστερήσεις).
Δεν μπορώ να καταλάβω όταν βγαίνουν οι εκάστοτε πολιτικοί και υπόσχονται έργα και δίνουν μάλιστα και χρονοδιάγραμμα (Σημίτης 2001 σε ομιλία στον Πειραιά είπε : το 2010 το Μετρό στον Πειραιά!-ακόμα να ξεκινήσουν τα έργα ..) αν σκέφτονται ότι μερικοί τους παίρνουν στα σοβαρά.
Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να μην θέλουν να τους παίρνουμε στα σοβαρά και να φτάσουμε σε σημείο αγανάκτησης όπως έφτασε ο κόσμος της Θεσσαλονίκης με την πολύχρονη κοροϊδία στο θέμα της κατασκευής του Μετρό που 15 χρόνια οι άνθρωποι άκουγαν υποσχέσεις και είχαν την τρύπα του Κούβελα να πορεύονται, (ακόμα δεν το πιστεύουν ότι ξεκίνησαν τα έργα).
Η αξιοπιστία είναι βασικό πράγμα και όταν γίνονται εξαγγελίες πρέπει να σκέφτονται ότι λέγοντας λόγια του αέρα δυνητικά θα είναι εναντίον τους και η αξιοπιστία τους ως σοβαροί πολιτικοί θα εξανεμιστεί.
Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και σήμερα. Ο Υπουργός Μεταφορών Κός Χατζηδάκης έχει δώσει 3 διαφορετικές χρονολογίες παράδοσης της επέκτασης της Γρ. 1 του Μετρό για Άγιο Στέφανο μέσα σε ένα μήνα!!! (το 2011, το 2012 και το 2014). Μάλλον το κάνει για να μας μπερδέψει... Η γιατί του έγραφαν διαφορετικοί άνθρωποι τις ομιλίες... (είναι για γέλια εεε).
Εν πάσει περιπτώσει, τα δημόσια έργα νομίζω ότι χρίζουν σοβαρής αντιμετώπισης και όχι αερολογίες. Λέγονται δημόσια γιατί εμείς τα χρηματοδοτούμε άρα δικαιούμαστε να μαθαίνουμε και τις εξελίξεις και τις προθεσμίες σωστά. Σωστά;

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2008

Τραμ: Καθυστέρηση στην επέκταση για Πειραιά

Φαίνεται ότι ο Πειραιάς θα περάσει από τα «σαράντα κύματα» μέχρι τα μέσα μαζικής μεταφοράς να έρθουν στο κέντρο του. Μετά τις πολύμηνες καθυστερήσεις στην επέκταση του Μετρό ήρθε η Νομαρχία Πειραιά να καθυστερήσει την επέκταση του Τραμ στο Κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Συγκεκριμένα η Νομαρχία έχει σοβαρές επιφυλάξεις για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Έτσι οι διοικούντες της Αττικό Τραμ κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα αφού βλέπουν την πιο σημαντική μελλοντική πηγή εσόδων να κάνει φτερά.
Το Αττικό Τραμ είναι το πλέον αργό σε επεκτάσεις μέσο αφού στα 4 χρόνια ζωής έχει μόλις 700μ. επιπλέον..
Ο διαγωνισμός για την επέκταση είχε προγραμματιστεί για την Άνοιξη αλλά πλέον είναι που δύσκολο να γίνει ο διαγωνισμός ακόμα και μέχρι το καλοκαίρι. Η Αττικό Τραμ υπολογίζει ότι από αυτή την επέκταση θα καλύπτει το 70%των λειτουργικών εξόδων της και θα προσθέσει 30-40.000 κατοίκους καθημερινά.
Προς το παρόν για μια ακόμα φορά οι γνωστές Ελληνικές καθυστερήσεις (αυτή τη φορά για μικροκομματικούς λόγους) είναι και πάλι πρωταγωνιστής στα δημόσια έργα...

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2008

Προαστιακός Αθήνας: Έρχονται νέες γραμμές!!

Ο Προαστιακός Αθηνών λειτουργεί σχεδόν 4 χρόνια. Σε αυτή την τετραετία έχει επεκταθεί έχει ξεπεράσει κάποιες «παιδικές ασθένειες» των πρώτων ετών και συνεχίζει κερδίζοντας ολοένα και περισσότερο κόσμο στα καθημερινά τους δρομολόγια. Το μεγάλο μειονέκτημα του Προαστιακού στην Αθήνα είναι τα πολύ αραιά δρομολόγια αλλά και οι συνεχής αλλαγή ώρας λόγω των έργων που εκτελούνται.
Σίγουρα η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη από το καλοκαίρι του 2004 που ομολογουμένως περιμένουμε κάτι σαν Μετρό και μετά όλοι καταλάβαμε ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Η αρχική απογοήτευση ξεπεράστηκε μετά από τον πρώτο χρόνο που η κατάσταση ήταν τραγική. Αρχικά οι συρμοί του Προαστιακού μετέφεραν περίπου 5.000 ημερησίως κάνοντας του υπευθύνους να ιδρώνουν για μεγάλη εμπορική αποτυχία του μέσου. Με την πρώτη επέκταση στην Κόρινθο άρχισε η σταδιακή άνοδος του μέσου και βοήθησαν ακόμη η πρόσθεση Σταθμών στη Δυτική Αττική (Άνω Λιόσια κλπ). Με την επέκταση του μέσου στον Πειραιά άρχισε η αποδοχή από το κοινό. Πλέον μεταφέρει 16.000 επιβάτες καθημερινά (όχι ότι είναι καλά αλλά είναι καλύτερα από πριν).
Αυτή τη στιγμή γίνονται κινήσεις που θα αυξήσουν την κίνηση κατακόρυφα. Στη βασική γραμμή γίνονται έργα μετατροπής από διπλή σε τετραπλή τροχιά. Με την ολοκλήρωση θα προστεθούν και κάποιοι Σταθμοί μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας που θα δώσουν πολλές λύσεις. Αυτό το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2010.
Το 2010 αναμένεται και η περαιτέρω επέκταση στην Πελοπόνησσο από το Κιάτο στο Ξυλόκαστρο. Του χρόνου αναμένεται μια πολύ σημαντική επέκταση από τη Ραφήνα στο Λαύριο με χρονικό ορίζοντα το 2015.
Για φέτος όμως αναμένονται 2 σημαντικότατες γραμμές που θα τονώσουν την κίνηση του Προαστιακού και θα ανεβάσουν κατά πολύ τα έσοδα του. Η νέα γραμμή προς Χαλκίδα και προς Οινόη (Θήβα) αναμένεται να προστεθεί στο δίκτυο στα τέλη του έτους.
Τέλος η ολοκλήρωση του Προαστιακού αναμένεται στα μέσα και τέλη της επόμενης δεκαετίας όταν το μέσο θα φτάσει στην Πάτρα (2015-2016) και στη Ραφήνα (2018;;) μια εντελώς νέα γραμμή που θα διεκδικήσει κομμάτι από τις μετακινήσεις της ανατολικής Αττικής και των Μεσογείων που έχει ραγδαία πληθυσμιακή αύξηση. Επίσης με αυτή τη γραμμή θα εξυπηρετείται το λιμάνι της Ραφήνας πράγμα που θα φέρει χιλιάδες επιβάτες καθημερινά (ειδικά το καλοκαίρι).
Σίγουρα πολλά περιμένουμε από αυτό το συνεχώς εξελισσόμενο Μέσο αλλά πρέπει ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ να γίνουν διορθωτικές κινήσεις στο αστικό τμήμα της Αθήνας. Δεν είναι δυνατό να περιμένεις 35 με 40 ακόμα κα 50 λεπτά για το επόμενο τρένο. Στο αστικό τμήμα πρέπει τουλάχιστον ανά 10 λεπτά να περνάει τρένο προς Αθήνα και Πειραιά αλλά και προς Μαγούλα και Δουκίσσης Πλακεντίας. Αυτό θα προσθέσει δεκάδες χιλιάδες πολιτών που θα εξυπηρετούνται πολύ πιο εύκολα και άμεσα μειώνοντας ταυτόχρονα και την χρήση του ΙΧ.
Εξάλλου για αυτό δεν έγιναν αυτά τα έργα;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα