Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 30 Μαρτίου 2008

Αεροδρόμιο Βενιζέλος: Επέκταση αεροσταθμού και υπηρεσιών.

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριο Βενιζέλος της Αθήνας (Δ.Α.Α) τα τελευταία χρόνια έχει εντυπωσιακή αύξηση κίνησης. Από την αρχή λειτουργίας του (Μάρτιος 2001) όταν ξεκινούσε με περίπου 11 εκατομμύρια επιβάτες υπήρχαν σχέδια για την επέκταση του αλλά κανείς δεν φαντάζονταν ότι μετά από 7 μόλις χρόνια μόλις θα έφτανε στο ζενίθ της ικανότητας εξυπηρέτησης του αεροσταθμού (16 εκατομμύρια επιβάτες ανά έτος).
Έτσι μετά και την εντυπωσιακή περσινή χρονιά όπου η επιβατική κίνηση ξεπέρασε τα 16 εκατομμύρια (έφτασε περίπου τα 16,5 εκατομμύρια επιβάτες) αποφασίστηκε από την εταιρεία διοίκησης του Αεροδρομίου να επεκταθεί ο αεροστάθμης και να μπορεί να εξυπηρετεί 21 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Αναμένεται να υποβληθεί προς έγκριση το νέο χωροταξικό σχέδιο και αμέσως μετά να ξεκινήσουν οι διαδικασίες κατασκευής του. Επίσης αναμένεται εντός του 2009 να εκμεταλλευτεί πλήρως τον δορυφορικό αεροσταθμό και να διοχετεύσει εκεί το 30% της κίνησης και εξετάζεται η σύνδεση του με τον κυρίως αεροσταθμό . Ο δορυφορικός αεροσταθμός είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό σημείο του Αεροδρομίου καθώς διαθέτει 10 φυσούσες υποδοχής αεροσκαφών αλλά και περισσότερους από 6 υπόγειους κυλιόμενους διαδρόμους που οδηγούν στον κυρίως αεροσταθμό.
Το Αεροδρόμιο Βενιζέλος παρότι ξεκίνησε με πολύ αρνητικές προοπτικές το 2001 καθώς ήταν ένα από τα πιο ακριβά αεροδρόμια της Ευρώπης κατάφερε να καθιερωθεί και να αναπτυχθεί ταχύτατα.
Στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας είναι επίσης η ανάπτυξη εκθεσιακού κέντρου 50.000 τμ στη βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου και η ύπαρξη και δεύτερου ξενοδοχείου εκεί. Αλλά και δημιουργία εμπορικού πάρκου και χώρων ψυχαγωγίας και άθλησης , αποθηκών και χώρων logistics.

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2008

Μαλλιακός τμήμα Στυλίδα - Ράχες: ένα μεγάλο έργο

Ο Μαλλιακός κόλπος σταδιακά μετατρέπεται σε ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Το τελευταίο τμήμα του, αυτό που ξεκινάει από την παράκαμψη Στυλίδας και καταλήγει στις Ράχες είναι πραγματικά ένα μεγάλο τεχνικό έργο. Τον Σεπτέμβριο του 2007 δόθηκαν στην κυκλοφορία περίπου 37 από τα 74 φονικά χιλιόμετρα του Μαλλιακού. Τα μισά δηλαδή. Ένα ακόμη τμήμα αναμένεται να δοθεί το καλοκαίρι και είναι το Θερμοπύλες- Κοίτη Σπερχειού. Η παράκαμψη Λαμίας αναμένεται του χρόνου και το τελευταίο τμήμα το Καλοκαίρι του 2010.
Πρόκειται για ένα έργο με πολλές σήραγγες και γέφυρες το οποίο με την ολοκλήρωση του θα κάνει πιο ασφαλή τα ταξίδια μας. Αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει την παράκαμψη Στυλίδας και Καραβόμυλου και θα καταλήγει στις Ράχες Φθιώτιδας. Το συνολικό μήκος είναι 19,3χλμ. Ο προϋπολογισμός του έργου που κατασκευάζεται εδώ και ένα χρόνο περίπου (από τον Ιούνιο του 2007) είναι 200εκατομυρια €.

Το έργο περιλαμβάνει:
• Τρεις σήραγγες διπλού κλάδου συνολικού μήκους 3,4 χλμ.
• Τέσσερις κοιλαδογέφυρες, τρεις διπλού κλάδου και μία μονού, συνολικού μήκους 1,8 χλμ.
• 1 γέφυρα (ρέματος Βελλιά)
• 3 άνω διαβάσεις και 11 κάτω διαβάσεις
• 3 ανισόπεδοι κόμβοι: Αγίας Μαρίνας Στυλίδας, Στυλίδας- Καραβόμυλου και Καραβόμυλου - Αχινού.
Ήδη ένα τμήμα του έργου είναι αρκετά προχωρημένο και όποιος κάνει τη διαδρομή μπορεί να διακρίνει τα έργα που είναι σε εξέλιξη.
Μετά το πέρας των εργασιών θα απομένει μόνο ένα τμήμα 25χλμ στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα για να ολοκληρωθεί ο Αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει τις 2 μεγαλύτερες πόλεις μας. Την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2008

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Ξεκινά (με αυξήσεις)

Ο πρώτος Ιδιωτικός Αυτοκινητόδρομος εκτός Αττικής είναι πραγματικότητα. Εδώ και λίγες μέρες το τμήμα του Εθνικού δικτύου από τις Ράχες Φθιώτιδας έως το Κλειδί Ημαθίας πέρασε στα χέρια της ιδιωτικής Κοινοπραξίας που αποτελείται από τις εταιρείες : DRAGADOS, BILFINGER & BERGER, PHILIP HOLZMAN, LAMDA DEVELOPMENT, ΑΕΓΕΚ, ΑΘΗΝΑ, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ. Η ονομασία αυτής ΟΜΙΛΟΣ AEGEAN MOTORWAY GROUP.
Το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι 230χλμ και περιλαμβάνει και το χειρότερο τμήμα από πλευράς θανατηφόρων ατυχημάτων : τα Τέμπη.
Για την ολοκλήρωση και μετατροπή του συνόλου του δρόμου σε ασφαλή αυτοκινητόδρομο πρόκειται να κατασκευάσουν 3 δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους έκαστη 11χλμ (2χλμ, 6χλμ, 3χλμ). Έτσι τα Τέμπη θα περάσουν στην ιστορία ως ο τόπος με την μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρα τα Βαλκάνια.
Οι 2 πρώτες σήραγγες θα είναι στα Τέμπη ενώ η τρίτη σήραγγα θα είναι στην περιοχή του Πλαταμώνα. Επίσης θα κατασκευαστούν 11 χλμ σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, 5 ανισόπεδοι κόμβοι ένα στη Ραψάνη ένα στον Πλαταμώνα και 3 ανισόπεδους κόμβους στο τμήμα Κατερίνη-Κλειδί.
Η ολοκλήρωση των κατασκευών αναμένεται στα τέλη του 2012.
Όλα αυτά βέβαια δεν θα είναι χωρίς κόστος. Τα διόδια θα πληρώνονται με διαφορετικό τρόπο: η χρέωση θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ανά χιλιόμετρο (0,04-0,05€ ανά χιλιόμετρο;) και η πληρωμή θα γίνεται είτε με μετρητά είτε με τη χρήση των έξυπνων καρτών.
Προς το παρόν ήδη ανέβηκε κατά 0,70€ η χρέωση για τα φορτηγά.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι όποιος κάνει την διαδρομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη σε λίγο καιρό θα περνά από 3 ιδιωτικούς αυτοκινητόδρομους : αυτόν που ξεκινά από τη Μεταμόρφωση στην Αθήνα έως τα Σκάρφεια (λίγο μετά τα Καμένα Βούρλα), αυτόν που ξεκινά από τα Σκάρφεια έως τις Ράχες Φθιώτιδας και αυτόν που θα ξεκινά από τις Ράχες και θα ολοκληρώνεται στο Κλειδί Ημαθίας.
Έτσι το 2012 θα κινιόμαστε με απόλυτη ασφάλεια και το... χέρι στην τσέπη.

Τετάρτη 19 Μαρτίου 2008

Σχόλιο: Η Αθήνα του μέλλοντος μας

Σε αυτή τη μεγαλούπολη -την μεγαλύτερη των Βαλκανίων- ζουν και εργάζονται περίπου 4,5 εκατομμύρια πολιτών. Κάθε χρόνο την επισκέπτονται και μερικά εκατομμύρια Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.
Δυστυχώς η Αθήνα ο Πειραιάς και τα Προάστια τους δεν χτίστηκαν για να φιλοξενήσουν τέτοιο μέγεθος πληθυσμού. Η ρυμοτομία σχεδόν όλων των περιοχών που αποτελούν την Μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας είναι απαγορευτική για την παρουσία εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων και η ανεξέλεγκτη δόμηση έχει φέρει την Αθήνα στα όρια του κυκλοφοριακού χάους.
Τις δύο τελευταίες δεκαετίες έχουν ξεκινήσει έργα τα οποία ξεκίνησαν και απέδωσαν αλλά σιγά -σιγά κορέστηκαν και μάλιστα σε χρονικό διάστημα πολύ πιο σύντομο από αυτό που προέβλεπαν οι ειδικοί.
Σήμερα η Αθήνα διαθέτει κλειστούς Αυτοκινητόδρομους όπως ο Κηφισός η Λεωφόρος Συγγρού και φυσικά η Αττική Οδός που ενώνει την Ελευσίνα με τα Βόρεια Προάστια τα Ανατολικά τα Μεσόγεια και το Νέο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στα Σπάτα.
Σήμερα η πόλη διαθέτει 3 γραμμές Μετρό με 58 Σταθμούς 2 διαδρομές Τραμ 26 χιλιομέτρων και 2 γραμμές Προαστιακού συνολικού μήκους 140 χιλιομέτρων περίπου. Τα πάρκα πρασίνου είναι περιορισμένα και τα περισσότερα μη προσβάσιμα και ελκυστικά στους περισσότερους κατοίκους αυτής της πόλης όπως το Πεδίον του Άρεως.
Αν η Αθήνα είχε 1,5 εκατομμύριο κατοίκους τότε θα ήταν μια ιδανική πόλη με υπεραρκετούς συνδυασμούς μετακίνησης. Με δεδομένη όμως την ύπαρξη 4,5 εκατομμυρίων κατοίκων και 2,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων βρισκόμαστε σε μια πραγματικότητα οδυνηρή για την καθημερινότητα για καθένα από μας.
Τι γίνεται λοιπόν και δεν καλύπτουμε το σύνολο των αναγκών της πόλης για να διορθωθεί το τεράστιο αυτό πρόβλημα ;
Μέτρα με τη μορφή ασπιρίνης και με μικρό αποτέλεσμα είναι η συνήθης πρακτική. Μικρές επεκτάσεις των Μέσων Σταθερής Τροχιάς λίγοι Σταθμοί ανταπόκρισης έλλειψη πραγματικών κινήτρων για την εγκατάλειψη του ι.χ.
Το χειρότερο από όλα είναι η απίστευτη απόσταση μεταξύ απόφασης λήψης μέτρων και τελικής απόδοσης τους στους Αθηναίους.
Η Αττική Οδός έχει ήδη κορεστεί και περιμένει την νέα γενιά επεκτάσεων. Πότε αυτές θα είναι έτοιμες; το 2015 και βλέπουμε.
Το Μέτρο που ξεκίνησε κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 90 το 2008 (περίπου 17-18 χρόνια μετά την εκκίνηση των εργασιών έχει αναπτυχθεί ένα δίκτυο μόλις 2 γραμμών με 27 Σταθμούς.
Το Μητροπολιτικό Πάρκο που προβλέπεται στο Ελληνικό συζητείται από το 2001 και ακόμα κανένας δε γνωρίζει αν θα γίνει.
Αν δεν επιταχυνθούν οι διαδικασίες λυπάμαι αλλά καθετί που θα προστίθεται στην κυκλοφορία θα αποφέρει απλώς απειροελάχιστες βελτιώσεις στην καθημερινότητα των μετακινήσεων.
Τι θέλουμε
Το κυκλοφοριακό δε λύνεται με ημίμετρα. Συνολική λύση μόνο θα φέρει λύση του σημερινού προβλήματος.
Οι Αυτοκινητόδρομοι πρέπει να ολοκληρωθούν και να υπάρχει επαφή σε όλες τις περιοχές της Αθήνας. Επέκταση και ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης. Μετατροπή της Λεωφόρου Αθηνών σε αυτοκινητόδρομο στα πρότυπα της Λεωφόρου Συγγρού. Κομβοποίηση σε τμήματα της παραλιακής, της Λ. Κηφισίας , Λ. Μεσογείων, επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης και την παραλιακή αλλά και τη Ραφήνα και υπογειοποίηση του τμήματος Μεταμόρφωση - Δ. Πλακεντίας.
Το Μετρό πρέπει να επεκταθεί τάχιστα προς Πειραιά, Ίλιον, Γλυφάδα, Άγιο Στέφανο να πραγματοποιηθεί η Γραμμή 4 Γαλάτσι- Αθήνα- Μαρούσι, να ξεκινήσει νέα γενιά επεκτάσεων από Πειραιά προς Ελληνικό κλάδος από Κορυδαλλό προς Κερατσίνι η παλιά γραμμή του ΣΠΑΠ να γίνει κλάδος Μετρό τουλάχιστον μέχρι το Καματερό, επέκταση της γραμμής 3 προς Βριλήσσια και της γραμμής 4 προς Πεύκη.
Τραμ που να λειτουργεί συμπληρωματικά με δίκτυο τουλάχιστον 100 χιλιομέτρων που να φτάνει στον Πειραιά τις συνοικίες του την Αθήνα και τις συνοικίες της , επέκταση προς Βόρεια Προάστια και παραλιακά μέχρι τη Βάρκιζα αλλά και ένωση με το Μητροπολιτικό Πάρκο και ενδεχομένως στα Νοτιοανατολικά Προάστια.
Να γίνει το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού αλλά και δημιουργία νέων σε υποβαθμισμένες περιοχές όπως το Φάληρο, τα Δυτικά Προάστια και τα Ανατολικά (Γουδί).
Για να γίνει η Αθήνα όπως την ονειρευόμαστε: η Αθήνα του μέλλοντος ΜΑΣ.

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2008

Ενδιαφέροντα σχόλια επισκεπτών Μαρτίου 08

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
τό χωροταξικό μιλάει για τα λιμανια της ραφήνας και του λαυρίου σχετικά με τον νέο ρόλο που καλούνται να παίξουν "ανακουφίζοντας" τον πειραιά....πως όμως θα γίνει αυτό εάν η αττική οδός δεν φτάνει μέχρι τα δύο αυτά λιμάνια...? δεν είναι αντιφατικό...??

16 Μάρτιος 2008 3:42 μμ

Ο/Η NIKOS LARISSA είπε...
Τι? Θα γίνει τραμ σε Γιάννενα και Βόλο που είναι μικρότερες και δεν θα γίνει στη Λάρισα? Είμαστε σοβαροί?

27 Φεβρουάριος 2008 3:31 μμ


Ο/Η theo είπε...
Μπα... δε νομίζω να είμαστε σοβαροί. Αυτό είναι σίγουρο. Ο δήμαρχος Λάρισας λέει εδώ και χρόνια για το τραμ αλλά φαίνεται πως ποτέ δεν έγινε τίποτα γι' αυτό. Δεν είμαι κατά του τραμ στις άλλες πόλεις φυσικά, αλλά αν θέλει 2 χρόνια μια μελέτη για να οριστικοποιηθεί και άλλα 2 το έργο για να κατασκευαστεί, πότε θα προλάβουν να είναι έτοιμο το τραμ στους μεσογειακόυς (αν είναι αυτός ο στόχος);;

27 Φεβρουάριος 2008 6:03 μμ

Collapse comments

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Νέες παραδόσεις 2008.
1. Έναρξη λειτουργείας ΣΚΑ με συνέπεια την απ΄ευθείας σιδηροδρομική σύνδεση Αθηνών-Κορίνθου (Απρ 2008).
2.Αναβάθμιση/Επαναλειτουργία μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου-Ναυπλίου (Μάϊος 2008).
3.Ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικής γραμμής Λιτόχωρο-Λάρισα.

16 Φεβρουάριος 2008 8:28 πμ

Ο/Η terzO είπε...
Η Υποθαλάσσια αρτηρία είναι ένα απαράδεκτο έργο.

1ον η Θεσσαλονίκη δεν το χρειάζεται αλλα οι ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ.
2ον Οι δρόμοι της Θεσσαλονικής επαρκούν. Οι δημιουργία νεων δρόμων στα κέντρο των μεγαλουπολεων στον κοσμο εχει εγκαταληφθει εδώ και δεκαετίες. Αντιθετώς κανούνε οτι μπορούνε να απομακρύνουνε το αυτοκίνητο απο το κέντρο της πολης.

3ον Χρειαζόμαστε διευρυνμένο ΜΕΤΡΟ, ΑΣΤΙΚΑ ή ΤΡΑΜ (για οικολογικους λόγους) και αναπτυξη της ΧΡΗΣΗΣ του ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ με ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ.

Υ.Γ. ααα ξέχασα οι Ελληνάρες θα κουράζονται με το ποδηλατο

οπότε ας κανουμε ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ με ... ΔΥΟ συστοιχιες ΚΑΜΙΝΑΔΩΝ (60 ΜΕΤΡΩΝ ΥΨΟΥΣ (για να ειναι πιο ψηλα απο τις πολυκατοικιες) για να βγαινει το ΚΑΥΣΑΕΡΙΟ. Μια συστοιχια στο ΛΙΜΑΝΙ και μια στο ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ (θα ειναι το νεο LANDMARK της ΠΟΛΗ γιατι ξεπερνάνε τον ΛΕΥΚΟ ΠΥΡΓΟ!!!).

Θα καρδίσουμε την ΝΙΚΗΣ που ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ θα πρεπει να γινει ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ τοτε.

Ομως θα χασουμε την ΜΙΣΗ ΝΕΑ ΠΑΡΑΛΙΑ διοτι προβλεπεται τεραστιος δρομος διπλης κατευθυνσης κλειστου τυπου ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ με 4-4 8 ΛΩΡΙΔΕΣ απο τον ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ μέχρι το ψαλιδι με την ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΑΣ (ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ) και την ΑΝΘΕΩΝ. Σε αυτο τον αυτοκινητοδρομο με ΗΧΟΠΕΤΑΣΜΑΤΑ θα εχει ΜΟΝΟ 3 πεζογεφυρες.

ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ χωρίζουμε την ΠΑΡΑΛΙΑ απο τη ΠΟΛΗ!!!

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ όταν έχουμε μια απο το πιο ωραιο μετωπο στην Θαλασσα.

Μια φορα ήρθε ένας συνεργάτης απο την ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ και εντυπωσιαστηκε με την παραλια της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ... δεν μπορουσε να πιστεψει ποσο ωραία ειναι αυτη η αμεσοτητα του ΠΕΡΙΠΑΤΟΥ στην παραλια σε τοσο μεγάλο μηκος...

ΝΑ ΥΠΕΝΘΥΜΗΣΩ οτι η ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ στο ΜΑΝΧΑΤΑΝ εκτός απο ενα πολυ μικρο σημείο στο BATTERY PARK δεν εχει κανένα άλλο σημείο αμέσης επαφής των πολιτών με την Θάλασσα!!! Ολο κάτι τους σταματάει... είτε αποβαθρες είτε αυτοκινητοδρομοι είτε κτίρια, είτε εργοστάσια ... κλπ...

14 Μάρτιος 2008 6:36 μμ

Σάββατο 15 Μαρτίου 2008

Ενέργεια: Ο South Stream μπαίνει στα σκαριά

Η αγορά ενέργειας ενδιαφέρει όλο και περισσότερο τη χώρα μας και δικαίως καθώς βρίσκεται σε κομβική γεωγραφική θέση. Ήδη ο πετρελαιαγωγός Μπουργκας -Αλεξανδρούπολη είναι έτοιμος να κατασκευαστεί και απομένουν τυπικέ λεπτομέρειες.
Πλέον η χώρα μας προετοιμάζει άλλον ένα αγωγό αυτή τη φορά φυσικού αερίου. Πρόκειται για τον αγωγό με την ονομασία South Stream και είναι ρώσο-ιταλικός αλλά θα περνάει από το ελληνικό έδαφος.
Σε συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης Χρήστου Φώλια με τον Ρώσο υπουργό Ενέργειας Βίκτορ Κριστένκο στη Μόσχα, συμφωνήθηκε η σύσταση μικτής ομάδας εργασίας που θα εξετάσει την προοπτική υλοποίησης του έργου.
Με την κατασκευή αυτού του αγωγού η Ελλάδα καθίσταται κόμβος ενέργειας μεταξύ Ευρώπης και Ανατολής ενώ στο μέλλον μπορεί κάλλιστα να επεκτείνει τους αγωγούς αυτούς και προς Νότο δηλαδή στην Αφρική.

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008

Μετρό Θεσσαλονίκης: γεμίζει με εργοτάξια

Σχεδόν 2 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα εργοτάξια πλέον έχουν κατακλύσει σχεδόν την πόλη. Ξεκίνησαν οι προκαταρκτικές εργασίες (κατάληψη του εργοταξιακού χώρου) στο Σταθμό Ευκλείδη ενώ το ίδιο πρόκειται να συμβεί και με το Σταθμό Φλέμινγκ τις επόμενες μέρες. Στο Σταθμό Πανεπιστήμιο έχουν ξεκινήσει οι παρακάμψεις των δικτύων κοινής ωφέλειας ενώ συνεχίζονται εντατικά οι εργασίες του Σταθμού Αγία Σοφία. Σε πιο προχωρημένο στάδιο είναι οι Σταθμοί Σιντριβάνι και Βενιζέλος αφού εκεί λαμβάνουν χώρα οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες.
Πριν μερικές μέρες έφτασαν με σημαντική καθυστέρηση τα πρώτα τμήματα του δεύτερου Μετροπόντικα που θα σκάψει τα τούνελ. Μετατέθηκε χρονικά για το καλοκαίρι η έναρξη του σημαντικότερου γεγονότος που είναι η διάνοιξη των δύο σηράγγων.
Πληροφορίες της στιγμής
Ως γνωστό το Μετρό Θεσσαλονίκης θα διαθέτει δυο δίδυμες σήραγγες για λόγους ασφάλειας και όλοι οι Σταθμοί θα είναι με κεντρική αποβάθρα και πλαγίως οι διαδρομές των τρένων. Η μεγαλύτερη καινοτομία του Μετρό είναι η τοποθέτηση θυρών στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο με την άφιξη του τρένου και θα μηδενίσει κάθε ατύχημα ή απόπειρα εντός των Σταθμών.
Με την ολοκλήρωση του θα είναι το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη (έστω και μικρό) και οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι (ο οδηγός θα είναι συνοδός) και όλοι κλιματιζόμενοι.
Στα τέλη του 2012 προγραμματίζεται και η έναρξη των δρομολογίων που θα ενώνει υπόγεια τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με την Νέα Ελβετία.
Οι επεκτάσεις τώρα, αυτή προς Καλαμαριά αναμένεται να προκηρυχτεί(;;) ενώ άγνωστο είναι τι θα γίνει με την επέκταση προς Σταυρούπολη.
***Οι σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης γίνονται διπλές γιατί οι νέοι κανόνες ασφάλειας της ΕΕ το απαιτούν. Η Αθήνα έχει 4 σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (Αιγάλεω, Εθνική Άμυνα, Άγιος Δημήτριος και Μοναστηράκι) και δεν σχετίζονται με σαθρά εδάφη αλλά περισσότερο για λειτουργικούς λόγους - όλοι είναι ή ήταν τερματικοί σταθμοί-.
Οι τεχνολογίες σήμερα αντιμετωπίζουν τα σαθρά εδάφη με διάφορους τρόπους και ο κυριότερος είναι η κατασκευή με ανοιχτά ορύγματα και η χρήση συμβατικών μεθόδων. Εκεί που ο Μετροπόντικας δηλαδή είναι επικίνδυνο να λειτουργήσει. Σαφέστατα όμως δεν έχουν να κάνουν με τη χρήση 1 ή 2 Μετροποντίκων. Η Θεσσαλονίκη όπως και η Αθήνα έχει σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα και αυτό ενδέχεται να καθυστερήσει την πρόοδο των εργασιών (πράγμα που απευχόμαστε βέβαια).

Μαλλιακός : Υπομονή μέχρι το 2010

Στον κόλπο του Μαλλιακού από το 2004 εκτελούνται έργα αναβάθμισης της Εθνικής σε αυτοκινητόδρομο σε μήκος 70χλμ. Πέρσι το φθινόπωρο παραδόθηκαν στην κυκλοφορία σχεδόν τα μισά (33χλμ). Σήραγγες και άνετος δρόμος παρακάμπτουν τα Καμένα Βούρλα και τον Άγιο Κωνσταντίνο.
Απομένουν τα τμήματα: Σκάρφεια-Θερμοπύλες το οποίο αναμένεται να παραδοθεί το καλοκαίρι που μας έρχεται και θα δώσει άλλη μια μεγάλη ανάσα στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείτε σε κάθε μεγάλη έξοδο.
Τον Σεπτέμβριο του 2009 θα παραδοθεί η παράκαμψη Λαμίας που θα είναι το κομβικότερο σημείο αφού εκεί θα ξεκινάει και ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας.
Στα τέλη του 2010 θα παραδοθεί και το τελευταίο τμήμα που είναι το τμήμα Παράκαμψη Στυλίδας-Ράχες το οποίο περιλαμβάνει βόρεια χάραξη με σήραγγες και γέφυρες που θα λύσουν μια και καλή το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο πέταλο του Μαλλιακού.

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2008

Νέα μόδα! Περικοπές και αναβολές έργων

Στην Ελλάδα όλα αυτά τα τελευταία χρόνια έχουμε ακούσει για δεκάδες μεγάλα έργα. Κάποια από αυτά υλοποιούνται και πετσοκόβονται, κάποια αναβάλλονται, κάποια καταργούνται και κάποια απλώς ξεχνιούνται. Προσπαθούμε να πείσουμε τους εαυτούς μας ότι είμαστε μια μικρή χώρα στην Ευρώπη άρα δεν πρέπει να έχουμε προσδοκίες μεγάλες κλπ κλπ
Πειράζει να διαφωνήσω; Από πλευράς έκτασης αν εξαιρέσουμε μεγάλες χώρες της Ευρώπης όπως η Γαλλία, η Γερμανία η Ισπανία κλπ είμαστε κάπου στη δεύτερη δεκάδα. Γνωρίζετε ότι η Ελλάδα έχει την ίδια έκταση με την Αγγλία; -όχι τη Μεγάλη Βρετανία- ή ότι η Ολλανδία και το Βέλγιο έχουν έκταση όσο η Πελοπόννησος;
Από πλευράς πληθυσμού το ίδιο. Η Ελλάδα έχει παρόμοιο πληθυσμό με την Τσεχία την Πορτογαλία την Ουγγαρία και μεγαλύτερο πληθυσμό από τη Σουηδία την Αυστρία και διπλάσιο σχεδόν από την Ελβετία και την Δανία.
'Άρα η πιπίλα της μικρής χώρας στην Ευρώπη μάλλον πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να αποκτήσουμε την αυτοπεποίθηση της ισχυρής χώρας με ισχυρή οικονομία και δυναμικούς στόχους.
Η εξέλιξη των υποδομών είναι ακόμα ελλιπής σε σχέση με πολλές χώρες της Ευρώπης, ακόμα και ανατολικές. Νομίζω ότι θα έπρεπε να συμπληρώνουμε έργα και όχι να περικόπτουμε ή να αναβάλουμε επ αόριστον κάποια άλλα.
Αυτή την περίοδο έχουμε αρχίσει να έχουμε ολόκληρη λίστα με έργα που κόβονται η αναβάλλονται.
Πρώτο και καλύτερο είναι αυτό της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης που μάλλον μένει ..κάτω από τη θάλασσα από τις αντιδράσεις και τις συνεχόμενες ενστάσεις στο ΣτΕ (Συμβούλιο της Επικρατείας).
Από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού αυτή προς Ραφήνα μάλλον θα μείνει όνειρο και μαζί της και η επέκταση του Προαστιακού που χρειάζεται την υποδομή της Αττικής Οδού για να γίνει.
Πετσοκομμένα
Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας και αυτός μάλλον θα είναι ένας εξαιρετικός ... χάρτης για να βλέπουμε την Ελλάδα γιατί ράγες δεν προβλέπονται. Θα γίνουν μάλλον κάποια τμήματα όπως το Καλαμπάκα- Κοζάνη και Καλαμπάκα- Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα (μέχρι νεωτέρας και αυτά).
Το Μετρό στην επέκταση του Πειραιά σε λίγο θα γιορτάσει τα δεύτερα γενέθλια από ...την έναρξη του διαγωνισμού με κομμένο το Σταθμό Ευαγγελίστρια και να ψάχνουμε ακόμα για τον ανάδοχο.
Η επέκταση στη Θεσσαλονίκη του Μετρό για Καλαμαριά ακόμα περιμένουμε κάποια νέα για αυτό το έργο που αρχικά θα ήταν έτοιμο μαζί με την βασική γραμμή (είπατε κάτι;;;).
Το Μητροπολιτικό Πάρκο αφού θα περάσει από τα σαράντα κύματα μάλλον και αυτό θα είναι πετσοκομμένο αφού θέλουμε να χτίσουμε 1000 στρέμματα στην ...αραιοκατοικημένη Αθήνα.
Τα εξαφανισμένα
Επίσης το Τραμ της Λάρισας που προβλέπεται για τους Μεσογειακούς είναι ..άφαντο και κανείς δεν ξέρει τίποτα.
Κάποιοι κόμβοι επίσης στην Κηφισίας στο Χαλάνδρι εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας μετά το 2004.
Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι μυστικό αφού δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση για την τύχη του.
Όπως καταλαβαίνετε φίλοι μου αν είχα όρεξη θα έγραφα 2-3 σελίδες με πολλά παραδείγματα αλλά να μην σας κουράζω κιόλας.
Απλά θα ήθελα ως πολίτης να βγει κάποιος και να πει: το τάδε έργο το κόβουμε για αυτό και αυτό το λόγο, αυτό το ακυρώνουμε για αυτό το λόγο και αυτό το αναβάλουμε για τον τάδε λόγο, όπως βγαίνουν για να εξαγγείλουν ένα έργο ή να το ανακοινώσουν.
Κακό είναι; Μάλλον

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2008

Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας

Ένα μεγάλο όνειρο για τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας είναι η δημιουργία του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα. Ειδικά οι κάτοικοι της Ηπείρου έχουν το δυσάρεστο προνόμιο να είναι το μοναδικό γεωγραφικό διαμέρισμα της Ηπειρωτικής Ελλάδας χωρίς ουτε ένα μέτρο Σιδηροδρόμου.
Ιστορία
Το όνειρο του Δ.Σ Άξονα έχει ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, την δεκαετία όμως του 1990 ξεκίνησαν κάποιες πρώτες μελέτες. Μετά από απόφαση της Ε.Ε ο άξονας εντάχθηκε το 2003 στα Διεθνή Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Από το 2005 και μετά όμως δεν υπάρχει καμία πρόοδος αφού πολλές από τις μελέτες ακυρώθηκαν και από ότι φαίνεται ένα πολύ μικρό μέρος του έργου πρόκειται να προχωρήσει τα επόμενα έργα.
Το Έργο
Πρόκειται για το μεγαλύτερο μελλοντικό Σιδηροδρομικό έργο στην χώρα μας από εποχής Τρικούπη καθώς θα εκτείνεται 210 χλμ από τα Ιωάννινα έως το Αντίρριο ενώ θα περνά από όλες τις μεγάλες πόλεις της Ηπείρου και της Δυτικής Στερεάς (Άρτα, Ηγουμενίτσα, Αγρίνιο, Μεσολόγγι) και 264χλμ αναβάθμισης σε ήδη υπάρχουσα Σιδηροδρομική γραμμή που θα ξεκινά από την Πάτρα και περνώντας από τον Πύργο θα καταλήγει στην Καλαμάτα. Επίσης προβλέπεται και η Σιδηροδρομική Γραμμή Κοζάνη-Καλαμπάκα-Ιωάννινα.
Παρόν
Προς το παρόν αυτό που προκρίνεται είναι το τελευταίο τμήμα που όμως δεν ανήκει στο Δ.Σ. Άξονα αλλά στη Σιδηροδρομική Εγνατία και μεταφέρεται για το μέλλον η κατασκευή αυτού του τεράστιου έργου.
Στο Δ`ΚΠΣ δεν περιλαμβάνεται η χρηματοδότηση του οπότε η ενεργοποίηση αυτού του έργου μετατίθεται μάλλον χρονικά για μετά το 2014.
Προσωπική Γνώμη
Η σύνδεση της Ηπείρου και τη Δυτικής Στερεάς με τα αστικά τής κέντρα (Ιωάννινα, Άρτα, Ηγουμενίτσα, Αγρίνιο, Μεσολόγγι) αλλά και με τα μεγάλα αστικά κέντρα προς όλες τις κατευθύνσεις : Θεσσαλονίκη προς βορειοανατολικά, Πάτρα νότια, Αθήνα νοτιοανατολικά θα δώσει τεράστια ώθηση σε αυτή την περιοχή η οποία είναι ίσως η πιο φτωχή στη χώρα μας. Θα αναπτύξει πρωτίστως το εμπόριο καθώς η Ήπειρος είναι η ουσιαστική πύλη από και προς την Ιταλία από και προς την Κεντρική Ευρώπη αλλά και διάδρομος προς την Ασία.
Με την ολοκλήρωση της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας θα δώσει την τελική ταχύτητα που χρειάζεται η περιοχή για να ανακάμψει και να ευημερήσει. Εγώ θα δώσω την ευχή αυτό το έργο να ευτυχήσει να δημιουργηθεί.

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2008

Γήπεδο ΠΑΟ : Αρχίζει η κατασκευή

Μετά την υπογραφή μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και του Παναθηναικού έγινε ένα ακόμα βήμα για την αρχη των κατασκευών του Νέου Ποδοσφαιρικού Γηπέδου του Παναθηναικού. Αν όλα πάνε καλά αρχές του 2010 ο Παναθηναικός θα μετακομίσει στο νέο του σπίτι, ένα απο τα καλύτερα γήπεδα στην Ευρώπη.
Μέχρι τότε (κακώς κατά τη γνώμη μου) η έδρα του Παναθηναικού θα είναι η Λεωφόρος και με την παράδοση του νέου γηπέδου θα παραδοθεί στο Δήμο προκειμένου να γκρεμιστεί και στη θέση του να γίνει ενα πάρκο το οποίο θα είναι ένας πνεύμονας πρασίνου στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, στο κέντρο της ΑΘήνας.
Με την διπλή ανάπλαση Βοτανικού και Αλεξάνδρας η Αθήνα θα βελτιώσει την κακή εικόνα που έχουν αυτές οι δύο περιοχές. Επίσης με την ανάπλαση που θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες στο Πεδίο τουν Άρεως όλη η Αλεξάνδρας αλλά και η γύρω περιοχή θα έχει πιο πράσινη όψη.
Ειδικά η περιοχή του Βοτανικού αναμένει πολύ σημαντική εμπορική ανάπτυξη αφού το γήπεδο θα λειτουγεί ως κράχτης για εμπορικά καταστήματα,εστιατόρια κλπ. Ο Σταθμός Ελαιώνας είναι σε πολύ κοντινή απόσταση και πλέον θα λειτουργεί ικανοποιητικά.

Τρίτη 4 Μαρτίου 2008

ΗΣΑΠ όπως λέμε... Μετρό!!

Μετά από πολλές περιπέτειες και άδοξων διαγωνισμών επιτέλους έληξε ένα σήριαλ που είχε κρατήσει 3 χρόνια. Με χτεσινό δελτίο τύπου ο ΗΣΑΠ ανακοίνωσε ότι υπέγραψε σύμβαση με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ έναντι 79εκατομυρίων € για την ανακαίνιση όλης της υποδομής της γραμμής από το Φάληρο μέχρι την Κηφισιά. Ενημερώνουμε ότι δεν περιλαμβάνεται το τμήμα Φάληρο-Πειραιά το οποίο προβλέπει βύθιση των γραμμών σε υπόγειες προκειμένου από πάνω να περάσει το Τραμ και είναι αντικείμενο άλλου διαγωνισμού.
24 χιλιόμετρα ξύλινης γραμμής θα ξηλωθούν και στη θέση τους θα τοποθετηθεί οπλισμένο σκυρόδεμα και από πάνω οι νέες γραμμές. Αυτό θα μετατρέψει σύμφωνα με τους υπευθύνους τον Ηλεκτρικό σε ..Μετρό!
Η χρονοαπόσταση μεταξύ Κηφισιάς-Πειραιά θα μειωθεί από 60 λεπτά σε 45 (15 λεπτά γρηγορότερα) και η ταχύτητα θα μπορεί να φτάνει τα 80χλμ/ ώρα, οι συρμοί θα μπορούν να διέρχονται ανά 2,5 λεπτά τις ώρες αιχμής και ο θόρυβος θα μειωθεί κατά πολύ από τον σημερινό όντως εκνευριστικό τρόπο που κινούνται οι συρμοί.
Επίσης η εργολαβία περιλαμβάνει και την ανακαίνιση της σήραγγας μεταξύ Μοναστηρακίου και Ομόνοιας η οποία μετράει σχεδόν ένα αιώνα.
Όλα αυτά προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε 1,5χρόνο δηλαδή τον Αύγουστο -Σεπτέμβριο του 2009.
Να μην ξεχνάμε ότι ο Ηλεκτρικός (Γραμμή 1) έχει στο σύνολο των συρμών κλιματισμό σε αντίθεση με το Μετρό που ούτε τα μισά τρένα δεν κλιματίζονται.
Επίσης ο διαγωνισμός από Φάληρο έως Πειραιά με την προσθήκη ενός νέου Σταθμού, που θα ονομαστεί Καμίνια αναμένεται να ολοκληρωθεί με την ανάδειξη αναδόχου το 2009 και ολοκλήρωση (λέμε τώρα) στα τέλη του 2010.
***Όταν λέμε ταχύτητα 80χλμ/ωρα εννοούμε ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει ο συρμός μεταξύ των Σταθμών. Είναι λάθος ο υπολογισμός του φίλου στο σχόλιο διότι ο συρμός σταματάει σε κάθε Σταθμό, δεν κάνει απευθείας το δρομολόγιο από τον Πειραιά στη Κηφισιά. Το ίδιο ισχύει για όλα τα ΜΜΜ με στάσεις. Η υπογειοποίηση θα γίνει ταυτόχρονα με την επέκταση του Τραμ που θα περνά ΠΑΝΩ από τις γραμμές του Ηλεκτρικού.

Κυριακή 2 Μαρτίου 2008

Αυτοκινητόδρομοι: Λίγο Σπρώξιμο ακόμα

Από τις αρχές του 2007 και μέχρι τον Ιούλιο του ίδιου έτους υπογράφηκαν μια -μια οι συμβάσεις για τις παραχωρήσεις της κατασκευής και εκμετάλλευσης των Αυτοκινητοδρόμων που θα ενώσουν κάθε γωνία σχεδόν της Ηπειρωτικής Ελλάδας. Ενώ περιμέναμε λοιπόν να ξεκινήσουν τα έργα, να επιταχυνθούν μιας και θα είναι ανήκουν σε ιδιωτικά συμφέροντα τίποτα δεν άρχιζε.
Αντί αυτού ακόμα περιμένουμε κάποιες «διευκρινήσεις» από την ΕΕ και διάφορα άλλα γραφειοκρατικά τα οποία καθυστερούν την έναρξη των εργασιών. Επίσης δε γνωρίζουμε αν γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες όπως απαλλοτριώσεις κλπ.
Τι γίνεται με τους αυτοκινητόδρομους;
Ο πρώτος δρόμος που ξεκίνησε είναι ο Ανατολικής Πελοπονήσσου (Κόρινθος-Τρίπολη- Καλαμάτα) που οι πρόδρομες εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί ενώ έχει ξεκινήσει η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας του Αρτεμισίου όπως επίσης και η σήραγγα Νεοχωρίου μήκους 600μ και ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες της σήραγγας Καλοκαιρινού μετά την Τρίπολη.
Επίσης ξεκίνησαν και να εγκαθίστανται τα πρώτα εργοτάξια στην Ιόνια Οδό. Το πρώτο τμήμα Αντίρριο- Αγρίνιο αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2010. Το υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη συμβολή με την Εγνατία Οδό γύρω στο 2013.
Ο Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία-Τρίκαλα-Γρεβενά) και ο Ράχες Μαλλιακού - Κλειδί Ημαθίας αναμένουν την τελική έγκριση από την ΕΕ για την έναρξη των εργασιών.
Ο Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου (Κόρινθος-Πάτρα-Καλαμάτα) περιμένει την ολοκλήρωση των εγκρίσεων για να ξεκινήσουν οι εργασίες. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι ημερομηνίες παράδοσης των τμημάτων του κάθε έργου να μετατίθεται χρονικά οπότε θα επανέλθω σε μελλοντική ανάρτηση όταν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες παραχώρησης γιατί υπάρχει ένα «ψιλό» γράμμα στις ημερομηνίας παράδοσης.
Οι χρόνοι παράδοσης αρχίζουν να "μετράνε" ανάποδα όχι από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης αλλά από την ημερομηνία έναρξης της ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ του έργου. Άρα παρότι κάποιες συμβάσεις έχουν υπογραφεί εδώ και ένα χρόνο ουσιαστικά ο χρόνος εκκίνησης είναι κάποιους μήνες αργότερα.
Αυτό όμως που ενδιαφέρει πρώτιστα νομίζω είναι η σωστή και ποιοτική κατασκευή των Αυτοκινητοδρόμων έτσι ώστε να μην έχουμε τα φαινόμενα δρόμων οι οποίοι στο παρελθόν κατέρρευσαν ή υποχώρησαν λόγω κακών και λανθασμένων επιλογών.
*** Σε συνέχεια διευκρινίζω ότι: όντως είναι κατασκευασμένο το τμήμα Κόρινθος Τρίπολη ΑΛΛΑ θα γίνουν κατά τόπους αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις (βλέπε δεύτερη σήραγγα Αρτεμισίου, Νέα σήραγγα Νεοχωρίου κλπ). Αυτό ισχύει και για όλες τις υπόλοιπες παραχωρήσεις που αφορά παλαιά τμήματα ή και τμήματα που ακόμα και τώρα κατασκευάζονται με δημόσια κονδύλια (Παράκαμψη Φιλλιπιάδας- Ιόνια Οδός), Μαλλιακός (ΠΑΘΕ) κλπ

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα