Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

Monorail Πειραιά: έρχεται τεχνικός σύμβουλος για ένα έργο που είναι αμφίβολη η υλοποίηση του

κείμενο από το ypodomes.com
Η υπόθεση του monorail στο λιμάνι του Πειραιά παραμένει στο τραπέζι. Γύρω από αυτό το έργο υποδομής υπάρχουν πολλές γνώμες που συζητούνται αλλά δύο που κυριαρχούν. Η πρώτη γνώμη είναι αυτή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά που επιχειρηματολογεί υπέρ τξς ανάπτυξης του μέσου.

Ποια είναι τα επιχειρήματα; Όπως λέει ο ΟΛΠ εντός της λιμενικής ζώνης του Κεντρικού Λιμένα, που έχει μήκος 7 χιλιομέτρων, πρέπει να διακινούνται στα επόμενα χρόνια ετησίως 30.000.000 επιβάτες, 7.000.000 τροχοφόρα, 5.000.000 τουρίστες κρουαζιέρας, οι οποίοι θα διέρχονται από 11 Πύλες εισόδου - εξόδου.

Επίσης εκατομμύρια επισκεπτών στο συνεδριακό, πολιτιστικό, εκθεσιακό, μουσεία κλπ. Πως θα διακινηθούν όλοι αυτοί οι άνθρωποι στο λιμάνι;

Ο Δήμος Πειραιά από την πλευρά του είναι κάθετος: «Τα έργα για το monorail δεν θα ξεκινήσουν. Το monorail δεν θα έρθει ποτέ στον Πειραιά, δεν μπορείς να δίνεις τόσα χρήματα για ένα έργο που δεν προσφέρει τίποτα στους κατοίκους και δεν είναι απαραίτητο, δεν υπάρχει σε κανένα μεγάλο λιμάνι της Ευρώπης» έχει πει πολλές φορές ο Δήμαρχος Πειραιά Β. Μιχαλολιάκος

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ
Παρά την συνεχιζόμενη κόντρα ο ΟΛΠ αυτή την εποχή προσλαμβάνει τεχνικό σύμβουλο για το έργο προκειμένου να μπορέσει να τρέξει τον διαγωνισμό. Η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται στις αρχές του έτους και αν αυτό δεν συμβεί τότε ουσιαστικά δεν θα δούμε ποτέ να κατασκευάζεται το έργο του monorail.

Γιατί; Η απάντηση είναι απλή. Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Αν δεν προχωρήσει γρήγορα η δημοπράτηση τότε το έργο θα απενταχθεί από το πρόγραμμα καθώς το χρονοδιάγραμμα θα το θέσει αυτόματα εκτός.

Με δεδομένη την αντίθεση του Δήμου είναι άγνωστο αν τελικά ο Οργανισμός προχωρήσει στην δημοπράτηση του. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com στον ΟΛΠ δεν σκέφτονται (προς το παρόν τουλάχιστον) τις αντιδράσεις και είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ
Η όλη υπόθεση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο καθώς η Αττικό Μετρό περιμένει να δει τις εξελίξεις και αντίστοιχα να πράξει. Η επόμενη γενιά επεκτάσεων του Τραμ αφορά επέκταση προς την Χερσόνησο του Πειραιά και το Κερατσίνι.

Για την επέκταση του Πειραιά υπάρχουν δύο πιθανές χαράξεις: η πρώτη είναι μέσω της Ακτής Μιαούλη και δύο ακτινωτές καταλήξεις προς Χατζηκυριάκειο και Καλλίπολη και η άλλη μέσω της Ηρώων Πολυτεχνείου.

Ο λόγος της ύπαρξης δύο χαράξεων είναι λόγω του monorail. Όπως χαρακτηριστικά μας είπαν από την Αττικό Μετρό, δεν μπορούν να επέμβουν στην διαμάχη Δήμου-ΟΛΠ και ανάλογα με τις τελικές αποφάσεις (αν κατασκευαστεί ή όχι monorail) αναμένεται και η τελική χάραξη για την Πειραϊκή Χερσόνησο.

ΤΟ ΈΡΓΟ
Η γραμμή του monorail θα κατασκευαστεί εξολοκλήρου πάνω σε γέφυρα προκειμένου να μην έρχεται σε επαφή με την τοπική κυκλοφορία (οχήματα και πεζούς) σε ύψος 5,8 μέτρων. Το μήκος του θα είναι 6 χλμ.

Στην πρώτη φάση του έργου προβλέπεται η κατασκευή 8 σταθμών, σε σημεία που θα εξυπηρετούν τόσο τους χρήστες των βασικών εγκαταστάσεων του κεντρικού λιμένα, όσο και τους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών.

Η συνολική μεταφορική ικανότητα του συστήματος θα ανέρχεται σε 2.000επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται επέκταση του συστήματος στο νότιο τμήμα προς το νέο terminal κρουαζιερόπλοιων. Ο χρόνος κατασκευής υπολογίζεται σε περίπου 2 χρόνια και αν οι κατασκευές ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι θα μπορούν να ολοκληρωθούν την θερινή περίοδο του 2015.

Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012

ΒΟΑΚ: Ξεκολλάνε τα έργα για τον οδικό άξονα, έρχεται δημοπράτηση για το Πάνορμος-Εξάντη

κείμενο από το ypodomes.com
450 εκ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ θα υλοποιήσουν το σχεδιασμό της ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ για όλο το νησί. Σειρά έργων που είναι ήδη έτοιμα, προϋπολογισμού 450 εκ. ευρώ - επιπλέον αυτών που είναι ήδη συμβασιοποιημένα - προχωρούν, με πρώτο ένα πακέτο έργων προϋπολογισμού 100 εκ. ευρώ. Οι μελέτες είναι ώριμες και πρόκειται να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ ως το τέλος του χρόνου, σύμφωνα με το διευθυντή της ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ, Γ.Αγαπάκη, ο οποίος είπε ότι η δημοπράτησή τους θα γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2013.

Ανάμεσα στα έργα που έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης εντάσσονται και η γέφυρα στο Χαμέζι της Σητείας, ένα πολύπαθο έργο που από πολλούς παρομοιάζεται με ... το γεφύρι της Άρτας, αλλά και το οδικό έργο Πάνορμο - Εξάντι, ένα μεγάλο έργο, προϋπολογισμού 65 εκ. ευρώ.

"Το σημαντικότερο είναι ότι για τα έργα αυτά είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση" τόνισε ο κ. Αγαπάκης.

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Τραμ Αθήνας: η επέκταση για Πειραιά πάει Βουλή και σε λίγες μέρες πέφτουν οι υπογραφές

κείμενο από το ypodomes.com
Λίγες μέρες μας χωρίζουν πλέον από την υπογραφή της σύμβασης επέκτασης του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com τις επόμενες μέρες το έργο θα παρουσιαστεί στην Βουλή και αμέσως μετά θα πέσουν οι υπογραφές για να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος.

Το έργο πρόκειται να προσθέσει 5,4 χιλιόμετρα στο δίκτυο του Τραμ και θα το κάνει πολύ πιο «χρήσιμο» για τους επιβάτες των μέσων μαζικής μετακίνησης. Το έργο έχει προϋπολογισμό 95εκ.ευρώ και σε αυτό το ποσό δεν συμπεριλαμβάνεται το κόστος προμήθειας νέων συρμών Τραμ για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών λόγω της επέκτασης.

Το έργο δημοπρατήθηκε τον Μάιο του 2009 και ο διαγωνισμός εξελίχθηκε σε σήριαλ με πολλά επεισόδια. Η εταιρείαΘΕΜΕΛΗ είναι η ανάδοχος του έργου και έδωσε σκληρό αγώνα για να πάρει το έργο καθώς ενώ ήταν ο αρχικός μειοδότης υπήρξαν ενστάσεις, δικαστήρια ενώ η πρώην διοίκηση του Τραμ είχε χρίσει ανάδοχο άλλον υποψήφιο!

Τελικά το θέμα τελείωσε στις αρχές του 2012 αλλά πέρασαν αρκετοί μήνες μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να φτάσουμε στο σημείο να υπολείπονται λίγες μόνο μέρες για να δούμε τα πρώτα εργοτάξια να στήνονται στους δρόμους του Πειραιά.

ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2014 ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Σύμφωνα με την σύμβαση θα χρειαστούν 25 μήνες για την ολοκλήρωση του έργου ενώ η εμπειρία έχει διδάξει πως η χρήση προκατασκευασμένων τμημάτων ελαχιστοποιεί την όχληση στην κίνηση και μικραίνει τον χρόνο κατασκευής.

Με τα σημερινά δεδομένα τα πρώτα δρομολόγια του Τραμ θα γίνουν στο τέλος του 2014 και αρχές του 2015 θα ξεκινήσουν τα κανονικά δρομολόγια.

Με την λειτουργία αυτής της επέκτασης οι κάτοικοι των Νοτίων Προαστίων από την Νέα Σμύρνη μέχρι την Βούλα θα αποκτήσουν πρόσβαση στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά χωρίς μετεπιβίβαση δίνοντας πλεονέκτημα στο Τραμ.

Η δρομολόγηση του Τραμ στον Πειραιά σε συνδυασμό με τον ερχομό του Μετρό θα σημάνει και την αναδιάρθρωση πολλών λεωφορειακών γραμμών που θα σταματήσουν να φτάνουν στο κέντρο της πόλης μιας και θα υπάρχουν δύο μέσα για το κάνουν αυτό.

Το Τραμ με την ένταξη της επέκτασης για Πειραιά αναμένεται να αυξήσει τους επιβάτες του κατά 25.000 φτάνοντας τις 80.000 επιβάτες καθημερινά.

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Συγκοινωνίες: σε λίγες μέρες η ανακοίνωση για τον ανάδοχο της τηλεματικής σε λεωφορεία-τρόλεϊ

κείμενο από το ypodomes.com
Σε φάση ολοκλήρωσης περνά ο διαγωνισμός για την τηλεματική σε λεωφορεία και τρόλεϊ. Ο διαγωνισμός βρίσκεται στον αέρα εδώ και ενάμιση χρόνο έχοντας περάσει από μεγάλες δοκιμασίες με ενστάσεις κλπ.

Πλέον στον ΟΑΣΑ φαίνεται ότι κατάφεραν να βρουν την χρυσή τομή και την επόμενη εβδομάδα αναμένονται ανακοινώσεις για τον διαγωνισμό αναφορικά με το σύστημα τηλεματικής στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, όπως ανέφερε ο αρμόδιος υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σε συνέδριο για τις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας.

Ο κ. Χατζηδάκης πρόσθεσε ότι από τον Ιανουάριο του 2013 θα ξεκινήσει να λειτουργεί πιλοτικά το εθνικό σύστημα για ηλεκτρονικές προμήθειες του δημοσίου, ενώ τόνισε ότι η συμφωνία με την τρόικα αποτελεί προϋπόθεση για την αποκατάσταση της ρευστότητας στη αγορά.

Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Αναστάσιος Τσήκας, ανέφερε ότι έργα ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ που αφορούν στην ψηφιακή σύγκλιση λιμνάζουν γιατί δεν πληρώνονται οι κρατικές επιτροπές αξιολόγησης.

Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Μετρό Θεσσαλονίκης: ξεκινά η κατασκευή για τον σταθμό ΠΑΠΑΦΕΙΟ

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα νέο, σημαντικό, κατασκευαστικό μέτωπο ανοίγει από σήμερα για το Μετρό Θεσσαλονίκης, με την υπογραφή σύστασης δουλείας, που σε συνδυασμό με την ήδη συντελεσθείσα απαλλοτρίωση, επιτρέπει την κατασκευή του σταθμού «Παπάφειο».

Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η συμβολαιογραφική πράξη υπογράφηκε σήμερα το μεσημέρι , από τον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ.κ. Άνθιμο και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κ. Χρήστο Τσίτουρα, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Στράτου Σιμόπουλου.

«H σημερινή συμβολαιογραφική πράξη που αφορά το σταθμό «Παπάφη» του Μετρό Θεσσαλονίκης, αποτελεί μία ακόμη απόδειξη ότι η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορά και Δικτύων τηρεί τις δεσμεύσεις της», δήλωσε κ. Σιμόπουλος.

Με την υπογραφή της εν λόγω πράξης παρέχεται το δικαίωμα στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να προβεί στην υπόγεια κατασκευή εγκαταστάσεων και τοποθέτηση μηχανημάτων και εξοπλισμού αναγκαίου για τη λειτουργία του σταθμού «Παπάφειο» σε χώρο έκτασης 2.250 τ.μ. ο οποίος μετά την κατασκευή του σταθμού θα αποδοθεί στην προτέρα του κατάσταση στο Παπάφειο.

Μετά από συντονισμένες προσπάθειες από πλευράς Εταιρείας και Ιδρύματος, έχουν αρθεί τα εμπόδια που καθυστερούσαν την έναρξη των εργασιών στο συγκεκριμένο σταθμό, ο οποίος σημειωτέον είναι ιδιαίτερης σημασίας για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού καθώς ευρίσκεται σε σημείο που γειτνιάζει με πυκνοδομημένες και πυκνοκατοικημένες περιοχές της ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., η Εταιρεία, συνεργαζόμενη με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης , Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, διευθετεί όλες τις εκκρεμότητες προκειμένου να αποδοθούν στην Ανάδοχο Κοινοπραξία όλοι οι προς κατασκευή χώροι και να επιταχυνθούν οι ρυθμοί κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

Editorial: το κλειδί της επιτυχίας για το Υπουργείο ΑΝΥΠ κρατούν οι Αυτοκινητόδρομοι

κείμενο από το ypodomes.com
Όσο προχωράμε προς το τέλος Οκτωβρίου και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των διαπραγματεύσεων για τους αυτοκινητόδρομους τόσο ανεβαίνει το θερμόμετρο. Πολλές φήμες, πολλές δηλώσεις, τμήματα που κόβονται, βουλευτές που βγαίνουν από τα ρούχα τους, αμηχανία και έκπληξη, όλα μαζί σε ένα σύνολο.

Οι απαντήσεις έρχονται και σίγουρα κάποιοι δεν θα είναι ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα. Τι θα γίνει; Πως θα συνεχιστεί η κατασκευή των δρόμων; Πότε θα ολοκληρωθούν; Ποια τμήματα θα κοπούν; Τι θα γίνει με αυτά; Ποιο θα είναι το ύψος των διοδίων;

Όλα αυτά περιμένουν απάντηση και ειδικά τις μέρες που πέρασαν ακούσαμε πολλά. Τα τμήματα που κινδυνεύουν περισσότερο είναι το Πύργος-Τσακώνα και το Καλαμπάκα-Εγνατία από τον Ε65. Ο Πρόεδρος της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ το πήγε και ένα βήμα παρακάτω και μίλησε για παύση όλου του άξονα.

Το βέβαιο είναι πως από την ιστορία κατασκευής των αυτοκινητόδρομων έχουμε μόνο να κερδίσουμε και όχι να χάσουμε. Οι δρόμοι αυτοί είναι όντως «δρόμοι ανάπτυξης» (για να θυμηθούμε τον τίτλο που τους έδωσε ο πρώην Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κος Σουφλιάς).

Το ζήτημα είναι πόσο διατεθειμένοι είμαστε σαν κράτος να αναπτύξουμε τις υποδομές μας, όχι κοντόφθαλμα αλλά με όραμα και σχέδιο. Ένα συνολικό σχέδιο που να περιλαμβάνει όλη την επικράτεια και θα της δίνει την δυνατότητα να επιταχύνει τις διαδικασίες ανόρθωσης μιας ολόκληρης χώρας.

Αυτό είναι το ζητούμενο και όχι να ικανοποιηθεί η τάδε ή δείνα Κοινοπραξία ή Τράπεζα. Το Κράτος είναι πάνω από όλους και ο στόχος της ανάπτυξης πάνω από κάθε συμφέρον για εκατομμύρια ευρώ ή κέρδη στο χρηματιστήριο.

Αν παλέψει το κράτος με αυτό το γνώμονα τότε κερδισμένοι θα είναι όλοι. Πολίτες, επιχειρηματίες και τελικά το ίδιο το κράτος. Η δική μου παράκληση είναι: μην κόβετε δρόμους, μην κόβετε ανάπτυξη, μην κόβετε ελπίδα για ανάπτυξη.

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Κατσιφάρας σε Χάαν: Δώστε λύση τώρα για την Ολυμπία και την Ιόνια Οδό!

κείμενο από το ypodomes.com
«Χωρίς βασικούς οδικούς άξονες, σύγχρονους και ασφαλείς, δεν μπορούμε να μιλάμε για ανταγωνιστικότητα και ανάπτυξη. Χρειάζεται απόφαση, τώρα, για την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων, μεταξύ των οποίων η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός». Αυτό τόνισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας απευθυνόμενος σήμερα το πρωί στον Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αρμόδιο για θέματα Περιφερειακής Πολιτικής, Γιοχάννες Χαν, στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε ο κ. Χαν με όλους τους Περιφερειάρχες της χώρας στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα.

Ο κ. Κατσιφάρας ζήτησε από τον κ. Χαν να αναλάβει ενεργότερο ρόλο ώστε να απεμπλακούν, με την συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα μεγάλα έργα, σημειώνοντας ότι οι μέχρι τώρα διαδικασίες κωλυσιεργούν την επανεκκίνηση των έργων και χάνεται πολύτιμος χρόνος.

Ο Περιφερειάρχης επέμεινε ιδιαίτερα στην σπουδαιότητα ολοκλήρωσης της Ολυμπίας και της Ιονίας Οδού, χωρίς αλλαγές στο φυσικό τους αντικείμενο, ως προϋποθέσεις απολύτως αναγκαίες για την ανάκαμψη της Δυτικής Ελλάδας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.

Στην τοποθέτηση του ο κ. Κατσιφάρας αναφέρθηκε, επίσης, στην ροή υλοποίησης του ΕΣΠΑ τονίζοντας ότι από τότε που η σχετική αρμοδιότητα, τον Ιούλιο του 2011, η σχετική αρμοδιότητα περιήλθε στην δικαιοδοσία των αιρετών Περιφερειών έχει επιταχυνθεί θεαματικά η πορεία εντάξεων, συμβασιοποίησεων και πληρωμών και τόνισε ότι τροχοπέδη για την ακόμη ταχύτερη υλοποίηση του Προγράμματος αποτελεί η γραφειοκρατία.

«Δίνουμε καθημερινά μάχη με την γραφειοκρατία ώστε να κινηθούμε πιο γρήγορα και να αξιοποιήσουμε το σύνολο των διατιθέμενων πόρων», τόνισε ο κ. Κατσιφάρας.

Ο Περιφερειάρχης σημείωσε ακόμα ότι στα προηγούμενα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης υπήρξαν λάθη, αστοχίες και παραλείψεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη ενόψει της νέας Προγραμματικής Περιόδου ώστε να υπάρξουν στο μέλλον καλύτερα αποτελέσματα και ορθολογικότερη αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων. Πρόσθεσε δε ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει απόλυτη ετοιμότητα για την επόμενη Περίοδο καθώς έχει καταρτίσει και ψηφίσει το Στρατηγικό Πλαίσιο Ανάπτυξης που ενσωματώνει και την νέα πρόκληση, την ενσωμάτωση της καινοτομίας με έμφαση στην επιχειρηματικότητα.

«Πρέπει να κάνουμε στροφή στην παραγωγική αναδιάρθρωση και στην έξυπνη επιχειρηματικότητα. Μόνο τότε, μαζί με τις αναγκαίες υποδομές, θα πετύχουμε υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και βελτιωμένη ανταγωνιστικότητα. Πρέπει να εμπιστευθείτε τις Περιφέρειες για την επόμενη Προγραμματική Περίοδο και την πλήρη υλοποίηση του προγράμματος», είπε ο κ. Κατσιφάρας προσθέτοντας ότι η άποψη του κ. Χαν ότι οι αιρετές Περιφέρειες μπορούν να αποτελέσουν βασικούς πυλώνες και κινητήριες δομές για την ανάκαμψη της οικονομίας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους τους Περιφερειάρχες.

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας ζήτησε, ακόμα, από τον κ. Χαν γρηγορότερο βηματισμό στην αξιοποίηση πόρων που προορίζονται για καινοτόμες δράσεις στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, περιγράφοντας το τοπίο που επικρατεί στην αγορά και τον καθημερινό αγώνα που κάνουν χιλιάδες έμποροι, βιοτέχνες και επαγγελματίες για να κρατήσουν εν λειτουργία τις επιχειρήσεις τους.

«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να σταθούν όρθιες», είπε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης υπογραμμίζοντας ότι σήμερα αντιμετωπίζουν οξύτατο πρόβλημα ρευστότητας καθώς οι ροές χρηματοδότησης έχουν σταματήσει.

Στη συνάντηση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας μετείχαν, επίσης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Αγροτικής Οικονομίας Γιώργος Αγγελόπουλος, η Εκτελεστική Γραμματέας Διονυσία Μαράτου, η Προισταμένη της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Άλκηστις Σταθοπούλου και ο Διευθυντής Προγραμματισμού Δημήτρης Καραβίδας.

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Ολυμπία Οδός: μεγαλή ανησυχία στην Ηλεία για το ενδεχόμενο ο δρόμος να σταματήσει στην Πάτρα

κείμενο από το ypodomes.com
Μέχρι τέλος της εβδομάδας (την Παρασκευή το απόγευμα) αναμένεται  να συγκληθεί εκτάκτως το θεσμικό μέτωπο στο νομό, προκειμένου να εξετάσει τις αρνητικές εξελίξεις που υπάρχουν με το τμήμα της Ολυμπίας οδού Πάτρα- Πύργος.

Όπως αποκάλυψε η εφημ. ΠΑΤΡΙΣ και το patrisnews.com με ρεπορτάζ από το υπουργείο Ανάπτυξης, το τμήμα Πάτρα-Πύργος περνά σε δεύτερη μοίρα για τους παραχωρησιούχους, καθώς επιμένουν ότι το έργο θα σταματήσει στην περιμετρική της Πάτρας. Στην άτυπη -αλλά ουσιαστική- σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αναφέρθηκε καν το τμήμα Πάτρα-Πύργος, για το οποίο υπήρχε αισιοδοξία ότι μπορεί τελικά να κατασκευαστεί.

Οι παραχωρησιούχοι επιμένουν στην πρότασή τους ότι τα έργα στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να συνεχιστούν αλλά μέχρι την Πάτρα. Η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων στο τμήμα Πάτρας-Πύργου εξασφαλίζει ότι σε περίπτωση που αποφασιστεί ο αυτοκινητόδρομος να τελειώνει στην Πάτρα, υπάρχει η απαραίτητη «βάση» για μελλοντική επέκταση (λ.χ. ακόμα και ως δημόσιο έργο).  

Ο αντιπεριφερειάρχης Χαράλαμπος Καφύρας με δηλώσεις του χθες το μεσημέρι εξέφρασε την έντονη ανησυχία του και πρόσθεσε ότι «η Ηλεία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να δεχθεί ένα τέτοιο ατόπημα». Ο κ Καφύρας επεσήμανε ότι θα συγκληθεί το θεσμικό μέτωπο και θα παρθούν αποφάσεις, προκειμένου επίσημα το υπουργείο αν ενημερώσει για τις εξελίξεις με τις διαπραγματεύσεις.

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Θέμα ημερών η λειτουργία των σταθμών ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ του Προαστιακού

κείμενο από το ypodomes.com
Άλλη μία ιστορία Ελληνικής τρέλας σε τεχνικό έργο. Η εργολαβία από την Κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ-ΕΤΕΘ-Alstom και αφορά την υποδομή του τμήματος 3 Γέφυρες-ΣΚΑ  έχει φθάσει σχεδόν στην ολοκλήρωση. Τεχνικά το έργο είναι έτοιμο κατά 99%. Από εδώ και έπειτα αρχίζει  το ..πρόβλημα.

ΣΤΑΘΜΟΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΑΛΛΑ ΣΤΑΘΜΟΙ …ΚΛΕΙΣΤΟΙ
Οι δύο σταθμοί που περιλαμβάνονται στην εργολαβία ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ & ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ είναι έτοιμοι και μάλιστα εδώ και καιρό. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ypodomes.com o λόγος για τον οποίο δεν μπορούν να ανοίξουν είναι το πρωτόκολλο παραλαβής της παραλλαγής της γραμμής από το cut& cover.

Οι ίδιες πληροφορίες μιλάνε για έλλειψη ηλεκτροδότησης των δύο σταθμών.  Αυτό το ερώτημα καλέσαμε να μας απαντήσει η ΕΡΓΟΣΕ σαν ο φορέας υλοποίησης του έργου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κος Πετρόπουλοςμας απάντησε πως δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα.

Σύμφωνα με τον κο Πετρόπουλο το επόμενο δεκαήμερο αναμένεται να κλείσει το θέμα με την παράδοση της γραμμής και μέσα στον Νοέμβριο οι δύο σταθμοί θα λειτουργήσουν.

Οι δύο σταθμοί ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ βρίσκονται στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων και Μενιδίου. Η λειτουργία τους θα βοηθούσε την εμπορική λειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου ενώ λόγω απουσίας άλλου μέσου σταθερής τροχιάς θα προσέλκυαν μεγάλο μέρος των επιβατών από αυτές τις πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Η θέση των δύο σταθμών είναι μεταξύ των  σταθμών ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ και ΣΚΑ/ΑΧΑΡΝΑΙ.  Απορίες πάντως  προκαλεί και η στάση των Δήμων που δεν δείχνουν να «κυνηγούν» την λειτουργία των δύο σταθμών του Προαστιακού. Να θυμίσουμε πως παρόμοια προβλήματα είχε ο σταθμός ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ που έμεινε μπλοκαρισμένος για δύο χρόνια.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΔΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ..
Η εργολαβία 3 Γέφυρες-ΣΚΑ έχει φτάσει σε ένα σημείο ολοκλήρωσης που αγγίζει το 99%. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας ο  δεύτερος λόγος που δεν μπορεί να ολοκληρωθεί είναι μία γραμμή ..200 μέτρων. Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού στο φυσικό αντικείμενο του έργου ήταν και η αντικατάσταση μίας σιδηροδρομικής γραμμής 200 μέτρων (ένα μικρό παρακλάδι) που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες μεταφοράς εξοπλισμού σε στρατόπεδο που βρίσκεται στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων.

Ο Δήμος όμως αντιτίθεται σε αυτό το ενδεχόμενο καθώς διεκδικεί το στρατόπεδο! Έτσι η γραμμή ξηλώθηκε για να αντικατασταθεί αλλά όταν επιχειρήθηκε η στρώση της νέας γραμμής ο εργολάβος βρήκε μπροστά του τα φορτηγά του Δήμους που εμπόδισαν τις εργασίες.

Ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ μιλώντας για αυτό το θέμα  μας είπε πως  τέτοιες ενέργειες  δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τον οργανισμό και πως πρέπει να δοθεί λύση για να λήξει και αυτό το ζήτημα.

Έτσι έχει μείνει μετέωρο αυτό το μικρό μέρος του έργου, ο εργολάβος παραμένει εγκλωβισμένος και δεν μπορεί να παραδώσει το έργο ενώ και η ΕΡΓΟΣΕ δεν μπορεί να παραλάβει το έργο και να υπογράψει το σχετικό πρωτόκολλο.

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

Βόμβα από την ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ: το Υπουργείο σκέφτεται να εγκαταλείψει τον Ε65 αλλά να πληρώσει 1 δις ευρώ!

κείμενο από το ypodomes.com
Βόμβα πέταξε ο πρόεδρος της μεγάλης τεχνικής εταιρείας ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ κος Περιστέρης. Χωρίς περιστροφές ή υποννοούμενα μίλησε ξεκάθαρα για σχέδιο εγκατάλειψης του Ε65 την στιγμή που βρισκόμαστε ένα βήμα πριν την επανεκκίνηση των 4 μεγάλων παγωμένων έργων στους αυτοκινητόδρομους.

Η ομιλία του πραγματικά ταρακούνησε άπαντες τόσο στην αίθουσα όσο και γενικότερα καθώς ο πρόεδρος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν είναι από εκείνους που μιλούν πολύ συχνά και η σημασία των λόγων του είναι πάντα βαρύνουσα.

«Παίρνοντας αφορμή από ένα αναλυτικό δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή που συνδιοργανώνει το σημερινό συνέδριο  την Παρασκευή 12/10 υπολογίσαμε τι σημαίνει π.χ. η ενδεχόμενη κατάργηση του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας που είναι ένα καθαρά αναπτυξιακό έργο (γι’ αυτό και είχε προβλεφθεί επιδότησή του), καθώς διασχίζει την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας και πέραν των υπολοίπων προσφέρει πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς (Μετέωρα, Λίμνη Πλαστήρα, κλπ).

Το Υπουργείο Ανάπτυξης σκέπτεται να καταβάλει αποζημιώσεις τάξεως ενός δισεκατομμυρίου ευρώ για να εγκαταλείψει το έργο, όταν με τα ίδια χρήματα θα το ολοκλήρωνε. Πρόκειται για απόφαση που δεν έχει οικονομική και αναπτυξιακή λογική».

Ο Ε65 ή αλλιώς ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας είναι ο δρόμος που ξεκινά λίγο πριν από τη Λαμία και με εντελώς νέα χάραξη περνά από Καρδίτσα, Τρίκαλα και καταλήγει στην Εγνατία Οδό στην ευρύτερη περιοχή των Γρεβενών.

Φυσικά το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στην απάντηση που θα δώσει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών και το ypodomes.com πάντα πιστό στο σκοπό του για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση θα επιχειρήσει να έχει την απάντηση του αρμόδιου Υπουργείου.

Εάν υφίσταται τέτοιο ζήτημα μιλάμε για απίστευτης έκτασης φάουλ από το ΥΠΑΝΥΠ καθώς βάζει τρικλοποδιά στην ανάπτυξη που μπορεί να προσφέρει ο νέος αυτός δρόμος αλλά και την άρση της οδικής απομόνωσης μιας πολύ μεγάλης περιοχής της Ηπειρωτικής Ελλάδας.

Το σίγουρο είναι πως 3 Περιφερειάρχες έχουν ήδη εκφράσεις την πίστη τους σε αυτόν τον οδικό άξονα (Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας) και ήδη τη στιγμή που μιλάμε θα γίνονται πυρετώδεις συσκέψεις για την επιβεβαίωση ή όχι των λεγομένων του ισχυρού άντρα της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.

Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Μετρό Αθήνας: τα ευρήματα και τα εμπόδια στο έδαφος κάτω από τη νέα Γραμμή 4

κείμενο από το ypodomes.com
Ιστορικά κτίρια, αφανή ρέματα και υπόγεια κτιρίων είναι ορισμένα από τα «εμπόδια» που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό, από Πανεπιστήμιο έως Γαλάτσι. Μπορεί η προκήρυξη διαγωνισμού για την κατασκευή του να μετατίθεται στο μέλλον ελλείψει πόρων, ωστόσο η προετοιμασία του διαγωνισμού βρίσκεται σε εξέλιξη... για παν ενδεχόμενο, υποδεικνύοντας κατασκευαστικές προκλήσεις και προτείνοντας εναλλακτικές.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με σκοπό να κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Ας δούμε ποια εικόνα μας δίνει:

- Πανεπιστήμιο

Πρόκειται για τον πιο προβληματικό σταθμό, καθώς η μελέτη εξετάζει εννέα εναλλακτικές για την κατασκευή του. Η θέση του σταθμού θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να διατηρεί απόσταση από τα μνημεία της περιοχής και η σήραγγα να αποφύγει το «βαθύ» κτίριο του ξενοδοχείου «Τιτάνια» (5 υπόγεια) χωρίς μεγάλες στροφές που θα μειώνουν την ταχύτητα των τρένων. Η λύση που προτείνεται είναι η κατασκευή του νέου σταθμού 12 μέτρα πιο κάτω από τους ηλεκτρομηχανολογικούς χώρους του υπάρχοντος σταθμού. Η κατασκευή του σταθμού στο ίδιο επίπεδο δεν είναι δυνατή γιατί θα έπρεπε να κλείσει για μεγάλο διάστημα ο σημερινός σταθμός. Για τη σύνδεση του νέου σταθμού με το αμαξοστάσιο Σεπολίων ενδέχεται να απαιτηθεί η διακοπή της λειτουργίας του τμήματος Ομόνοια - Μεταξουργείο για ένα χρονικό διάστημα.

- Εξάρχεια

Από το Πανεπιστήμιο, η σήραγγα ακολουθεί την οδό Θεμιστοκλέους, μέχρι την πλατεία Εξαρχείων όπου θα χωροθετείται ο επόμενος σταθμός. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τη «Γαλάζια Πολυκατοικία» που βρίσκεται επί της πλατείας και είναι διατηρητέα.

- Αλεξάνδρας

Από τα Εξάρχεια η γραμμή συνεχίζει με δύο στροφές για να παρακάμψει τον λόφο του Στρέφη και καταλήγει στη διασταύρωση της οδού Μουστοξύδη με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, όπου χωροθετείται ο επόμενος σταθμός.

- Δικαστήρια

Μετά τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, η γραμμή διασχίζει τον λόφο Φινοπούλου και κατόπιν κινείται παράλληλα με την οδό Μουστοξύδη. Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στην περιοχή μεταξύ της πλατείας Πρωτομαγιάς και του προαύλιου χώρου της Σχολής Εθνικής Αμύνης. Η αρχική χάραξη τροποποιήθηκε προκειμένου να αποφύγει την υπόγεια διάβαση της οδού Μουστοξύδη και ένα υπόγειο γκαράζ.

- Κυψέλη

Η γραμμή συνεχίζει παράλληλα με την οδό Παξών, προκειμένου να αποφύγει νεοανεγειρόμενη πολυώροφη οικοδομή με δύο υπόγεια. Μετά δύο στροφές καταλήγει στην πλατεία Κυψέλης, όπου χωροθετείται σταθμός. Η αρχική χάραξη τροποποιήθηκε, καθώς «σε αυτήν την περιοχή βρίσκεται το ρέμα Κυψέλης, του οποίου η ακριβής θέση δεν κατέστη δυνατόν να προσδιοριστεί και οι ελάχιστες πληροφορίες το τοποθετούν στη δυτική πλευρά της πλατείας». Επομένως, στόχος της μελέτης είναι η απομάκρυνση του σταθμού από την πιθανή περιοχή του ρέματος.

-Γαλάτσι

Μετά την Κυψέλη, η γραμμή κινείται κάτω από την οδό Πάρνηθος και μετά τρεις στροφές καταλήγει στη διασταύρωση της οδού Γλυκερίας με τη Γαλατσίου, όπου χωροθετείται ο σταθμός Γαλάτσι. «Η μεγάλη απόσταση ανάμεσα στους σταθμούς Κυψέλης και Γαλατσίου (1,5 χλμ.), σε συνδυασμό με την έντονη οικοδομική ανάπτυξη που υπάρχει στις περιοχές της Ανω Κυψέλης και του λόφου Ελικώνος στο Γαλάτσι, δικαιολογεί την κατασκευή ενδιάμεσου σταθμού. Η καταλληλότερη περιοχή είναι η διασταύρωση των οδών Πάρνηθος και Αγίας Γλυκερίας, όπου προβλέπεται να κατασκευαστεί το «φρέαρ Πάρνηθος», προτείνει η μελέτη.

- Τράλλεων

Η σήραγγα κινείται κάτω από τη λεωφόρο Βεΐκου μέχρι τη συμβολή της με την οδό Τράλλεων, όπου χωροθετείται ο τερματικός σταθμός (και όχι στο Αλσος Βεΐκου, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί).

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

Συμπληρωματική σύμβαση 10,4 εκ.ευρώ για την σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιο-Ικόνιο

κείμενο από το ypodomes.com
Μας ξάφνιασε η απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ που μόλις εχτές δημοσιεύτηκε και αφορά την πρώτη συμπληρωματική σύμβαση με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ για το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Θριάσιου Πεδίου με το λιμάνι του Ικονίου στο Πέραμα.

Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι "χωματουργικά και τεχνικά έργα για την γραμμή σύνδεσης του λιμένα Ν. Ικονίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τμήμα από Χ.Θ. 15+850 (στόμιο εισόδου Cut & Cover ΝΑΤΟ) έως τέλους συμπεριλαμβανομένων: του τμήματος από Χ.Θ. 10+100 έως Χ.Θ. 11+100 (παραλλαγή χάραξης στην περιοχή της κατολίσθησης), της γέφυρας Δαφνίου, της επιδομής - σηματοδότησης - τηλεπικοινωνιών, Η/Μ σηράγγων, εγκαταστάσεων ΟΛΠ (Γ' ΦΑΣΗ)".

Το ποσό της νέας αυτής σύμβασης είναι 10.400.000 (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Ερώτημα δημιουργείται για το αν τελικά η προβλεπόμενη ολοκλήρωση του έργου παραμένει για τον Νοέμβριο ή αν η συμπληρωματική σύμβαση «τραβάει» πίσω χρονικά την αποπεράτωση του.

Η σιδηροδρομική γραμμή Νέο Ικόνιο - Θριάσιο υλοποιείται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση αλλά και υπερβάσεις στο κόστος. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 143 εκατ. Ευρώ. Κατασκευάζεται εδώ και 12 (!!) χρόνια καθώς οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν το 20000 αλλά τρένο (εμπορικό) δεν έχει σφυρίξει ακόμα στο λιμάνι.

Η σιδηροδρομική γραμμή του Ικονίου, η οποία θα είναι αποκλειστικά για εμπορική και όχι επιβατική χρήση, έχει μήκος 17 χλμ. και με τη λειτουργία της, η οποία υπολογίζεται να γίνει τον Νοέμβριο, θα δώσει διέξοδο προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα για τα εμπορεύματα που φτάνουν στη χώρα μας στο λιμάνι του Πειραιά.

Μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης θα είναι δυνατόν προϊόντα που, κατά πολύ υψηλά ποσοστά εισάγονται στην Ελλάδα μέσω της θάλασσας, να προωθούνται στους τελικούς προορισμούς τους ανά τη χώρα με τρένο - ή, αντίστροφα, ελληνικά προϊόντα να διοχετεύονται με τρένο στον λιμένα Πειραιά για εξαγωγή ή για προώθηση στη νησιωτική Ελλάδα, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.
 
Οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας κατέχουν πολύ μικρό μερίδιο στο σύνολο των μεταφερόμενων εμπορευμάτων, που κατά κύριο λόγο πραγματοποιούνται οδικώς, με αποτέλεσμα να είναι μεγαλύτερο το οικονομικό κόστος και η περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

Editorial: Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος για την επιστροφή στην ανάπτυξη

κείμενο από το ypodomes.com
Μεγάλη είναι η ανάγκη για μεγάλα έργα υποδομών που διασπαρμένα σε όλη την Επικράτεια θα μπορούν να δώσουν ένα μακροπρόθεσμο θετικό αποτέλεσμα στην διαλυμένη οικονομία της χώρας μας.

Τα μεγάλα αστικά κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δείχνουν να υποφέρουν περισσότερο από την υπόλοιπη χώρα και οι σκηνές που διαδραματίζονται καθημερινά δείχνουν και το μέγεθος της απελπισίας που υπάρχει.

Οι κατασκευές αναμένουμε να επιτελέσουν βασικό όπλο κατά της ανεργίας και της ύφεσης καθώς γυρνώντας δεκαετίες πίσω φτάνουμε στο σημείο και πάλι πρωτογενείς τομείς της οικονομίας όπως οι κατασκευές να πρέπει να σηκώσουν το βάρος της ανάπτυξης που χωρίς αυτή δεν θα δούμε φως στο τούνελ της κρίσης.

Αναφορικά με την Αθήνα φέτος ξεκίνησαν δύο πολύ μεγάλα έργα με την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά και την φρέσκια υπογραφή για την ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα. Πρόκειται για έργα που ξεπερνούν το 1 δις ευρώ ενώ θέμα ημερών είναι να ξεκινήσει και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.

Στην Θεσσαλονίκη με πολύ αργούς ρυθμούς έχουμε το έργο στο Μετρό ενώ αμέσως μετά έχουμε το μεγάλο έργο ανάπλασης στην Νέα Παραλία και την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου Κ16 στην αρχή της Περιφερειακής.  Το επόμενο διάστημα αναμένονται τα έργα στον προβλήτα 6 του λιμανιού, η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά και το τμήμα της Περιφερειακής από την Λαχαναγορά μέχρι την Ευκαρπία.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα τα πράγματα είναι πιο συγκεχυμένα καθώς εκτός από τα μεγάλα έργα στους αυτοκινητόδρομους και κάποια άλλα οδικά έργα δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλος όγκος από επενδύσεις.

Ανάμεσα στα ελάχιστα ξεχωρίζουν το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που θα επαναδημοπρατηθεί μέχρι το τέλος του έτους, το μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο στην Κοζάνη και το αυτοκινητοδρόμιο (πίστα φόρμουλα ένα) στην Χαλανδρίτσα Αχαϊας.

Εδώ υπάρχει ένα σημαντικό κενό καθώς θα έχουμε συγκέντρωση επενδύσεων στα μεγάλα αστικά κέντρα ενώ μεγάλες περιοχές της χώρας θα μείνουν κυριολεκτικά άνυδρες κατασκευαστικά μιας και δεν υπάρχουν μεγάλα επενδυτικά σχέδια.

Οι περιοχές αυτές είναι της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, των Ιονίων Νήσων, της Πελοποννήσου και των νησιών του Αιγαίου. Εδώ πρέπει να ζητηθεί να σχεδιαστούν μεγάλα έργα υποδομών που θα στηρίξουν και τις τοπικές κοινωνίες για τα επόμενα χρόνια αλλά και την μακροπρόθεσμη αποτελεσματικότητα τους.

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Ιόνια Οδός: την Άνοιξη θα ξεκινήσουν και πάλι τα έργα για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου

κείμενο από το ypodomes.com
O κ. Παπαλέξης, με την ιδιότητα και του προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Ηπείρου, ενημέρωσε τον κ. Θεοδωρίδη για τις επικείμενες, νέες περικοπές στην τοπική αυτοδιοίκηση. Ο γενικός γραμματέας εξέφρασε την αλληλεγγύη του.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις δυνατότητες ανάπτυξης της Ηπείρου δίνοντας έμφαση τόσο στις υποδομές όσο και στον τομέα της παραγωγής. Ο κ. Θεοδωρίδης εκτίμησε ότι οι υποδομές έχουν μπει σε μια σειρά. «Η Ιόνια οδός θα επανεκκινήσει, πιστεύω την άνοιξη. Το θέμα υπάρχει ακόμα με την Ε65 που είναι καθοριστικής σημασίας.

Θα έλεγα είναι ίδιας σημασίας με την Ιόνια Οδό η δημιουργία της γιατί θα φέρει σε επικοινωνία την Ήπειρο με τη Θεσσαλία και το λιμάνι του Βόλου». Για τον τομέα της παραγωγής, εξέφρασε την άποψη ότι η Ήπειρος πρέπει να επεκτείνει δραστηριότητες, όπως την κτηνοτροφία και τις ιχθυοκαλλιέργειες. «Η ποιότητα είναι άριστη, μόνο που δεν έχουμε το μάρκετινγκ και τον τρόπο να παρεμβαίνουμε σ’ αυτές τις υποθέσεις» τόνισε.

Η επίσκεψη του κ. Θεοδωρίδη στην Άρτα εντάσσεται στο πλαίσιο της περιοδείας του σε υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Η αρχή έγινε από την Πρέβεζα.

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Διπλή ανάπλαση Αλεξάνδρας-Βοτανικού: κόντρα ΠΑΟ - ΥΠΕΚΑ για το γκρέμισμα του γηπέδου της Αλεξάνδρας

κείμενο από το ypodomes.com
Η ανακοίνωση του υφυπουργού ΥΠΕΚΑ κ. Ευ. Λιβιεράτου περί κατάθεσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας την 1η Νοεμβρίου του Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τη Διπλή Ανάπλαση (Βοτανικός-Λεωφόρος Αλεξάνδρας) και προβλέπει την έκδοση άδειας για το γκρέμισμα του ιστορικού γηπέδου, την κατασκευή εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη στον Βοτανικό και την ολοκλήρωση του εμπορικού κέντρου, προκάλεσε την αντίδραση των Πρασίνων.

«Η ΠΑΕ Παναθηναϊκός θεωρεί αήθη και μονομερή την απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος κ. Λιβιεράτου για το θέμα της Λεωφόρου. Ο Παναθηναϊκός θα χρησιμοποιήσει όλα τα ένδικα μέσα για να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του. Θεωρούμε οποιαδήποτε συζήτηση έχει γίνει μέχρι τώρα ως άκυρη και θα περιφρουρήσουμε με κάθε τρόπο τα περιουσιακά μας στοιχεία» ανέφερε χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της ΠΑΕ Παναθηναϊκός.

Κλειδί πάντως αναμένεται να αποτελέσει η στάση του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού όταν θα παραστεί στο ΣτΕ καθώς ο Νόμος επιβάλει τη συγκατάθεση του για να προχωρήσει η Διπλή Ανάπλαση.

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Ελληνικό: τα μεγάλα σχέδια για την μετατροπή του παλιού Αεροδρομίου

κείμενο από το ypodomes.com
Η αξιοποίηση της μεγάλης έκτασης των συνολικά 6.500 στρεμμάτων του Ελληνικού είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα σχέδια των τελευταίων 3 ετών. Αν και βρίσκεται σε εγκατάλειψη από το 2001 θεωρείται ως ένα από τα κορυφαία φιλέτα της Ευρώπης λόγω θέσης μέσα στην πόλη.

Το επικρατέστερο σενάριο είναι το ¼ της έκτασης να αξιοποιηθεί με το θεσμό της υψηλής κυριότητας ενώ το υπόλοιπο με το θεσμό της επιφάνειας. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως αυτές είναι οι οριστικές αποφάσεις.

Το γεγονός είναι πως οι πωλήσεις κατοικιών στην  περιοχή θα αποτελέσουν το πιο ισχυρό χαρτί για την επιτυχία της επένδυσης. Από την άλλη υπό συζήτηση παραμένει και η δημιουργία επιχειρηματικού κέντρου εντός του Ελληνικού (το γνωστό city που υπάρχει σε κάθε μεγάλη πόλη της Ευρώπης).

Αυτό θα εκτόξευε όχι μόνο την αξία του real estate  της περιοχής αλλά και όλων των όμορων Δήμων της έκτασης μιας και ο συνδυασμός επαγγελματικού και προσωπικού χώρου (αγορά κατοικίας δηλαδή) είναι πολύ σύνηθες.

Η προσέλκυση ξένων κεφαλαίων θα έδινε ένα γερό  γκάζι στις ανεγέρσεις επιχειρήσεων, κατοικιών ενώ η απασχόληση θα ήταν ιδιαιτέρως αυξημένη.

Ένα ακόμα από τα σημεία κλειδιά είναι η δημιουργία κέντρου έρευνας στην ίδια περιοχή που συνδυαστικά  με το city  θα δημιουργούσε εκπληκτικές συνθήκες για την ανάπτυξη εταιρειών έρευνας και τεχνολογίας.

Τέλος το παραλιακό μέτωπο της έκτασης αναμένεται να μεταμορφωθεί σε ένα τεράστιο θεματικό entertainment park  με την παρουσία ξενοδοχείων, μαρίνας, χώρων αναψυχής κλπ.

Τελευταίο και καλύτερο είναι και το σχέδιο για την ανάπτυξη Μητροπολιτικού Πάρκου στα πρότυπα άλλων μεγάλων πάρκων της Ευρώπης. Εδώ γεννάται το ερώτημα για την διαχείρισης του καθώς σήμερα στην Αθήνα τα πάρκα που υπάρχουν με κορυφαίο εκείνο  του Αντ.Τρίτση στο Ίλιον είναι στην πραγματικότητα εγκαταλελειμμένα στην τύχη τους.

Τα σενάρια για την αξιοποίηση του τεράστιου αστικού φιλέτου της Αθήνας θα ενταθούν το επόμενο διάστημα και όσο πλησιάζουμε στην επιλογή του αναδόχου που θα κληθεί να ρίξει ένα ποσό που αγγίζει το ιλιγγιώδες νούμερο των 5-6 δις ευρώ για την δημιουργία όλων των παραπάνω.

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Σε κίνδυνο το φωτοβολταϊκό πάρκο της Κοζάνης

κείμενο από το ypodomes.com
Πυκνώνουν όλο και περισσότερο τα σύννεφα πάνω από το φιλόδοξο σχέδιο της ΔΕΗ να δημιουργήσει στην Κοζάνη το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο στον κόσμο, με τον σχετικό διαγωνισμό να οδηγείται από παράταση σε παράταση.

Δύο ακριβώς χρόνια από τον Σεπτέμβριο του 2010, το έργο βρίσκεται στον αέρα. Χθες έληξε, χωρίς αποτέλεσμα, και η δεύτερη κατά σειρά παράταση την οποία είχε δώσει η ΔΕΗ Ανανεώσιμες (θυγατρική της ΔΕΗ) στα 15 ελληνικά και κυρίως ξένα σχήματα που έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Επειτα από αίτημα της πλειονότητας των συμμετεχόντων που συνεχίζουν να βρίσκουν κλειστές τις πόρτες των τραπεζών όταν ζητούν χρηματοδότηση για το έργο, λόγω του ρίσκου που συνεπάγονται οι επενδύσεις στην Ελλάδα, η ΔΕΗ Ανανεώσιμες τους έδωσε και νέα παράταση, αυτή τη φορά έως τις 30 Νοεμβρίου.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι έως το τέλος Νοεμβρίου το κλίμα για την Ελλάδα θα έχει αλλάξει τόσο πολύ ώστε οι τράπεζες να δεχθούν να χρηματοδοτήσουν το σχέδιο.

Για τις ΑΠΕ. Εκτακτη εισφορά στα εν λειτουργία έργα ΑΠΕ θα επιβάλει η κυβέρνηση για να καλύψει το μεγάλο έλλειμμα του κλάδου, είπε μιλώντας στο Reuters ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Ασ. Παπαγεωργίου, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το ύψος της. Για τη ΔΕΗ είπε ότι η καλύτερη λύση για την εταιρεία είναι η επιλογή στρατηγικού επενδυτή.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα