Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

10 χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, μηδενική η αξιοποίηση του ΟΑΚΑ

κείμενο από το ypodomes.com
Μία μεγάλη ευκαιρία χάθηκε για την Ελλάδα, όταν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 η μεγάλη κληρονομιά των εγκαταστάσεων έμειναν αναξιοποίητες και ζημιογόνες. Τις τελευταίες εβδομάδες πολλά δημοσιεύματα ξένων media αναφερόμενοι σε αυτό το γεγονός υπήρξαν αρκετά επικριτικοί.

Το landmark των Ολυμπιακών Αγώνων, το στέγαστρο Καλατράβα, με πολλά προβλήματα λόγω μη συντήρησης αποτέλεσε σημεία ειρωνικών σχολίων σε βαθμό που τελικά ανάγκασε την Περιφέρεια Αττικής να διαθέσεις 8εκ.ευρώ για τη συντήρηση του.

Η αλήθεια είναι πως οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις που κόστισαν τουλάχιστον 10 δις ευρώ, έμειναν χωρίς την απαιτούμενη συντήρηση και εκμετάλλευση, γεγονός που σίγουρα γεννά ερωτήματα.

Ο Ολυμπιακός Πόλος στο Μαρούσι, παρότι θα έπρεπε να είναι μία από τις βασικές ατραξιόν του τουριστικού προϊόντος της πόλης, μένει ερμητικά κλειστός για τον κόσμο και ανοίγει μόνο για αθλητικές συναντήσεις και συγκεκριμένα events.

Αν κάνουμε μία σύγκριση με τον αντίστοιχο Ολυμπιακό Πόλο στη Βαρκελώνη που οι αγώνες διεξήχθησαν 12 χρόνια νωρίτερα (το 1992) θα δούμε μία εικόνα εντελώς διαφορετική.

Ο χώρος είναι ανοιχτός για το κοινό, το Ολυμπιακό Στάδιο είναι επίσης ανοιχτό. Υπάρχουν αναμνηστικές φωτογραφίες από την τέλεση των Αγώνων,  κατάστημα εστίασης, αγοράς σουβενίρ ενώ η καθαριότητα είναι εμφανής. Καθημερινά πολύς κόσμος είναι εκεί για να θαυμάσει τα στάδια, το χώρο, να φωτογραφηθεί και να τιμήσει τους ίδιους τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Στη χώρα που γέννησε τον Ολυμπισμό 2 φορές, καθώς το 1996 εδώ και πάλι διεξήχθησαν οι Αγώνες, στο Παναθηναϊκό Στάδιο, μάλλον δεν θεωρούμε τόσο σημαντική την ανάμνηση των Αγώνων του 2004 και κλειδώνουμε τις πόρτες.

Τουριστικά πρόκειται για ένα μεγάλο αυτογκόλ, καθώς η εικόνα τουριστών να προσπαθούν να δουν μέσα από τα κάγκελα και τις κλειστές πόρτες, τον χώρο του ΟΑΚΑ είναι καθημερινή και ειδικά το καλοκαίρι.

Στο Φάληρο η ίδια εικόνα, στο Γαλάτσι, τη Νίκαια, τα Άνω Λιόσια.

Αυτή η σπουδαία κληρονομιά των αγώνων πρέπει να διασωθεί και να αναδειχθεί, ακόμα και τώρα, 1 χρόνια από τη λήξη των Αγώνων. Ένα Ολυμπιακό Μουσείο που να θυμίζει πόσο σπουδαίοι ήταν αυτοί οι Αγώνες, πόσο άλλαξαν την ίδια τη χώρα.

Το ορατό αποτέλεσμα των Ολυμπιακών Αγώνων, ήταν τελικά οι υποδομές που έμειναν στην πόλη. Πολλοί είναι επικριτικοί και αναφέρονται στο πόσα ξοδέψαμε για να γίνουν οι εγκαταστάσεις, οι δρόμοι και όλα εκείνα που σήμερα τα θεωρούμε αυτονόητα.

Όμως τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Από το 1996 μέχρι το 2004 που έγιναν οι Ολυμπιακοί της Αθήνας του 2004 η πόλη μεταμορφώθηκε. Απέκτησε ένα Νέο μοντέρνο Αεροδρόμιο, δύο κλειστούς αυτοκινητόδρομους (Αττική Οδός-Κηφισό), νέους μεγάλους δρόμους προς τα Μεσόγεια, 2 νέες γραμμές Μετρό με επεκτάσεις, Τραμ, Προαστιακό Σιδηρόδρομο και άλλες μικρότερες παρεμβάσεις.

Αυτή σήμερα είναι η κληρονομιά που άφησαν οι αγώνες. Είναι η τεχνοκρατική διάσταση της κληρονομιάς των Αγώνων. Η πολιτιστική και η αθλητική προς το παρόν είναι κρυμμένες στο μυαλό και τη θύμηση σε κάθε ένα από εμάς που ζήσαμε αυτούς τους εκπληκτικούς Αγώνες.

10 χρόνια μετά, είναι η ώρα να ξαναθυμηθούμε και να αναδείξουμε αυτούς τους Αγώνες που έγιναν στην Αθήνα. Να αξιοποιήσουμε αυτό που έχουμε και να κρατήσουμε ζωντανούς στη μνήμη μας , αυτούς του αγώνες που άλλαξαν όχι μόνο την Αθήνα, αλλά ολόκληρη τη χώρα.

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

Κέρκυρα: Το αρχοντικό νησί με τις ξεχασμένες υποδομές

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα ομορφότερα νησιά της χώρας, αδιαμφισβήτητα είναι η Κέρκυρα. Το ιστορικό αυτό νησί έχει την δική του ξεχωριστή θέση στις προτιμήσεις εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών κάθε χρόνο.

Εκτός όμως από τον τουρισμό η Κέρκυρα είναι και ένα από τα μεγαλύτερα πληθυσμιακά κέντρα της Ελληνικής Περιφέρειας με περίπου 110 χιλιάδες κατοίκους. Συνδυαστικά, το καλοκαίρι ο τοπικός πληθυσμός και το τουριστικό ρεύμα δημιουργούν πολύ μεγάλες ανάγκες στα θέματα υποδομών.

Αεροδρόμιο, Λιμάνι και μικρότεροι λιμένες αλλά και δρόμοι μπήκαν στο «μικροσκόπιο» του Ypodomes.com και μαζί οι υποδομές της πόλης της Κέρκυρας, τα τουριστικά της αξιοθέατα και όλα όσα μπορούν να χαρακτηριστούν ως υποδομές μίας περιοχής.

Σαν μια πρώτη άποψη είναι πως οι υποδομές του νησιού τείνουν να χαρακτηριστούν καλές σε γενικές γραμμές αλλά με επείγουσα ανάγκη αναβάθμισης. Πάντως, σε πολλές περιπτώσεις παρατηρείς υποδομές που είναι είτε κατεστραμμένες είτε είναι σε κακή κατάσταση.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά:

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, ΛΙΜΑΝΙΑ
Το Αεροδρόμιο Ιωάννης Καποδίστριας βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό της πόλης. Η πρόσβαση είναι άνετη και μόλις 5 λεπτά από την παλιά πόλη της Κέρκυρας. Είναι ένα αεροδρόμιο που πληρεί τις βασικές προδιαγραφές αλλά με πολλές υποσημειώσεις. Το κτίριο είναι σχετικά μικρό για τις ανάγκες τουλάχιστον του καλοκαιριού, οι χώροι υποδοχής και αναμονής πάρα πολύ μικροί και βασικοί χώροι όπως οι τουαλέτες σε κακή κατάσταση. Αρκετά υποφωτισμένο σου έδινε –και είναι- την εντύπωση ενός παλιού αεροδρομίου που χτίστηκε κάτω από άλλες συνθήκες μιας άλλης εποχής.

Γενικά το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας σου δίνει την εντύπωση ενός πολύ παλιού αεροδρομίου, λίγο …ξεκούρδιστου και με άμεση την ανάγκη μιας ευρείας αναβάθμισης.  Εδώ πρέπει να πούμε πως υπάρχει αίτημα για κατασκευή νέου Αεροδρομίου στην περιοχή της Λευκίμμης από το 2004 αλλά δεν υπάρχει ούτε μία προκαταρκτική μελέτη.

Το λιμάνι της πόλης από την άλλη, είναι το ακριβώς αντίθετο. Οργανωμένο σωστά με καλή εσωτερική σήμανση, καθαρό και με τακτικότητα, είναι ένα Περιφερειακό Λιμάνι που εξυπηρετεί 100% τις ανάγκες του νησιού και βοηθώντας την απόκτηση μίας καλής εικόνας για το κεντρικό λιμάνι του νησιού. Χώροι αναμονής, όμορφος χώρος για τα κρουαζιερόπλοια. Η πρόσβαση σε αυτό άνετη, βρίσκεται στη βόρεια πλευρά της πόλης και μέσα στην πόλη. Ένα πολύ καλό λιμάνι.

Τα περιφερειακά λιμάνια και ειδικότερα αυτό της Λευκίμμης είναι απλά …αχαρακτήριστα. Δεν υπάρχει κανένας σκιασμένος χώρος, παρά ένα κυλικείο που υποχρεωτικά πρέπει να αγοράσεις κάτι.  Σε θερμοκρασίες Αυγούστου αν δεν πας στη ώρα που έρχεται το φέρυ (που οι εκπαιδευμένοι ήταν γνώστες και έφταναν 5 λεπτά πριν) κινδυνεύεις από την καυτή άσφαλτο του λιμένα και τις υψηλές θερμοκρασίες της εποχής. Επείγουσα η ελάχιστη μετατροπή του σε ένα έστω υποτυπώδες λιμάνι, δορυφορικό της πόλης. Η πρόσβαση σε αυτό αρκετά καλή, τουλάχιστον στα πρώτα χιλιόμετρα.

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Είναι το μεγαλύτερο από τα προβλήματα του νησιού. Ένα πολύ κακό οδικό δίκτυο με εξαιρετικά στενούς δρόμους, με απίστευτες κλίσεις και ατελείωτα ζιγκ-ζαγκ. Το καθώς πρέπει δίκτυο ελάχιστο (λίγα χιλιόμετρα μεταξύ πόλης καιΓουβιών και λίγα χιλιόμετρα από το λιμάνι της Λευκίμμης με κατεύθυνση προς τα βόρεια).

Από πλευράς συντήρησης τα πράγματα είναι ακόμα πιο άσχημα καθώς δεν παρατηρήσαμε σχεδόν σε όλο το νησί πουθενά ίχνη νέας ή τουλάχιστον σχετικά νέας ασφάλτου. Η κατάσταση των δρόμων αποτελεί ένα πολύ κακό συνοδοιπόρο των οδηγών. Η ανάγκη για εκτεταμένες συντηρήσεις στο οδικό δίκτυο είναι επιβεβλημένη.  Η σήμανση είναι ελλιπής, σε πολλά σημεία είναι διφορούμενη και δημιουργεί σε πολλές περιπτώσεις σύγχυση στον οδηγό.

Εδώ και πολλά χρόνια έχουν γίνει προσπάθειες για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου με την κατασκευή του άξοναΒορρά-Νότου Σκριπερό-Κέρκυρα-Λευκίμμη αλλά χωρίς ποτέ να ξεκινήσει κάποια σοβαρή προσπάθεια για να υλοποιηθεί το έργο. Τα πολύ μικρά κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ μέσω του προγράμματα Υποδομές-Περιβάλλον κάνουν σχεδόν αδύνατη την υλοποίηση αυτού του πλάνου μέχρι το 2020.

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Οι τουριστικές υποδομές του νησιού είναι ικανοποιητικές σε γενικές γραμμές. Το Αχίλλειον, σε άψογη κατάσταση, το ίδιο και η γύρω περιοχή, τα μνημεία της πόλης σε σχετικά καλή κατάσταση (με κάποιες μικρές εξαιρέσεις κακής συντήρησης). Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η κατάσταση του Μον Ρεπό που άλλο περιμένεις και άλλο βλέπεις. Πλήρης η εγκατάλειψη για ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία της Κέρκυρας.

ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Η εντυπωσιακή παλιά πόλη (που μεγάλα τμήματα έχουν  χαρακτηριστεί ως μνημείο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO) είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Οι δρόμοι εξίσου καλοί, τα γύρω μνημεία εντυπωσιακά. Ανάγκη αναστήλωσης υπάρχουν σε αρκετά από τα ιστορικά κτίρια της παλιάς πόλης.

Η σύγχρονη πόλη αρκετά καλή σε θέματα υποδομών εξυπηρετεί το σκοπό της κα γενικά ακολουθεί (με μικρές παρενθέσεις) την ομορφιά της παλιά πόλης.

Σε γενικό επίπεδο η Κέρκυρα που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι σε καλή κατάσταση. Είναι όμως εμφανής η ανάγκη εκσυγχρονισμού σε πολλές από τις υποδομές της καθώς συνδέεται με την ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού αλλά και την ανάγκη αναβάθμισης της ποιότητας των υποδομών του νησιού.

Η νέα Περιφερειακή αρχή αλλά και ο Δήμος της Κέρκυρας έχουν τώρα την ευκαιρία με το Νέο ΕΣΠΑ να διεκδικήσουν σημαντικά κονδύλια για ακριβώς αυτό το σκοπό.

Τρίτη 26 Αυγούστου 2014

Η καλή προετοιμασία, ισχυρό όπλο για τα μεγάλα έργα στο νέο ΕΣΠΑ

κείμενο από το ypodomes.com
Σε μία περίοδο που όλα ξεκινούν απο την αρχή καθώς εισερχόμαστε στη νέα σεζόν, ο απολογισμός για την μέχρι τώρα πορεία των έργων είναι σημαντικός. Οι αυτοκινητόδρομοι ξεκίνησαν σχεδόν όλα τα "παγωμένα" έργα έχουν μπει σε κατασκευαστικούς ρυθμούς και όπως όλα δειχνούν η κανονική ροή στον κόσμο των υποδομών είναι εδώ.

Θετικά και αρνητικά αν ψάξουμε θα βρούμε πολλά, π.χ στον τομέα της απασχόλησης είμαστε σε ένα επίπεδο που πλέον αρκετοί εργαζόμενοι έχουν βρει δουλειά μέσα από τα πολλά projects που βρίσκονται σε κατασκευή. Στα αρνητικά μπορούμε π.χ να εντοπίσουμε τις συνεχείς παρατάσεις των έργων, που αποτελεί μία κακοδαιμονία στην ελληνική πραγματικότηα των κατασκευών.

Αλλά, ας δούμε το δάσος και όχι το δέντρο. Έργα βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά έτοιμάζονται (έστω με τους δικούς μας "ελληνικούς ρυθμούς") και άλλα σχεδιάζονται. Είναι μία μεγάλη επιτυχία, αν σκεφτεί κανείς πως 2 χρόνια πριν, σχεδόν τίποτα δεν λειτουργούσε, τίποτα δεν φαινόταν να κινείται.

Αυτή η συνολική επιτυχία, των πολιτικών, των κατασκευαστικών, των εργαζομένων στους φορείς υλοποίησης και φυσικά στους ίδιους τους εργαζόμενους στα έργα είναι κρίσιμο να εξασφαλιστεί και να συνεχιστεί.

Είναι απόλυτη η ανάγκη διασφάλισης της ηρεμίας και του κλίματος επιστροφής σε κανονικούς ρυθμούς στα έργα. Εδώ, ο σημαντικότερος παράγοντας στα χρόνια που έρχονται, θα είναι το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.  Θα είναι η κινητήριος δύναμη για να μπορέσουμε όχι μόνο να αναστηλώσουμε την κατακερματισμένη οικονομία αλλά για να δώσουμε την ώθηση που χρειάζεται για να πάει σε πιο ψηλά επίπεδα τα επόμενα χρόνια.

Όταν ξεκινήσει η παραγωγή των έργων με τη σκέπη του νέου Ευρωπαϊκού χρηματοδοτικού πακέτου, τότε θα δούμε και τη δυναμική του. Από την πλευρά των εταιρειών, είναι κρίσιμο να μπορούν να έχουν καλύτερη πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό (με υγειής όρους), να μπορούν να κάνουν μέσο-μάκροπρόθεσμο σχεδιασμό στα σχέδια τους και να αιμοδοτούν την απασχόληση που με την κρίση είναι στο ναδίρ σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Σημαντικό ρόλο όμως καλούνται να παίξουν οι φορείς υλοποίησης. Υπουργεία, ΔΕΚΟ, Περιφέρειες και Δήμοι, κρατούν το νέο ΕΣΠΑ στα χέρια τους και έχουν την ευθύνη της όσο το δυνατό καλύτερης διαχείρισης τους.

Σωστές μελέτες, καλή προετοιμασία, στεγάνωση των έργων και ομαλή κατασκευαστική περίοδο θα φέρουν καλύτερα αποτελέσματα στην παραγωγή, εκτέλεση και παράδοση των νέων έργων που έρχονται.

Αυτή η αλυσίδα που συνδέει τους κρίκους στα έργα πρέπει να είναι ενιαία. Έχουμε δει -ακόμα και στο πρόσφατο παρελθόν-  πως ακόμα και ένας μικρός κρίκος να είναι πιο αδύναμος, θα έχει συνολικό αντίκτυπο στα έργα.

Στο χέρι μας είναι, πραγματικά αυτή τη φορά. Γιατί η επιτύχια είναι επιτύχια μας, αλλά και η αποτυχία είναι αποτυχία μας.

Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Μέτρο Αθήνας: Κλείδωσε στο νέο ΕΣΠΑ το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4

κείμενο από το ypodomes.com
Το «πράσινο φως» έδωσε το υπουργείο Υποδομών για την επέκταση της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Η συγκεκριμένη γραμμή θα διέρχεται από συνοικίες που βρίσκονται κοντά στο κέντρο της Αθήνας και σήμερα δεν έχουν πρόσβαση στο μετρό, εξυπηρετώντας μ' αυτόν τον τρόπο δεκάδες χιλιάδες επιβάτες.

Μέσα στο φθινόπωρο κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων θα έρθει στην Ελλάδα να δει τις προδιαγραφές του έργου και τον φάκελο που θα καταθέσει η κυβέρνηση προκειμένου να υπάρξει δανειοδότηση.

Το πρώτο κομμάτι της γραμμής 4 έχει ενταχθεί στο ΣΕΣ 2014-2020 και μπορεί να υλοποιηθεί τα επόμενα χρόνια, ενώ μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένονται οι ανακοινώσεις για τα χρονοδιαγράμματα του έργου. Η Γραμμή 4 του Μετρό θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό και προβλέπει τη δημιουργία 9 σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ. Το συνολικό κόστος αναμένεται να φτάσει το 1 δισ. ευρώ.

Θα ξεκινά από το Άλσος Βείκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στο σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ωστόσο, η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου – Ευαγγελισμός είναι οι εξής:

- Ευαγγελισμός – Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4 καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.

- Άλσος Βεΐκου – Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει την Γραμμή 4 με την Γραμμή 1 του Μετρό στο σταθμό Περισσός δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.

- Μαρούσι – Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στην Γ` φάση των επεκτάσεων καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.

Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

Ολυμπία Οδός: Στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα 6,5χλμ από Αρχαία Κόρινθο μέχρι Ζευγολατιό

κείμενο από το ypodomes.com
Ολοκληρώθηκε η επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών σήμερα το πρωί, στην Ολυμπία Οδό, στο εργοτάξιο της Αρχαίας Κορίνθου. Το έργο που αφορά την αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα μήκους 120χλμ είναι σε φρενήρη ρυθμό κατασκευής και σήμερα είχαμε και το πρώτο μεγάλο milestone.

Tα πρώτα 6,5 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου από την Αρχαία Κόρινθο μέχρι τα διόδια του Ζευγολατιού, δόθηκαν στην κυκλοφορία παρουσία του Υπουργού, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.  Ο Υπουργός ΠΟΜΕΔΙ εξέφρασε την ικανοποίηση του για την πρόοδο του έργου και δήλωσε πως το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν παραδόσεις και άλλων τμημάτων, συγκεκριμένα τον ερχόμενο Οκτώβριο θα δοθούν επιπλέον 7 χιλιόμετρα από το Ζευγολατιό μέχρι το Μούλκι. Πρόκειται για το ρεύμα προς Πάτρα που θα λειτουργήσει ως διπλής κατεύθυνσης δρόμος, μέχρι να ολοκληρωθεί και το ρεύμα προς Αθήνα, σε χρόνο περίπου 8 μηνών (Μάρτιος 2015).

Στην επίσκεψη που ακολούθησε βρέθηκε πλήθος κόσμου και υπήρχε ένα γενικό αίσθημα ικανοποίησης τόσο από τους τοπικούς φορείς, όσο και από το Υπουργείο αλλά και την κατασκευάστρια κοινοπραξία "Απιον Κλέος". Παρών ήταν τόσο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, ο κος Κούτρας εκ μέρος του Άκτωρα κ.α. Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος, από εδώ και πέρα, σχεδόν κάθε μήνα θα ολοκληρώνεται και θα παραδίδεται και ένα μικρό τμήμα του έργου.

Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση που υπογράφηκε πριν από 9 μήνες (Δεκέμβριος 2013) τα έργα αναβάθμισης από την Κόρινθο μέχρι την πόλη της Πάτρας, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί πλήρως τον Δεκέμβριο του 2015 δηλαδή σε λιγότερο από 16 μήνες.

Τα έργα που είχαν σταματήσει για σχεδόν 3 χρόνια διεξάγονται σε δυσχερείς συνθήκες καθώς τα εργοτάξια στο μεγαλύτερο μήκος του δρόμου συνυπάρχουν με την κυκλοφορία, κάνοντας σχεδόν ανυπόφορη τη διέλευση των οδηγών αλλά και των εργασιών.

Θα πρέπει να πούμε πως το έργο πραγματικά έχει παρουσιάσει μεγάλη πρόοδο σε σχέση με τον προηγούμενο Δεκέμβριο και υπάρχει διάχυτη η αισιοδοξία πως το έργο θα ολοκληρωθεί στο χρόνο που έχει προβλεφθεί.

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Αττική: Νέα δημοπράτηση μελετών για τη διευθέτηση του Μέγα Ρέματος Ραφήνας

κείμενο από το ypodomes.com
Έπρεπε να χτιστούν τα μισά Μεσόγεια, να πλημμυρίσει αρκετές φορές η περιοχή για να ενεργοποιηθεί τελικά το Υπουργείο Υποδομών σχετικά με την τύχη του Ρέματος της Ραφήνας.

Το Μέγα Ρέμα όπως είναι η ονομασία του είναι ουσιαστικά ο μεγαλύτερος "υδρολογικός αγωγός" στα Μεσόγεια και συγκεντρώνει τα όμβρια ύδατα από περιοχές πρώην αγροτικές και νυν αστικές.

To συγκεκριμένο πρόβλημα φέτος προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές στην περιοχή καθώς μέρος του έχει μπαζωθεί και χτιστεί. Οι πρώτες προσπάθειες για την επίλυση του προβλήματος και της διευθέτησης του Μέγα Ρέματος Ραφήνας ξεκίνησαν το 1999 και έφτασαν μέχρι και το 2012 όταν υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ της ΓΓΔΕ του Υπουργείου Υποδομών και σχήματος  μελετητών (αποτελούμενη από 9 εταιρείες-πρόσωπα) αλλά κατέληξε άδοξα με την διάλυση της σχετικής σύμβασης τον Αύγουστο του 2013.

ΞΕΚΙΝΑ Η ΜΕΛΕΤΗ, ΑΡΓΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ
Το Υπουργείο Υποδομών και ειδικότερα η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων -Γενική Διεύθυνση Υδραυλικών Έργων - Διεύθυνση Εγγειοβελτιωτικών Έργων, δημοπρατούν για δεύτερη φορά σε 3 χρόνια, μελέτη για την διευθέτηση και οριοθέτηση του ρέματος της Ραφήνας.

Το έργο περιλαμβάνει παρεμβάσεις και με τα συμβάλλοντα ρέματα με εκτενή  αντιπλημμυρικά και τεχνικά έργα. Το κόστος της μελέτης είναι 1,4εκ.ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Η ημέρα του διαγωνισμού είναι στις 21 Οκτωβρίου 2014. Οι μελέτες υπολογίζεται να ολοκληρωθούν 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Στόχος είναι το έργο να δημοπρατηθεί το 2016 και να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Τα αντιπλημμυρικά έργα, που αποτελούν αντικείμενο της μελέτης, περιλαμβάνουν τη
διευθέτηση του ρέματος Ραφήνας σε μήκος περίπου 15 χλμ από τη Λεωφόρο Σπάτων μέχρι την εκβολή του στη θάλασσα, καθώς και των συμβαλλόντων ρεμάτων Βαλανάρη, Αγ. Παρασκευής, Π. Μύλου, Διασταύρωσης 1, 2 και 3 και Καλλιτεχνούπολης στα τμήματα, που χαρακτηρίστηκαν ως «επείγοντα» από την εγκεκριμένη Προκαταρκτική Μελέτη (1996), όπου απαιτείται και ειδικά στη συμβολή τους με το ρέμα ή τη διέλευσή τους κάτω από οδούς.

Προβλέπεται επίσης η εξέταση της ένταξης στον σχεδιασμό έργων Ορεινής Υδρονομίας, έργων συγκράτησης φερτών και έργων ανάσχεσης, εφ’ όσον κριθούν απαραίτητα κατά την εκπόνηση της μελέτης.

Στο αντικείμενο περιλαμβάνονται οι στατικές μελέτες των γεφυρών, μελέτες Η/Μ, τοπική διαμόρφωση οδού, έργα ανάπλασης, καθώς και Υποστηρικτικές Μελέτες (Περιβαλλοντική, Τοπογραφική Μελέτη, Γεωλογική Μελέτη, Γεωτεχνικές Έρευνες και Μελέτες, Τεύχη Δημοπράτησης κλπ.).

Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014

Αφιέρωμα Τρόλεϊ: Ο κομπάρσος στις δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας

κείμενο από το ypodomes.com
Τα τρόλεϊ είναι ιδιαίτερα φιλικά με το περιβάλλον, καθώς χρησιμοποιούν μόνο ηλεκτρικό ρεύμα με αποτέλεσμα να μην ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Βέβαια η φιλικότητά τους προς το περιβάλλον εξαρτάται και από τον τρόπο παραγωγής του ρεύματος, το οποίο καταναλώνουν. Το θετικό όμως είναι ότι δεν συμβάλλουν στη ρύπανση του ήδη επιβαρυμένου από το νέφος αστικού περιβάλλοντος.

Το όχημα τρόλεϊ, είναι ουσιαστικά ένα ηλεκτρικό λεωφορείο ή ένα μέσο σταθερής τροχιάς με ρόδες λεωφορείου. Η τροφοδοσία με ηλεκτρικό ρεύμα δεν γίνεται με κάποια μπαταρία, αλλά από δύο «κεραίες» που είναι τοποθετημένες στην οροφή του και συνδέονται με ένα ηλεκτρικό δίκτυο, το οποίο είναι τοποθετημένο κατά μήκος των προεπιλεγμένων διαδρομών.

Στα αρνητικά του τρόλει είναι η σχετικά αργή κίνηση του που είναι είναι ευάλωτη τόσο σε εμπόδια που μπορεί να βρεθούν στον δρόμο του, τα οποία ακινητοποιούν όλα τα τρόλεϊ της ίδιας γραμμής που επέρχονται, όσο και από τις αδυναμίες του ίδιου του ηλεκτρικού δικτύου από το οποίο τροφοδοτείται.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Το 1938, η Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών (Η.Ε.Μ.) προχώρησε σε παραγγελία κατασκευής των 12 πρώτων τρόλεϊ, που ήταν μικρού μεγέθους, από την ιταλική κοινοπραξία Fiat/CGE. Παρόλο που τον Οκτώβριο του 1939 τα οχήματα έφτασαν στον Πειραιά για να τεθούν στη διάθεση της Εταιρίας Μεταφορών, παρέμειναν σε ακινησία ολόκληρη την περίοδο της κατοχής.

Η πρώτη γραμμή τρόλεϊ που εγκαινιάστηκε από την Η.Ε.Μ., το 1948, ήταν εκείνη της Καστέλλας, που αντικατέστησε την τροχιοδρομική γραμμή 20. Η γραμμή αυτή έχει διατηρήσει τον αριθμό αυτό έως σήμερα. Στις 27 Δεκεμβρίου του 1953, λειτούργησε η πρώτη γραμμή τρόλεϊ της Αθήνας στη διαδρομή Πατήσια - Αμπελόκηποι. Τα πρώτα 40 οχήματα που κυκλοφόρησαν σε αυτή τη γραμμή ήταν μεγάλου μεγέθους, τριαξονικά, ηλεκτροκίνητα λεωφορεία Alpha Romeo – GCE - Casaro.

Ακολούθησε επέκταση του δικτύου των τρόλεϊ στην Αθήνα και η προσθήκη νέων μοντέλων οχημάτων (π.χ. Lancia). Η Η.Ε.Μ. έφτασε τελικά να έχει στην κατοχή της στόλο από 137 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και παρείχε υπηρεσίες έως το 1970, οπότε και εξαγοράστηκε από το Ελληνικό Δημόσιο και μετονομάστηκε σε Η.Λ.Π.Α.Π. Α.Ε. (Ν.Δ 768/1970).

Σήμερα τα Αθηναϊκά τρόλει είναι σχεδόν πανομοιότυπα με τα λεωφορεία της πόλης. Διαθέτουν κλιματισμό και κινούνται στους δρόμους της πόλης, αθόρυβα λόγω της ηλεκτροκίνησης. Αν και 100% οικολογικά τα τρόλεϊ δεν κατάφεραν να γίνουν παγκόσμιο φαινόμενο όπως το Μετρό ή το Τράμ καθώς η εμπλοκή τους στην κίνηση και τα ι.χ τα υποβάθμισε τελικά.

Ακόμα και στην Αθήνα το τρόλεϊ σήμερα παίζει συμπληρωματικό ρόλο και είναι στη σκιά από το Μετρό, το Τραμ και το λεωφορείο. Βρίσκεται όμως στην γκάμα των "εργαλείων" της μαζικής μετακίνησης της πρωτεύουσας και όπως όλα δείχνουν η σχέση αυτή θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια ακόμα.

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

Για υπογραφές πάει το έργο για Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και Μπάρες στο Μετρό

κείμενο από το ypodomes.com
Έτοιμο προς υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ είναι το έργο εγκατάστασης και λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες. Το εν λόγω έργο, που αναμένεται να παραδοθεί σταδιακά κατά την περίοδο 2014 -2015, στοχεύει να βάλει «τέλος» στην λαθρεπιβίβαση μιας και το χάρτινο εισιτήριο θα αντικατασταθεί με ηλεκτρονική κάρτα, δύο τύπων, ενώ πύλες εισόδου-εξόδου (μπάρες) θα τοποθετηθούν σε μετρό και προαστιακό. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή-LG CNS.

Τα έργα αναμένται να ξεκινήσουν το Φθινόπωρο και να ολοκληρωθούν στα μέσα τυ 2016 όπου θα αλλάξει εντελώς ο τρόπος εισόδου στους σταθμούς Μετρό της Αθήνας (και στις 3 γραμμές) αλλά και ο τρόπος με τον οποίο εκδίδονται και χρησιμοποιούνται τα εισιτήρια.  Το έργο με την ονομασία «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου», είναι ύψους περίπου 94 εκατ. ευρώ και θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Στο πλαίσιο του έργου, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το ελληνικό Δημόσιο δεν αγοράζει μια προμήθεια, αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.

Η υλοποίηση του έργου θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές στο επιβατικό κοινό.  Οι επιβάτες θα χρεώονονται αναλογικά με την απόσταση που θα διανύουν, δεν θα χρειάζεται να αγχώνονται σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής των καρτών, ενώ η προμήθεια εισιτηρίων θα είναι εύκολα τόσο με την μέθοδο φόρτισης καρτών σε πολλά σημεία πώλησης, όσο και την μελλοντική χρήση κινητών τηλεφώνων για αγορά εισιτηρίου με sms. Τα πλεονεκτήματα του συστήματος για τον ΟΑΣΑ θα προκύψουν από το δραστικό περιορισμό της λαθρεπιβίβασης, καθώς θα τοποθετηθούν μπάρες στο μετρό.

Με τη λειτουργία του νέου τύπου εισιτηρίου και των μπαρών στις εισόδους των σταθμών Μετρό εκτιμάται η εντυπωσιακή μείωση στην λαθρεπιβίβαση, την χρήση πλαστών εισιτηρίων και την βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του ΟΑΣΑ. Εδώ να θυμίσουμε πως από την 1η Σεπτεμβρίου το εισιτήριο μειώνεται στα 1,20 ευρώ για 70 λεπτά και χρήση όλων των διαθέσιμων μέσων (Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Λεωφορεία, Τρόλεϊ ).

Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειρά έργο στον τομέα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στις μεταφορές, μετά την υπογραφή της σύμβασης στο έργο ΣΔΙΤ για την υλοποίηση συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση των επιβατών και τη διαχείριση του στόλου λεωφορείων και τρόλεϊ.

To σύστημα της τηλεματικής προβλέπει την εγκατάσταση ενός δικτύου 1.000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα μπορούν να πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, όπως και από το κινητό τηλέφωνο και τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή.

Τα έργα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την τηλεματική ανοίγουν το δρόμο για καλύτερες υπηρεσίες στον τομέα της δημόσιας μαζικής συγκοινωνίας στην Αθήνα και θα ανεβάσουν περισσότερο την προσφερόμενη εικόνα στους επιβάτες, κυρίως τους καθημερινούς.

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2014

Μετρό επέκταση προς Καλαμαριά: Ξεκινά το εργοτάξιο του σταθμού ΝΟΜΑΡΧΙΑ

κείμενο από το ypodomes.com
Τρίτο εργοτάξιο για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά και αυτή τη φορά ξεκινά η κατασκευή του σταθμού ΝΟΜΑΡΧΙΑ. Νωρίτερα τον Ιούνιο είχαν ξεκινήσει εργασίες στο σταθμό ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ και τον Μάιο στο σταθμό ΜΙΚΡΑ.

Να θυμίσουμε πως ο σταθμός ΝΟΜΑΡΧΙΑ είναι ο πρώτος της επέκτασης προς Καλαμαριά από ανατολικά προς δυτικά και εδράζεται στις οδούς Βασιλίσσης Όλγας και Μητροπολίτη Κυδωνίων Γρηγορίου. Οι υπόλοιποι σταθμοί εδράζονται στις οδούς:
-Καλαμαριά (Πόντου & Αιγαίου/Μεταμορφώσεως)
-Αρετσού (Πόντου & Αγ. Νικολάου -Γηπέδου Αριστοτέλη)
-Νέα Κρήνη (Πόντου & Βρυούλων)
-Μίκρα (Πόντου & Παπανδρέου)


Έτσι, σήμερα Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014, ξεκινούν οι παρακάμψεις των δικτύων οργανισμών κοινής ωφελείας για την κατασκευή του σταθμού. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητες, σε πρώτη φάση, οι παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

- Διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, στο ρεύμα πορείας προς Βασ. Όλγας, της οδού Ιφιγενείας, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Μητρ. Κυδωνιών και Βασ. Όλγας.

- Διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, στο ρεύμα πορείας προς Βασ. Όλγας, της οδού Μοσχονησίων, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Κηφισίας και Βασ. Όλγας.

- Διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην αριστερή λωρίδα επιβράδυνσης της οδού Μητρ. Κυδωνιών (ρεύμα πορείας προς Βασ. Όλγας), από την αρχή της μέχρι τη συμβολή της με την οδό Βασ. Όλγας.

Κατά συνέπεια:
- Αμφιδρομείται το ρεύμα κυκλοφορίας προς Μητρ. Κυδωνιών της οδού Ιφιγενείας, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Bασ. Όλγας και Μητρ. Κυδωνιών, με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

- Μετατρέπεται σε αδιέξοδο η οδός Κύπρου, στο τμήμα της από τη συμβολή της με την οδό Κερκύρας έως την οδό Ιφιγενείας, με την κίνηση προς και από τις παρόδιες ιδιοκτησίες να επιτρέπεται κανονικά.

- Αμφιδρομείται το ρεύμα κυκλοφορίας προς Βούλγαρη της οδού Μοσχονησίων, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Βασ. Όλγας και Κηφισίας, με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Η διάρκεια των παραπάνω κυκλοφοριακών παρακάμψεων θα είναι τρεις μήνες. Ο ΑΚΤΩΡ που είναι ο ανάδοχος του έργου μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει την πλέον θετική εικόνα στα έργα σε πλήρη αντίθεση με την εικόνα των έργων της βασικής γραμμής που η καθημερινή γκρίνια και τα προβλήματα έχουν δημιουργήσει ένα αρνητικό κλίμα στο έργο.

Η επέκταση προς Καλαμαριά ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ-ΜΙΚΡΑ αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις (πράγμα απίθανο για έργο Μετρό) θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το 2018 παράλληλα σχεδόν με τη βασική γραμμή ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ-ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα