Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Μετρό Αθήνας: Ταξίδι 10 χρόνια στο παρελθόν, 10 χρόνια στο μέλλον

κείμενο από το ypodomes.com
Το Μετρό της Αθήνας οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της το χρησιμοποιούν συχνά. Έχει άλλωστε εκφραστεί ως το αγαπημένο μέσο των Αθηναίων. Στα χρόνια που λειτουργεί, σχεδόν 16, έχει περάσει από πολλές δυσκολίες αλλά έχει δώσει πολλές χαρές.

Με τη λειτουργία των εκάστοτε νέων σταθμών ζωντάνεψαν προηγουμένως νεκρές περιοχές, ζωντάνεψαν ζώνες κατοικίας, έγιναν υποστηρικτικά έργα (ακούς Θεσσαλονίκη;). Με βάση αυτά τα χρόνια εμπειρίας εδώ σήμερα από το ypodomes.com αποφασίσαμε να σας υπενθυμίσουμε το παρελθόν αυτού του μέσου και να σας ενημερώσουμε για το μέλλον του.

Θα δούμε τι έχει γίνει τα τελευταία 10 χρόνια σε αυτό το δίκτυο αλλά και τι πρόκειται να γίνει τα επόμενα 10 χρόνια.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ 2005-2015
Βρισκόμαστε ένα χρόνο μετά τους Ολυμπιακούς της Αθήνας και ακόμα υπάρχει αυτή η επιτάχυνση της επιτυχίας. Θα περάσει ένας χρόνος μέχρι το 2006 να δημοπρατηθούν οι νέες επεκτάσεις του Μετρό προς Αγία Μαρίνα, Ανθούπολη, Ελληνικό και τους νέους σταθμούς Χολαργό, Αγία Παρασκευή, Νομισματοκοπείο.

Το 2007, τον Μάϊο ανοίγει τις πύλες της η νέα μεγάλη επέκταση της γραμμής 3 από το Μοναστηράκι μέχρι το Αιγάλεω. Η γραμμή περιελάμβανε 4,5χλμ γραμμής και τους σταθμούς ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, ΕΛΑΙΩΝΑΣ, ΑΙΓΑΛΕΩ. Το μεγάλο βήμα γίνεται, το Μετρό περνά τον Κηφισό και φτάνει στα όρια των Δήμων του Πειραιά. Ο δε σταθμός ΕΛΑΙΩΝΑΣ θα λειτουργήσει με κύριο στοχο το ..νέο γήπεδο του ΠΑΟ αλλά και των ...νέων ΚΤΕΛ. Τα δύο τελευταία δεν συνέβησαν ποτέ.

Τον ίδιο χρόνο δημοπρατείται η επέκταση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα μέχρι τον κέντρο του Πειραιά στον Σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ. Το 2008 ο διαγωνισμός ακυρώνεται, ο σταθμός ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ κόβεται λόγω ..ιερών αντιδράσεων και επαναδημοπρατείται.

Το επόμενο έτος, παραμονή της κρίσης, το 2009 παραδίδεται ο σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ. Το 2010 θα λειτουργήσει ο σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ και λίγες μέρες πριν το 2011 ο σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Η γραμμή 3 προς βορράν γεμίζει με σταθμούς και αλλάζει τα συγκοινωνιακά δεδομένα της περιοχή.

Το 2012 λύνεται το πρόβλημα με τη σύμβαση σηματοδότησης των 3 παγωμένων επεκτάσεων και το ίδιο διάστημα ξεκινά η κατασκευή (μετά από 5 χρόνια) της επεκτασης προς Πειραιά.

Το 2013 ξεκινούν τη λειτουργία τους 3 μεγάλες επεκτάσεις. Από το Αιγάλεω στην Αγία Μαρίνα με ένα σταθμό, την επέκταση της γραμμής 2 προς δυτικά με τους σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ και την επέκταση της γραμμής 2 προς νότο με τους σταθμούς ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ.

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα. Η σταθερότητα της χώρας δεν επιτρέπει μεγάλες αποφάσεις αλλά τα παρακάτω είναι πολύ πιθανόν να συμβούν:

2016-2020
-Θα δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ με μήκος 12,9χλμ και 14 σταθμούς.ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ,ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΝΗΑΡ ΗΣΤ, ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΓΟΥΔΗ.

-Θα ολοκληρώθει η επέκταση προς Πειραιά με 6 νέους σταθμούς: ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Για πρώτη φορά το κέντρο του Πειραιά συνδέεται με το κέντρο της Αθήνας μέσω Μετρό.

-Θα δημοπρατηθεί η επέκταση της γραμμής 2 προς δυτικά με 3 νέους σταθμούς, όλους στα διοικητικά όρια του Δήμου Ίλιου.

-Μέχρι το 2020 ελπίζουμε να έχει ξεκινήσει η κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4.

2020-2025
-Θα δημοπρατηθεί το νέο τμήμα της γραμμής 4 Γουδή-Μαρούσι
-Θα δημοπρατηθεί η τελική επέκταση της γραμμής 2 Ελληνικό-Γλυφάδα.

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

Θα γίνει η μεγάλη αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο της εκτέλεσης των Δημόσιων Έργων;

κείμενο από το ypodomes.com
Πάει, τελειώσαμε με τις εκλογές, το αποτέλεσμα της κάλπης είναι γνωστό και τώρα τα κεφάλια μέσα. Αυτό που τώρα έχει σημασία είναι το αύριο. Πως θα αντιμετωπιστούν τα μεγάλα θέματα των υποδομών; Εκείνων που κατασκευάζονται, εκείνων που λειτουργούν και εκείνων που πρόκειται να κατασκευαστούν.

Το 2015 είναι μέχρι τώρα μία πραγματικά κακή χρονιά για τα έργα. Αυτό το τρίμηνο όμως που απομένει για να αξιολογήσουμε όλη τη χρονιά είναι εκείνο που μπορεί να αλλάξει τον ρου των πραγμάτων.

Το Υπουργείο Υποδομών καλείται να κλείσει άμεσα τα προβλήματα στους αυτοκινητόδρομους και στο καρκίνωμα του Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτή η 6αδα έργων όταν μπει σε μία κανονικότητα θα αλλάξει από μόνη της την τύχη πολλών άλλων έργων.

Επίσης είναι εξίσου σημαντικό να δούμε τις χρηματοδοτήσεις να ομαλοποιούνται για υπάρξει ολοκλήρωση σε σειρά από έργα. Αυτά δεν είναι κινήσεις που θα γίνουν από τη μία μέρα στην άλλη. Χρειάζεται όμως ταχύτητα, σχέδιο και κυρίως στόχος.

Όλα τα παραπάνω αφορούν μόνο ένα μικρό τμήμα των θεμάτων που θα καλεστεί το Υπ.Υποδομών να δώσει επιτυχημένες εξετάσεις. Έχουμε το θηριώδες θέμα του θεσμικού πλαισίου παραγωγής και εκτέλεσης των δημόσιων έργων που θέλει αλλαγή εκ βάθρων.

Αν συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο να κάνουμε έργα, τα σημερινά προβλήματα απλά θα μεταφερθούν και στα μελλοντικά έργα. Το φλέγον θέμα των απαλλοτριώσεων, της αρχαιολογίας, του κακού συντονισμού με Περιφέρειες, Δήμους και Διαχειριστικές αρχές πρέπει να λυθεί στη ρίζα του προβλήματος.

Ξέρετε, σήμερα αν θέλει κάποιος ακόμα και κακόβουλα να χτυπήσει ένα έργα, μπορεί να βγει και να πει ότι το τάδε έργο θα καθυστερήσει γιατί έχει πολλά προβλήματα, ακόμα και αν δεν έχει πληροφόρηση, θα έχει τελικά δίκιο.

Γιατί λόγω των δομικών προβλημάτων στην εκτέλεση των έργων γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι ένα έργο ποτέ δεν θα τελειώσει στην ώρα του. Όταν σπανίως γίνεται αυτό είναι η περίφημη "εξαίρεση του κανόνα".

Αυτό όμως που είναι ιδιαίτερα κρίσιμο είναι πως όλη αυτή η κατάσταση έχει τεράστιο κόστος για το Δημόσιο, κόστος που θα μπορούσε να μεταφραστεί πολύ απλά σε άλλα έργα.

Σήμερα κόβονται έργα από το νέο ΕΣΠΑ όχι μόνο λόγω περιορισμένων κονδυλίων  αλλά γιατί πολλά από τα σημερινά έργα θα "καπαρώσουν" μεγάλο μέρος των διαθέσιμων χρημάτων και αντίστοιχα "τρώνε θέσεις" από νέα έργα.

Αυτός ο φαύλος κύκλος είναι μία απόλυτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα έργα της χώρας εδώ και 20 χρόνια. Η μιζέρια με την οποία αντιμετωπίζεται το όλο θέμα είναι επίσης ενδεικτική της μοίρας πολλών έργων που φτάνουν να κατασκευάζονται.

Άρα, η ρίζα του προβλήματος είναι κυρίως το δεδομένο των πραγμάτων. Είναι κρίσιμο πριν ξεκινήσει ένα έργο να έχουμε σωστές τεκμηριωμένες μελέτες με ευθύνη του μελετητή κατά τη διάρκεια του έργου, να είναι εκτελεσμένες οι απαλλοτριώσεις ή να υπάρχει ένα απόλυτα αυστηρό χρονικό πλαίσιο ολοκλήρωσης τους.

Να υπάρχει πιο μεγάλος εναγκαλισμός με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες για την ανάδειξη από τη μία σπουδαίων αρχαιοτήτων αλλά και προφύλαξη του έργου από αέναες έρευνες. Θα μπορούσε να υπάρχει χρονική αναστολή στο χρονοδιάγραμμα του έργου όταν μία ανασκαφή χρονίζει.

Θα πρέπει οι μελέτες εφαρμογής και όλες οι περιφερειακές μελέτες όταν ξεκινά το έργο να έχουν ήδη εγκριθεί από τις εκάστοτε υπηρεσίες.

Αυτά είναι η κορυφή ενός παγόβουνου που δηλητηριάζει εδώ και χρόνια τα έργα, έχει δημιουργήσει τον μύθο των "κακών εργολάβων" και του "καλού κράτους". Είναι ευθύνη του Κράτους να δημιουργήσει σταθερές αδιάβλητες δομές που θα εξελίσσονται με τα χρόνια ούτως ώστε να εξυγιανθεί το σημερινό προβληματικό καθεστώς που διέπει τα έργα.

Αν αντί για όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμα, έχουμε απλά μία δημοπράτηση νέας γενιάς έργων θα έχουμε μία ακόμα επανάληψη των σημερινών προβλημάτων. Προβλημάτων που δεν θέλουμε να έχουμε στο μέλλον, έτσι δεν είναι;

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Δυτική Ολυμπία Οδός: Μετά τις εκλογές οι δημοπρατήσεις στο τμήμα Πάτρα-Πύργος

κείμενο από το ypodomes.com
Αμέσως μετά τις εκλογές αναμένεται να ξεκινήσουν οι δημοπρατήσεις του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, εφόσον φυσικά το νέο κυβερνητικό σχήμα ακολουθήσει την πολιτικής της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Το έργο  είναι προϋπολογισμού 443 εκατ. ευρώ. Αρχικά επρόκειτο για τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού αλλά με τις νέες συμβάσεις του 2013 το τμήμα αυτό αφαιρέθηκε.

Σύμφωνα με την απόφαση του τέως αν.Υπουργού Υποδομών το έργο των 75χλμ έσπασε σε 8 εργολαβίες. Οι πρώτες δημοπρατήσεις όπως είχε αναφερθεί θα ξεκινήσουν με αφετηρία τον Πύργο και κατεύθυνση προς Πάτρα. Η χρηματοδότηση θα επιτευχθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Τα έργα υπολογίζεται εφόσον δημοπρατηθούν να ολοκληρωθούν σε 3-4 χρόνια και αυτό μας οδηγεί μαθηματικά σε ολοκλήρωση τουλάχιστον το 2020.

Αναφορικά με το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα πρόκειται να αργήσει καθώς το έργο παραμένει ανώριμο μελετητικά και θα απαιτηθεί σημαντικός χρόνος για να ολοκληρωθούν ενώ και η εξασφάλιση χρηματοδότησης από το νέο ΕΣΠΑ φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση με δεδομένη τη στενότητα του προγράμματος Υποδομές-Περιβάλλον.

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Τα κόκκινα έργα έρχονται με ασφυκτικές προθεσμίες

κείμενο από το ypodomes.com
Σε μεγάλο βαρίδι εξελίσσονται τα έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ που ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους. Μετά από μία δύσκολη περίοδο και με δεδομένη την άκαμπτη ως τώρα στάση της χώρας για χρονική παράταση του προγράμματος μία μεγάλη σειρά από έργα καθυστερούν.

Το κακό δεν είναι μόνο ότι καθυστερούν είναι πως είναι άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθούν καθώς ο χρόνος περνά και κανονικά θα έπρεπε να έχουμε δει αρκετά από αυτά να "κόβουν κορδέλες" εγκαινίων.

Μιλάμε για πάνω από 20 έργα που είναι στη λεγόμενη "κόκκινη ζώνη" και που δεν θα προλάβουν να ολοκληρωθούν φέτος, έστω και αν οι προκαθορισμένες ημερομηνίες ολοκλήρωσης τους είναι εντός της τωρινής χρονιάς.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΕΡΓΑ
Όλα τα παρακάτω έργα έχουν χρόνο ολοκλήρωσης μέχρι τις 31.12.15. Ξεκινώντας από τα πολύ μεγάλα έργα θα δούμε πως ξεχωρίζει η σιδηροδρομική εργολαβία Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που έχει ορίζοντα το τέλος του έτους.

Σε άγνωστα νερά κινείται η τετραπλή εργολαβία του Άκτιο-Αμβρακία με τα έργα να είναι εντελώς σταματημένα. Εδώ αναμένονται "γερές παρατάσεις". Με μεγάλες καθυστερήσεις κινούνται τα μεγάλα οδικά έργα της Εγνατίας τόσο στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης αλλά και στους κάθετους Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Ορμένιο-Αρδάνιο αλλά και τα έργα προς Χαλκιδική ( Θέρμη-Γαλάτιστα, Μουδανιά-Κασσάνδρα).

Με καθυστερήσεις που οδηγούν σε παρατάσεις είναι και άλλα οδικά έργα διάσπαρτα στη χώρα: το Μάκρη-Μακρακώμη στη Φθιώτιδα, το Δρυόπη-Γαλατάς στην Τροιζηνία, το Πατρίδα-Νάουσα στην Πέλλα, το Φωκιανός-Κυπαρρίσι στη Μεσσηνία, η Μίνι Περιμετρική Πάτρας στην Αχαϊα κ.α

Άγνωστες καθυστερήσεις έχουμε και σε αστικά έργα: στο Πολυκεντρικό Μουσείο Βεργίνας, στα έργα του Ρέματος Εσχατιάς, στα έργα αποχέτευσης και το ΚΕΛ Παιαίας, στην αποχέτευση σε δήμους της Βόρειας Αθήνας.

Καθυστερήσεις που οδηγούν στο 2016 έχουμε και σε άλλα έργα: στο σιδηροδρομικό έργο Α`φάσης για την ηλεκτροκίνηση στο Λάρισα-Βόλος, στα έργα των αεροδρομίων Σκιάθου, Πάρου στα λιμάνια Αγίου Ευστρατίου, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας.

Τέλος έχουμε και τα ολοκληρωμένα έργα που όμως για διαφορετικούς λόγους το καθένα δεν έχουν λειτουργήσει: Το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στου Φιξ, το Μουσείο Μεσσαράς, τα έργα στο Αεροδρόμιο Σητείας, το Φράγμα Γαδουρά στη Ρόδο κ.α

Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν περιλαμβάνουν έργα με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016 καθώς αυτά αποτελούν μία άλλη κατηγορία έργων που δεν επείγουν παρότι παρουσιάζουν και αυτά τις δικές τους καθυστερήσεις.

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Οι μπόρες ήρθαν στην Αθήνα, ο Δακτύλιος αργεί ακόμα

κείμενο από το ypodomes.com
Η μπόρα των δύο προηγούμενων ημερών η πρωτεύουσα έβγαλε και πάλι τις μεγάλες αδυναμίες της. Οι δρόμοι της πόλης γέμισαν ενώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς δυσκολεύτηκαν λόγω του καιρού.

Το επόμενο διάστημα πάντως αναμένεται να δούμε και πάλι τον Δακτύλιο να ενεργοποιείται. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό θα γίνει από τις 12 Οκτωβρίου και μετά. Είναι ίσως η χρονιά με την πιο αργοπορημένη Φθινοπωρινή ενεργοποίηση του Δακτυλίου στην Αθήνα.

Ο δακτύλιος θεσπίστηκε εκτάκτως τον Ιούλιο του 1979 από τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, υπουργό της κυβέρνησης του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ως επείγον προσωρινό μέτρο για λόγους εξοικονόμησης καυσίμων, λόγω της τότε παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης. Το 1982 όμως, η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να το καθιερώσει μόνιμα για λόγους κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης και παραμένει σε ισχύ ως σήμερα.

Όρια εφαρμογής του μικρού δακτυλίου είναι οι εξής λεωφόροι και οδοί: Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων - Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) .

Τα όρια του μικρού δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στο δακτύλιο.

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

Το Γερμανικό Γεφύρι της Άρτας: Το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Βερολίνο

κείμενο από το ypodomes.com
Στο μελλοντικό διεθνές αεροδρόμιο του Βερολίνου, το οποίο έχει γίνει αντικείμενο καγχασμού σε όλη τη Γερμανία λόγω των αλλεπάλληλων προβλημάτων στην κατασκευή του, διεκόπησαν επ' αόριστον οι εργασίες του, καθώς η στέγη του κρίθηκε υπερβολικά βαριά.

Η επανέναρξη των εργασιών θα εξαρτηθεί από την τεχνική επιθεώρηση, που ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί. Είναι άγνωστο επίσης τι επιπτώσεις θα έχει αυτό το καινούριο συμβάν στην ολοκλήρωση του έργου, που έχει οριστεί για το 2017, με πέντε χρονια καθυστέρηση.

Οι επιθεωρήσεις οι οποίες έγιναν στη στέγη του κεντρικού τερματικού σταθμού έδειξαν ότι υπήρχε «σημαντική υπέρβαση» στο βάρος που είχε εγκριθεί αρχικά και για τον λόγο αυτό διατάχθηκε να σταματήσουν αμέσως οι εργασίες κάτω από τη στέγη, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η περιφέρεια Ντάμε-Σπρέεβαλτ, στα νοτιοανατολικά του Βερολίνου.

Αυτό το τεχνικό πρόβλημα έρχεται να προστεθεί στα πολλά επεισόδια που συνδέονται με το νέο διεθνές αεροδρόμιο. Ο προϋπολογισμός του έργου έχει ήδη τριπλασιαστεί και φτάνει πλέον τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, από 1,7 δισεκ. ευρώ που ήταν αρχικά.

Το αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει τα δύο παλαιά αεροδρόμια που χρονολογούνται από την εποχή που το Βερολίνο ήταν διαιρεμένο σε Ανατολικό και Δυτικό, Τέγκελ και Σένεφελντ, επρόκειτο να εγκαινιαστεί στις 3 Ιουνίου 2012.

Όμως το κόψιμο της κορδέλας αναβλήθηκε την τελευταία στιγμή, λόγω των σοβαρών προβλημάτων δυσλειτουργίας που διαπιστώθηκαν και συνδέονταν κυρίως με την αντιπυρική ασφάλεια. Διατυπώθηκαν επίσης υποψίες για δωροδοκίες κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Ο υπεύθυνος του συστήματος εξαερισμού καταδικάστηκε τον Οκτώβριο του 2014 σε φυλάκιση ενός έτους και σε πρόστιμο 200.000 ευρώ για την κατηγορία της διαφθοράς.

Το φιάσκο του αεροδρομίου Βερολίνου - Βρανδεμβούργου στοίχισε επίσης τη θέση του στον πρώην δήμαρχο της πόλης Κλάους Βόβεραϊτ, ο οποίος ήταν και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της δημόσιας εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου.

Ο κ. Βόβεραϊτ παραιτήθηκε τελικά τον Αύγουστο του 2014.

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

Αυτοκινητόδρομοι: Ζωντανεύει και πάλι η συμφωνία για Ιόνια Οδό και Ε65

κείμενο από το ypodomes.com
Ανοίγει και πάλι η συμφωνία του περασμένου Αυγούστου μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και των Αυτοκινητόδρομων της Ιόνιας και Κεντρικής Οδού Ε65. Η συμφωνία που πραγματοποιήθηκε στα μέσα του προηγούμενου μήνα σε προφορικό επίπεδο δεν πρόλαβε να εφαρμοστεί λόγω εκλογών, πλέον όμως ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την πλήρη εφαρμογή της.

Αυτό φυσικά εφόσον δούμε και πάλι τον κό Σπίρτζη, στο Υπουργείο (το πιθανότερο) ή όποιος και αν αναλάβει τα ηνία, συνεχίσει την ίδια πολιτική.

Οι 2 αυτοκινητόδρομοι πλέον έχοντας την συμφωνία με το Υπουργείο Υποδομών μπορούν να προχωρήσουν στη συμφωνία η οποία εξασφαλίστηκε με τον ομιλο της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ που κατασκευάζει τα δύο έργα, περιλαμβάνει τις εξής ενέργειες:

1. Δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς διοδίων, για ενδοδημοτικές μετακινήσεις, οι οποίες δεν έχουν εναλλακτικές διαδρομές. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Σπίρτζης μόνο στα όρια του δήμου Ωρωπού υπάρχουν επτά σταθμοί διοδίων, χωρίς να υπάρχουν εναλλακτικές οδεύσεις. Γι' αυτές τις περιπτώσεις συμφωνήθηκε η δωρεάν διέλευση των κατοίκων στα όρια των δήμων. Οι δήμοι που εντάσσονται σ' αυτή την κατηγορία είναι: Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού.

2. Δωρεάν διελεύσεις από όλους τους σταθμούς του Εθνικού Οδικού δικτύου, σε οχήματα που ανήκουν ή μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες.

3. Επιπλέον εκπτώσεις σε εργαζόμενους που χρησιμοποιούν διόδια. Η συμφωνία αφορά εργαζομένους με σχέσεις εξαρτημένης εργασίας που χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο. Στις 40 διελεύσεις προβλέπονται τουλάχιστον 5 δωρεάν το μήνα, δηλαδή το 12,5 % των μετακινήσεων των χρηστών.

4. Για το αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, θα εκπονηθεί άμεσα μελέτη εφαρμογής, πλήρως αναλογικών χρεώσεων, η οποία θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται με την ολοκλήρωση της κατασκευής των οδικών έργων.

5. Έναρξη λειτουργίας των πλευρικών σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου για το τέλος της περιόδου ολοκλήρωσης των έργων και συγκεκριμένα για το τέλος του 2018. Για τους δημότες που είναι μόνιμοι κάτοικοι των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου, προβλέπεται να διέρχονται δωρεάν ακόμα και όταν θα λειτουργήσουν οι σταθμοί το 2018.

6. Υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών αν οι Δήμοι παρέχουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες στα έργα παραχώρησης, δηλαδή υπηρεσίες αποκομιδής απορριμάτων, ηλεκτροφωτισμού, πρασίνου κ.α.

7. Θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για να επιλυθούν θέματα που αποτελούν τις βασικές πληγές καθυστερήσεων των δημόσιων έργων, όπως απαλλοτριώσεις, περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, αρχαιολογικές έρευνες. Για το λόγο αυτό συμφωνήθηκε η χρονική παράταση της περιόδου κατασκευών να είναι 17 μήνες για την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Γιάννενα και Μεταμόρφωση-Σκάρφεια) και 18 μήνες για τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Λαμία-Ξυνιάδα - Ε65).

Επίσης είχε ανακοινωθεί ότι οι παραχωρησιούχοι θα ανακαλέσουν τις ποινικές διώξεις και τις αγωγές κατά των κοινωνικών δικτύων πολιτών οι οποίοι είχαν κινητοποιηθεί το προηγούμενο διάστημα κατά της πληρωμής διοδίων.

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015

Θ.Βούρδας: Διακριτός ο ρόλος της ΕΡΓΟΣΕ, έρχονται πολλά νέα έργα

κείμενο από το ypodomes.com
Μέχρι τον Μάρτιο του 2016 θα πρέπει να επιστρέψει η προμελέτη από τον ΟΣΕ στην ΕΡΓΟΣΕ για να συνεχιστούν οι μελέτες για το τμήμα Ρίο-Λιμάνι Πάτρας από την κατασκευαστική σιδηροδρομική εταιρεία και όχι από τον ΟΣΕ.

Μάλιστα όπως είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θανάσης Βούρδας, στο ypodomes.com ακόμα και οι προμελέτες θα είναι σε συνεννόηση. Σημείωσε δε πως η ΕΡΓΟΣΕ όχι μόνο δεν πρόκειται να μειώσει το κατασκευαστικό της αντικείμενο αλλά αντίθετα θα αυξηθεί.

Οι ρόλοι θα είναι διακριτοί ξεκαθαρίζει ο κος Βούρδας. "Δεν έχουμε διάθεση να χαθεί χρόνος και κυρίως να χαθεί ούτε ευρώ. Για αυτό το λόγο υπάρχει μεγάλη κινητικότητα και σε λίγες μέρες θα προχωρήσουν τα 2 δημοπρατημένα έργα Πειραιάς-Αθήνα και Ψαθόπυργος-Ρίο.

Είναι σημαντικό πως καταφέραμε επίσης να βγάλουμε σε δημοπράτηση το Πολύκαστρο-Ειδομένη που είχε κολλήσει εδώ και ένα χρόνο. Εμείς καταφέραμε σε 1,5 να το βγάλουμε μπροστα και η συνέχεια θα είναι ανάλογη".

Όπως σημείωσε ο Δ.Σ της ΕΡΓΟΣΕ η εταιρεία θα έχει πολύ δυνατή παρουσία τα επόμενα χρόνια στο κατασκευαστικό γίγνεσθαι. "Μας ενδιαφέρει να έχουμε μία καλή σχέση με τον ΟΣΕ αλλά με τον κάθε ένα να έχει το δικό του ρόλο".

Αναφορικά με τις προμελέτες ο κος Βούρδας ανέφερε πως πρέπει να ολοκληρωθούν σε σύμπλευση με τον ΟΣΕ και ακολούθως να αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ ως η εταιρεία με την πείρα και την τεχνογνωσία στις σιδηροδρομικές κατασκευές.

Η συνέχεια για το έργο Ρίο-Λιμάνι Πάτρας θα πρέπει να γίνει σε χρόνους ρεκόρ καθώς θα πρέπει μέχρι το Μάρτιο να επιστρέψουν οι προμελέτες στην ΕΡΓΟΣΕ, να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να προηκηρυχθεί και να υλοποιηθεί το έργο καθώς σε αντίθετη περίπτωση υπάρχει ο κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και το έργο να μείνει στα χαρτιά.

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Αφιέρωμα στα Μεγάλα Έργα: Τα μεγάλα μελλοντικά έργα

κείμενο από το ypodomes.com
Τα μελλοντικά έργα της χώρας είναι πάντα πλουσιοπάροχα. Γιατί; Γιατί πολύ απλά μιλάμε για έργα "στα χαρτιά". Μία πλειάδα έργων οδικών, σιδηροδρομικών, μετρό και πολλά άλλα μας υπόσχονται πως η Ελλάδα του μέλλοντος θα είναι μία μοναδική εμπειρία. Ας δούμε λοιπόν:


ΕΡΓΑ ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ
Στο Μετρό της Αθήνας θα δούμε την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 με πρώτο το τμήμα Άλσος Βεϊκου-Γουδή. Επίσης προβλέπονται επεκτάσεις της γραμμής 1 προς Νέα Ερυθραία και της γραμμής 2 προς Ίλιον και προς Γλυφάδα.

Στο Μετρό Θεσσαλονίκης θα δούμε μελλοντικά επεκτάσεις προς Ευκαρπία, Εύοσμο και Αεροδρόμιο.

Στο Τραμ υπάρχουν αρκετά πλάνα για την Αθήνα με επεκτάσεις προς Κερατσίνι, Φρεαττίδα, Πατησίων, Αργυρούπολη κ.α.

Για τη Θεσσαλονίκη υπάρχει ένα πλάνο για δίκτυο τραμ που θα καλύπτει κυρίως το βόρειο-ανατολικό τμήμα της πόλης. Το σύνολο όλων των παραπάνω έργων (εκτός από πρώτο τμήμα της γραμμής 4) θα το δούμε την επόμενη δεκαετία.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ
Εδώ έχουμε πολλά έργα και αρκετά από αυτά θα τα δούμε στην τρέχουσα δεκαετία. Έχουμε:

Στη Πελοπόννησο προβλέπεται αναβάθμιση του τμήματος Ρίο-Λιμάνι Πάτρας, ηλεκτροκίνηση Κιάτο-Λιμάνι Πάτρας. Πιο μελλοντικά θα δούμε την αναβάθμιση του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Κυπαρισία-Καλαμάτα.

Στην Αττική θα δούμε την επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα. Πιο μελλοντικά θα δούμε υπογειοποίηση του τμήματος Αθήνα-3 Γέφυρες.

Στη Θεσσαλία θα γίνει εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στα τμήματα Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Επίσης προβλέπεται σύνδεση με το Λιμένα και τη ΒΙΠΕ Βόλου.

Τα νέα μεγάλα πλάνα είναι στα βόρεια: Νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη και αναβάθμιση του τμήματος Στρυμόνας-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης. Εδώ έχουμε και το πλάνο ανάπτυξης του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης.

Πιο μελλοντικά θα έχουμε σύνδεση με το λιμάνι Καβάλας, το νέο σιδηροδρομικό τμήμα Καλαμπάκα-Κοζάνη και Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα.

ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ
Το μεγαλύτερο πλάνο είναι η μετατροπή του ΒΟΑΚ σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Επίσης θα έχουμε την παράκαμψη Χαλκίδας, το τμήμα της Ιόνιας Οδού Ιωάννινα-Κακαβιά, τον νέο κάθετο αξονα Ξάνθη-Εχίνος, την Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα.

ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ
Στο μέλλον θα δούμε την αξιοποίηση Ελληνικού, την ανάπλαση Φαλήρου, την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης, τον ποδηλατόδρομο Γκάζι-Κηφισιά, η επέκταση του 6ου Προβλήτα Θεσσαλονίκης, ο νέος λιμένας κρουαζιέρας στον Πειραιά κλπ.

Δείτε αναλυτικά τα έργα Μετρό αλλά και όλα τα μεγάλα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή στο νέο 10ο ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Ιστορικό, χρονοδιάγραμμα, λεπτομέρειες, ανάδοχοι, ταυτότητα του έργου, τηλέφωνα και πολλά ακόμα.

Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015

Αφιέρωμα στα Μεγάλα Έργα: Οι εν εξελίξει δημοπρατήσεις μεγάλων έργων

κείμενο από το ypodomes.com
Η σφοδρή κρίση που έπληξε τη χώρα μας είχε ως αποτέλεσμα να φρενάρει η παραγωγή νέων έργων. Αυτό το γεγονός δημιούργησε μεγάλα προβλήματα στην ομαλή ροή νέων έργων και ουσιαστικά μπλόκαρε πολλά από τα έργα που ήταν σε φάση δημοπράτησης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη σημερινή μας λίστα υπάρχουν έργα που έχουν δημοπρατηθεί από τον Μάιο του 2014 και ακόμα δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαγωνιστική διαδικασία. Σε αυτή την κατηγορία βλέπουμε έργα που είτε έχουν δημοπρατηθεί και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία, είτε έχουν επίσημη ημερομηνία δημοπράτησης. Ας δούμε όμως ποια είναι αυτά.

Σε μόνιμη δημοπράτηση είναι και πάλι το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Το έργο που θεωρείται το μεγαλύτερο όλων των εποχών για την Κρήτη μετατίθεται συνεχώς χρονικά καθώς η ευμετάβλητη πολιτική κατάσταση της χώρας δεν επιτρέπει αισιοδοξία. Νέα ημερομηνία διεξαγωγής στις 9 Δεκεμβρίου.

Το ίδιο συμβαίνει και με το έργο της Υποθαλάσσιας Σαλαμίνας που δημοπρατείται από το 2012 αλλά η ημερομηνία διεξαγωγής συνεχώς μετατίθεται. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά μεγάλο έργο που θα αλλάξει την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Περιμένουμε να δημοπρατηθεί και πάλι τον Δεκέμβριο.

Το οδικό έργο στην Κρήτη Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά δημοπρατήθηκε στις 9 Δεκεμβρίου 2014 και ακόμα περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασης. Το ίδιο συμβαίνει με το έργο του ΒΟΑΚ Πάνορμος-Εξάντης που δημοπρατήθηκε τον Μάιο του 2014...

Σε δημοπράτηση παραμένουν και 3 σημαντικά σιδηροδρομικά έργα: το πρώτο είναι η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα και το δεύτερο είναι το Ψαθόπυργος-Ρίο. Αυτά τα δύο οδεύουν προς υπογραφή. Το τρίτο έργο πρόκειται να δημοπρατηθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο και αφορά εργολαβία-σκούπα στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη.

Σε δημοπράτηση είναι από τον Φεβρουάριο του 2015 το έργο μεταφοράς και διανομής νερού από το Φράγμα Ανάβαλου στην Αργολίδα ενώ το Υδροηλεκτρικό έργο Μετσοβίτικου έχει συνεχώς μετατιθέμενη ημερομηνία δημοπράτησης.

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

Αφιέρωμα στα Μεγάλα Έργα: Τα έργα Μετρό και Τραμ

κείμενο από το ypodomes.com
Ξεκινά σήμερα το μεγάλο αφιέρωμα του ypodomes.com στα μεγάλα υπό κατασκευή έργα τγς χώρας. Τα έργα Μετρό και Τραμ στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δεν πάνε και τόσο καλά.

Ωστόσο στην παρούσα χρονική περίοδο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουμε 4 έργα μοιρασμένα στα ίσα. Έργα τα οποία παρουσιάζουν προβλήματα και καθυστερήσεις και θα μας ακολουθούν για αρκετό καιρό ακόμα.

Τα έργα αυτά αφορούν την επέκταση του Μετρό και του Τραμ προς Πειραιά στην πρωτεύουσα και την κατασκευή της βασικής γραμμής και τηνε επέκταση προς Καλαμαριά στη Θεσσαλονίκη.

ΑΘΗΝΑ
Το 2012 ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο στο κέντρο του Πειραιά. Θα μεγαλώσει τη γραμμή κατά 7,5χλμ και θα προστεθούν 6 νέοι σταθμοί (ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ). Η αρχική χρονική προθεσμία ήταν για τα μέσα του 2017 αλλά τα συνηθισμένα προβλήματα χτύπησαν την πόρτα και εδώ και θα είμαστε ικανοποιημένοι αν το δούμε να λειτουργεί το 2019.

Ένα χρόνο αργότερα, το 2013 ξεκίνησαν και τα έργα επέκταση του Τραμ σε μία μονή κυκλική γραμμή 5,4χλμ από το Φάληρο στον Πειραιά και επιστροφή. Τα έργα κανονικά έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί φέτος τον Φεβρουάριο αλλά και εδώ και έχουμε σημαντικές καθυστερήσεις. Με τις πιο μετριοπαθείς προβλέψεις το έργο θα ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2016.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εδώ ζούμε μία πραγματική τραγωδία για την πόλη η οποία απροετοίμαστη παραμένει όμηρος των έργων Μετρό. Το 2006 υπογράφηκε το έργο κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία. Όλα πήγαν στραβά στη συνέχεια και το αρχικό χρονοδιάγραμμα για τον Οκτώβριο του 2012 ανατινάχθηκε.

Τα έργα είναι παγωμένα εδώ και 10 μήνες και οι ελπίδες για να ξεκινήσει και πάλι είναι ελάχιστες. Αν μέχρι το τέλος του έτους τα έργα ξεκινήσουν τότε ίσως το 2019 να δούμε το έργο να λειτουργεί, με καθυστέρηση μόνο ...7 ετών.

Το καλοκαίρι του 2012 ξεκίνησαν και τα έργα επέκτασης του Μετρό από το σταθμό Πατρικίου μέχρι τη Μίκρα (γνωστή και ως επέκταση προς Καλαμαριά). Αρχικό χρονοδιάγραμμα το τέλος του 2017. Φυσικά και εδώ υπάρχουν  θέματα μιας και ο μετροπόντικας που θα διανοίξει τις σήραγγες της επέκτασης δεν έχουν ξεκινήσει. Μία πιθανή ολοκλήρωση του έργου είναι το 2020.

Η βασική γραμμή περιλαμβάνει 9,6χλμ γραμμής και 13 σταθμούς (ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ, ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ) και η επέκταση του σταθμού (ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ).

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Πόσο "Δημόσια" είναι τα Δημόσια έργα μας;

κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ κουβέντα γίνεται για τα νέα έργα που θέλουμε να κατασκευάσουμε τα επόμενα χρόνια ως χώρα μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020. Αυτό είναι και το σωστό καθώς από τον σχεδιασμό και τον οραματισμό των έργων αυτών θα δούμε τελικά τι χωράει στο σακούλι και τι δεν χωράει.

Αυτό που με κάνει να αναρωτιέμαι πολλές φορές είναι τι γίνεται με τα έργα που είναι σε κατασκευή. Αυτά τα έργα είναι σήμερα που δίνουν οξυγόνο στην κατασκευή, είναι τα έργα που δίνουν ελπίδα σε πολλές επιχειρήσεις και σε πολλούς, πάρα πολλούς εργαζόμενους.

Αυτά τα έργα δεν τα αναδεικνύουμε όσο πρέπει. Πόσοι μέσοι πολίτες γνωρίζουν σήμερα το έργο της Εγνατίας Οδού; Της εταιρείας που έχει σε κατασκευή 4 κάθετους άξονες, που έχει σειρά από έργα στην νησιωτική Ελλάδα, που ακόμα και στο εξωτερικό έχει συμμετοχές.

Ποιος ξέρει σήμερα το πόσα έργα έχει σε κατασκευή η ΕΡΓΟΣΕ, έργα κρίσιμα για την εθνική στρατηγική ανάπτυξης τις επόμενες δεκαετίες; Το ίδιο ισχύει για την Αττικό Μετρό. Το ίδιο ισχύει για τις 13 Περιφέρειες της χώρας.

Τα έργα δεν τα κατασκευάζουμε για να χαιρόμαστε εμείς που γνωρίζουμε από τα έργα λόγω ενασχόλησης. Είναι ανάγκη να γίνουν γνωστά στον καθημερινό πολίτη. Να γνωρίζει που και γιατί πληρώνει (καθότι δημόσια), τι θα αλλάξει στην καθημερινότητα του με τη λειτουργία τους, πόσο θα δώσει τόνωση στην απασχόληση και την ανάπτυξη της περιοχής του.

Νομίζω ότι αν γίνει μία έρευνα, τα αποτελέσματα θα είναι απογοητευτικά. Έκανα ένα «πείραμα», ρωτώντας ανθρώπους που μένουν στον Πειραιά και πέριξ για το πόσο γνωρίζουν τα εργοτάξια που έχουν στηθεί για την επέκταση του Μετρό.

Τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Κάποιοι λίγοι γνώριζαν μερικές περιφερειακές πληροφορίες, κάποιοι γνώριζαν πως ένας σταθμός Μετρό χτίζεται εκεί κοντά του. Κανείς δεν ήξερε το έργο σαν project. Κανείς δεν γνώριζε περισσότερες λεπτομέρειες (σε ποια γραμμή ανήκει, πότε θα ολοκληρωθεί, πόσο κοστίζει κλπ).

Αυτός ο αγώνας πληροφόρησης είναι καθημερινός εδώ στο ypodomes.com αλλά ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. Θα πρέπει να υπάρχει συντονισμένη τακτική πληροφόρηση των πολιτών για τα δημόσια έργα γύρω τους.

Τελικά δεν είναι μόνο θέμα δημόσιας εικόνας ή δημοσίων σχέσεων ενός έργου. Είναι ανάγκη επικοινωνίας του φορέα υλοποίησης με το έργο και τον πολίτη. Να διοργανώνονται επισκέψεις στα εργοτάξια από σχολεία, ΚΑΠΗ, λέσχες, ομάδες ανθρώπων.  Να γίνει ποιο κατανοητό πως γίνεται ένα έργο, τις δυσκολίες του, τις προκλήσεις του, την ανάγκη να γίνει.

Σήμερα οι περισσότεροι τα έργα τα  βλέπουμε ως εμπόδια στην καθημερινότητα μας. Είναι λογικό, αν έχουμε άγνοια για αυτά. Για να καταλήξω θα πω το εξής: όταν θέλουμε να αλλάξουμε την κοινωνία μας, να την κάνουμε πιο διαδραστική στη σχέση της με το κράτος, πιο άμεση, αυτό δεν μπορεί να αφορά μόνο φόρους και πρόστιμα.

Να δείξει το κράτος τι κάνει στον πολίτη, για ποιο λόγο του ζητά όλο και περισσότερα και να κατανοήσει την ανάγκη να γίνει κοινωνός του έργου στους ανθρώπους που πρόκειται να το χρησιμοποιήσουν τελικά.  Ζητάω πολλά; Ίσως, αλλά πρέπει να γίνει η αρχή από κάπου…

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

Αγωγός ΤΑΡ: Στη μάχη για το χρυσό συμβόλαιο J&P-Ελλάκτωρ-Τέρνα-ΜΕΤΚΑ

κείμενο από το ypodomes.com
Δύο κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες βρίσκονται πολύ κοντά στην ανάληψη ακόμα και του συνόλου των τριών εργολαβιών κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ εντός της Ελλάδας.

Πρόκειται για την κοινοπραξία της γαλλικής Spiecapag (του ομίλου Vinci) με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ και της ιταλικήςBonatti με την J&P ΑΒΑΞ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως είναι οι μοναδικές εκ των επτά κοινοπραξιών που παραμένουν στο παιχνίδι καθώς οι υπόλοιπες αποκλείστηκαν.

Κάθε μία από τις τρεις εργολαβίες για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, είναι αξίας περί τα 230 εκατ. ευρώ.

Οι δεσμευτικές προσφορές πρόκειται να κατατεθούν στην εταιρία διαχείρισης του αγωγού στις 18 Σεπτεμβρίου, ενώ η τελευταία έχει το δικαίωμα να καλέσει ακόμα και κάποιες από τις κοινοπραξίες που αποκλείστηκαν στην πρώτη φάση. Το χρονοδιάγραμμα του έργου προβλέπει πως οι ανάδοχοι πρέπει να έχουν επιλεγεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου ώστε -αν προχωρήσουν και τα θέματα αδειοδοτήσεων κ.λπ.- να αρχίσουν οι πρώτες εργασίες στις αρχές του 2016.

Εκτός από τις δύο κοινοπραξίες, στο διαγωνισμό συμμετείχαν ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με τη γερμανικήMax Streicher GmbH και τη βελγική Denys, καθώς και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου με τις ιταλικές Nuova Ghizzoni SpA και Sicilsaldo SpA.

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρία διαχείρισης του TAP, οι εργασίες κατασκευής έχουν ξεκινήσει, με την κατασκευή και αποκατάσταση οδών και γεφυρών στην Αλβανία προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στα μελλοντικά εργοτάξια εγκατάστασης του αγωγού. Η κατασκευή του κεντρικού αγωγού αναμένεται να ξεκινήσει το 2016. Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.).

Η εταιρία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκαστο.

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Συγκοινωνίες Αθήνας: Ολοκληρώνεται η Τηλεματική σε 1.000 στάσεις, αρχές του 2016 η λειτουργία

κείμενο από το ypodomes.com
Ολοκληρώνεται σε λίγους μήνες το πρώτο μεγάλο έργο ΣΔΙΤ για τις Συγκοινωνίες Αθηνών και αφορά την εγκατάσταση Τηλεματικής σε λεωφορεία και τρόλεϊ, μία από τις φιλόδοξες κινήσεις του ΟΑΣΑ για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες.

Το ypodomes.com συνάντησε τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ ( ή Συγκοινωνίες Αθηνών αν προτιμάτε) Γρηγόρη Δημητριάδη και άντλησε πολύτιμές πληροφορίες για το έργο.

Το έργο που υπεγράφη στις 30 Ιουνίου 2014 είχε χωριστεί σε 3 διακριτές φάσεις. Τώρα πλέον είμαστε στο τέλος της Β` φάσης και  ουσιαστικά στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του έργου.

Όπως ενημερώθηκε το ypodomes το έργο της τηλεματικής προχωρά με γοργούς ρυθμούς αν και τα capital controls έφεραν κάποιες δυσκολίες. Για να αντιμετωπιστούν τυχόν καθυστερήσεις αποφασίστηκε να λειτουργήσουν ταυτόχρονα η Β και Γ φάση του έργου και να έχουμε λειτουργία του νέου συστήματος στις αρχές του 2017.

Το έργο περιλαμβάνει την τοποθέτηση τηλεματικής σε 1.900 οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) και 1.000 από τις συνολικά 8.000 στάσεις που έχει η πρωτεύουσα.

Η ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Σήμερα έχει εγκατασταθεί το σύστημα σε 10 αμαξοστάσια. Η Β` φάση ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Ιουλίου.  Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση τηλεματικής σε 1.000 οχήματα και 100 στάσεις. Λόγω των capital controls υπήρξε μικρή καθυστέρηση στην εισαγωγή και τοποθέτηση των μηχανημάτων.

Στην Γ` φάση που ήδη έχει ξεκινήσει προβλέπεται η τοποθέτηση στα υπόλοιπα 900 οχήματα και σε 900 ακόμα στάσεις.

Το έργο είναι με τη μορφή ΣΔΙΤ και θα έχει διάρκεια 10 χρόνια. Σε αυτή τη διάρκεια ο ανάδοχος θα είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και λειτουργία του συστήματος.

Ο επιβάτης θα μπορεί μέσω της τηλεματικής στη στάση να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο την άφιξη του λεωφορείου/τρόλεϊ και έτσι θα μπορεί να προγραμματίζει τη μετακίνηση του.

Ακόμα μία καινοτομία που θα προστεθεί είναι μία νέα εφαρμογή διαθέσιμη για κινητά/tablets/pc θα δίνει τη δυνατότητα στον επιβάτη να ενημερώνεται από όπου βρίσκεται για την άφιξη του οχήματος που θα μετακινηθει.

Έτσι για παράδειγμα κάποιος που εργάζεται 3 στενά από τη στάση που χρησιμοποιεί θα μπορεί να φεύγει λίγα λέπτα πριν έρθει το λεωφορείο του χωρίς να σπαταλά άσκοπο χρόνο αναμονής.

Στα λεωφορεία ο επιβάτης θα ενημερώνεται για την επόμενη στάση καθώς και για το χρόνο άφιξης σε αυτή.

Ο ΟΑΣΑ θα είναι υπεύθυνος σε περίπτωση βανδαλισμού των πυλώνων τηλεματικής αν και μέχρι σήμερα στο πιλοτικό σύστημα που λειτουργεί εδώ και μήνες μόνο μία φορά εντοπίστηκε τέτοια φαινόμενο.

Η επίβλεψη του συστήματος θα γίνεται από το Κέντρο Διαχείρισης Οχήματος του ΟΑΣΑ. Να σημειώσουμε πως τηλεματική λειτουργεί τόσο στο δίκτυο των 3 γραμμών του Μετρό, όσο και στο δίκτυο Τραμ.

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

Στο τέλος του 2016 μεταφέρεται η μετατροπή της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο

κείμενο από το ypodomes.com
Άσχημα τα μαντάτα για τα έργα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Το τριπλό έργο που υπόσχεται να λυτρώσει τους οδηγούς από το βάσανο των φαναριών και να κάνει όλη την Περιφερειακή ένα κλειστό ασφαλή αυτοκινητόδρομο θα καθυστερήσει όπως φαίνεται αρκετά. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν με σημαντική καθυστέρηση και η παράταση τους μέχρι τα τέλη του 2016 θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com τα έργα δεν προχωρούν με καλούς ρυθμούς για πολλούς λόγους. Ο πρώτος και σημαντικότερος είναι πως χρειάστηκε να μπει εμβόλιμη μια δημοπράτηση για τη μετατόπιση των δικτύων της ΕΥΑΘ από τον αυτοκινητόδρομο, έργο που εκ των πραγμάτων μετατοπίζει το έργο χρονικά καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθεί η εργολαβία αυτή για να συνεχίσουν τα έργα.

Η εξέλιξη αυτή είχε προβλεφθεί από το 2014 αλλά χρειάστηκε σχεδόν ένας χρόνος μέχρι να γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού και να βρεθεί ανάδοχος του έργου. Τα έργα υπολογίζεται να έχουν ολοκληρωθεί το επόμενο εξάμηνο.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με την κρίση καθώς η χρηματοδότηση (όπως και σε όλα τα έργα της χώρας) πάγωσε μέσα στο έτος και μαζί τους πάγωσαν και οι εργασίες.

Ο τρίτος λόγος έχει να κάνει με τα περίφημα χρονοδιαγράμματα. Το τριπλό έργο έχει ως εξής:

1.Την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου (ΑΚ16) στη συμβολή της ΠΑΘΕ με τη Λαχαναγορά, που κατασκευάζεται με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ανάδοχο την J&P ΑΒΑΞ με κόστος 89,5εκ.ευρώ. Πρόκειται για έργο σύνθετο και πολυεπίπεδο στο όποιο η ολοκλήρωση ορίστηκε στο τέλος του έτους, όμως αυτό θεωρείται απίθανο να γίνει και θα υπάρξει παράταση.

Ακολούθως έχουμε 2 εργολαβίες της Εγνατίας Οδού ΑΕ

2.Ακολουθεί η κατασκευή του τμήματος ΑΚ16-Εύοσμος (ΑΚ Μακρυγιάννη) έργο με μήκος 3,4χλμ, κόστος 40,4εκ.ευρώ και ανάδοος την ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ. Η ολοκλήρωση του είχε τεθεί για τον Ιούλιο του 2015, η χρονική προθεσμία έχει λήξει και ο ανάδοχος έχει κάνει επίσημο αίτημα για παράταση των έργων μέχρι το τέλος του 2016. Το αίτημα σύμφωνα πάντα με την ίδια πηγή πρόκειται να γίνει αποδεκτό καθώς δεν πρόκειται για υπαιτιότητα του αναδόχου.

3.Η τρίτη εργολαβία αφορά το τμήμα Εύοσμος-Νοσ.Παπαγεωργίου (ΑΚ Μακρυγιάννη-ΑΚ5) έργο 3,2χλμ και κόστους 75εκ.ευρώ. Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Η χρονική προθεσμία του έργου είναι για τον επόμενο μήνα (Οκτώβριος 2015) αλλά και εδώ υπάρχει αίτημα για παράταση των έργων μέχρι το τέλος του 2016.

Τα έργα συνάντησαν και άλλες δυσκολίες όπως αρχαιολογικές ανασκαφές, οι συνηθισμένες καθυστερημένες απαλλοτριώσεις κ.α

Τα έργα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2013 και με την ολοκλήρωση τους θα δώσουν στη Θεσσαλονίκη ένα αστικό αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει την ανατολική με τη δυτική πλευρά της πόλης σε μόλις 15 λεπτά, ενώ θα προσφέρει απευθείας σύνδεση του ΠΑΘΕ και του λιμανιού με το Αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Ανάμεσα στα ευεργετήματα που υπόσχεται ο αυτοκινητόδρομος είναι το τέλος των μποτιλιαρισμάτων, την πιο εύκολη σύνδεση με τη νότια πλευρά του Νομού Θεσσαλονίκης αλλά και τη Χαλκιδική αποσυμφορίζοντας το κυκλοφοριακό χάος της πόλης και δημιουργώντας ένα διαμπερές πέρασμα για τους οδηγούς που θα μπορούν να αποφύγουν την αστική διαδρομή.

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Χρονοδιαγράμματα Έργων: Με υπερβάσεις μέχρι και 80% μετατρέπουν σε "αιώνιες" τις εργολαβίες

κείμενο από το ypodomes.com
Στην Ελληνική πραγματικότητα και στον προγραμματισμό των έργων ακόμα ένα σφάλμα έχει να κάνει με την εκτίμηση των χρονοδιαγραμμάτων. Σχεδόν στο σύνολο τους τα έργα παρουσιάζουν χρόνους που περισσότερο ταιριάζει σε επιστημονική φαντασία παρά σε ρεαλιστικούς χρόνους εκτέλεσης και ολοκλήρωσης ενός έργου.

Τα παραδείγματα είναι πραγματικά άπειρα και το ypodomes θα σας θυμίσει μερικά από αυτά, ίσως τα πιο τρανταχτά: στα έργα των αυτοκινητόδρομων είχε δοθεί διορία 24 μήνες (από το Δεκέμβριο του 2013 μέχρι το Δεκέμβριο του 2015) για να ολοκληρωθούν έργα που στην περίπτωση του Ε65 ήταν 80 χιλιόμετρα και στην Ολυμπία Οδό 120χλμ. Φυσικά σε λιγότερο από 12 μήνες ξεκίνησαν τα αιτήματα παράτασης και ήδη η Ιόνια Οδός έχει αποσπάσει (προφορικά τουλάχιστον) παράταση για ακόμα 17 μήνες, δηλαδή +80%  επιπλέον χρόνος από την αρχική εκτίμηση.

Τα έργα στην επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία. Τα έργα ξεκίνησαν το 2005 με σκοπό να ολοκληρωθούν το 2011 και 4 χρόνια μετά, ακόμα περιμένουμε να ολοκληρωθεί το έργο. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το έργο θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2016 δηλαδή με 5 χρόνια καθυστέρηση ή αλλιώς 82% επιπλέον χρόνος...

Αυτή η λανθασμένη εκτίμηση δεν έρχεται από ένα παράγοντα. Όταν ένα έργο ξεκινά να μελετάται και αντικείμενο της μελέτης είναι μεταξύ άλλων  και ο απαραίτητος χρόνος για την υλοποίηση του. Αυτός λοιπόν υπολογίζεται "στεγνά" χωρίς δηλαδή να συνεκτιμάται και η "Ελληνική πραγματικότητα".

Ποια είναι αυτή; Δεν συνεκτιμόνται (τουλάχιστον στον πραγματικό χρόνο που σπαταλάται) σωστά οι μελέτες εφαρμογής, οι εγκρίσεις αδειών (από Δήμους, Περιφέρεις), η εμπλοκή με ΟΚΩ, οι περίφημες απαλλοτριώσεις, τααρχαιολογικά κ.α

Όλα αυτά δημιουργούν ένα περιβάλλον που δεν εξασφαλίζει τα ορθά περιθώρια εκτέλεσης ενός έργου με αποτέλεσμα αυτό να γίνεται πεδίο διεκδίκησης χρημάτων και αποζημιώσεων από τους αναδόχους των έργων, μία πρακτική που ενώ χρεώνεται στους εργολήπτες στην πραγματικότητα βαρύνει το Δημόσιο που όλα τα παραπάνω δεν τα έχει προβλέψει σωστά με αποτέλεσμα να είναι μονίμως εκτεθειμένο σε όποιες απαιτήσεις.

Το επόμενο διάστημα θα ζήσουμε πολλές ακόμα παρατάσεις έργων με κυρίαρχες τις επικείμενες παρατάσεις για ταέργα επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, τα έργα αναβάθμισης στο Αεροδρόμιο Χανίων, την ολοκλήρωση των οδικών έργων στο τμήμα Μουδανιά-Ποτίδαια-Κασσάνδρα, τα έργα στον άξονα Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και πολλά ακόμα, καθώς και εδώ τα περίφημα "χρονοδιαγράμματα" αποτελούν μία ένδειξη και όχι μία απόδειξη για το πότε περιμένουμε να ολοκληρωθεί ένα έργο.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα