tag:blogger.com,1999:blog-3042207552730366929.post4133176865768305059..comments2024-01-14T12:55:57.774+02:00Comments on Υποδομές στην Ελλάδα: Θεσσαλία: Οι Εξαγγελίες για τα έργα των επόμενων ετώνΝίκος Καραγιάννηςhttp://www.blogger.com/profile/11806000089050937102noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-3042207552730366929.post-19955803006358377862010-05-10T14:34:13.742+03:002010-05-10T14:34:13.742+03:00Την δεκαετία του 1880 η Θεσσαλία είχε αποκτήσει ικ...Την δεκαετία του 1880 η Θεσσαλία είχε αποκτήσει ικανό (μετρικό) σιδηροδρομικό δίκτυο που με έδρα την πόλη του Βόλου συνέδεε τις μεγαλύτερες πόλεις της Θεσσαλίας μεταξύ τους (Βελεστίνο - Λάρισα - Φάρσαλα - Σοφάδες - Καρδίτσα - Τρίκαλα - Καλαμπάκα). Σήμερα το 2010 και ενώ έχουν διαπλατυνθεί τα τμήματα Λάρισα - Βόλος (1960) και Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα (2000), αφενός το δίκτυο έχει συρρικνωθεί σημαντικά διότι δεν διαπλατύνθηκε το τμήμα Βελεστίνο - Παλαιοφάρσαλος (εκτός λειτουργίας από 1998) και αφετέρου οι πόλεις ΔΕΝ συνδέονται με απευθείας δρομολόγια! (δηλαδή θα ήταν δυνατόν τα δρομολόγια να συνδέουν το Βόλο με την Καλαμπάκα μέσω Λάρισας - Παλαιοφαρσάλου). Τα δρομολόγια μεταξύ Βόλου και Λάρισας συρρικνώθηκαν σε μόλις 6 ζεύγη δρομολογίων από περισσότερα από 12. Επίσης πριν την κατάργηση του μετρικού δικτύου υπήρχαν 5 ζεύγη δρομολογίων μεταξύ Βόλου - Καλαμπάκας συν άλλα τρία μεταξύ Παλαιοφαρσάλου - Καλαμπάκας, ενώ σήμερα είναι 4 δρομολόγια συν ένα Καλαμπάκα - Αθήνα και άλλο ένα μεταξύ Καλαμπάκας - Θεσσαλονίκης. Τολμώ να πω ότι ο πρώτος προαστιακός σιδηρόδρομος με αξιώσεις στην Ελλάδα λειτούργησε μεταξύ Λαρίσης - Βόλου ειδικά όταν ανέλαβαν δράση οι εξαιρετικές γερμανικές αυτοκινητάμαξες Φεροστάλ. Το δίκτυο είχε και ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα να εισέρχεται μέσω της οδού Δημητριάδος στον αστικό ιστό του Βόλου, εξυπηρετώντας τον ανατολικό τομέα του Βόλου. Τέλος θα ήταν δυνατόν να αναπτυχθεί μέσω της παραλιακής ζώνης του Βόλου δίκτυο ελαφρύ ηλεκτροκίνητου σιδηροδρόμου πλάτους 60cm, εκσυγχρονίζοντας δηλαδή το σιδ/κο δίκτυο του Πηλίου σε έναν μοντέρνο και μοναδικό παγκοσμίως προαστιακό σιδηρόδρομο, από τον Σ.Σ. του Βόλου έως (τουλάχιστον) την κωμόπολη της Αγριάς. Για ακόμα μια φορά χάνεται η ευκαιρία με αφορμή τους Μεσογειακούς Αγώνες να εκσυγχρονιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο ης Θεσσαλίας. Μη λησμονούμε ότι ο άξονας Βόλος - Βελεστίνο - Φάρσαλα - Καλαμπάκα είναι ένας από τους τρεις καθέτους άξονες, παραμένει ημιτελής και απαξιώνεται μέρα με την ημέρα όπως και όλο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο γενικότερα…Anonymousnoreply@blogger.com