Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009

Φεβρουάριος 2009: παραδόσεις έργων μέχρι το 2014

Είναι ίσως ενδεικτικό το πόσο ρευστά είναι τα πράγματα στις υποδομές στη χώρα αυτή, μιας και τα χρονοδιαγράμματα αλλάζουν με μεγάλη ταχύτητα και σχεδόν πάντα με αρνητικές εξελίξεις και καθυστερήσεις ετών.
Η παρακάτω λίστα δημιοσιεύεται βάσει επίσημων ανακοινώσεων από τους αρμόδιους φορείς και από -όσο γίνεται- πιο έγκυρα δημοσιεύματα. Επίσης "σύμβουλος" σε αυτή τη λίστα είναι και τα αντίστοιχα sites Υπουργείων και των εταιρειών λειτουργίας των έργων.
Στη λίστα περιλαμβάνονται και έργα που δεν έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται, προκειμένου μελλοντικά να μπορούμε να δούμε κατά πόσο οι εκτιμήσεις είναι συγκεκριμένες και πόσο τελικά μπορεί να καθυστερήσει ένα δημόσιο έργο.
Eπίσης φέτος προστίθεται και το έτος 2014, αφού πολλά έργα μετακινήθηκαν χρονικά λόγω καθυστερήσεων.
Τέλος, όσα έργα δεν είναι δυνατόν να τεκμηριωθούν με σοβαρές πληροφορίες, ονομάζονται "ορφανά" έργα και έχουν αδιευκρίνιστες ημερομηνίες παράδοσης. Επίσης, υπάρχουν και τα έργα σε "αναζήτηση", έργα που ακόμα τα ψάχνουμε...
Από τη λίστα απουσιάζουν τόσο η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά (αφού θα είναι έτοιμη τουλάχιστον το 2015) ενώ οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής, αν και αναμένονται το 2014, θα καθυστερήσουν λογικά και αυτοί, γιατί πολύ δύσκολα θα αποφύγουμε ενστάσεις.
Παραδόσεις Έργων Το 2009
Φέτος οι παραδόσεις έργων θα είναι αρκετά σημαντικές, αφού από μέρα σε μέρα περιμένουμε και την παράδοση των τελευταίων 50 χλμ της Εγνατίας Οδού, που θα την ολοκληρώσουν, χωρίς να ξεχνάμε τα 70 χλμ που παραδόθηκαν τον Ιανουάριο 2009. Τον Αύγουστο θα παραδοθούν: ο πολυαναμενόμενος αυτοκινητόδρομος Σχηματάρι – Χαλκίδα, ο Σταθμός Νομισματοκοπείο της Γραμμής 3 του Μετρό ενώ θα λειτουργήσει και ένα ακόμα τμήμα του Μαλλιακού (Παράκαμψη Λαμίας). Μέχρι τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους το Αττικό Μετρό θα εγκαινιάσει την επέκταση από το Αιγάλεω στο ΧαΪδάρι, την επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Αντώνιο έως τη Ανθούπολη με 2 Σταθμούς και τον Σταθμό Χολαργό της Γραμμής 3, ενώ θα εγκαινιαστεί το τμήμα Τρίπολη- Αθήναιο του Αυτοκινητοδρόμου Ανατολικής Πελοποννήσου. Στα τέλη του έτους ο Προαστιακός θα προσθέσει 2 ακόμα γραμμές: αυτή προς Θήβα και αυτή προς Χαλκίδα.
*ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
*ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ- ΧΑΛΚΙΔΑ
*ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ & ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ
*ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 3 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΣΤΟ ΧΑΪΙΔΑΡΙ
*ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΜΙΑΣ
*ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ - ΓΡΑΜΜΗ 3 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ & ΧΟΛΑΡΓΟΣ
*Α/Δ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΠΟΛΗ- ΑΘΗΝΑΙΟ
*ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ
*ΝΕΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΘΗΒΑ ΚΑΙ ΧΑΛΚΙΔΑ

Παραδόσεις Έργων Το 2010
Το τελευταίο τμήμα του Μαλλιακού θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο (Στυλίδα-Ράχες). Εντός του καλοκαιριού θα παραδοθεί η επέκταση του Προαστιακού Κιάτο –Ξυλόκαστρο. Μέχρι το καλοκαίρι το Αττικό Μετρό θα εγκαινιάσει μια μεγάλη επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο έως το Ελληνικό με 4 Νέους Σταθμούς καθώς και τον Σταθμό Αγία Παρασκευή της Γραμμής 3.
Οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας αρχίζουν και παίρνουν σάρκα και οστά, καθώς έτοιμο θα είναι το τμήμα Τρίπολη-Καλαμάτα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου. Η Πάτρα θα γιορτάσει τα εγκαίνια 3 μεγάλων έργων της (Νέο Λιμάνι, Παραγλαύκιες αρτηρίες, Φράγμα Πείρου –Παραπείρου). Τον Δεκέμβριο ο ΗΣΑΠ θα παραδώσει τους σταθμούς Ιλισός και Ψαλίδι.
*ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ - ΓΡΑΜΜΗ 3 ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
*ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΣΤΥΛΙΔΑ – ΡΑΧΕΣ
*ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΙΑΤΟ- ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ
*ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΠΟΛΗ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
*ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 5,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ
*ΗΣΑΠ - ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ ΙΛΙΣΟΣ ΚΑΙ ΨΑΛΙΔΙ
*ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΑΤΡΑΣ (ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ, ΠΑΡΑΓΛΑΥΚΙΕΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ, ΦΡΑΓΜΑ ΠΕΙΡΟΥ- ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ)

Παραδόσεις Έργων Το 2011
Το 2011 συνεχίζονται κυρίως τα έργα εκτός Αθηνών. Το καλοκαίρι θα είναι έτοιμη η επέκταση του αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Το Δεκέμβριο θα είναι έτοιμο το νέο υπόγειο τμήμα Ν. Φάληρο –Πειραιάς του Ηλεκτρικού μαζί με το νέο Σταθμό Καμίνια, ενώ η πρώτη μεγάλη επέκταση του Αττικό Τραμ θα είναι γεγονός με τη διαδρομή Νέο Φάληρο – Πειραιάς. Επίσης ολοκληρώνεται και η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο -Ροδοδάφνη. Τον Οκτώβριο ολοκληρώνεται η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου με τα τμήματα Λεύκτρο –Παραδείσια και Λεύκτρο-Σπάρτη και παραδίδεται το πρώτο τμήμα της Ιονίας Οδού από το Αντίρριο μέχρι την παράκαμψη του Αγρινίου.
*ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
*ΟΣΕ Ν.Δ.Σ.Γ ΚΙΑΤΟ- ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
*ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑ ΤΣΑΚΩΝΑ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ
*ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ Ν. ΦΑΛΗΡΟ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ ΝΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ
*ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΑΝΤΙΡΡΙΟ- ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

Παραδόσεις Έργων Το 2012
Το 2012 είναι μία πολύ σημαντική χρονιά καθώς θα ολοκληρώνονται πολύ μεγάλα έργα πανελλαδικά. Τον Ιούνιο θα παραδοθεί το τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κιάτο –Πάτρα –Πύργος. Εντός του 2012 αναμένεται το Τμήμα Εγνατία Οδός-Τρίκαλα του Α/Δ Κεντρικής Ελλάδας. Το φθινόπωρο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ θα ολοκληρωθούν τα έργα στα Τέμπη με διπλές σήραγγες και γέφυρες και θα παραδοθεί η μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα με μήκος 11χλμ. Επίσης το τέλος του έτους θα παραδοθεί η επέκταση του Τραμ από τον Άγιο Κοσμά στο Σταθμό Μετρό Αργυρούπολη στην Λ.Βουλιαγμένης.
*ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ –ΚΑΛΑΜΑΤΑ (ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ-ΠΑΤΡΑ- ΠΥΡΓΟΣ)
*ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΕΜΠΩΝ
*ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ - ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΆΓΙΟ ΚΟΣΜΑ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΤΡΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
*ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΕΓΝΑΤΙΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ

Παραδόσεις Έργων Το 2013
Στα τέλη του έτους θα λειτουργήσει και με ηλεκτροκίνηση η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Τιθορέα-Λιανοκλάδι- Δομοκός με πλήθος από σήραγγες και γέφυρες. Επίσης ο Προαστιακός θα εγκαινιάσει την επέκταση από το Σταθμό Κορωπί έως το Λαύριο ενώ ολοκληρώνεται και η Ηλεκτροκίνηση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή και η γραμμή Ροδοδάφνη-Πάτρα με πλήθος από σήραγγες και γέφυρες. Εντός του 2013 θα παραδοθεί το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη : το Μετρό με 13 Σταθμούς.
*ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΓΡΑΜΜΗ 1 ΜΕ 13 ΣΤΑΘΜΟΥΣ
*ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΙΘΟΡΕΑ- ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ – ΔΟΜΟΚΟΣ
*ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ - ΠΑΤΡΑ
*ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΟΡΩΠΙ ΕΩΣ ΛΑΥΡΙΟ ΜΕ 4 ΣΤΑΘΜΟΥΣ

Παραδόσεις Έργων Το 2014
Ολοκληρώνονται οι Αυτοκινητόδρομοι δημιουργώντας ένα πανελλαδικό δίκτυο. Τον Απρίλιο παραδίδεται ο Νέος Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία – Εγνατία Οδός). Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται και η ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού. Εντός του έτους αναμένεται η πλήρης κυκλοφορία της Ολυμπίας Οδού.
*ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΑΓΡΙΝΙΟ-ΑΡΤΑ-ΓΙΑΝΝΕΝΑ)
*ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ)
*ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΑΜΙΑ-ΚΑΡΔΙΤΣΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ)

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μεγάλα και σημαντικά έργα όλα αυτά. Ελπίζω οι ημερομηνίες παράδοσης να μην έχουν μεγάλη απόκληση ως γίνεται συνήθως. Επιτρέψτε μου ένα μικρό σχόλιο για κάποια σχόλια που έχουν αναρτηθεί στο παρελθόν για τον ΗΣΑΠ. Δεν γνωρίζω αν είναι μεγάλη η ανάγκη κατασκευής των σταθμών Ψαλίδι, Ιλλισός και Καμίνια. Ίσως και να είναι. Όμως πιστεύω ότι η επέκταση προς τον Άγιο Στέφανο είναι αναγκαία και μεγάλης σημασίας! Ο κ. Τάσος λαθεμένα προφανώς και απο κεκτημένη ταχύτητα έγγραψε (στις 24 Νοέμβριου 2008 5:01 μμ) οτι βορειότερα της Κηφισιάς είναι αραιοκατοικημένα...Πρέπει να ζείς εκεί για να ξέρεις το τι γίνεται κάθημερινά,(Νεα Ερυθραία, Άγιος Στέφανος κτλ..)Δεν είναι καθόλου αραιοκατοικημένα! Ούτε προβλέπεται η καταστροφή του Άλσους της Κηφισιάς για να γίνει πάρκινγκ! Πάρκινγκ θα κατασκευαστεί στον σταθμό της Εθνικής Οδού όπου και υπάρχει χώρος! Δεν νομίζω δε οτι είναι σωστό να λέμε οτι είναι αναγκαίοι σταθμοι στον Αγ. Παντελεήμονα, στο Μουσείο και...στη Βαρβάκειο, περιοχές οι οποίες απέχουν 250μ το πολύ από υπάρχοντες σταθμούς! Ευχαριστώ Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Η Βαρβάκειος είναι καθημερινά πηγμένη από κόσμο και απέχει 500 μέτρα από Ομόνοια, Μοναστηράκι και Πανεπιστήμιο. Επίσης ο σταθμός στο Μουσείο θα εξυπηρετούσε αφάνταστα τους τουρίστες.

Όσο για τους κατοίκους των βόρειων προαστίων, ακόμα και αν τους φτιάξεις σταθμό μετρό έξω από το σπίτι τους, δεν καταδέχονται να μπούνε μέσα μαζί με την πλέμπα. Η επέκταση προς τα βόρεια, αν ολοκληρωθεί, θα εξυπηρετεί τις Φιλιππινέζες υπηρέτριες και τους Αλβανούς κηπουρούς.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κ. Τάσο εγώ Νεα Ερυθραία μένω και α)δεν έχω αυτοκίνητο β) χρησιμοποιώ συγκοινωνία ΦΑΝΑΤΙΚΟΤΑΤΑ!!! Δεν έχω σκοπό να πάρω αυτοκίνητο ποτέ. Οι κάτοικοι των βορείων προαστείων με τα χαρακτηριστικά που αναφέρεστε είναι προφανώς κάτοικοι της Εκάλης ή κάποιοι άλλοι με τη χαρακτηριστική νεοελληνική νοοτροποία του "είμαι μάγκας και έχω αυτοκίνητο και το λεωφορείο μου μυρίζει". Οι παλαιοί κάτοικοι όπως εγώ και η οικογένεια μου και πολλοί άνθρωποι εδώ ΘΕΛΟΥΝ τον ΗΣΑΠ. Φανταστείται τον σταθμό της Ν. Ερυθραίας για παράδειγμα ο οποίος προβλέπεται να κατασκευασθεί στο κέντρο του Δήμου, όπου αυτή την στιγμή δεν υπάρχει χώρος για να περπατήσει κάποιος από τα αυτοκίνητα και κάθε ημέρα θέλει κάποιος μισή ώρα για να πάει στην Κηφισιά, όση πέρνει δηλαδή για να φτάσεις στο κέντρο με το τρενο... Εγώ πιστεύω πως το μέλλον αυτής της πόλης είναι τα ΜΜΜ και δει τα σταθερής. Αυτή η επέκταση υπάρχει στα χαρτιά από την δεκαετία του 70 όταν άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα άσχημα αποτελέσματα της αμερικάνικης νοοτροποίας όλα για το αυτοκίνητο. Οσον αφορά τους επιπλέον σταθμούς που αναφέρατε γνωρίζω ότι υπήρχαν σαν προτάσεις παλαιότερα (Κεράνης, ΔΕΗ, Ανω Πετράλωνα, Βαρβάκειος, Μουσείο, Αγ. Παντελεήμων)να κατασκευασθούν στη Γραμμή 1. Τι λαμβάνεται υπ'οψιν όταν μελετούνται προσθήκες σταθμών στο δίκτυο μιας γραμμής; Το βασικότερο απ'όλα: η απόσταση που υπάρχει μεταξύ των δυο σταθμών. Το είπατε και εσείς 500μ. Αυτή η απόσταση είναι πολύ μικρή ώστε να κατασκευασθεί ένας νέος σταθμός. Η επιλογή της κατασκευής των σταθμών Καμίνια, Ιλλισός και Ψαλίδι όπως και προείπα δεν ξέρω αν ήταν αναγκαία, ίσως και να είναι. Ασ λάβουμε υπ'όψιν μας μόνο την απόσταση μεταξύ των σταθμών μια και αυτό είναι ένα σημαντικό κίνητρο για την κατασκευή ενος νεου σταθμού. Μεταξύ Πειραιά-Φαλήρου, Μοσχάτου-Καλλιθέας κ' Ηρακλείου-Ειρήνης υπάρχει μια απόσταση 1500μ και άνω. Αν κατασκευάζονταν σταθμοί μετρό κάθε 500μ τότε δεν θα είχαμε μετρό αλλά LRT (Light Railway Transit). Δεν νομίζω πως αυτός είναι ο στόχος μας. Κ. Νίκο Καραγιάννη συγγνώμη αν δημιούργηθηκε μια μικρή αντιπαράθεση. Ελπίζω να μην εκμεταλλεύομαι την φιλοξενεία του ιστολογίου.Ευχαριστώ Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με τον Αλέξη. Δυστυχώς κάποια έργα νομίζω ότι γίνονται περισσότερο για ψηφοθηρικούς λόγους παρά για συγκεκριμένη ανάγκη (πχ πανηγυρικά εγκαίνια σταθμών προαστιακού μεταξύ Αθήνας Πειραιά). Άλλωστε είναι πανεύκολο να φτιάξεις επίγειο σταθμό με τη γραμμή έτοιμη και κατόπιν να κάνεις εγκαίνια με φωτάκια. (πχ το τραμ στην παραλιακή που είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ αριοκατοικημένη).Είναι όμως πολύ πιο δύσκολο να σκάψεις, απαλλοτριώσεις, κατασκευάσεις σύνθετες υποδομές όπως στην περίπτωση π.χ. της βόρειας επέκτασης του ηλεκτρικού ή της γραμμής 4. Γι αυτό είμαι και απαισιόδοξος για την πορεία υλοποίησης αυτών των έργων...

Παρεμπιπτόντως Κε Καραγιάννη στη χρήσιμη λίστα σας δεν αναφερθήκατε καθόλου (σίγουρα εκ παραδρομής αφου έχετε αναφερθεί στο παρελθόν) στο έργο της υποφειοποίησης της γραμμής ΟΣΕ Τρεις Γέφυρες- ΣΚΑ. Μήπως υπάρχει τίποτα νεότερο για τι μέλλει γενεσθαι στο τμήμα Τρεις Γέφυρες-Πειραιάς;

Ευχαριστώ πολύ
Μάνος Μανδαλάκης

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Oντως εκ παραδρομής έγινε. Το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ μας δηλώνει πως στα τέλη του 2009 θα ολοκληρωθεί η κατασκευή αριστερού ημιδιαδρόμου τμήματος 3 Γέφυρες - ΣΚΑΠ. Ο δεξιός θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2011. Για την υπογειοποίηση ένας φίλος αναγνώστης με ενημέρωσε ότι υπάρχει ενημερωτικό υλικό με το έργο και έχει μοιραστεί στους κατοίκους.
Τίποτα νεότερο δεν υπάρχει για το τμήμα Τρεις Γέφυρες-Πειραιάς πέραν της κατασκευής του Σταθμού Ταύρος.

Ανώνυμος είπε...

Για την επαναλειτουργία της γραμμής Μετρό Εθνική Άμυνα- Αεροδρόμιο ζητώ από το ΥΠΕΧΩΔΕ να συντομεύσουν το χρόνο προσωρινού κλεισίματος της γραμμής κατά το δυνατόν. Εστω με διπλοβάρδιες. Είναι πολλοί οι έξι μήνες κ. Σουφλιά. Παράδοση τέλη Ιουνίου 2009 το πολύ!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα