Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2009

Θεσσαλονίκη: H θαλάσσια συγκοινωνία ξανά στο προσκήνιο

Η θαλάσσια συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη είναι από τα σήριαλ της πόλης το οποίο εξελίσσεται χρόνο με το χρόνο χωρίς ποτέ να καταλήγει κάπου. Ένα από τα σύγχρονα γεφύρια της Άρτας το οποίο κάνει ένα βήμα μπρος δύο βήματα πίσω και ξανά..
Πρόσφατα αναφερόμενος στο θέμα ο δήμαρχος Θερμαϊκού προτείνει μεταξύ άλλων “έμμεση επιδότηση” του εισιτηρίου. “Από πανεπιστημιακή μελέτη που κάναμε προέκυψε ότι από το δήμο μας θα μετακινούνται 2.500 άτομα. Θα αποφεύγουν το μποτιλιάρισμα, τα καυσαέρια των αυτοκινήτων και την περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Προτείνει επίσης ριζικές καινοτομίες για την επιτυχία του μέτρου όπως εκπτωτικά από τις εμπορικές επιχειρήσεις με την επίδειξη του εισιτήριου και άλλα μέτρα.
Ακόμη και οι δήμαρχοι των δυτικών περιοχών μπορούν να βάλουν λεωφορεία για να μεταβαίνει ο κόσμος στην αφετηρία της θαλάσσιας συγκοινωνίας, στην πλατεία Ελευθερίας. Ο ΟΑΣΘ μπορεί να έχει δρομολόγιο, που να συνδέσει την αφετηρία”, υποστηρίζει ο Γιάννης Αλεξανδρής.

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Έτοιμα σχέδια για τη δημιουργία θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας έχει από την πλευρά του ο δήμος Καλαμαριάς, ο οποίος έχει καταθέσει σχετική πρόταση και ξεκίνησε προσπάθειες για την υλοποίησή της. Σύμφωνα με το σχέδιο του δήμου Καλαμαριάς, η θαλάσσια θα ξεκινάει από το σταθμό του μετρό, που θα γίνει στη Μίκρα, για να συνδέσει την Καλαμαριά με τους δήμους Θερμαϊκού, Νέας Μηχανιώνας και Επανομής.
Ο τερματικός σταθμός της επέκτασης του Μετρό στη Μίκρα έρχεται σε άμεση επαφή με το παραλιακό μέτωπο (το μοναδικό εξάλλου). Εκεί μπορεί να χαρακτηριστεί ως σημείο μετεπιβίβασης από τη θαλάσσια συγκοινωνία στους συρμούς του Μετρό ή των λεωφορείων. Αυτό συνεπάγεται με α) σίγουρη επιτυχία της θαλάσσιας συγκοινωνίας και λόγω της χρήσης του Μετρό β) συμβολή στην κίνηση του Μετρό, γ) μείωση των ιχ που χρησιμοποιούνται για μετακινήσεις εργασιακές, προσωπικές και τουριστικές δ) αναβάθμιση του συνόλου της περιοχής και φυσικά ε) τον εξωραϊσμό της περιοχής και τεράστια οικιστική και αύξηση της χρήσης γης και της αξίας της.
Ο σχεδιασμός υπάρχει και τώρα υπάρχει η ανάγκη να παρθούν επιτέλους οι αποφάσεις εκείνες που θα υλοποιηθούν καθώς με τη σχεδιαζόμενη επέκταση της πόλης στα ανατολικά , του Μετρό στη Μίκρα και μια χωροθέτηση μετεπιβιβαστικού χαρακτήρα για λεωφορεία και θαλάσσια συγκοινωνία θα μετατρέψει την περιοχή σε κόμβο μεταφοράς από και προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης που τόσο ανάγκη έχει από την αποσυμφόρηση των ιχ που κυριολεκτικά έχουν πνίξει την πόλη και έχουν αφαιρέσει μέρος από την ομορφιά του κέντρου της.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θεσσαλονίκ κατα το Σελανίκ;

(και ο "εξυγχρονισμός" στο poll βγάζει μάτι από χιλιόμετρο)

kostis1993 είπε...

Μακάρι να γίνει. Η γιαγιά μου μένει Κερασιά(έξω από τη Μηχανιώνα) και θα ήταν τέλεια να πήγαινα με το πλοιάριο(αν ζει η καημένη μέχρι να το κάνουν)

Ανώνυμος είπε...

kala ok ola twra tha ginoun!

Ανώνυμος είπε...

kala twra tha kanoun tin thalassia sugkinwnia?ma ti lew exoume ekloges!i epoxi twn dilwsewn ton yposxesewn elliniki koultoura nootropia.

Ανώνυμος είπε...

vasilis twra tha kanoun tin thalassia sygkinwnia twra pou efyge to kalokairaki?
ma....ti lew mporei na efyge ma erxontai ekloges,twra tha ginoun ola tha asprisoun tous dromous tha katharisoun ta freatia,tha dwsoun aukseiseis,tha kanoun epektaseis metro tha proteinoun tram
proasteiako,ekswteriki periferiaki!ola ta panta twra tha ta poun ola twra tha ta dilwsoun kai opws panta den tha ginei tipota.Den pisteuw se autous tipota
Stin zwi exoume panta
Auto pou mas aksizei kai emeis autous tous politikous exoume!na tous xairomaste loipon!

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Για τον φίλο Ανώνυμο (2:38). Οποιος βιάζεται σκοντάφτει και γράφει κουτσά. Το Θεσσαλονικ έγινε Θεσσαλονίκη αλλα το εξυγχρονισμός αντι για εκσυγχρονισμός δεν διορθώνεται με τίποτα :)
Δες το ως ποιητικη αδεια του συγγραφέα:))

τρενομανής είπε...

Όταν στην Θεσσαλονίκη δεν τρέχει κάποιο θέμα πέφτει η "θαλάσσια συγκοινωνία" στο προσκήνιο! Πολλοί Θεσσαλονικείς θα αναπολούν τα πλοιάρια "Ιουλία", "Αλέξης" και παλαιότερα το "Θεσσαλονίκη" που ξεκινούσαν απέναντι από το παλιό αμερικανικό προξενείο και κατέληγαν στην Αγία Τριάδα, στην Περαία και στους Νέους Επιβάτες για την εξυπηρέτηση των λουομένων! Μετά τους σεισμούς του 1978 όμως, στην Θεσσαλονίκη έγινε μόδα το 2ο σπίτι στην Χαλκιδική και για την ασφάλεια των πολιτών διανοίχτηκαν τότε μια σειρά δρόμων (Δελφών, Νέα Εγνατία, Κωνσταντινουπόλεως και το τμήμα του περιφερειακού από Πυλαία (διασταύρωση αμερικανικής γεωργικής σχολής ώς την Καρδία). Έτσι τα μπάνια της Θεσσαλονίκης (και εξ αιτίας της ρύπανσης του Θερμαϊκού) έφυγαν στην Χαλκιδική. (Η Χαλκιδική επείγεται άμεσα σοβαρού σιδηροδρομικού δικτύου)Το "Ιουλία" παρέμεινε έως το 1984 - 1985 οπότε αποσύρθηκε τελείως. Αντί της θαλάσσιας συγκοινωνίας θα ήταν δυνατόν να δημιουργηθεί ένα πλέγμα σύγχρονου μετρικού τραμ/ελαφρύ σιδηροδρόμου κατά μήκος της νέας παραλίας (αν μπάζωναν και 10 - 20 μέτρα και την παλιά παραλία θα ήταν δυνατόν η γραμμή να ξεκινά από το λιμάνι και να φαρδύνει και λίγο η λεωφόρος Νίκης) και παραλιακά να φτάνει ως το αεροδρόμιο της Μίκρας. Ο λόγος που προτείνεται ο τύπος του τραμ/ελαφρύ σιδηροδρόμου και όχι του "καθαρόαιμου" τραμ έναι ότι στην Αθήνα το τραμ στην παραλιακή ζώνη αποδείχθηκε απελπιστικά αργό! Ο ελαφρύς συδηρόδρομος (όπως δηλαδή το πάλαι ποτέ τραμ Περάματος στην σύγχρονη εκδοχή του) μπορεί να κινείται σε κανονικές σιδηροτροχιές και να πετύχει ικανοποιητικές ταχύτητες. Έπειτα η φαρδιά ζώνη της παραλίας στη Θεσσαλονίκη, η μη συνάντηση με κάθετους οδικούς άξονες ευνοεί κάτι τέτοιο. Το ότι ζητώ μετρικό δίκτυο και όχι πλάτους 1,435 m είναι επειδή το συνολικό πλάτος της διπλής γραμμής θα είναι μικρότερο, άρα περισσότερο όφελος για τους χρήστες της νέας παραλίας (πεζούς κ.λ.π.). Η κατασκευή της γραμμής πέραν του Ποσειδωνίου παραλιακά μπορεί να συνδιαστεί με την διαμόρφωση της παραλιακής ζώνης στον Δήμο Καλαμαριάς με παράλληλη κατασκευή πεζοδρόμων - ποδηλατοδρόμων - πάρκων πρασίνου και χώρων αναψυχής - αθλοπαιδιών και δραστηροτήτων. Μετά δε την περιοχή της Μίκρας η γραμμή είναι δυνατόν να κινηθεί παράλληλα του δρόμου προς Μηχανιώνα ώστε να εξυπηρετούνται και ένα σωρό μετακινούμενοι προς τις επιχειρήσεις στην περιοχή της Πυλαίας, το Γήπεδο Καλαθόσφαιρας του Πάοκ, κάποιες σχολικές μονάδες, την αμερικανική γεωργική σχολή και να καταλήγει στο αεροδρόμιο. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθεί η Γ.Παπανδρέου/Ανθέων και η Ανδριανουπόλεως που μποτιλίαρουν με το παραμικρό. Η συνάντησή του δε με την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στην γραμμή μετεπιβίβασης στην Μίκρα θα αποτελέσει εχέγγυο για την επιτυχία του εγχειρήματος.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα