Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Μετρό Αθήνας: Χωρίς ημερομηνία παράδοσης οι επεκτάσεις

κείμενο από το ypodomes.com
Ρεκόρ καθυστερήσεων για το Μετρό της Αθήνας. Το μέσο σωτήρας της πόλης πάει από καθυστέρηση σε καθυστέρηση και πλέον είμαστε ένα βήμα πριν από την περαιτέρω παράταση των ημερομηνιών παράδοσης των επεκτάσεων.

Με εξαίρεση τον σταθμό της Αγίας Παρασκευής ο οποίος θα δοθεί στις αρχές Δεκεμβρίου οι υπόλοιποι σταθμοί του Μετρό δυστυχώς φαίνεται ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσουν μέχρι τον Μάρτιο του 2011 όπως είχε ανακοινωθεί πριν το Καλοκαίρι.

Το πρόβλημα με τα ηλεκτρομηχανολογικά και την εμπλοκή Siemens παραμένει και έτσι προς το παρόν δεν υπάρχει καμία απόλυτα πειστική φωνή για την οριστική παράδοση των επεκτάσεων προς Χαϊδάρι, Περιστέρι και Ελληνικό.

Οι εργασίες συνεχίζονται με αφόρητα αργούς ρυθμούς εν μέσω ψιθύρων για υποχρηματοδότηση των έργων που με τη σειρά τους φέρνει αργούς ρυθμούς στην τελική ευθεία των έργων.
Η μεγαλύτερη επέκταση αυτή τη στιγμή στο Μετρό της Αθήνας είναι αυτή προς Ελληνικό με 4 σταθμούς. Μέχρι και σήμερα που μιλάμε οι εργασίες συνεχίζονται τόσο υπογείως όσο και στην επιφάνεια ενώ κανένας από τους εργοταξιακούς χώρους δεν έχει παραδοθεί. Χωρίς να έχει υπάρξει κάτι επίσημο όλα συνηγορούν στην παράδοση αυτής της επέκτασης το καλοκαίρι του 2011.

Οι επεκτάσεις στα Δυτικά Προάστια σε Περιστέρι και Χαϊδάρι εξακολουθούν να απασχολούν προσωπικό ενώ και εδώ τα εργοτάξια παραμένουν όλα ενεργά.

Ο μοναδικός ενεργός διαγωνισμός για επέκταση του μέσου στην πρωτεύουσα αυτός που θα φέρει το Μετρό στον Πειραιά από το Χαϊδάρι σέρνεται από το 2006 κάνοντας το ρεκόρ μοναδικό. Περιμένουμε ακόμα την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του διαγωνισμού για να περάσουμε σε αυτή των οικονομικών προσφορών χωρίς να υπολογίζονται τυχός προσφυγές εκ μέρους των εταιρειών που δεν θα καταφέρουν να πάρουν το έργο.

Και το μέλλον όμως του υπόγειου σιδηρόδρομου της Αθήνας είναι ακόμα σκοτεινό καθώς πριν την έλευση του 2012 δεν αναμένεται να γίνει κανένας διαγωνισμός είτε για την νέα γραμμή 4 είτε για επέκταση των υπαρχόντων γραμμών.

Εκτός όλων των υπόλοιπων προβλημάτων (κυριώς οικονομικών αλλά και προγραμματισμού) υπάρχει και το θέμα της συγχώνευσης ΗΣΑΠ- Μετρό που θα φέρει αντιδράσεις από τους εργαζόμενους του ΗΣΑΠ που σύμφωνα με πολλά δημοσιεύματα έχουν κατά πολύ μεγαλύτερες απολαβές από τους συναδέλφους τους και θα έχουμε άλλο ένα μέτωπο και από κει.

Τα προβλήματα που έφερε η οικονομική κρίση για το Μετρό της Αθήνας είναι αρκετά και σίγουρα το κρίσιμο επόμενο διάστημα θα καθορίσει κατά πολύ το μέλλον του πιο πετυχημένου μέσου στην Αθήνα.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σε άλλο φόρουμ που ασχολείται με τα δημόσια έργα (συγκεκριμένα το stadia.gr), μέλος του και εργαζόμενος στην επέκταση προς Ελληνικό λέει ότι η χρηματοδότηση εξέλιχθηκε ομαλά, ότι τα έργα επί της ουσίας ολοκληρώθηκαν (πλην το κομμάτι τη Siemens) και ότι η καυυστέρηση οφείλεται απκλειστικά σε αυτό. Έχω πάντως την εντύπωση ότι η έναρξη λειτουργίας των επεκτάσεων θα γίνει όταν παραληφθούν οι κανούριοι συρμοί: προς το παρόν, και να λειτουργούσαν οι επεκτάσεις, οι διελεύσεις των συρμών από τους σταθμούς θα ήταν σχετικά αραιοί, οπότε θα είχαμε κουτσουρεμένες επεκτάσεις. Άρα το ερωτηματικό είναι: πότε θα παραληφθούν τα πανέμορφα τραίνα σε σχήμα αρχαίου οπλίτη;

Μετρόφιλος είπε...

Αύριο ο Ρέππας θα κάνει σύσκεψη γι' αυτό το θέμα και θα έχουμε ανακοινώσεις, γι' αυτό ας μην προτρέχουμε.
Πάντως οι καινούργιες επεκτάσεις δεν πρόκειται να φέρουν την επανάσταση στο κυκλοφοριακό! Το όφελος θα περιοριστεί σε μερικά λεπτά ανά κατεύθυνση για όσους κινούνται προς αυτές τις περιοχές.
Το μεγάλο μπαμ που έγινε το 2000 με το άνοιγμα των γραμμών 2 και 3 δεν πρόκειται να το ξαναδούμε.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα