Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Αθήνα: Η μεταφορά των ΚΤΕΛ, ιστορία δίχως τέλος

κείμενο από το ypodomes.com
Το θέμα της μεταφοράς των υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) στην Αθήνα είναι μια ιστορία που κρατά πολλά χρόνια. Αν και το σχέδιο της ένωσης των ΚΤΕΛ σε μια στέγη στον Ελαιώνα πάνω από τον σταθμό Μετρό της Γραμμής 3 υπάρχει από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 εντούτοις ποτέ δεν προχώρησε από το σχεδιασμό στην υλοποίηση.

Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 50.000.000 ευρώ και ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί η διάθεση από το Υπουργείο Υποδομών με ποιο τρόπο θα προωθηθεί. Αν προχωρήσει ως δημόσια επένδυση ή με παραχώρηση σε ιδιώτη για κάποιο χρονικό διάστημα με αντάλλαγμα την εκμετάλλευση των χώρων.

Σε παλαιότερα ρεπορτάζ το «φταίξιμο» για την μη υλοποίηση φερόταν να έχει το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ ενώ η εισήγηση για τον τρόπο κατασκευής από την Αττικό Μετρό που κατέχει τον χώρο είναι με αυτοχρηματοδότηση.

Η μελέτη, που έχει γίνει από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, προβλέπει τη μεταφορά των δύο ΚΤΕΛ (Κηφισού και Λιοσίων) πάνω από το αμαξοστάσιο της Aττικό Mετρό στη στάση «Ελαιώνας», σε μία έκταση 90 στρεμμάτων εκ των οποίων τα 45 θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των ΚΤΕΛ. Ο νέος σταθμός θα κατασκευαστεί στα 23 στρέμματα και τα υπόλοιπα 22 στρέμματα θα χρησιμοποιηθούν για εμπορικές χρήσεις (ξενοδοχείο, τράπεζες, καταστήματα, φαρμακεία, σουπερμάρκετ).

H ημερήσια επιβατική κίνηση των ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων, σε αναχωρήσεις και αφίξεις, κυμαίνεται μεταξύ 25.000 και 30.000, εκτιμάται όμως ότι η μετεγκατάστασή τους στον Eλαιώνα, περιοχή η οποία όχι μόνο εξυπηρετείται από το μετρό αλλά αποτελεί και κόμβο βασικών οδικών αξόνων (λεωφόρο Π. Ράλλη, Ιερά Οδό κ.τ.λ.), θα αυξήσει σημαντικά την κίνηση και θα ξεπεράσει τους 35.000 επιβάτες ημερησίως.

Παράλληλα, θα αποσυμφορηθεί η περιοχή του Κηφισού και της Λιοσίων, ενώ θα αυξηθούν κατά 20% τα ετήσια έσοδα των ΚΤΕΛ, ο ετήσιος τζίρος των οποίων ανέρχεται στα 350 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η κατασκευή του σταθμού των ΚΤΕΛ δεν επηρεάζεται από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία αναστέλλονται οι εργασίες κατασκευής εμπορικού κέντρου στον Βοτανικό, καθώς σύμφωνα με την Ομοσπονδία, η έκταση βρίσκεται πλησίον της Ιεράς Οδού, σε άμεση γειτνίαση με τον σταθμό μετρό «Ελαιώνας» και την επισκευαστική βάση του μετρό και σε οικόπεδο ιδιοκτησίας της Αττικό Μετρό ΑΕ.

4 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Στο παρελθόν είχα αναφερθεί στην μεταφορά της αφετηρίας τουλάχιστον των ΚΤΕΛ Αττικής με προορισμό τα Μεσόγεια - Ανατολική Αττική από την πλατεία Αιγύπτου (Πατησίων - Λ. Αλεξάνδρας) ή στον σταθμό του Προαστιακού Παλλήνη ή στο σταθμό Προαστιακού Κορωπί. Θα είχαμε πολύ λιγότερο κυκλοφοριακό από την κίνηση πολλών υπεραστικών λεωφορείων στο σημαντικά επιβαρυμένο κέντρο, λιγότερα καυσαέρια και δυνατότητα προσέγγισης με μετρό – προαστιακό με συνδυασμένο εισιτήριο. Ομοίως θα έπρεπε να λειτουργούν τα ΚΤΕΛ ΠΑΝΤΟΥ: ως συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς όπου δεν προσεγγίζει σιδηρόδρομος. Για τα ΚΤΕΛ Αθηνών η καλύτερη τοποθεσία ως αφετηρία θα ήταν ο Σιδ/κος Σταθμός "Σ.Κ.Α.". Ο επιβάτης θα ήταν ΑΜΕΣΑ σε θέση να κινηθεί προς Πελοπόννησο - Βόρεια Ελλάδα - Μεσόγεια - Αεροδρόμιο και μάλιστα να επιλέξει την λύση που θα τον εξυπηρετούσε καλύτερα. Το δε κέντρο των Αθηνών θα ήταν ελεύθερο από υπεραστικά λεωφορεία, κινούμενα όλα σε κλειστούς αυτοκινητόδρομους. Θα ήταν άλλωστε ευχής έργον να μπορούσαμε να ανακουφίσουμε το οποιοδήποτε οδικό δίκτυο, φορτίζοντας το λιγότερο επιβαρυμένο σιδηροδρομικό...

Giannitsis είπε...

Ιδανική θα ήταν η μεταφορά των ΚΤΕΛ στα κτίρια του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού τα οποία παραμένουν αναξιοποίητα. Εκεί υπάρχουν άπλετοι χώροι στάθμευσης και κατάλληλα σχεδιασμένα κτίρια όπου παλιά εξυπηρετούσαν τους επιβάτες. Απαιτείται μόνο η ανακαίνισή τους. Οι περισσεύοντες χώροι θα μπορούσαν να γίνουν καταστήματα, ώστε να αποσβεστεί η δαπάνη της ανακαίνισης του συγκροτήματος. Η σχετικά ταχεία πρόσβαση προς στην Εθνική οδό, μέσω της παραλιακής αλλά και του κόμβου που είναι κοντά στο ΣΕΦ, είναι εφικτή.

τρενομανής είπε...

Συνεχίζοντας την σκέψη μου, θα ήταν δυνατόν να απομακρυνθεί και η λαχαναγορά από τον Άγιο Ιωάννη Ρέντη και να μεταφερθεί πλησίον του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο πεδίο. Κατά αυτόν τον τρόπο τόσο οι επιβατηγές όσο και οι εμπορευματικές μεταφορές θα έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιηθούν: α. δια σιδηροδρόμου, β. δια θαλάσσης, γ. οδικώς, δ. ακόμα και αεροπορικώς! Η δε περιοχή του Πειραιά, του Αγίου Ιωάννη Ρέντη, η Πειραιώς και η Εθνική Οδός στο νότιο αστικό της τμήμα θα αναβαθμιστούν από κάθε άποψη. Οι εμπορικοί σιδηροδρομικοί συρμοί, αλλά και τα βαρέα οχήματα θα έχουν την δυνατότητα της άμεσης πρόσβασης στην Εθνική Οδό τόσο προς Πελοπόννησο, όσο και προς Βόρεια Ελλάδα. Η δημιουργία συγκοινωνιακών κέντρων και εμπορευματικών σταθμών σε ένα σημείο και μάλιστα στις παρυφές του αστικού ιστού είναι η ιδανικότερη λύση για την επιχείρηση, το χαμηλό κόστος, τις πολλαπλές επιλογές, το κυκλοφοριακό, το περιβάλλον και την εξοικονόμηση πόρων...

Πικος Απίκος είπε...

Νομίζω ότι η ιδέα να μεταφερθούν τα ΚΤΕΛ στο σιδηροδρομικό σταθμό ΣΚΑ είναι πολύ καλή. Γρήγορη μεταφορά εκεί με γραμμές του προαστιακού.

Επίσης συμφωνώ ότι τα ΚΤΕΛ θα πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά με τον σιδηρόδρομο. Για παράδειγμα πιστεύω ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν στην Αθήνα αφετηρίες για την βόρεια Ελλάδα, αλλά να γίνεται ανταπόκριση στην Θεσσαλονίκη. Το ίδιο με ανταπόκριση στην Κόρινθο για την Πελοπόννησο (και μελλοντικά στην Πάτρα ή στο Ρίο για τις γραμμές της Δυτικής Ελλάδας). Έτσι θα αδειάσουν οι εθνικές οδοί από τον φόρτο των λεωφορείων.

Αυτό βέβαια στην Ελλάδα δεν πρόκειται να γίνει, γιατί θα περιόριζε τα κέρδη των ΚΤΕΛ. Τα ΚΤΕΛ είναι μεγάλη κλίκα και πιστεύω πως μπλοκάρουν πολλά έργα υποδομών.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα