Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 6 Μαΐου 2008

Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης: Εν αναμονή εξελίξεων

Το ενδιαφέρον για τα μεγάλα έργα στην χώρα μας έχει στραφεί πλέον στη Θεσσαλονίκη αφού εκεί εκτελούνται τα μεγαλύτερα αστικά έργα της τελευταίας 4ετίας. Μετά το Μετρό, την επέκταση του αεροδιάδρομου του αεροδρομίου και της γενικής ανακαίνισης αυτού (;) την Υποθαλάσσια (;;) άλλο ένα πολύ μεγάλο έργο πρόκειται να αλλάξει τη μορφή της Θεσσαλονίκης. Η Εξωτερική Περιφερειακή θα γίνει η αντίστοιχη Αττική Οδός της πόλης και θα λύσει πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα που ταλανίζουν τη Θεσσαλονίκη τις τελευταίες δεκαετίες.
Εντός του 2009 και του 2010 εκτιμάται πως θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής της Εξωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 680 εκατ. ευρώ. Το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και συγκεκριμένα στο ΠΕΠ Μακεδονίας και σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα 3 ετών.
Όπως εκτιμάται, οι οριστικές μελέτες θα είναι έτοιμες στα τέλη του 2008 και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η σταδιακή δημοπράτηση των έργων.
Την ευθύνη εκπόνησης όλων των απαραίτητων μελετών για την ωρίμαση και προετοιμασία του έργου ολοκλήρωσης της Εξωτερικής Περιφερειακής, καθώς και της σύνδεσή της με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» έχει αναλάβει η Εγνατία Οδός Α.Ε.
Με την ολοκλήρωση του έργου, η Θεσσαλονίκη θα έχει αποκτήσει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει την Εγνατία Οδό με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών παρακάμπτοντας ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, θα επιτευχθεί η αποσυμφόρηση της κυκλοφοριακά κορεσμένης Εσωτερικής Περιφερειακής, η εξυπηρέτηση των περιφερειακών δήμων και η προσβασιμότητα στην Εγνατία Οδό, το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική.
Το συνολικό μήκος της παράκαμψης, συμπεριλαμβανομένης και της σύνδεσης με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ανέρχεται σε περίπου 34 χιλιόμετρα.
Στα μεγάλα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνονται 13 ανισόπεδοι κόμβοι, 20 σήραγγες, συνολικού μήκους μονού κλάδου 20.780 μ. περίπου καθώς και 13 γέφυρες, συνολικού μήκους διπλού κλάδου 1.960 μ. περίπου.
Η εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης στην πρώτη της φάση προβλέπει την κατασκευή αυτοκινητόδρομου 35, περίπου, χιλιομέτρων. Τα 10 χιλιόμετρα, αυτά που θα περάσουν από το δάσος του Σέιχ Σου, θα είναι υπογειοποιημένα. Η εξωτερική περιφερειακή θα «αγκαλιάσει» Φίλυρο, Ρετζίκι, Ασβεστοχώρι, Πανόραμα, Τριάδι, Θέρμη και Ραιδεστό πριν καταλήξει στο αεροδρόμιο Μακεδονία.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο του δρόμου αυτού είναι ότι σε δύο σημεία του θα συνδέεται με την εσωτερική περιφερειακή και το κέντρο της πόλης. Ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 400 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά το κόστος των απαλλοτριώσεων στα 25 υπέργεια χιλιόμετρά του το επιβαρύνουν κατά 300 εκατομμύρια ευρώ. Η χρηματοδότησή του είναι εξασφαλισμένη από το Δ' ΚΠΣ και το έργο θα εκτελεστεί σε περισσότερες της μίας εργολαβίες.
Προοπτική της εξωτερικής περιφερειακής, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Εγνατίας Α.Ε. που χειρίζεται το έργο, είναι να συνδεθεί με το δρόμο Θεσσαλονίκης - Μουδανιών και στη συνέχεια να καταλήξει στο Αγγελοχώρι. Στις προθέσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, σε εύθετο χρόνο, είναι να δημιουργηθεί δακτύλιος, υπερθαλάσσια, με τις ακτές του Καλοχωρίου και εκείθεν με τον κόμβο της Εγνατίας στον δρόμο Θεσσαλονίκης - Αθήνας.

3 σχόλια:

neovoulos είπε...

Θεωρώ ότι η Εξωτερική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να επαρκεί για τον υπάρχον αλλά και το μελλοντικό κυκλοφοριακό φόρτο των μετακινήσεων και από και προς Θεσσαλονίκη, αλλά και των διαμήκων μετακινήσεων της Εγνατίας Οδού, την οποία άλλωστε ενώνει.

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα πρίν ένα περίπου μήνα στην Μακεδονία ότι ο Δήμος Θέρμης ζητάει την αλλαγή της χάραξης της εξωτερικής περιφερειακής στο τμήμα που περνάει από την περιοχή της επέκτασης του σχεδίου πόλης στο Τριάδι και στην Νέα Ραιδεστό κάτι που θα οδηγήσει πολύ πιθανόν στην καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της μελέτης και στην έναρξη κατασκευής του τόσο πολύ σημαντικού για όλη την Θεσσαλονίκη έργου πιο σημαντικό για εμένα και από την υποθαλλάσια μιας και θα αγκαλιάζει όλη την πόλη.
Υ.Γ Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό που εκπονεί τις μελέτες του έργου αυτές θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2009 και η έναρξη των πρώτων έργων αναμένεται το καλοκαίρι του 2009.

yanis είπε...

Μελέτησα την χάραξη του δρόμου και αντιλήφθηκα ότι θα περνάει μέσα απο τον οικισμό της Αγίας Παρασκευής και σε απόσταση 350 μέτρων από το σπίτι μου. Εύχομαι να υπάρχει μελέτη για την ανάπτυξη της περιοχής αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα οδηγήσει σε διχοτόμηση της νέας αυτής οικιστικής ανάπτυξης και δεν μπορώ να το επιτρέψω.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα