Από μέρα σε μέρα αναμένεται η εκκίνηση των εργασιών για την κατασκευή σταθμού Μετρό σο πάρκο Μηνά Πατρικίου με την ίδια ονομασία. Είναι ο δεύτερος σημαντικότερος σταθμός καθώς ο συγκεκριμένος έχει επιλεχτεί ως ο σταθμός διασταύρωσης (ή διακλάδωσης αν προτιμάτε) με την επέκταση προς Καλαμαριά. Η υποδομή για το σταθμό και τη διακλάδωση θα γίνει από τώρα έτσι ώστε να μην χρειαστεί διακοπή της κυκλοφορίας του Μετρό μελλοντικά. Το ίδιο έγινε και με το σταθμό Δημοκρατίας στη διακλάδωση για την επέκταση προς Σταυρούπολη.
Τους πρώτους μήνες όπως συνέβη και με τους προηγούμενους σταθμούς θα λάβουν χώρα οι παρακάμψεις των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας για να ξεκινήσει απρόσκοπτα το τεχνικό μέρος της κατασκευής (διαφραγματικοί τοίχοι, επίπεδα σταθμού κλπ).
Ο σταθμός Πατρικίου θα αναπτυχτεί επί της οδού Σόλωνος. Θα ξεκινά από τη συμβολή της Σόλωνος με τη Χαλκιδικής και θα εκτείνεται μέχρι την 25ης Μαρτίου. Από το ύψος της 25ης Μαρτίου και προς το πάρκο του Πατρικίου θα εκτελούνται οι εργασίες για τη διακλάδωση του μετρό προς την Καλαμαριά.
ΠΡΟΟΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η πρόοδος των εργασιών είναι αρκετά ικανοποιητική όσον αφορά τους μετροπόντικες οι οποίοι έχουν διανύσει ο πρώτος 2.600μ φτάνοντας στο ύψος του σταθμού Σιντριβάνι και ο δεύτερος 1.700μ πλησιάζοντας το σταθμό Αγία Σοφία. Κατά μέσο όρο δημιουργούνται 10μ έτοιμης σήραγγας από τον κάθε μετροπόντικα. Με τον ρυθμό αυτό μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2011 οι μετροπόντικες θα έχουν ολοκληρώσει το ταξίδι τους και θα αναμένουν νέες αποστολές..
ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΤΑΘΜΩΝ
1.Στο σταθμό ΝΣ Σταθμός σε δύο μέτωπα εκτείνονται οι εργασίες, αφετηρία της διαδρομής του μετρό. Στον επισταθμό (το σημείο όπου θα στρίβουν οι συρμοί για να αλλάξουν κατεύθυνση, κοντά στην εκκλησία των Αγίων Πάντων), βρίσκεται σε εξέλιξη αρχαιολογική έρευνα και κατασκευάζεται η πλάκα οροφής.
2.Στο σταθμό Δημοκρατίας είναι έτοιμοι οι διαφραγματικοί τοίχοι (το περίβλημα του σταθμού) και τα συνεργεία προχωρούν σε εργασίες ώστε στην επιφάνεια του εδάφους να τοποθετηθεί μεταλλική γέφυρα και να αποκατασταθεί η κυκλοφορία, ενώ τα έργα θα συνεχίζονται υπογείως.
3.Στο σταθμό Βενιζέλου, επίσης έχουμε την ίδια πρόοδο με το σταθμό Δημοκρατίας.
Στο σταθμό Αγίας Σοφίας κατασκευάζονται πάσσαλοι αντιστήριξης του σταθμού.
4.Στο σταθμό «Σιντριβάνι» εξελίσσεται αρχαιολογική ανασκαφή και έξω από τη Βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου (απ' όπου θα βγαίνει σημαντικό τμήμα των υλικών εκσκαφής από τους δύο μετροπόντικες) συνεχίζεται η εκσκαφή.
5.Στο σταθμό «Πανεπιστήμιο» ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση των διαφραγματικών τοίχων και κατασκευάζεται τμήμα της πλάκας οροφής.
6.Στο σταθμό «Παπάφειο», όπως όλα δείχνουν, η ανάπτυξη του εργοταξίου θα γίνει από τη νέα χρονιά.
7.Στο σταθμό «Ευκλείδης» κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι.
8.Στο σταθμό «Φλέμινγκ» σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται οι εργασίες παράκαμψης των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας και ταυτόχρονα κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι.
9.Στο σταθμό Αναλήψεως προχωρούν οι παρακάμψεις των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας και βρίσκονται σε εξέλιξη προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων.
10.Στη Νέα Ελβετία, το τέρμα του μετρό, γίνονται παρακάμψεις δικτύων μέσα στην Κεραμοποιία Αλλατίνη.
Συγχαρητήρια Μητσοτάκη σε Ανδρουλάκη και στο βάθος ραντεβού
-
Τηλεφωνική επικοινωνία είχε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με τον
Νίκο Ανδρουλάκη μετά την επανεκλογή του στην προεδρία του ΠΑΣΟΚ. Σύμφωνα με
κυβερ...
Πριν από 2 εβδομάδες
10 σχόλια:
Η θεσσαλονίκη χρειάζεται:1.Άμεσα επέκταση του Μετρό τόσο προς Δυτικά όσο και Ανατολικά (μέχρι αεροδρόμιο) και όχι μόνο στη Μίκρα έστω και αν μετά την Μίκρα συνεχίζει σε επίγειο και όχι υπόγειο διάδρομο, 2.Κατασκευή ελαφρύ, ηλεκτροκίνητου, προαστιακού σιδ/μου διπλής ΜΕΤΡΙΚΗΣ γραμμής που να ξεκινά σίγουρα από Λευκό Πύργο (αν μπάζωναν και την παλιά παραλία μόλις 30 μέτρα διατηρώντας το παλιό στυλ με τις μαρμάρινες πέτρες κ.λ.π. θα ήταν δυνατόν να ξεκινά από το λιμάνι, αλλά και μέσω της λιμενικής ζώνης να ξεκινά από τους Λαχανόκηπους - Παλιά Βυρσοδεψία. Παράλληλα θα διαπλατύνονταν και η λεωφόρος Νίκης και έτσι δε θα χρειάζονταν φαραωνικές υποθαλάσσιες αρτηρίες) και συνεχίζοντας παραλιακά μέσα από τα όμορφα θεματικά πάρκα της νέας παραλίας και δίχως να τα θίξει ιδιαίτερα, να φτάνει στο Μέγαρο Μουσικής, να το προσπερνά και να καταλήγει από παραλία Καλαμαριάς, Νέας Κρήνης, Αρετούς και Φοίνικα στο σταθμό του Μετρό της Μίκρας. Με τον τρόπο αυτό η θεσσαλονίκη δε θα χρειάζεται να δρομολογήσει ποτέ θαλάσσια συγκοινωνία, καθώς επίσης θα έχει την δυνατότητα να καταργήσει και τις παραλιακές λεωφοριακές γραμμές (3,5,6 και 33) αντικαθιστώντας τις με γραμμές μετεπιβίβασης, 3. Ολοκλήρωση της υπάρχουσας υποδομής σιδηροδρομικής εγνατίας σε μονή μεν σιδ/κη γραμμή, αλλά με τηλεδιοίκηση, ηλεκτροκίνηση από Κήπους Έβρου ως Κοζάνη - Καλαμπάκα - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα με μετατροπή των τοπικών συνδέσεων Θεσσαλονίκης - Κιλκίς - Σερρών, Θεσσαλονίκης - Βέροιας - Έδεσσας - Κοζάνης/Φλώρινας, Θεσσαλονίκης - Κατερίνης - Λάρισας - Βόλου σε διααστικές/προαστιακές σιδ. γραμμές. Το μέλλον των μετακινήσεων σε αστικό και προαστιακό επίπεδο ανήκουν στα καθαρά, οικολογικά, σύγχρονα και γρήγορα Μ.Σ.Τ.:Μετρό, προαστιακός και ελαφρύς προαστιακός σιδ/μος
Είναι ευχάριστο ότι τα έργα έχουν μπει στο σωστό δρόμο. Αφού οι μετροπόντικες προχωρούν πρέπει να μη γκρινιάζουμε, έστω και αν υπάρχουν καθυστερήσεις. Το βασικό είναι να κατασκευαστούν οι σήραγγες, όλα τα άλλα είναι παιχνιδάκι. Μην ξεχνάμε ότι στην Αθήνα ο χρόνος κατασκευής της πρώτης φάσης των γραμμών 2 και 3 ήταν 50% μεγαλύτερος από αυτόν που είχε προβλεφθεί αρχικά.
Προσωπικά περιμένω να παραδοθεί κάποιο κομμάτι μετρό για να ξαναεπισκεφτώ την πόλη. Τα αξιοθέατά της τα έχω δει, στη ΔΕΘ έχω πάει, άρα δεν υπάρχει τίποτα άλλο να κάνω στη Θεσσαλονίκη όσο δεν υπάρχει μετρό!
Μετρόφιλε, η Θεσσαλονίκη έχει αρκετά πράγματα να δεις και να κάνεις ακόμη κι αν δεν έχει μετρό. Μη μας "υποβαθμίζεις" τόσο!
:)
h thessaloniki prepi na apoktisi mia dinamiki se olous tous tomeis mmm.
to kikloforiako tis einai tragiko kai tha einai etsi gia alla 3 isos kai 4 xronia an yparxoun kathisterisis.h egnatia den mpori na sikosi olo to varos metakiniseon eidika tora me ta erga metro.
kai ego tha simfoniso kai eyxome to gegonos oti o mantriotis h magriotis pos ton lene einai yfipourgos ypodomon me eklogiki edra tin thessaloniki kai oti ta erga tou metro pros kalamaria - kai stayroupoli tha xekinisoun amesa.
h thessaloniki prepi mexri to 2015 na exei sigoura xekinisi ta parapano erga kai na skeftete nees epektasis.
gia to tram theoro oti mpori na exipitiretiti alla oxi me dikes tou grammes alla me grammes pou tha mporoun na keinounte kai ta aytokinhta ston idio dromo
Μήπως ξέρετε πότε θα οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις για το ποιές κατασκευαστικές και πότε θα αρχίσουν τελικά τις επεκτάσεις Καλαμαριάς και δυτικών συνοικιών;
Επίσης ξέρετε τίποτα για τα σχέδια των επόμενων επεκτάσεων (μετά της Καλαμαριάς και της Σταυρούπολης) προς Αεροδρόμιο και δυτικές συνοικίες ΙΙ; Κάπου διάβασα ότι θα πάει Εύοσμο από το Ν.Σ.Σ. και όχι ΚΤΕΛ - Κορδελιό. Έχει δημοσιευτεί κάποια προμελέτη ή είναι πολύ νωρίς ακόμα;
Ο διαγωνισμός για την Καλαμαριά είναι σε εξέλιξη και το καλοκαίρι το νωρίτερο θα έχουμε τον ανάδοχο. Για τη Σταυρούπολη εντός του 2010 θα γίνει ο διαγωνισμός αλλά ανάδοχο νωρίτερα απο τα μέσα του 2011 δεν θα έχουμε. Για τις επόμενες επεκτάσεις είναι ρευστά για την δυτική πλευρά ενώ για την ανατολική είναι σχεδόν σίγουρη η επέκταση προς Αεροδρόμιο αφού το τέρμα στη Μίκρα απέχει μόλις 3χλμ που μπορεί να γίνει και επιφανειακά με το 1/4 του κόστους.
Η Θεσσαλονίκη έχει σοβαρότατο κυκλοφοριακό πρόβλημα, πρόβλημα ρύπανσης και υποβάθμισης της ποιότητας ζωής, που κανένα μετρό δεν πρόκειται ποτέ να επιλύσει. Γνώμη μου είναι ότι χρειάζεται παράλληλα την επανακατασκευή του δικτύου τραμ που είχε κάποτε και καταργηση πολλών ρυπογόνων λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, που ΔΕΝ εξυπηρετούν ανθρώπους με ειδικές ανάγκες και εν γένει, ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Τα λεωφορεία, ένα ξεπερασμένο μεταφορικό μέσο, είναι μόνο για τους αρτιμελείς. Οι στάσεις τους απρόσιτες, οι λεωφοειολωρίδες παραβιάζονται συνεχώς όπου υπάρχουν, μόνο η επιφάνεια που καταλαμβάνει το τραμ είναι απαραβίαστη. Μα δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο στον ελληνικό Καιάδα. Τέτοια κοινωνική ευαισθησία πια!
Επιβάτη, οι αρτιμελείς είναι η συντριπτική πλειοψηφία του επιβατικού κοινού και ο σχεδιασμός των ΜΜΜ γίνεται με βάση τις ανάγκες τους. Ακόμα και αν κατασκευαστεί τραμ, δεν θα μπορεί να φτάσει σε όλες τις γωνιές της Θεσσαλονίκης. Τα λεωφορεία θα παίζουν πάντα σημαντικό ρόλο. Πόλεις χωρίς τραμ υπάρχουν αμέτρητες. Πόλη χωρίς λεωφορεία όμως δύσκολα θα βρεις.
"Επιβάτη, οι αρτιμελείς είναι η συντριπτική πλειοψηφία του επιβατικού κοινού και ο σχεδιασμός των ΜΜΜ γίνεται με βάση τις ανάγκες τους."
Τάδε έφη Μετρόφιλος. Δοξάστε τον!
Πόλεις χωρίς λεωφορεία δύσκολα βρίσκεις όντως, πόλεις χωρίς Μετρόφιλους όμως, δεν πρόκειται να βρεις ποτέ! Αυτό είναι το δυστύχημα.
Πρέπει κάποτε επιτέλους να σταματήσει αυτό το κωμικό φαινόμενο (δεν παρατηρείται σε καμμία άλλη χώρα).Είναι τόσο δύσκολο να βάλουν στο πληκτρολόγιό τους τα ελληνικά;Νομίζω θέμα πέντε δευτερολέπτων είναι...εκτός και αν δε γνωρίζουν ορθογραφία,το οποίο είναι και το πιθανότερο...Αν πάλι είναι παλιό το πληκτρολόγιο,αγοράζεις άλλο,10€ κάνει...(για να τα βλέπεις κιόλας).
Γιατί δηλαδή να βγάζουμε τα μάτια μας;
Και τέλος πάντων δεν είναι κακό που δεν μπόρεσαν 12 χρόνια στο σχολείο να μάθουν να γράφουν στη...μητρική τους γλώσσα,ας κάνουν μια προσπάθεια από δω και πέρα.
Ποτέ δεν είναι αργά,είναι ντροπή...οι Αλβανοί έμαθαν ελληνικά και αριστεύουν και κάποιοι δικοί μας τεμπέληδες προκαλούν παγκοσμίως θυμηδία...
Δημοσίευση σχολίου