Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Συνεδρίαση Διυπουργικής: Παραχωρούμε Ελληνικό και πλήθος εκτάσεων για εξεύρεση 7 δις ευρώ

κείμενο από το ypodomes.com
Έγινε την Τετάρτη η πολυσυζητημένη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων. Συμμετείχαν τα περισσότερα από τα κορυφαία υπουργικά στελέχη. Στόχος του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας είναι η εισροή εσόδων ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2011-2013 και ειδικότερα η είσπραξη τουλάχιστον ενός δισεκατομμυρίου ευρώ μέσα στο 2011.

Οι αποφάσεις που έλαβαν είναι οι παρακάτω:

Α. Αξιοποίηση της Δημόσιας Ακίνητης Περιουσίας
Θα γίνει καταγραφή της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου με περίοδο ολοκλήρωσης τον Ιούνιο του 2011.

Η αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού. Με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και με τη χρήση της διαδικασίας fast-track, αποφασίστηκε α) συγκρότηση φορέα ειδικού σκοπού ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε στον οποίο περιέρχεται η διαχείρισή της, και β) η πρόσληψη χρηματοοικονομικών και τεχνικών συμβούλων για την αξιοποίηση της έκτασης.

Θα γίνει επιλογή και προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων. Αποφασίστηκε η συγκρότηση Ομάδων Διοίκησης Έργου με τη συμμετοχή και εξειδικευμένων συμβούλων για την άρση των διοικητικών εμποδίωνκαι την προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων από τους υπεύθυνους φορείς (ΚΕΔ, ΕΤΑ/Ολυμπιακά Ακίνητα).

Θα εφαρμοστούν θεσμικές και οργανωτικές αλλαγές για την άσκηση ενιαίας και αποτελεσματικής πολιτικής διαχείρισης δημόσιας περιουσίας. Στο πλαίσιο αυτό: α) η ΔΕΑΑ εξέτασε θετικά και εισηγείται την συγκρότηση Γενικής Γραμματείας Αξιοποίησης Δημόσιας Ακίνητης Περιουσίας στο Υπουργείο Οικονομικών η οποία θα εποπτεύει τις κτηματικές υπηρεσίες, τα εθνικά κληροδοτήματα, και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΝΠΔΔ, και β) προωθεί τη δημιουργία ενός φορέα χρηματοοικονομικής διαχείρισης των ώριμων προς αξιοποίηση ακινήτων του δημοσίου με τη μορφή Α.Ε. στον οποίο θα περιέρχονται ακίνητα από υφιστάμενους φορείς του δημοσίου και σε επόμενη φάση θα διαθέσει μειοψηφικό πακέτο μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Β. Αποκρατικοποιήσεις και αναδιαρθρώσεις. Θα γίνει άμεση πρόσληψη χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων για την:

* Επέκταση σύμβασης παραχώρησης του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου
* Αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ
* Αναζήτηση στρατηγικού εταίρου στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ).


Θα γίνει αναζήτηση χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων (η διαδικασία θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου 2011) για:

* τον διαχωρισμό των λειτουργιών του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων
* την είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης,
* το αεροδρόμιο στο Καστέλλι Κρήτης και την αξιοποίηση του αεροδρομίου Ηρακλείου Ν. Καζαντζάκης
* την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
* την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ομίλου ΟΣΕ
* την επέκταση συμβάσεων παραχώρησης στην Αττική Οδό και Εγνατία Οδό
* την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛΤΑ
* την αξιοποίηση του Φάσματος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσματος
* την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στο Αττικό λιμενικό σύστημα
* τη μελέτη στρατηγικής και συμβάσεων παραχώρησης για λιμάνια και ιδιαίτερα για 11 περιφερειακούς οργανισμούς λιμένων
* τη μελέτη στρατηγικής και συμβάσεων παραχώρησης για 850 περιφερειακούς λιμένες (μαρίνες)
* την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στην βιομηχανία ΛΑΡΚΟ,
* την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στην ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ,
* την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ και διαχείριση της συμμετοχής του δημοσίου,
* την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή στον ΟΔΙΕ,
* την πώληση της συμμετοχής του δημοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας, και
* τη μετοχοποίηση/ είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία (Εθνικό, Λαϊκό).



Παρακάτω παρουσιάζεται η λίστα με τα Δημόσια Ακίνητα προς Αξιοποίηση


1. ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΑΤΤΙΚΗ- 5.500.000 ΤΜ- ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΑΝΑΨΥΧΗ, ΟΙΚΙΣΤΙΚΕΣ

2. ΑΦΑΝΤΟΥ- ΡΟΔΟΣ- 1.500.000 ΤΜ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

3.ΠΡΑΣΟΝΗΣΙ- ΡΟΔΟΣ-80.000.000 ΤΜ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

4.ΒΟΡΡΑΣ, ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑ-ΠΕΛΛΑ- 18.000.000 ΤΜ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΑΝΑΨΥΧΗ

5.ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ-223.000 ΤΜ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΑΝΑΨΥΧΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

6.ΓΟΥΡΝΕΣ- ΗΡΑΚΛΕΙΟ- 750.000 ΤΜ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΑΝΑΨΥΧΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

7.ΤΟΠΕΙΡΟΥ- ΞΑΝΘΗ- 8.000.000 ΤΜ- ΗΠΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ, ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

8.ΕΡΜΙΟΝΗ- ΑΡΓΟΛΙΔΑ- 153.000 ΤΜ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ

9.ΣΙΘΩΝΙΑ, ΛΙΒΑΡΙ- ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ- 94.000 ΤΜ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ

10.ΤΟΡΩΝΗ, ΣΥΚΙΑ- ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ- 76.000 ΤΜ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ

11.ΚΤΗΜΑ ΚΑΛΩΝ ΝΕΡΩΝ- ΜΑΓΝΗΣΙΑ- 152.000 ΤΜ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

12.ΚΤΗΜΑ ΣΚΑΛΑΣ, ΣΚΟΤΙΝΑΣ- 427.215 ΤΜ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

13. ΑΛΥΚΕΣ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ- ΑΤΤΙΚΗΣ- 1.487.634 ΤΜ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

14. ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ- 47.165 ΤΜ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

1 σχόλιο:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Μια από τις ασχολίες διασκέδασης των ελάχιστων νομοταγών και λογικών πολιτών σε αυτή τη χώρα είναι να ανατρέπει τα λεγόμενα του κράτους και να το ξεφτιλίζει με στοιχεία που το ίδιο παραδέχεται ότι ισχύουν. Μια βόλτα από την ξεχασμένη σελίδα του αδρανέστατου δημόσιου Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας, βρίσκουμε ένα πρόσφατο άρθρο της έγκυρης εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ όπου αναφέρει ότι η πώληση μόλις των 2500 στρεμμάτων από τα συνολικά 5300 του χώρου του Ελληνικού θα αποφέρει 8,25 δις ευρώ την ίδια στιγμή που το κράτος υποστηρίζει ότι θα αξιοποιήσει ολόκληρο το Ελληνικό +ΣΥΝ πλήθος άλλων εκτάσεων και από όλα αυτά θα λάβουν (και αν) ΜΟΝΟ 7 δις...

Και το φαγοπότι... συνεχίζεται!...

(Μέσω ξεπουλήματος σε γνωστούς και ευκατάστατους φιλους σε εξευτελιστικές τιμές τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα