κείμενο από το ypodomes.com
Μεγάλη είναι η ανάγκη για μεγάλα έργα υποδομών που διασπαρμένα σε όλη την Επικράτεια θα μπορούν να δώσουν ένα μακροπρόθεσμο θετικό αποτέλεσμα στην διαλυμένη οικονομία της χώρας μας.
Τα μεγάλα αστικά κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δείχνουν να υποφέρουν περισσότερο από την υπόλοιπη χώρα και οι σκηνές που διαδραματίζονται καθημερινά δείχνουν και το μέγεθος της απελπισίας που υπάρχει.
Οι κατασκευές αναμένουμε να επιτελέσουν βασικό όπλο κατά της ανεργίας και της ύφεσης καθώς γυρνώντας δεκαετίες πίσω φτάνουμε στο σημείο και πάλι πρωτογενείς τομείς της οικονομίας όπως οι κατασκευές να πρέπει να σηκώσουν το βάρος της ανάπτυξης που χωρίς αυτή δεν θα δούμε φως στο τούνελ της κρίσης.
Αναφορικά με την Αθήνα φέτος ξεκίνησαν δύο πολύ μεγάλα έργα με την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά και την φρέσκια υπογραφή για την ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα. Πρόκειται για έργα που ξεπερνούν το 1 δις ευρώ ενώ θέμα ημερών είναι να ξεκινήσει και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.
Στην Θεσσαλονίκη με πολύ αργούς ρυθμούς έχουμε το έργο στο Μετρό ενώ αμέσως μετά έχουμε το μεγάλο έργο ανάπλασης στην Νέα Παραλία και την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου Κ16 στην αρχή της Περιφερειακής. Το επόμενο διάστημα αναμένονται τα έργα στον προβλήτα 6 του λιμανιού, η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά και το τμήμα της Περιφερειακής από την Λαχαναγορά μέχρι την Ευκαρπία.
Στην υπόλοιπη Ελλάδα τα πράγματα είναι πιο συγκεχυμένα καθώς εκτός από τα μεγάλα έργα στους αυτοκινητόδρομους και κάποια άλλα οδικά έργα δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλος όγκος από επενδύσεις.
Ανάμεσα στα ελάχιστα ξεχωρίζουν το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που θα επαναδημοπρατηθεί μέχρι το τέλος του έτους, το μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο στην Κοζάνη και το αυτοκινητοδρόμιο (πίστα φόρμουλα ένα) στην Χαλανδρίτσα Αχαϊας.
Εδώ υπάρχει ένα σημαντικό κενό καθώς θα έχουμε συγκέντρωση επενδύσεων στα μεγάλα αστικά κέντρα ενώ μεγάλες περιοχές της χώρας θα μείνουν κυριολεκτικά άνυδρες κατασκευαστικά μιας και δεν υπάρχουν μεγάλα επενδυτικά σχέδια.
Οι περιοχές αυτές είναι της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, των Ιονίων Νήσων, της Πελοποννήσου και των νησιών του Αιγαίου. Εδώ πρέπει να ζητηθεί να σχεδιαστούν μεγάλα έργα υποδομών που θα στηρίξουν και τις τοπικές κοινωνίες για τα επόμενα χρόνια αλλά και την μακροπρόθεσμη αποτελεσματικότητα τους.
Μεγάλη είναι η ανάγκη για μεγάλα έργα υποδομών που διασπαρμένα σε όλη την Επικράτεια θα μπορούν να δώσουν ένα μακροπρόθεσμο θετικό αποτέλεσμα στην διαλυμένη οικονομία της χώρας μας.
Τα μεγάλα αστικά κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δείχνουν να υποφέρουν περισσότερο από την υπόλοιπη χώρα και οι σκηνές που διαδραματίζονται καθημερινά δείχνουν και το μέγεθος της απελπισίας που υπάρχει.
Οι κατασκευές αναμένουμε να επιτελέσουν βασικό όπλο κατά της ανεργίας και της ύφεσης καθώς γυρνώντας δεκαετίες πίσω φτάνουμε στο σημείο και πάλι πρωτογενείς τομείς της οικονομίας όπως οι κατασκευές να πρέπει να σηκώσουν το βάρος της ανάπτυξης που χωρίς αυτή δεν θα δούμε φως στο τούνελ της κρίσης.
Αναφορικά με την Αθήνα φέτος ξεκίνησαν δύο πολύ μεγάλα έργα με την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά και την φρέσκια υπογραφή για την ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα. Πρόκειται για έργα που ξεπερνούν το 1 δις ευρώ ενώ θέμα ημερών είναι να ξεκινήσει και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.
Στην Θεσσαλονίκη με πολύ αργούς ρυθμούς έχουμε το έργο στο Μετρό ενώ αμέσως μετά έχουμε το μεγάλο έργο ανάπλασης στην Νέα Παραλία και την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου Κ16 στην αρχή της Περιφερειακής. Το επόμενο διάστημα αναμένονται τα έργα στον προβλήτα 6 του λιμανιού, η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά και το τμήμα της Περιφερειακής από την Λαχαναγορά μέχρι την Ευκαρπία.
Στην υπόλοιπη Ελλάδα τα πράγματα είναι πιο συγκεχυμένα καθώς εκτός από τα μεγάλα έργα στους αυτοκινητόδρομους και κάποια άλλα οδικά έργα δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλος όγκος από επενδύσεις.
Ανάμεσα στα ελάχιστα ξεχωρίζουν το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που θα επαναδημοπρατηθεί μέχρι το τέλος του έτους, το μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο στην Κοζάνη και το αυτοκινητοδρόμιο (πίστα φόρμουλα ένα) στην Χαλανδρίτσα Αχαϊας.
Εδώ υπάρχει ένα σημαντικό κενό καθώς θα έχουμε συγκέντρωση επενδύσεων στα μεγάλα αστικά κέντρα ενώ μεγάλες περιοχές της χώρας θα μείνουν κυριολεκτικά άνυδρες κατασκευαστικά μιας και δεν υπάρχουν μεγάλα επενδυτικά σχέδια.
Οι περιοχές αυτές είναι της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, των Ιονίων Νήσων, της Πελοποννήσου και των νησιών του Αιγαίου. Εδώ πρέπει να ζητηθεί να σχεδιαστούν μεγάλα έργα υποδομών που θα στηρίξουν και τις τοπικές κοινωνίες για τα επόμενα χρόνια αλλά και την μακροπρόθεσμη αποτελεσματικότητα τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου