κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ συχνά αναφερόμαστε στα έργα που θα μας απασχολήσουν το επόμενο διάστημα η τα επόμενα χρόνια. Είναι μία αργή διαδικασία στην οποία κάθε φορά προστίθεται ή αφαιρείται κάτι. Τι γνώση έχουμε όμως για τα πραγματικά μελλοντικά έργα;
Τα έργα που θα τα δούμε να υλοποιούνται μετά το 2020 και θα μας κρατούν συντροφιά για χρόνια μετά. Αυτά τα έργα στην σημερινή κατάσταση μπορεί να φαίνονται καλά κρυμμένα αλλά είναι δυνητικά τα μεγάλα έργα του μέλλοντος μας.
ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΧΩΡΩΝ
Στην Ελλάδα, τα οικιστικά «εγκλήματα» που έχουν γίνει τις περασμένες δεκαετίες έχουν δημιουργήσει αποπνικτικούς αστικούς ιστούς σχεδόν σε όλες τις πόλεις της χώρας. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα και άλλες μεγάλες πόλεις έχουν πεδίο λαμπρό για να δούμε το αστικό τοπίο να αλλάζει προς όφελος των κατοίκων. Στην Αθήνα θα βιώσουμε μία πρώτη αρχή με τις αναπλάσει στο Φάληρο, το Ελληνικό και το κέντρο της πόλης (Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας κλπ).
ΑΠΕ, ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΜΑΣ ΜΕΛΛΟΝ
Η χώρα είναι ευλογημένη σε αυτό τον τομέα καθώς διαθέτει εκπληκτική γεωγραφική ποικιλία: ατελείωτα βουνά, θάλασσες, εντυπωσιακές ακτογραμμές, ηλιοφάνεια, ανεμικό δυναμικό. Έργα μεγάλης κλίμακας θα μπορούσαν όχι μόνο να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες της χώρας αλλά να τροφοδοτήσουν και άλλες χώρες της Ευρώπης.
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
Οι θάλασσες της χώρας δεν μπορούν να δώσουν απεριόριστη πράσινη ενέργεια. Όπως φαίνεται κρύβουν πλούτο στα βάθη τους, ικανά στο να μετατρέψουν το μελλοντικό προφίλ της χώρας και να μηδενίσουν την σημερινή μίζερη κατάσταση.
ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΜΒΟΣ ΟΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Ανέκαθεν η χώρα μας ήταν το σταυροδρόμι της Ευρώπης με την Ασία και την Αφρική. Μόλις πρόσφατα ανακαλύψαμε πως ο σιδηρόδρομος μπορεί να γίνει παράγοντας πλούτου και δύναμης για την χώρα.
Την επόμενη δεκαετία θα μας απασχολήσει η κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, της Σιδηροδρομικής Ιόνιας και η μεταμόρφωση του σημερινού σιδηροδρομικού δικτύου. Ανασύνταξη και εκσυγχρονισμός του δικτύου στην Πελοπόννησο ευρύτερη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας θα φέρει εντυπωσιακές αλλαγές στον τρόπο μετακίνησης εντός και εκτός της χώρας αλλά και επανάσταση στις εμπορευματικές μεταφορές από την Ασία και την Ανατολική Αφρική.
ΑΣΤΙΚΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ
Το Μετρό στην Αθήνα, την επόμενη δεκαετία θα γιγαντωθεί. Θα έχουμε την κατασκευή των τμημάτων της γραμμής 4, θα έχουν ολοκληρωθεί οι γραμμές 1 και 2 και θα έχουμε την προώθηση της γραμμής 5 ένα έργο που εν πολλοίς θα ολοκληρώσει το βασικό αστικό σιδηροδρομικό δίκτυο της πρωτεύουσας.
Στην Θεσσαλονίκη θα έχουμε την κατασκευή των υπόλοιπων τμημάτων: προς Εύοσμο και Κορδελιό, προς Αεροδρόμιο αλλά και την κατασκευή μίας νέας γραμμής που θα ξεκινά από την Νέα Ελβετία και μέσω Χαριλάου και Τούμπας θα φτάνει στο κέντρο.
Την επόμενη δεκαετία θα δούμε την εξάπλωση των Προαστιακών Σιδηρόδρομων σε Αθήνα (προς Ραφήνα και νέες γραμμές) και Θεσσαλονίκη.
ΝΕΑ ΟΡΑΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
Ίσως το πιο οραματικό έργο που έχει συζητηθεί εδώ και χρόνια να είναι το έργο της Ζεύξης του Θερμαϊκού. Μία γέφυρα που θα ενώνει τις δύο πλευρές του Θερμαϊκού και θα κάνει τις μετακινήσεις από και προς την Χαλκιδική εύκολες.
Ένα οδικό έργο που θα έκανε την μετακίνηση στην Αθήνα εντυπωσιακή και έχει κάνει κατά καιρούς την εμφάνιση του ίσως το δούμε την επόμενη δεκαετία. Μιλάμε για την υπόγεια οδική σύνδεση των δυτικών και ανατολικών προαστίων. Έργο απαιτητικό και δύσκολο που με την κατασκευή του θα έκανε την Αθήνα αγνώριστη κυκλοφοριακά.
Όλα τα παραπάνω έργα σήμερα ανήκουν στην σφαίρα της φαντασίας. Όμως πριν από 20 χρόνια στην ίδια κατάσταση ήταν η Αττική Οδός, η γέφυρα του Ρίο-Αντίρριο και το Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη..
Πολύ συχνά αναφερόμαστε στα έργα που θα μας απασχολήσουν το επόμενο διάστημα η τα επόμενα χρόνια. Είναι μία αργή διαδικασία στην οποία κάθε φορά προστίθεται ή αφαιρείται κάτι. Τι γνώση έχουμε όμως για τα πραγματικά μελλοντικά έργα;
Τα έργα που θα τα δούμε να υλοποιούνται μετά το 2020 και θα μας κρατούν συντροφιά για χρόνια μετά. Αυτά τα έργα στην σημερινή κατάσταση μπορεί να φαίνονται καλά κρυμμένα αλλά είναι δυνητικά τα μεγάλα έργα του μέλλοντος μας.
ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΧΩΡΩΝ
Στην Ελλάδα, τα οικιστικά «εγκλήματα» που έχουν γίνει τις περασμένες δεκαετίες έχουν δημιουργήσει αποπνικτικούς αστικούς ιστούς σχεδόν σε όλες τις πόλεις της χώρας. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα και άλλες μεγάλες πόλεις έχουν πεδίο λαμπρό για να δούμε το αστικό τοπίο να αλλάζει προς όφελος των κατοίκων. Στην Αθήνα θα βιώσουμε μία πρώτη αρχή με τις αναπλάσει στο Φάληρο, το Ελληνικό και το κέντρο της πόλης (Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας κλπ).
ΑΠΕ, ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΜΑΣ ΜΕΛΛΟΝ
Η χώρα είναι ευλογημένη σε αυτό τον τομέα καθώς διαθέτει εκπληκτική γεωγραφική ποικιλία: ατελείωτα βουνά, θάλασσες, εντυπωσιακές ακτογραμμές, ηλιοφάνεια, ανεμικό δυναμικό. Έργα μεγάλης κλίμακας θα μπορούσαν όχι μόνο να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες της χώρας αλλά να τροφοδοτήσουν και άλλες χώρες της Ευρώπης.
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
Οι θάλασσες της χώρας δεν μπορούν να δώσουν απεριόριστη πράσινη ενέργεια. Όπως φαίνεται κρύβουν πλούτο στα βάθη τους, ικανά στο να μετατρέψουν το μελλοντικό προφίλ της χώρας και να μηδενίσουν την σημερινή μίζερη κατάσταση.
ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΜΒΟΣ ΟΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Ανέκαθεν η χώρα μας ήταν το σταυροδρόμι της Ευρώπης με την Ασία και την Αφρική. Μόλις πρόσφατα ανακαλύψαμε πως ο σιδηρόδρομος μπορεί να γίνει παράγοντας πλούτου και δύναμης για την χώρα.
Την επόμενη δεκαετία θα μας απασχολήσει η κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, της Σιδηροδρομικής Ιόνιας και η μεταμόρφωση του σημερινού σιδηροδρομικού δικτύου. Ανασύνταξη και εκσυγχρονισμός του δικτύου στην Πελοπόννησο ευρύτερη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας θα φέρει εντυπωσιακές αλλαγές στον τρόπο μετακίνησης εντός και εκτός της χώρας αλλά και επανάσταση στις εμπορευματικές μεταφορές από την Ασία και την Ανατολική Αφρική.
ΑΣΤΙΚΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ
Το Μετρό στην Αθήνα, την επόμενη δεκαετία θα γιγαντωθεί. Θα έχουμε την κατασκευή των τμημάτων της γραμμής 4, θα έχουν ολοκληρωθεί οι γραμμές 1 και 2 και θα έχουμε την προώθηση της γραμμής 5 ένα έργο που εν πολλοίς θα ολοκληρώσει το βασικό αστικό σιδηροδρομικό δίκτυο της πρωτεύουσας.
Στην Θεσσαλονίκη θα έχουμε την κατασκευή των υπόλοιπων τμημάτων: προς Εύοσμο και Κορδελιό, προς Αεροδρόμιο αλλά και την κατασκευή μίας νέας γραμμής που θα ξεκινά από την Νέα Ελβετία και μέσω Χαριλάου και Τούμπας θα φτάνει στο κέντρο.
Την επόμενη δεκαετία θα δούμε την εξάπλωση των Προαστιακών Σιδηρόδρομων σε Αθήνα (προς Ραφήνα και νέες γραμμές) και Θεσσαλονίκη.
ΝΕΑ ΟΡΑΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
Ίσως το πιο οραματικό έργο που έχει συζητηθεί εδώ και χρόνια να είναι το έργο της Ζεύξης του Θερμαϊκού. Μία γέφυρα που θα ενώνει τις δύο πλευρές του Θερμαϊκού και θα κάνει τις μετακινήσεις από και προς την Χαλκιδική εύκολες.
Ένα οδικό έργο που θα έκανε την μετακίνηση στην Αθήνα εντυπωσιακή και έχει κάνει κατά καιρούς την εμφάνιση του ίσως το δούμε την επόμενη δεκαετία. Μιλάμε για την υπόγεια οδική σύνδεση των δυτικών και ανατολικών προαστίων. Έργο απαιτητικό και δύσκολο που με την κατασκευή του θα έκανε την Αθήνα αγνώριστη κυκλοφοριακά.
Όλα τα παραπάνω έργα σήμερα ανήκουν στην σφαίρα της φαντασίας. Όμως πριν από 20 χρόνια στην ίδια κατάσταση ήταν η Αττική Οδός, η γέφυρα του Ρίο-Αντίρριο και το Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου