κείμενο από το ypodomes.com
Σε μία περίοδο που όλα ξεκινούν απο την αρχή καθώς εισερχόμαστε στη νέα σεζόν, ο απολογισμός για την μέχρι τώρα πορεία των έργων είναι σημαντικός. Οι αυτοκινητόδρομοι ξεκίνησαν σχεδόν όλα τα "παγωμένα" έργα έχουν μπει σε κατασκευαστικούς ρυθμούς και όπως όλα δειχνούν η κανονική ροή στον κόσμο των υποδομών είναι εδώ.
Θετικά και αρνητικά αν ψάξουμε θα βρούμε πολλά, π.χ στον τομέα της απασχόλησης είμαστε σε ένα επίπεδο που πλέον αρκετοί εργαζόμενοι έχουν βρει δουλειά μέσα από τα πολλά projects που βρίσκονται σε κατασκευή. Στα αρνητικά μπορούμε π.χ να εντοπίσουμε τις συνεχείς παρατάσεις των έργων, που αποτελεί μία κακοδαιμονία στην ελληνική πραγματικότηα των κατασκευών.
Αλλά, ας δούμε το δάσος και όχι το δέντρο. Έργα βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά έτοιμάζονται (έστω με τους δικούς μας "ελληνικούς ρυθμούς") και άλλα σχεδιάζονται. Είναι μία μεγάλη επιτυχία, αν σκεφτεί κανείς πως 2 χρόνια πριν, σχεδόν τίποτα δεν λειτουργούσε, τίποτα δεν φαινόταν να κινείται.
Αυτή η συνολική επιτυχία, των πολιτικών, των κατασκευαστικών, των εργαζομένων στους φορείς υλοποίησης και φυσικά στους ίδιους τους εργαζόμενους στα έργα είναι κρίσιμο να εξασφαλιστεί και να συνεχιστεί.
Είναι απόλυτη η ανάγκη διασφάλισης της ηρεμίας και του κλίματος επιστροφής σε κανονικούς ρυθμούς στα έργα. Εδώ, ο σημαντικότερος παράγοντας στα χρόνια που έρχονται, θα είναι το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Θα είναι η κινητήριος δύναμη για να μπορέσουμε όχι μόνο να αναστηλώσουμε την κατακερματισμένη οικονομία αλλά για να δώσουμε την ώθηση που χρειάζεται για να πάει σε πιο ψηλά επίπεδα τα επόμενα χρόνια.
Όταν ξεκινήσει η παραγωγή των έργων με τη σκέπη του νέου Ευρωπαϊκού χρηματοδοτικού πακέτου, τότε θα δούμε και τη δυναμική του. Από την πλευρά των εταιρειών, είναι κρίσιμο να μπορούν να έχουν καλύτερη πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό (με υγειής όρους), να μπορούν να κάνουν μέσο-μάκροπρόθεσμο σχεδιασμό στα σχέδια τους και να αιμοδοτούν την απασχόληση που με την κρίση είναι στο ναδίρ σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Σημαντικό ρόλο όμως καλούνται να παίξουν οι φορείς υλοποίησης. Υπουργεία, ΔΕΚΟ, Περιφέρειες και Δήμοι, κρατούν το νέο ΕΣΠΑ στα χέρια τους και έχουν την ευθύνη της όσο το δυνατό καλύτερης διαχείρισης τους.
Σωστές μελέτες, καλή προετοιμασία, στεγάνωση των έργων και ομαλή κατασκευαστική περίοδο θα φέρουν καλύτερα αποτελέσματα στην παραγωγή, εκτέλεση και παράδοση των νέων έργων που έρχονται.
Αυτή η αλυσίδα που συνδέει τους κρίκους στα έργα πρέπει να είναι ενιαία. Έχουμε δει -ακόμα και στο πρόσφατο παρελθόν- πως ακόμα και ένας μικρός κρίκος να είναι πιο αδύναμος, θα έχει συνολικό αντίκτυπο στα έργα.
Στο χέρι μας είναι, πραγματικά αυτή τη φορά. Γιατί η επιτύχια είναι επιτύχια μας, αλλά και η αποτυχία είναι αποτυχία μας.
Σε μία περίοδο που όλα ξεκινούν απο την αρχή καθώς εισερχόμαστε στη νέα σεζόν, ο απολογισμός για την μέχρι τώρα πορεία των έργων είναι σημαντικός. Οι αυτοκινητόδρομοι ξεκίνησαν σχεδόν όλα τα "παγωμένα" έργα έχουν μπει σε κατασκευαστικούς ρυθμούς και όπως όλα δειχνούν η κανονική ροή στον κόσμο των υποδομών είναι εδώ.
Θετικά και αρνητικά αν ψάξουμε θα βρούμε πολλά, π.χ στον τομέα της απασχόλησης είμαστε σε ένα επίπεδο που πλέον αρκετοί εργαζόμενοι έχουν βρει δουλειά μέσα από τα πολλά projects που βρίσκονται σε κατασκευή. Στα αρνητικά μπορούμε π.χ να εντοπίσουμε τις συνεχείς παρατάσεις των έργων, που αποτελεί μία κακοδαιμονία στην ελληνική πραγματικότηα των κατασκευών.
Αλλά, ας δούμε το δάσος και όχι το δέντρο. Έργα βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά έτοιμάζονται (έστω με τους δικούς μας "ελληνικούς ρυθμούς") και άλλα σχεδιάζονται. Είναι μία μεγάλη επιτυχία, αν σκεφτεί κανείς πως 2 χρόνια πριν, σχεδόν τίποτα δεν λειτουργούσε, τίποτα δεν φαινόταν να κινείται.
Αυτή η συνολική επιτυχία, των πολιτικών, των κατασκευαστικών, των εργαζομένων στους φορείς υλοποίησης και φυσικά στους ίδιους τους εργαζόμενους στα έργα είναι κρίσιμο να εξασφαλιστεί και να συνεχιστεί.
Είναι απόλυτη η ανάγκη διασφάλισης της ηρεμίας και του κλίματος επιστροφής σε κανονικούς ρυθμούς στα έργα. Εδώ, ο σημαντικότερος παράγοντας στα χρόνια που έρχονται, θα είναι το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Θα είναι η κινητήριος δύναμη για να μπορέσουμε όχι μόνο να αναστηλώσουμε την κατακερματισμένη οικονομία αλλά για να δώσουμε την ώθηση που χρειάζεται για να πάει σε πιο ψηλά επίπεδα τα επόμενα χρόνια.
Όταν ξεκινήσει η παραγωγή των έργων με τη σκέπη του νέου Ευρωπαϊκού χρηματοδοτικού πακέτου, τότε θα δούμε και τη δυναμική του. Από την πλευρά των εταιρειών, είναι κρίσιμο να μπορούν να έχουν καλύτερη πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό (με υγειής όρους), να μπορούν να κάνουν μέσο-μάκροπρόθεσμο σχεδιασμό στα σχέδια τους και να αιμοδοτούν την απασχόληση που με την κρίση είναι στο ναδίρ σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Σημαντικό ρόλο όμως καλούνται να παίξουν οι φορείς υλοποίησης. Υπουργεία, ΔΕΚΟ, Περιφέρειες και Δήμοι, κρατούν το νέο ΕΣΠΑ στα χέρια τους και έχουν την ευθύνη της όσο το δυνατό καλύτερης διαχείρισης τους.
Σωστές μελέτες, καλή προετοιμασία, στεγάνωση των έργων και ομαλή κατασκευαστική περίοδο θα φέρουν καλύτερα αποτελέσματα στην παραγωγή, εκτέλεση και παράδοση των νέων έργων που έρχονται.
Αυτή η αλυσίδα που συνδέει τους κρίκους στα έργα πρέπει να είναι ενιαία. Έχουμε δει -ακόμα και στο πρόσφατο παρελθόν- πως ακόμα και ένας μικρός κρίκος να είναι πιο αδύναμος, θα έχει συνολικό αντίκτυπο στα έργα.
Στο χέρι μας είναι, πραγματικά αυτή τη φορά. Γιατί η επιτύχια είναι επιτύχια μας, αλλά και η αποτυχία είναι αποτυχία μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου