κείμενο από το ypodomes.com
Το 2015 είναι μία από τις δυσκολότερες χρονιές για τη χώρα μας και είναι και από τις δυσκολότερες και στον τομέα των έργων και υποδομών. Το ypodomes.com σήμερα κάνει μία μίνι-αποτίμηση της χρονιάς και ακτινογραφεί τα επιμέρους σημεία.
Οι δημοπρατήσεις για το 2015 έχουν σαφέστατα τη χειρότερη απόδοση εδώ και χρόνια. Το στοιχείο-σοκ της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι πως για το 2015 το Υπουργείο Υποδομών έχει μηδενικές δημοπρατήσεις νέων έργων. Αυτή η μεγάλη έκπληξη αφορά μάλιστα και τις δημοπρατήσεις μέχρι τις 13 Οκτωβρίου καθώς μέχρι τότε έχουν δημοσιευθεί οι σχετικές προκηρύξεις.
Αυτό δεν έχει προηγούμενο καθώς για παράδειγμα το 2014 το Υπουργείο Υποδομών δημοπράτησε 12 έργα και το 2013 12 έργα. Η τελευταία καταγεγραμμένη δημοπράτηση του Υπουργείου Υποδομών ήταν στις 9 Δεκεμβρίου 2014 για το οδικό έργο Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά.
ΟΙ ΔΕΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Στο ίδιο πεδίο το ypodomes κοίταξε και τις επιδόσεις στις ΔΕΚΟ του ΥΠΟΜΕΔΙ. Εδώ θα βρούμε 2 δημοπρατήσεις για την ΕΡΓΟΣΕ που συμπτωματικά είναι και οι μεγαλύτερες για φέτος. Μιλάμε για τα 174εκ.ευρώ του σιδηροδρομικού έργου Ψαθόπυργος-Ρίο και τα 22εκ.ευρώ του σιδ.έργου Πειραιάς-Αθήνα.
Τα 174εκ.ευρώ του έργου της ΕΡΓΟΣΕ είναι επίσης ένα αρνητικό ρεκόρ για τις δημοπρατήσεις ανά έτος καθώς κάθε χρόνια υπήρχαν κάποια έργα που έφταναν σε πολύ μεγαλύτερα ποσά και για παράδειγμα το 2014 είχαμε έργο 273εκ.ευρώ και το 2013 415εκ.ευρώ (όλα σε σιδηροδρομικά έργα).
Οι υπόλοιπες ΔΕΚΟ σε επίπεδο δημοπράτησης έργων έχουν απο μηδενικές μέχρι λίγες συμμετοχές. Έχουμε και λέμε:Αττικό Μετρό: 0, Κτιριακές Υποδομές 3, Εγνατία Οδός 0...
Τα συντριπτικά αυτά στοιχεία εν μέρει δικαιολογούνται από τη λήξη του ΕΣΠΑ 2007-2013 με τα έργα του να έχουν τερματίσει (αναφορικά με τις δημοπρατήσεις) και από την έναρξη του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.
Η μοναδική μεγάλη δημοπράτηση του έτους που ήταν ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος με κόστος 443εκ.ευρώ, κατατμήθηκε σε 8 εργολαβίες και η υπόσχεση εκκίνησης τωνν δημοπρατήσεων μετατίθεται συνεχώς χρονικά με τις ελπίδες να δημοπρατηθεί φέτος να λιγοστεύουν και λόγω των επικείμενων εκλογών.
Η μόνη εξαίρεση φέτος ήταν η ΔΕΗ με αρκετούς διαγωνισμούς σε επίπεδα 10-20εκ.ευρώ, όμως γενικά οι δημοπρατήσεις του 2015 αποτελούν τη χειρότερη χρονιά τα τελευταία 10 χρόνια.
Όπως όλα δείχνουν οι ελπίδες να δούμε επιτέλους δημοπρατήσεις νέων έργων αλλά και νέων μεγάλων έργων πάει στο 2016 όπου οι τεχνικές εταιρείες ελπίζουν να ..σπάσει η γκίνια και να δουν νέα έργα στο portfolio τους.
Το 2015 είναι μία από τις δυσκολότερες χρονιές για τη χώρα μας και είναι και από τις δυσκολότερες και στον τομέα των έργων και υποδομών. Το ypodomes.com σήμερα κάνει μία μίνι-αποτίμηση της χρονιάς και ακτινογραφεί τα επιμέρους σημεία.
Οι δημοπρατήσεις για το 2015 έχουν σαφέστατα τη χειρότερη απόδοση εδώ και χρόνια. Το στοιχείο-σοκ της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι πως για το 2015 το Υπουργείο Υποδομών έχει μηδενικές δημοπρατήσεις νέων έργων. Αυτή η μεγάλη έκπληξη αφορά μάλιστα και τις δημοπρατήσεις μέχρι τις 13 Οκτωβρίου καθώς μέχρι τότε έχουν δημοσιευθεί οι σχετικές προκηρύξεις.
Αυτό δεν έχει προηγούμενο καθώς για παράδειγμα το 2014 το Υπουργείο Υποδομών δημοπράτησε 12 έργα και το 2013 12 έργα. Η τελευταία καταγεγραμμένη δημοπράτηση του Υπουργείου Υποδομών ήταν στις 9 Δεκεμβρίου 2014 για το οδικό έργο Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά.
ΟΙ ΔΕΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Στο ίδιο πεδίο το ypodomes κοίταξε και τις επιδόσεις στις ΔΕΚΟ του ΥΠΟΜΕΔΙ. Εδώ θα βρούμε 2 δημοπρατήσεις για την ΕΡΓΟΣΕ που συμπτωματικά είναι και οι μεγαλύτερες για φέτος. Μιλάμε για τα 174εκ.ευρώ του σιδηροδρομικού έργου Ψαθόπυργος-Ρίο και τα 22εκ.ευρώ του σιδ.έργου Πειραιάς-Αθήνα.
Τα 174εκ.ευρώ του έργου της ΕΡΓΟΣΕ είναι επίσης ένα αρνητικό ρεκόρ για τις δημοπρατήσεις ανά έτος καθώς κάθε χρόνια υπήρχαν κάποια έργα που έφταναν σε πολύ μεγαλύτερα ποσά και για παράδειγμα το 2014 είχαμε έργο 273εκ.ευρώ και το 2013 415εκ.ευρώ (όλα σε σιδηροδρομικά έργα).
Οι υπόλοιπες ΔΕΚΟ σε επίπεδο δημοπράτησης έργων έχουν απο μηδενικές μέχρι λίγες συμμετοχές. Έχουμε και λέμε:Αττικό Μετρό: 0, Κτιριακές Υποδομές 3, Εγνατία Οδός 0...
Τα συντριπτικά αυτά στοιχεία εν μέρει δικαιολογούνται από τη λήξη του ΕΣΠΑ 2007-2013 με τα έργα του να έχουν τερματίσει (αναφορικά με τις δημοπρατήσεις) και από την έναρξη του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.
Η μοναδική μεγάλη δημοπράτηση του έτους που ήταν ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος με κόστος 443εκ.ευρώ, κατατμήθηκε σε 8 εργολαβίες και η υπόσχεση εκκίνησης τωνν δημοπρατήσεων μετατίθεται συνεχώς χρονικά με τις ελπίδες να δημοπρατηθεί φέτος να λιγοστεύουν και λόγω των επικείμενων εκλογών.
Η μόνη εξαίρεση φέτος ήταν η ΔΕΗ με αρκετούς διαγωνισμούς σε επίπεδα 10-20εκ.ευρώ, όμως γενικά οι δημοπρατήσεις του 2015 αποτελούν τη χειρότερη χρονιά τα τελευταία 10 χρόνια.
Όπως όλα δείχνουν οι ελπίδες να δούμε επιτέλους δημοπρατήσεις νέων έργων αλλά και νέων μεγάλων έργων πάει στο 2016 όπου οι τεχνικές εταιρείες ελπίζουν να ..σπάσει η γκίνια και να δουν νέα έργα στο portfolio τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου