κείμενο από το ypodomes.com
Με τα μέτωπα να είναι ανοιχτά παντού βαδίζουμε με διπλό πρόσωπο προς το 2017. Οι κινήσεις στην σκακιέρα της ανάπτυξης έχουν γίνει και συνεχίζονται και βλέπουμε πως είμαστε σε εκείνη τη φάση του 2013 όταν υπήρχαν οι ενδείξεις ότι η επόμενη χρονιά θα είναι καλύτερη.
Το "αναπτυξιακό boom" που χρειάζεται η χώρα μπορεί να επιτευχθεί αλλά έχει ανάγκη συμμετοχής πολλών κλάδων της πραγματικής οικονομίας. Στον τομέα που το ypodomes σκανάρει καθημερινά, έχουν γίνει αρκετά και έπονται περισσότερα.
Έχουμε το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο έκλεισε την υπόθεση του ΟΛΠ, κλείνει τις υποθέσεις του Ελληνικού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των Περιφερειακών Αεροδρομίων και τώρα βάζει πλώρη για τις κινήσεις που αφορούν τη Βόρεια Ελλάδα. ΟΛΘ, Εγνατία είναι προ των πυλών και περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε ποιοι παίκτες θα δείξουν επενδυτικό ενδιαφέρον για αυτές τις δύο κρατικές εταιρείες. Η υπόθεση των υποθέσεων που έκλεισαν ή κλείνουν έχουν τη δική τους σημασία από αναπτυξιακής σκοπιάς.
Στον ΟΛΠ περιμένουμε 300εκ.ευρώ σε επενδύσεις, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ίσως φτάσουμε και το 1 δισ ευρώ ενώ τα 400εκ.ευρώ είναι το πρόγραμμα των Περιφερειακών Αεροδρομίων.Το Ελληνικό εφόσον θα ξεκινήσει το 2017 θα εγγυάται περίπου μισό δισ σε επενδύσεις ετησίως και συνολικά 8 δισ ευρώ που ίσως είναι και περισσότερα.
Από τα μεγάλα έργα κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι το 2017 και εδώ θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αυτή η mega-επένδυση που έγινε την τελευταία 10ετία πως θα λειτουργήσει και πως θα αρχίσει να αποδίδει στην πραγματική οικονομία.
Το 2018 επίσης ο σιδηρόδρομος αναμένεται να αρχίσει να συνεισφέρει το δικό του "οβολό" στην τσέπη της ανάπτυξης. Όμως πόσο είμαστε βέβαιοι ότι αυτά αρκούν; Καθόλου, για την ακρίβεια όλα τα παραπάνω είναι κομμάτια ενός πάζλ. Σε αυτό το παζλ δεν αρκούν μερικά κομμάτια για να φανεί η εικόνα. Χρειάζονται όλα τα κομμάτια. Πρέπει να συνεχιστεί η επένδυση στον τουριστικό κλάδο που δείχνει εξαιρετική δυναμική, πρέπει να συνεχιστεί ο εκσυγχρονισμός και η καινοτομία στον πρωτογενή τομέα της χώρας που έχει μεγάλες δυνατότητες και δεν τις εκμεταλλεύεται, πρέπει να ξαναβρεί την ταυτότητα της η βιομηχανία που μπορεί να αποτελέσει σημαντικό βραχίονα και έχουμε και τους νέους κλάδους που αποτελούν ελπίδα.
Έχουμε τον τομέα της ενέργειας όπου η χώρα χάρη στην γεωγραφική της θέση μπορεί να απογειωθεί ενώ το ίδιο για τους ίδιους λόγους συμβαίνει με τον τομέα των logistics.
Αντίθετα στον τομέα των ιδιωτικών κατασκευών με το σημερινό πλαίσιο δεν φαίνεται φως στον ορίζοντα, με φωτεινές εξαιρέσεις τις επενδύσεις σε ξενοδοχειακές μονάδες αλλά και γενικά σε επαγγελματικές μονάδες.
Το αναπτυξιακό booming μπορεί να γίνει αρκεί να συμπορευτούν οι δυνάμεις της χώρας, να υπάρξει μία υποβοήθηση από το κράτος από 2 επόμενα μεγάλα εργαλεία που έρχονται στη χώρα.
Το ΕΣΠΑ έχει ήδη ξεκινήσει και θα είναι ένας από τους πυλώνες ανάπτυξης και στήριξης της επιχειρηματικότητας, απασχόλησης και εν τέλει ανάπτυξης. 25 δισ ευρώ είναι αφιερωμένα για αυτό το σκοπό. Επίσης έχουμε το εργαλείο από το Πακέτο Γιουνκέρ που ακόμα στη χώρα μας τουλάχιστον είναι σε εμβρυακή φάση. Αυτό το εργαλείο έρχεται να υποκαταστήσει την αδυναμία χρηματοδότησης μεγάλων project (κυρίως του ιδιωτικού τομέα) και να προσφέρει κεφάλαια που λείπουν από την Ελληνική Αγορά.
Αυτά όλα σίγουρα δεν είναι δύσκολα. Όμως δεν είναι και απίθανα. Με πολύ δουλειά και μόνο δουλειά θα μπορέσει να γίνει αλλαγή σελίδας. Η επιχειρηματικότητα, αυτός ο μόνιμα κατηγορούμενος στη χώρα μας, πρέπει να ανθήσει και χωρίς την δαιμονοποίηση που υφίσταται εδώ και δεκαετίες να αναπτυχθεί και να φέρει τις θέσεις εργασίας αλλά και την ανάπτυξη που λείπει. Αυτή τη λέξη που η χώρα έχει να την δει από το 2008 και έχουμε 2016. Δεν είναι αρκετά χωρίς αυτήν;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου