Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Στη Βουλή από τον βουλευτή Καββαδά το θέμα της Ζεύξης Λευκάδας-Αιτωλακαρνανίας

κείμενο από το ypodomes.com
Να δώσει λύση στο θέμα της ζεύξης της Λευκάδας ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, κ. Χ. Σπίρτζη, ο βουλευτής Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς με ερώτησή του που κατέθεσε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου στη Βουλή, ώστε το έργο της ζεύξης Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας να ξαναβρεί τη θέση του στον εθνικό σχεδιασμό για τις υποδομές και τις μεταφορές.
Η ερώτηση αυτή του βουλευτή έρχεται σε συνέχεια επανειλημμένων προφορικών οχλήσεών του προς τον υπουργό και συναντήσεών του με αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου για το ζήτημα αυτό. Ο βουλευτής αναφέρει αρχικά στον αρμόδιο Υπουργό ότι «με την απόφασή σας (31/05/2016, ΠΥΣΠ/Λ/οικ.502) για την ακύρωση του Δημόσιου Διεθνή Διαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου: Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Ν. Αιτωλοακαρνανίας», επικαλούμενος μάλιστα αντιρρήσεις θεσμικών εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας αποτελεί καίριο πλήγμα κατά της αναπτυξιακής προοπτικής της Λευκάδας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής».
Μετά την ακύρωση του έργου, ο βουλευτής τονίζει ότι πρέπει να εξευρεθεί λύση προκειμένου να υπάρξουν συγκεκριμένα οφέλη από τη ζεύξη της Λευκάδας. Σημειώνει μάλιστα ότι:
- Πρώτον, «το έργο αυτό θα βοηθήσει να εξαφανιστούν οι ουρές των αυτοκινήτων και η ταλαιπωρία των επισκεπτών, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, γεγονός που συμβαίνει τώρα λόγω του αναγκαίου ανοίγματος της γέφυρας για τη διέλευση σκαφών από το δίαυλο»,
- Δεύτερον ότι «δεν θα υπάρχει πλέον συνωστισμός στα σκάφη, τα οποία περιμένουν να ανοίξει η γέφυρα για να περάσουν, με την ουρά μερικές φορές κατά τους καλοκαιρινούς μήνες να φτάνει μέχρι την αμμόγλωσσα και μερικές φορές να την ξεπερνάει» και
- Τρίτον ότι «η λειτουργία της Ζεύξης θα αποσυμφορήσει σημαντικά το κέντρο της πόλης της Λευκάδας, το οποίο ασφυκτιά ιδιαιτέρως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες».
Κλείνοντας, ο κ. Καββαδάς προτείνει ότι «σε περίπτωση επιλογής της Υποθαλάσσιας Ζεύξης και αν αποφασιστεί να μην υπάρχει οικονομική επιβάρυνση της τοπικής κοινωνίας, ο ανάδοχος θα μπορούσε να αποκομίσει αντισταθμιστικά οφέλη για την επένδυσή του, με την παραχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης μαρίνας που θα κατασκευαστεί στο φυσικό κόλπο του Βλυχού ή άλλου έργου αντίστοιχης οικονομικής απόδοσης».
Τέλος, σημειώνοντας ότι «έχει παρέλθει ενάμιση έτος και το πρόβλημα που προκαλεί η έλλειψη ζεύξης όχι μόνο παραμένει άλυτο αλλά κάθε έτος που περνά ολοένα και εντείνεται», ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό:
(1) Σκοπεύετε να ανακινήσετε τις διαδικασίες, ώστε το έργο της ζεύξης Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας να ξαναβρεί τη θέση του στον εθνικό σχεδιασμό για τις υποδομές και τις μεταφορές;
(2) Υπάρχει σχεδιασμός στο υπουργείο σας ώστε να επιλυθεί οριστικά το πρόβλημα της απρόσκοπτης κυκλοφορίας οχημάτων κατά την είσοδο και την έξοδο στο νησί της Λευκάδας, με την ταυτόχρονη αποσυμφόρηση του ιστορικού της κέντρου αλλά και της ελεύθερης διέλευσης των σκαφών στο δίαυλο της Λευκάδας;
(3) Έχετε και αν ναι πότε και με ποιόν τρόπο επικοινωνήσει με τους «θεσμικούς εκπροσώπους» που αορίστως αναφέρετε στην απόφασή σας ότι εξέφρασαν αντιρρήσεις και στους οποίους εγώ ασφαλώς δεν συμπεριλαμβάνομαι, για το έργο το οποίο και ακυρώσατε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα