Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

Δύο ντουζίνες μεγάλα έργα έτοιμα για να ξεκινήσουν

κείμενο από το ypodomes.com
Δύο ντουζίνες έργων είναι ώριμα για να υπογραφούν το επόμενο διάστημα. Το 2018 χαρακτηρίζεται από παραγόντες της αγοράς ως μία από τις κρισιμότερες χρονιές καθώς η επόμενη μέρα μετά τους αυτοκινητόδρομους θα καθορίσει και την τύχη πολλών τεχνικών εταιρειών.
Μόνο επτά είναι οι εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος που με την έγκριση από την Κομισιόν θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την υλοποίηση τους, πιθανότητα από το καλοκαίρι. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται το ίδιο και για την 8η εργολαβία που είναι σε δημοπράτηση για τις 14 Μαρτίου.
Μέχρι τις αρχές καλοκαιριού αναμένονται και οι υπογραφές για το μεγάλο αναπτυξιακό και συγκοινωνιακό έργο του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, έργο 500εκατ.ευρώ που θα μας κρατήσει "συντροφιά" τα επόμενα 5 χρόνια με κατασκευάστρια την ΤΕΡΝΑ.
Έτοιμο για υπογραφές είναι και σπουδαίο έργο του Υποθαλάσσιου Αγωγού Νερού που θα συνδέσει την Αίγινα με το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ. Λίγες εβδομάδες πριν τις υπογραφές είμαστε και στο έργο της επένδυσης των 130εκατ.ευρώ για την ανάπτυξη του πρώτου μεγάλου Logistics Park στο Θριάσιο Πεδίο με ανάδοχο στις κατασκευές την ΑΡΧΙΚΟΝ για χρονική περίοδο 2+8 έτη.
Πολύ κοντά, μέσα στην Άνοιξη θα έχουμε και την εκκίνηση του κρίσιμου νότιου τμήματος του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα κόστους 310εκατ.ευρώ από την ΤΕΡΝΑ. Το έργο αναμένεται να διαρκέσει 3 χρόνια και να συνδέσει το "τυφλό" σήμερα αυτοκινητόδρομο Ξυνιάδα-Τρίκαλα με τον ΠΑΘΕ.
Σε προχωρημένη φάση δημοπράτησης είναι και το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων, κόστους 150εκατ.ευρώ με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το έργο έχει πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα και αναμένεται να διαρκέσει περίπου 3 χρόνια.
Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα περιμένουμε και τις υπογραφές για δύο μεγάλα έργα ΣΔΙΤ. Το πρώτο είναι στο ΣΔΙΤ απορριμμάτων Πελοποννήσου με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και το δεύτερο είναι το ΣΔΙΤ απορριμμάτων Ηλείας με ανάδοχο την Κ/Ξ Μεσόγειος-J&P ΑΒΑΞ. Στα πολύ μεγάλα συμβόλαια αξίζει να αναφέρουμε και αυτό της Alstom για την προμήθεια 25 νέων συρμών Τραμ για την Αθήνα. Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί στις αρχές της Άνοιξης.
Αν εξακολουθούν να σας φαίνονται λίγα θα πρέπει να πούμε ότι μέχρι το καλοκαίρι αναμένουμε την υπογραφή για μερικά ακόμα μεγάλα έργα όπως ο κάθετος της Εγνατίας Οδού Δημαριό-Σύνορα κόστους 50εκατ.ευρώ και ανάδοχον τον ΑΚΤΩΡ, τον κάθετο της Ιόνιας Οδού προς Τζουμέρκα και ανάδοχο την Εργοδυναμική Πατρών, το Κλειστό Γυμναστήριο Νέας Σμύρνης με ανάδοχο την ΤΟΜΗ και το τριπλό έργο της Β`φάσης της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Κυκλάδων στο οποίο δεν έχουμε ακόμα τους αναδόχους. Σε τελική φάση υπογραφής των συμβάσεων είναι και τα έργα επέκτασης του Βενιζελείου Νοσοκομείου, του νέου δίκτυου ύδρευσης της Νέας Ιωνίας Βόλου, της Διευθέητηση του Ρέματος Κόρμπι στη Βάρη, το αποχετευτικό έργο στην Πρέβεζα κ.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα