Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 23 Αυγούστου 2021

Οι Αναπλάσεις επέστρεψαν – 3 δισ. ευρώ για 4+1 παρεμβάσεις για την Αθήνα

από το ypodomes.com

Αν και τα κλασικά έργα υποδομής, όπως εκείνα του Μετρό, των αυτοκινητόδρομων, στο σιδηρόδρομο να είναι εκείνα που τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας, όμως υπάρχουν και πολλά άλλα έργα με σημαντικό προϋπολογισμό που έρχονται να πλαισιώσουν αυτό το ιδιαίτερα φιλόδοξο σχεδιασμό.

Αυτό που μπορεί να γίνει κατανοητό είναι πως επιστρέφουν οι αναπλάσεις και ιδιαίτερα στην Αθήνα. Το θέμα των αναπλάσεων στην πρωτεύουσα είναι ένα από τα πιο περίπλοκα ζητήματα. Στο παρελθόν έχουμε ζήσει πολλές εξαγγελίες για φιλόδοξα έργα που τελικά έμεινα στα συρτάρια και δεν προχώρησα.

Στην τρέχουσα περίοδο έχουν εξαγγελθεί μεγάλες αστικές παρεμβάσεις για 4+1 μεγάλα έργα αναπλάσεων που έχουν ως στόχο να ολοκληρωθούν μέχρι το 2026. Το κόστος των 4 αναπλάσεων σε Φάληρο, Ελαιώνα-Βοτανικό, Δάφνη, Τατόι φτάνει τα 570 εκατ. ευρώ και στόχο έχει την κατά τόπους μεταμόρφωση της Αθήνας σε τόπο πιο φιλικό με περισσότερο πράσινο και χώρο για τους πολίτες.

Ήδη σε φάση υλοποίησης έχει περάσει η μεγάλη παρέμβαση στο χώρο του Ελληνικού που στην Α`φάση της περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Συνολικά, εκτιμάται πάνω από 3 δισ. ευρώ θα πέσουν στην αγορά για αυτές τις παρεμβάσεις σε βάθος πέντε ετών και είναι όλες φιλόδοξες.

Ανάπλαση Φαλήρου

Σήμερα εν ενεργεία μεγάλο έργο ανάπλασης είναι η μεταμόρφωση του Φαληρικού Όρμου. Είναι μία παρέμβαση που ο σχεδιασμός μας πάει πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 2000 και η εκκίνηση της υλοποίησης ξεκίνησε το 2017. Σήμερα είναι σε ολοκλήρωση το έργο Α`φάσης ύψουσ 150 εκατ. ευρώ, που αφορά τα έργα υποδομής. Η ολοκλήρωση του έργου, πέρασε στο Ταμείο Ανάκαμψης και αφορά ένα ποσό περίπου 100 εκατ. ευρώ που εξασφαλίζει την ολοκλήρωση μίας μεγάλης ανάπλασης στην νότια είσοδο της πόλης του Πειραιά ενώ διαμορφώνει και ένα επίνειο για την Αθήνα μέσω της Λεωφόρου Συγγρού.

Στο Φαληρικό Όρμο θα δημιουργηθεί ένα παράκτιο πάρκο 240 στρεμμάτων, νέοι υπόγειοι χώροι στάθμευσης, εμπορικές χρήσεις με αποτέλεσμα ένας χώρος που είχε εν πολλοίς εγκαταληφθεί να γίνει σε συνδυασμό με το σε λειτουργία Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ένας πνεύμονας πρασίνου, άθλησης και αναψυχής. Τα έργα θα εκτελεστούν από την Περιφέρεια Αττικής.

Η Διπλή Ανάπλαση

Μία δεύτερη μεγάλη παρέμβαση είναι η Διπλή Ανάπλαση. Η δράση προερχόμενη από τα μετα-ολυμπιακά χρόνια, ήρθε και πάλι στην επιφάνεια από το περασμένο Φθινόπωρο. Αφορά την κατεδάφιση του γηπέδου του Παναθηναϊκού στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και την μετατροπή του χώρου σε πράσινη όασα, τη δημιουργία νέου γηπέδου και την ανάπλαση του Ελαιώνα με τη δημιουργία υποδομών.

Μέσα στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουν ενταχθεί οι δράσεις αναπλάσεων και δημιουργίας υποδομών ύψους περίπου 175 εκατ. ευρώ. Το γήπεδο θα κατασκευαστεί επίσης αλλά από άλλο κανάλι χρηματοδότησης. Τα έργα υποδομής θα εκτελεστούν από το υπουργείο Υποδομών.

Η ανάπλαση της ΠΥΡΚΑΛ

Μία τρίτη μεγάλη ανάπλαση αφορά την προχθεσινή εξαγγελία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη για το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη με παράλληλη ανάπλαση του χώρου και τη δημιουργία ενός πάρκου.

Πιο συγκεκριμένα η παρέμβαση σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης θα απελευθερώσει κοινόχρηστους χώρους για τους πολίτες, δημιουργώντας ένα πάρκο 80 στρεμμάτων κάτι που αποτελούσε εδώ και δεκαετίες αίτημα των κατοίκων. Επίσης θα φιλοξενήσει τις υπηρεσίες εννέα υπουργείων και άλλων οργανισμών. Η επένδυση θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ και εκτιμάται πως θα ανέλθει στα 250 εκατομμύρια ευρώ.

Η ανάπλαση στο Τατόι

Η τέταρτη ανάπλαση αφορά την περιοχή των Βασιλικών κτημάτων στο Τατόι. Πρόκειται για μία παρέμβαση που στόχο έχει την ανακαίνιση των 42 ιστορικών κτιρίων και των υποδομών του κτήματος και ανάπτυξη περιπατητικών και ποδηλατικών διαδρομών στο δάσος του Τατοΐου. Η παρέμβαση θα γίνει από το υπουργείο Πολιτισμού.

Τελικό αποτέλεσμα θα είναι η απόδοση του ανακαινισμένου κτήματος στους κατοίκους του λεκανοπεδίου για επαφή με τη φύση και ψυχαγωγία και η δημιουργία ενός νέου πόλου έλξης για τον εισερχόμενο τουρισμό στην Αττική. Το κόστος αυτής της δράσης εκτιμάται σε 45 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Ήδη το πρώτο έργο για την ανάπλαση του θερινού ανακτόρου είναι τροχιά δημοπράτησης με 14 εκατ. ευρώ και έπεται και συνέχεια. Τα έργα στόχο έχουν την μετατροπή του κτιριακού συγκροτήματος σε μουσείο και την ανάδειξη του ως σημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας.

Το Ελληνικό

Τέλος η πέμπτη και μεγαλύτερη ανάπλασης αφορά το Ελληνικό. Η μεγάλη επένδυση της Lamda Development συνδυάζεται με τη μεγαλύτερη ανάπλαση αστικού χώρου στη χώρα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Η πρώτη φάση των έργων εκτιμάται  έχει ήδη ξεκινήσει 2021 και θα διαρκέσει 5 χρόνια.

Εκτός από τις μεγάλες οικιστικές επενδύσεις στην περιοχή του Αγίου Κοσμά, του Αλίμου και επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, θα αναπτυχθεί μεγάλο μέρος του Μητροπολιτικού Πάρκου, που στην πλήρη του μορφή θα αποτελεί τον μεγαλύτερο πνεύμονα πρασίνου στην Αθήνα. Το υψος των επενδύσεων μέχρι το 2026 θα ξεπεράσουν τα 2,5 δισ. ευρώ, ποσό στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και η επένδυση του 1 δισ. ευρώ για το καζίνο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα