Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025

The Ellinikon Mall: ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ και AVAX στη "μάχη" για το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο στην Ελλάδα

 κείμενο από το ypodomes.com

ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ και AVAX είναι σύμφωνα με πληροφορίες οι υποψήφιοι για την κατασκευή του νεότερου και μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου στην Ελλάδα.

Το The Εllinikon Mall, παρά του ότι ξεκίνησε ως ένα project της τάξεως των 300-350 εκατομμύρια, σήμερα θεωρείται πως το κόστος του ξεπερνά κατά πολύ τα 500 εκατ. ευρώ καθώς από την εποχή του σχεδιασμού του 2021, οι τιμές αυξήθηκαν σε μεγάλο βαθμό ενώ άλλαξαν και οι προτεραιότητες της ίδια της Lamda Development.

Να θυμίσουμε ότι τα πρόδρομα έργα είχε αναλάβει το σχήμα AVAX-RIZZANI DI ECCHER ενώ στη συνέχεια, στον σχεδιασμό συμμετείχε και η BOUYGUES. Τελικά στον διαγωνισμό τόσο οι Γάλλοι όσο και η AKTOR GROUP δεν συμμετείχαν. Οι 3 άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές επέλεξαν τελικά να κατέβουν μόνοι τους, χωρίς να έχουν μαζί τους (τουλάχιστον σε επίπεδο εταιρικό) κάποια ξένη εταιρεία.

Στόχος είναι η επιλογή του κατασκευαστή μέχρι το Πάσχα. Στη συνέχεια α πρέπει να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες μελέτες και φυσικά να μπορέσει να ληφθεί η οικοδομική άδεια, οπότε κατά πάσα πιθανότητα τα κυρίως έργα θα ξεκινήσουν το 2026 με στόχο να ολοκληρωθούν μέσα σε περίπου τρία χρόνια.

Το μεγάλο κτιριακό έργο θα κυριαρχεί στην πλευρά της Λεωφόρου Βουλιαγμένης και θα είναι το σημείο αναφοράς στις αναπτύξεις της Lamda Development στην περιοχή. Θα είναι περίπου 50% μεγαλύτερο από το The Mall και θα συνδέεται με τον σταθμό Μετρό Ελληνικό.

Θα γίνει έτσι το τρίτο mall που θα συνδέεται με το δίκτυο Μετρό, μετά το The Mall (σταθμός Νερατζιώτισσα) και το Metro Mall (σταθμός Άγιος Δημήτριος).

Από άποψη κόστους θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο project πίσω από το IRC που υλοποιεί το σχήμα Hard Rock-ΤΕΡΝΑ. Εφόσον το αναλάβει η ΤΕΡΝΑ θα έχει στην κατοχή της την κατασκευή των δύο mega-projects του Ελληνικού.

Εφόσον το αναλάβει η AVAX θα γίνει το μεγαλύτερο κτιριακό έργο που έχει αναλάβει, ξεπερνώντας το αντίστοιχο έργο στην Κύπρο και το δεύτερο στο Ελληνικό μετά από τα έργα υποδομής που τρέχει από το 2022.

Τέλος, αν το έργο το αναλάβει η ΜΕΤΚΑ, θα εκτινάξει το ανεκτέλεστο της καθώς θα το ανεβάσει σχεδόν κατά 40% σε σχέση με σήμερα (περίπου 1,3 δισ. ευρώ). Παράλληλα θα γίνει η "βασίλισσα" της κατασκευής mall μιας και ήδη υλοποιεί το Riviera Galleria.

Η ΜΕΤΚΑ τον τελευταίο χρόνο έχει κυριολεκτικά σαρώσει τον χώρο των κτιριακών έργων καθώς πέρα από το Riviera Galleria, κατασκευάζει μεταξύ άλλων το Ikos Kissamos ενώ έχει αναλάβει και την κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ 17 σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία.

Το κτίριο

Θα έχει συνολική έκταση 185.000 τ.μ. Προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και gadgets με αισθητήρες αφής θα βρίσκονται στη διάθεση των επισκεπτών, προσφέροντας πρωτόγνωρες εμπειρίες. Αειφορία και καινοτομία αποτελούν τα χαρακτηριστικά του βιώσιμου σχεδιασμού του.

Το Εμπορικό Kέντρο καθώς και οι αναπτύξεις που θα βρίσκονται πάνω από αυτό θα έχουν πιστοποίηση LEED Gold ( πρώτη φορά που Εμπορικό Κέντρο παίρνει τη συγκεκριμένη πιστοποίηση).

Το The Ellinikon Mall Complex σχεδιασμένο από το κορυφαίο αρχιτεκτονικό γραφείο AEDAS, είναι το Mall του μέλλοντος, θα διαθέτει 280 καταστήματα, ενώ υπολογίζεται ότι θα μπορεί να υποδεχτεί 17 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο.

Το Εμπορικό Κέντρο θα έχει συνολική επιφάνεια δόμησης 129.424,64 m2, ενώ θα εκτείνεται σε τρία ισόγεια επίπεδα και έναν όροφο. Το κτίριο έχει σχεδιαστεί από το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο AEDAS με έδρα το Χονγκ Κονγκ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα