Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

Θεσσαλία: Εγκαινιάστηκε ο νέος Αεροσταθμός στο Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα μεγαλύτερα έργα αλλά ταυτόχρονα και ένα μεγάλο όνειρο όλων των Θεσσαλών είναι γεγονός. Ο Κρατικός Αερολιμένας Νέας Αγχιάλου (ΚΑΝΑ) ουσιαστικά από χτες απέκτησε σάρκα και οστά με τα εγκαίνια του Νέου Αεροσταθμού. Στην πραγματικότητα η χώρα μας αποκτά άλλο ένα αεροδρόμιο και μάλιστα αρκετά σημαντικό αν σκεφτούμε ότι είναι το μοναδικό σε ολόκληρη τη Θεσσαλία.

Ένα έργο με δυνητικά τεράστια επενδυτική αξία αφού θα συνδέει όλους τους τουριστικούς προορισμούς της Θεσσαλίας με όλο τον κόσμο αλλά και με εσωτερικές πτήσεις.

Ο αερολιμένας βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Θεσσαλίας, τη Λάρισα και το Βόλο.

Στα επίσημα εγκαίνια παραβρέθηκαν όλοι οι φορείς της Θεσσαλίας και εκ μέρους της Κυβέρνησης ήταν ο Υφυπουργός Υποδομών κος Μαγκριώτης που δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Η έναρξη λειτουργίας του νέου Α/Δ της Ν. Αγχιάλου ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την ελπίδα των ανθρώπων της Μαγνησίας και της Θεσσαλίας γενικότερα ? το 2009, η δραστηριότητα του αεροδρομίου διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2008. Είναι σίγουρο, ότι η παράδοση του συνόλου των εγκαταστάσεων θα πολλαπλασιάσει τις δραστηριότητες του αεροδρομίου τη νέα τουριστική σεζόν και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την ουσιαστική ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας στην περιοχή, τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και την τόνωση των εισοδημάτων».

Ο ΝΕΟΣ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟΣ, ΤΟ ΕΡΓΟ
Το συνολικό κόστος ανέρχεται περίπου σε 20.000.000 ευρώ. Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει:
α) το νέο κτίριο Αεροσταθμού συνολικού εμβαδού 8.924,14 m2 με πλήρεις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις,
β) το κτίριο Πυροσβεστικού Σταθμού, συνολικού εμβαδού 497 m2
γ) τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του νέου Αεροσταθμού επιφάνειας 42.000 m2 στον Κρατικό Αερολιμένα Νέας Αγχιάλου (ΚΑΝΑ).

Η κατασκευή του έργου κρίθηκε απαραίτητη λόγω των αυξημένων αναγκών της Θεσσαλίας καθώς και της ευρύτερης περιοχής, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η διακίνηση τουριστών και επιβατών από το εξωτερικό η οποία πραγματοποιείται κυρίως μέσω πτήσεων charter καθώς και τακτικών πτήσεων, δεδομένου ότι ο υφιστάμενος Αεροσταθμός, εμβαδού 200 m2 περίπου, δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στην αυξημένη τουριστική κίνηση που παρουσιάζει η περιοχή. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα αεροπορικής σύνδεσης της Θεσσαλίας με εσωτερικούς προορισμούς.

Ο νέος Αεροσταθμός του Κρατικού Αερολιμένα Νέας Αγχιάλου (ΚΑΝΑ) θα εξυπηρετεί σχεδόν αποκλειστικά το σύνολο των αθλητικών δραστηριοτήτων της ευρύτερης περιοχής στους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013. Μέσω του ΚΑΝΑ θα διακινηθεί το σύνολο σχεδόν των αθλητών, των παραγόντων και των επισκεπτών από το εξωτερικό. Ο νέος αεροσταθμός είναι πλήρως προσβάσιμος από άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ).

Τα έργα τα οποία απατούνται για την ολοκλήρωση της λειτουργικότητας του Αεροδρομίου ανέρχονται σε 12.000.000 ευρώ και θα δημοπρατηθούν το επόμενο διάστημα. Τα σημαντικότερα είναι η οδική σύνδεση με τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου καθώς και η σύνδεση με τον βιολογικό της Νέας Αγχιάλου. Ακόμα απαιτείται διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου που θα αναλάβουν ο Δήμος Βόλου και Νέας Αγχιάλου.

2 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Για ποιο λόγο το αεροδρόμιο να μην διαθέτει και σιδ/κη σύνδεση με την πόλη του Βόλου; Ο Βόλος θα αποτελούσε έναν ιδανικό σιδ/κο κόμβο, αφού έχει την δυνατότητα να συνδεθεί με το κεντρικό σιδ/κο δίκτυο, με την δυτική Θεσσαλία και μελλοντικά με τον κάθετο σιδ/κο άξονα Βόλου - Φαρσάλων - Τρικάλων - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας. Επίσης (σε σας απευθύνομαι κυρία Cosco) οι υποδομές για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων και μεταφόρτωσή τους σε σιδ/κους εμπορικούς συρμούς είναι ήδη κατασκευασμένες από την δεκαετία του 1970 για την διαπόρθμευση επιβατηγών/εμπορικών συρμών από το Βόλο στην Συρία, οπότε ένα μερος του διακινούμενου φόρτου θα ήταν δυνατόν να το αναλάβει ο Βόλος. Κύριοι Κινέζοι τα σιδηροδρομικά έργα στο Βόλο είναι σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο από τα αντίστοιχα στον Πειραιά. Επίσης, η σιδ/κη διακλάδωση στο ύψος της σιδ/κης στάσης του Αγίου Γεωργίου Φερών (Ν. Μαγνησίας) προς το εργοστάσιο αρμάτων θα ήταν δυνατόν να επεκταθεί έως την λίμνη Κάρλα και το υπο κατασκευή κωπηλατοδρόμιο. Αν αναλογιστούμε ότι η σιδηροδρομική γραμμή διέρχεται και πλησίον του πανθεσσαλικού σταδίου, ότι φτάνει έως το κέντρο της Λάρισας θα ήταν δυνατόν ο σιδηρόδρομος, με ελάχιστα κονδύλια, να μετακινήσει όλους τους φιλάθλους προς και από τους αθλητικούς χώρους! Σημαντικό ρόλο θα ήταν δυνατόν να παίξει και η σιδ/κη γραμμή του Πηλίου που διέρχεται από τα αστικά τμήματα της πόλης του Βόλου. Με διπλασιασμό γραμμής έως την Γορίτσα, ηλεκτροκίνηση έως την Αγριά, σηματοδότηση, μερική παραλλαγή της γραμμής μέσω της παραλιακής ζώνης αντί της οδού Δημητριάδος και στα αστικά τμήματα της Αγριάς, θα ήταν δυνατόν να υλοποιηθεί ένα δίκτυο ελαφρύ προαστιακού σιδηροδρόμου μοναδικού θα έλεγα σε παγκόσμιο επίπεδο και θα αναβάθμιζε σημαντικά τις αστικές μετακινήσεις στην πόλη του Βόλου. Θα έδινε επίσης νέα πνοή στην αξιοποίηση της τουριστικής τώρα σιδ/κης γραμμής του Πηλίου! Αλλά συγνώμη ξέχασα. Με το νέο νομοσχέδιο χάνεται και η ιδιοκτησία και το δικαίωμα χρήσης του ΟΣΕ στους καταργημένους σιδ/κους διαδρόμους! Καληνύχτα σας!

Ανώνυμος είπε...

Θέλω ένας Λαρισαίος να διαμαρτυρηθεί που το αεροδρόμιο σεδεν είναι στη Λάρισα που / πως να το κάνουμε είναι και πιο τουριστική

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα