Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Έλεγχος των εισιτηρίων από ιδιώτες ή από μηχανήματα;

κείμενο από το ypodomes.com
Πολύς λόγος γίνεται για τον έλεγχο των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα. Μάλιστα μία πρόταση η οποία ακούγεται ξανά και ξανά είναι η ανάθεση του ελέγχου των εισιτηρίων σε ιδιωτική εταιρεία προκειμένου τα χαμένα έσοδα (τα οποία υπολογίζονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ) να γίνουν πόρος των ταμείων των ζημιογόνων επιχειρήσεων των μαζικών μεταφορών της Αθήνας.

Γενικά για τον έλεγχο των εισιτηρίων το σφάλμα στην Αθήνα ξεκίνησε από τα λεωφορεία και επεκτάθηκε στο Μετρό της πόλης. Είναι τέτοιο το σύστημα επικύρωσης του εισιτηρίου που ευνοεί την λαθρεπιβίβαση και μάλιστα με πολύ μικρές πιθανότητες κάποιος να «πιαστεί στα πράσα» . Ακόμα λιγότερες περιπτώσεις είναι αυτές που τελικά πληρώνουν το επιβαλλόμενο πρόστιμο.

Το σύστημα ελεύθερης εισόδου σε χώρους του Μετρό χωρίς κανένα έλεγχο αλλά και η είσοδος στα λεωφορεία, έγκειται στην ειλικρινή διάθεση του επιβάτη να επικυρώσει το εισιτήριο του.

Τώρα συζητείται η ανάθεση όλου του συστήματος σε εταιρείες οι οποίες θα είναι υπεύθυνες για τον έλεγχο, την επιβολή προστίμων κλπ. Πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι μια εταιρεία και να ελέγξει 4 διαφορετικά μέσα και ειδικά τις χαώδεις συγκοινωνίες με τα λεωφορεία που παρατηρείται και το μεγαλύτερο πρόβλημα, αφού υπολογίζεται ότι ένας στους 3 δεν πληρώνει εισιτήριο!

Αποτελεσματικά συστήματα φύλαξης υπάρχουν και λειτουργούν στην Ευρώπη. Ένα από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα ελέγχου και καταπολέμησης της λαθρεπιβίβασης είναι στη Στοκχόλμη αλλά και στο Λονδίνο. Το σύστημα είναι απλό. Στην είσοδο του σταθμού υπάρχουν επικυρωτικά μηχανήματα που με την είσοδο του εισιτηρίου σου επιτρέπουν να μπεις μέσα στο σταθμό και να ξεκινήσεις το ταξίδι σου.

Οι κάτοχοι καρτών και εισιτηρίων μεγαλύτερης διάρκειας της 1,5 ώρας περνούν από θύρες δεξιά ή αριστερά και επιδικνύοντας την στον υπάλληλο του σταθμού. Με αυτό τον τρόπο δεν υπάρχει καμία περίπτωση να περάσει κάποιος χωρίς να έχει επικυρώσει το εισιτήριο του. Εδώ η επιτυχία του συστήματος είναι στο 100%. Είναι μια σημαντική επένδυση φυσικά η εγκατάσταση τέτοιων μηχανημάτων αλλά η αξία απόσβεσης της επένδυσης μπορεί να γίνει ακόμα και τον πρώτο χρόνο από τη λειτουργία τους.

Όσον αφορά τα λεωφορεία (και τα τρόλεϊ) που είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα εδώ η λύση είναι πολύ πιο απλή και δοκιμασμένη: είσοδος των επιβατών μόνο από την πρώτη πόρτα και έλεγχος από τον ίδιο τον οδηγό. Εφοδιασμός των οδηγών και με εισιτήρια για την διευκόλυνση του επιβατικού κοινού.

Αυτό το σύστημα εφαρμόζεται και σε πολλές περιοχές της Ελλάδας με μεγάλη επιτυχία. Η εποχή του «μην ενοχλείτε τον οδηγό» μάλλον πέρασε και ο τρόπος αυτός είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός.

Όσον αφορά το Τραμ είναι ίσως το μοναδικό μέσο που εκεί χρειάζεται άλλη αντιμετώπιση. Ο οδηγός είναι σε καμπίνα και δεν έχει επαφή με το εσωτερικό ενώ οι σταθμοί μοιάζουν περισσότερο με στάσεις λεωφορείων με αποτέλεσμα να κάνει δύσκολη τον έλεγχο επικύρωσης. Εδώ μπορεί να εφαρμοστεί ένα σύστημα ελέγχου σε συνδυασμό με παροχή βοήθειας ή υπηρεσίας όπως αυτό που εξαγγέλθηκε πριν από λίγες μέρες από το Υπουργείο Υποδομών.

Το ίδιο σύστημα με το Μετρό της Αθήνας μπορεί να εφαρμόσει και ο Προαστιακός Αθήνας ο οποίος έχει ελεγχόμενους και κλειστούς σταθμούς. Το δικό μας ξεπερασμένο σύστημα «εμπιστοσύνη» στον επιβάτη δεν είναι πλέον ικανό να συγκρατήσει την μάζα του κόσμου που μετακινείται αλλά δεν πληρώνει σε βάρος των επιβατών που πληρώνουν και των φορολογούμενων που καλούνται να πληρώσουν τις ζημιές που προκαλούνται από την οικονομική δυσπραγία που έχουν όλες αυτές οι εταιρείες.

Την απόφαση πάντως από πλευράς Υπουργείου για το σύστημα ελέγχου θα το έχουμε εντός του 2011.

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

To yparxon systhma se mia xwra pou oloi koroidevoun olous einai an mh ti allo omorfo alla outopiko.
O ellhnas kavalaei kai sta propylaia gia na apaithsei thhriodws thn monimothta.
Monon me ton bourdoula, 100 xronia DNT gia na ginoume hmi-anthrwpoi.

τρενομανής είπε...

Για τον αγαπητό ανώνυμο "29 Οκτωβρίου 2010 8:55 π.μ.": Μα για ποιο λόγο 100 χρόνια Δ.Ν.Τ.; Ας ξανακαλέσουμε τον Τσολάκογλου και τις υπόλοιπες "λαμπρές" κατοχικές κυβερνήσεις 1941 - 1944. Πέτυχαν σε 3 μόλις χρόνια ότι θα πετύχει το Δ.Ν.Τ. σε 100! Κατάφεραν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες να πεθάνουν από πείνα, ενώ τους διαφωνούντες τους εκτελούσαν με συνοπτικές διαδικασίες! Χρυσές σελίδες έγραψε την εποχή εκείνη ο σπιουνισμός, η ρουφιανοκατάδωση, ο μαυραγοριτισμός! Δεν γινήκαμε μόνο ημιάνθρωποι αλλά ολοκληρωμένοι άνθρωποι! Μεγαλεία! Μάλιστα δε αρκετοί των δοσιλόγων και των μαυραγοριτών έκαμαν έπειτα λαμπρή πολιτική και οικονομική καριέρα! Έτσι είναι! Πουλώντας πατρίδα, τα παιδιά σου, τις αδελφές σου, τη μάνα σου έχεις αυξημένες πιθανότητες για μια καλύτερη τύχη! Και τώρα επί των εισιτηρίων: ποτέ μου δεν μπόρεσα να καταλάβω γιατί αυτό που κάνει ο ιδιώτης δεν μπορεί να το κάνει καλά και το κράτος! Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι τράπεζες. Μας είχαν πρήξει τα...συκώτια τα παπαγαλάκια του νεοφιλελευθερισμού Μάνος / Ανδριανόπουλος υπέρ της ιδιωτικοποίησης κρατικών επιχειρήσεων. Ποιο ήταν τελικά το κέρδος από την επέλαση των ιδιωτικών τραπεζών; Ωφελήθηκε ο καταναλωτής; Πήρε περισσότερο τόκο στις καταθέσεις του; Πήρε ευνοϊκότερο δάνειο; Τον βοήθησαν όταν δεν μπορούσε να εξοφλήσει τις δόσεις του; Τίποτα από όλα αυτά δεν συνέβη. Προτιμούμε ένα τίμιο, καλό και λειτουργικό κράτος το οποίο δεν στοχεύει στην άκρατη κερδοφορία. Κι αυτό είναι δυνατόν να επιτευχθεί αν προηγουμένως αποδώσουν λόγο στην δικαιοσύνη όλοι εκείνοι που το ξεχαρβάλωσαν, το απαξίωσαν με πράξεις και ενέργειές τους και τελικά το χρεοκόπησαν! Μια που υπάρχουν υπεράριθμοι υπάλληλοι στις αστικές συγκοινωνίες ο ΟΑΣΑ είναι δυνατόν να ιδρύσει μια θυγατρική εταιρία η οποία να ελέγχει τα εισιτήρια και τα δρομολόγια σε όλες τις αστικές και προαστιακές μετακινήσεις της Αττικής. Μπορούν και να πιστοποιηθούν από έναν οίκο πιστοποίησης, ότι δηλαδή ο έλεγχος εισιτηρίων, τα πρόστιμα κ.λ.π. επιβάλλονται δε τον δεοντολογικότερο τρόπο με διαφανείς κανόνες, οι ελεγκτές είναι ευγενικοί, συνεργάζονται με τις αστυνομικές αρχές και με την δικαιοσύνη στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι λαθρεπιβάτες ασκούν βία κ.λ.π. και δεν χρειάζονται ούτε οι ιδιώτες, ούτε τρόμος, ούτε φόβος...

pikos apikos είπε...

Για τα λεωφορεία μπορεί να εφαρμοστεί ένα σύστημα με έξυπνα εισητήρια, με μηνιαίες κάρτες που θα "επικυρώνονται" και θα κάνουν ένα μπιπ, όπως όταν "χτυπάμε" εισητήριο. Σχετικά με το τραμ είδα στην Κωνσταντινούπολη ότι οι υπαίθριοι σταθμοί είναι γύρω - γύρω φραγμένοι και για να μπεις στο χώρο του σταθμού επικυρώνεις εισιτήριο.
Αλλά τι έλεγχο να κάνεις σε ένα λεωφορείο που όλοι είναι σαν σαρδέλες και οι περισσότεροι αλλοδαποί χωρίς μόνιμη κατοικία, ΑΦΜ και έγγραφα.
Πως θα περιοριστεί αυτή η απαράδεκτη ιδέα να δίνει ο ένας τα εισιτήρια στον άλλο. Ποιον τιμωρούμε?
Τελικά η ιδέα με τους εισπράκτορες ίσως να ήταν η καλύτερη.

Ανώνυμος είπε...

Agaphte Ke trenomanh,

H ellhnikh koinwnia einai se parakmh, oi 300 einai mono ena elaxisto kommati ayths ths parakmhs.

O anaidhs, agrios, hmimathhs, tempelhs, komplexikos, kserokefalos ellhnas einai to problhma, anaferomai sto 80% twn ellhnwn.

Mhpws oi trapezes ebalan to pistoli sto krotafo gia na agoarasei o gkiaour tzip kai spitia 250 tm?
As sobareytoume, o idios o ellhnas einai to problhma kai oso menoume se ayth thn katastash xazoarnhshs, ftaiei o karamnlhs, o papandreou oi eyrwpaioi (dixws tous opoious trenomanh den tha legosoun trenomanhs pou grafei se blog alla mhtroushs se kanena koloxwri gemato amorfwtous ellhnokatsikokleftes) toso to problhma diaiwnizetai.

Monon oi kanones petyxhmenwn dhmokratiwn, morfwmenwn kai proodeymenwn lawn mporoun na swsoun ton ellhna.

Elpizw na akolouthhsei to mazema tou HSAP...

τρενομανής είπε...

"oi eyrwpaioi (dixws tous opoious trenomanh den tha legosoun trenomanhs pou grafei se blog alla mhtroushs se kanena koloxwri gemato amorfwtous ellhnokatsikokleftes" Έτσι όπως τα γράφεις είναι αγαπητέ greeklishman: Οι ευρωπαίοι οι σωτήρες μας! Αφού χτύπησαν το 1941 οι Γερμανοί την υπερδύναμη Ελλάς, που τόσα κακά της δημιούργησε διαχρονικά, της άρπαξε τον χρυσό και της χρέωσε ένα δάνειο πολλών εκατομμυρίων μάρκων το οποίο και δεν εξόφλησε ποτέ! Για τις χιλιάδες εκτελέσεων δίχως δίκη κ.λ.π. εγκλήματα πολέμου που διέπραξαν, τους νεκρούς, τους σακάτηδες, τις απίστευτες καταστροφές που άφησαν πίσω τους (αλήθεια γιατί κατέστρεφαν τα πάντα; Μάλλον μας δίδασκαν τον πολιτισμό τους! Άλλωστε από τότε πήρα το όνομα τρενομανής από μητρούσης που λεγόμουν) δεν πλήρωσαν ούτε ένα μάρκο έως σήμερα. Οι άλλοι οι πολιτισμένοι οι Εγγλέζοι μας έβαλαν να κάνουμε πόλεμο για άλλα πέντε χρόνια. Σας χαρίζω αγαπητέ τα δώρα του πολιτισμού τους! Ακόμα και στα δανεικά που μας έδωσαν οι "φιλεύσπλαχνοι" έβαλαν ένα καπέλο 3% υπέρ τους, έτσι να μας "βοηθήσουν" περισσότερο. Να χαίρεστε τον πολιτισμό σας και τον πολιτισμό τους, που τόσο μας εκθιάζετε!

Ανώνυμος είπε...

ftaiei loipon o eyrwpaios pou h ellhnikh yperdynamh (as gelasoume, diabase ligo istoria giati dixws tous eyrwpaious tha hsoun tourkaki-naymaxia nabarinou apotyxia ellhnikhs epanastashs, oplarxhgoi twgontousan metaksy tous...)eixe enan Metaksa, ftaei o eyrwpaios pou o gkiaourhdes einai aderfofades (diabase kai ligo Kazantzakh) kai skotwnan aderfia kai syggeneis gia na exoun ligoi eksousia h amoiroi...

O ellhnas file trenomanh einai o teleytaios problhmatikos troxos ths eyrwphs kai tipote den ton syndeei me to ti egine 2500 xronia prin. O ellhnas apo to 1821 kai meta se pososto 80% einai eythynosfobos (oi kakoi eyrwpaioi m tis synwmosies tous), klefths, partakias, egwistaros kai katholou omadikos kai koinwnikos.

Emeis na maste kala kai ase tous allous na pethainoun. Ela omws twra pou xwris ta xrhmata tn eyrwpaiwn den mporeis na foulareis to tzip kai na plhrwseis ta kinhta (pou san adiwrthwtos pithhkos xrhsimopoieis fwnaskontas pantou akomh kai otan stribeis sthn strofh pou perna mia mama me ena karotsi..)...
Ase ta ksenyxtadika pou xathhkan ta asmata ths ypokoultouras me ta rodopetala kai tous yperbarous ellhnes me tis xrsokadenes kai tis ellhnides me ta akriba petsina kai tis polyxrwmes mogies sthn mousouda tous...

File trenomanh, to pio dyskolo pragma, grafei o skoteinos filosofos (gnwrizeis poios einai?) einai h aytokritikh.

Otan stamathsei aytos o laos na psaxnei enoxous, otan koitaksei ston kathrefth kai dei enan fobismeno, anasfalh kai en telh (dotikh trenomanh) ypanaptykto anthrwpo, tote tha mporesei na prospathhsei na allaksei.

τρενομανής είπε...

Τουρκάκι μπορεί να είσαι ή να ήσουνα εσύ διότι παρόμοια με σένα και οι (νεό)τουρκοι πούλησαν την αραβική αλφάβητα για να το παίξουν δήθεν ευρωπαίοι, όπως πουλάς κι εσύ την γλώσσα σου (με τα greeklish σου) και την καταγωγή σου (ταυτίζεσαι απόλυτα με τον, γνωστής καταγωγής, Φαρμεράϋερ, ο οποίος επέβαλε τις θεωρίες του, ώστε ο Ελληνισμός να περιοριστεί στα δυνατόν μικρότερα του όρια). Η λιγουροευρωπαϊκή σου τύφλωση δεν σου επιτρέπει να διακρίνεις ότι οι Αγγλογάλοι με την ναυμαχία του Ναβαρίνου πρόλαβαν εξελίξεις που θα τους έβγαζαν από το παιγχίδι ελέγχου της νοτιοανατολικής μεσογείου; Ο Έλληνας έχει ασφαλώς μερίδιο ευθύνης στο ότι δεν έκοψε τα κεφάλια των αμερικανόδουλων και αγγλογαλόδουλων πολιτικών και των εντόπιων στηριγμάτων τους (κεφάλαιο, Μ.Μ.Ε. κ.λ.π.) που μας κυβερνάνε προδοτικά εδώ και πολλές δεκαετίες, να τα κρεμάσει στην πλατεία συντάγματος! Αφού η πτωχή Ελλάς δεν μπορούσε να εξοφλήσει τα δάνεια, για ποίο λόγο της τα χορήγησαν οι "ευεργέτες" πιστωτές της; Γνωρίζεις κανέναν τοκογλύφο "ευεργέτη"; Αν σιχαίνεσαι για αυτό που είσαι με γειά σου με χαρά σου! Πήγαινε στους δυτικοευρωπαίους, που τόσο λιγουρεύεσαι, αλλά μην τους πεις ότι είσαι γραικύλος/γραικός όπως μας καλούνε τόσο "τιμητικά" οι δήθεν θαυμαστές του αρχαίου πολιτισμού μας..."Monon me ton bourdoula, 100 xronia DNT gia na ginoume hmi-anthrwpoi." Εσένα οι δυτικοευρωπαίοι εκτός από βούρδουλα, εάν επιθυμείς, μπορούν να σου εξασφαλίσουν για 100 χρόνια και...αράπη, από αυτούς που σκλάβωσαν διαδίδοντας τον «πολιτισμό» τους στην Αφρική. Εγώ δεν θέλω ούτε Δ.Ν.Τ. ούτε βούρδουλα, ούτε "επιβήτορες ευεργέτες"! Η Πατρίδα μας έχει και δυνάμεις και δυνατότητες να απαλλαγεί από τους οποιουσδήποτε Ευρωαμερικανούς ή άλλους "ευεργέτες" της και να υπάρξει, να αναπτυχθεί και να μεγαλουργήσει ακόμα, δίχως "προστάτες" "νονούς" και "νταβατζήδες"...

Ανώνυμος είπε...

Ektos apo thn synhthh taktikh tou hmimathh ellhna, otan den exw epixeirhmata vrizw h fwnazw (xamhlo epipedo)ouden neotero.

H Ellada xortase psomi mono me thn Eyrwph filarako pou vomoloxeis.

τρενομανής είπε...

Όποιος ψάχνει για βωμολόχο μπορεί πράγματι να εντρυφήσει στα κείμενά σου: 1."O anaidhs, agrios, hmimathhs, tempelhs, komplexikos, kserokefalos ellhnas einai to problhma, anaferomai sto 80% twn ellhnwn.", 2."na agoarasei o gkiaour", 3. "o idios o ellhnas einai to problhma … oi eyrwpaioi (dixws tous opoious trenomanh den tha legosoun trenomanhs pou grafei se blog alla mhtroushs se kanena koloxwri gemato amorfwtous ellhnokatsikokleftes)" 30 Οκτωβρίου 2010 11:51. - 1. "diabase ligo istoria giati dixws tous eyrwpaious tha hsoun tourkaki", 2. "ftaei o eyrwpaios pou o gkiaourhdes einai aderfofades", 3. "O ellhnas ... einai o teleytaios problhmatikos troxos ths eyrwphs", 4."O ellhnas ... einai eythynosfobos ... klefths, partakias, egwistaros kai katholou omadikos kai koinwnikos" 30 Οκτωβρίου 2010 11:51 π.μ.
Έλεος, δεν μπορώ να αντιγράψω περισσότερα! Ο σχολιασμός ανήκει πλέον στους αναγνώστες...

Ανώνυμος είπε...

Οι αναγνώστες λένε ότι εδώ είναι blog για έργα υποδομών, και όχι το καφενείο του χωριού. Αν δεν μπορείτε να φερθείτε πολιτισμένα ούτε στο χώρο σχολιασμού ενός blog, τότε δεν νομίζω ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι η λαθρεπιβίβαση στον ΟΑΣΑ.

Αν πρέπει να πάρω θέση πάντως, ιδιαίτερα εριστικό και ενοχλητικό βρίσκω τον Τρενομανή, ο οποίος είναι και αυτός που συντηρεί τη μιζέρια του συγκεκριμένου post με το να απαντάει σε κάθε άλλη δημοσίευση. Ελπίζω να μην μπει στον κόπο να απαντήσει και σε έναν απλό αγανακτισμένο ανώνυμο...

mantz είπε...

Πάντως, θα πρέπει να συνυπολογισθεί και το κόστος που θα επιφέρει μια τέτοια αλλαγή. Καθυστερήσεις ΜΜΕ, μποτιλιαρίσματα, απώλεια χρόνου κοκ.
Στις Βρυξέλλες τουλάχιστον τα λεωφορεία σου πουλάνε ακριβότερα εισιτήρια εντός του οχήματος απ' ότι εκτός. Έτσι σχεδόν όλοι οι επιβάτες έχουν εισιτήριο πριν μπουν στο όχημα και περιορίζονται (κάπως) οι καθυστερήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Καραγιάννη.
Επειδή κυκλοφορώ πολλά χρόνια με τα μέσα μαζικής μεταφοράς θυμάμαι και τον καιρό με τα κουτιά που ρίχναμε κέρματα και τα έβλεπε ο οδηγος των λεωφορείων.
Έκανε κάτα κάποιον τρόπο έλεγχο δηλαδή.
Τώρα νομίζω ότι αυτό δεν γίνεται.
Τα λεωφορεία έχουν αραιώσει τα δρομολόγια τους τόσο πολύ και οι επιβάτες σε ώρες αιχμής είναι τόσοι πολλοί , που θα σκοτωθούμε στο ξύλο με τους οδηγούς αν κάνουν μια ώρα ώστε να μπούμε όλοι απο την μπροστινή πόρτα ένας ένας ώστε να ελεγχουν τα εισιτήρια μας.
Στα λεωφορεία μπαίνουμε γιατί θέλουμε να πάμε στην δουλειά μας κι όχι γιατί θέλουμε απλώς να ακυρώσουμε ένα εισιτήριο.
Γνώμη μου είναι ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς έπρεπε να μεταφερουν το επιβατικό κοινό δωρεάν και το κόστος λειτουργίας τους να το πληρώνουν οι αμετανόητοι οδηγοί των ΙΧ οχημάτων δια μέσω κάποιου φόρου.
Αυστηρες ποινές σε όσους προκαλούν φθορες στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Επειδή το θέμα είναι μεγάλο ας μην μιλήσουμε για την ανυπαρξία των χρόνων που πρέπει να εκτελούνται τα δρομολόγια.
Μας λένε δηλαδή πληρώστε εισιτήριο για ένα λεωφορείο που πηγαίνοντας στην στάση δεν ξέρεις πότε και ΑΝ θα περάσει.
Χάλια Ελληνικά δηλαδη.
Ευχαριστώ.

τρενομανής είπε...

Προς αγαπητό ανώνυμο "3 Νοεμβρίου 2010 7:23 μ.μ.": Σε συγχαίρω για την αντικειμενικότητά και την δικαιοκρισία σου. Εύγε! Ζήτω το Δ.Ν.Τ., η πείνα και η μιζέρια που θα επιφέρει σε όλους τους τομείς (και φυσικά και στις υποδομές). Όσα πολλά έργα έκαμαν οι κυβερνήσεις Τσολάκογλου και οι λοιπές κατοχικές κυβερνήσεις 41 - 44, άλλα τόσα θα γίνουν και με το υποζύγιο του μνημονίου. Μην γελιέστε αγαπητοί αναγνώστες. Η πατρίδα μας μετά το τέλος του μνημονίου, λόγω της οικονομικής ύφεσης, που αυτό θα έχει επιφέρει, προβλέπεται έλλειμα αντί 116% (16% πάνω από έναν ισοσκελισμένο φετινό προϋπολογισμό) να φτάσει στο 140% με 150% (δηλαδή 40 με 50%!) Πως λοιπόν θα βρεθούν χρήματα (το 25% των προαπαιτούμενων εθνικών πόρων) για την πραγματοποίηση έργων στο ΕΣΠΑ; Χτυπούν τους υπαλλήλους των ΔΕΚΟ, λες και οι υπάλληλοι υπέγραψαν τις αυξήσεις τους, ή τυχόν αδικαιολόγητες υπερωρίες, ή διορισμούς πλεονάζοντος προσωπικού! Αγαπητοί αναγνώστες, αν τραβήξουμε το νήμα προς τα πίσω θα βρούμε τα πάντα, διότι όλα αυτά (διορισμοί, αυξήσεις, χορήγηση επιδομάτων, συνάψεις δανείων, αγορά άχρηστου υλικού, χρήματα που δαπανήθηκαν σε έργα υποδομής που δεν έγιναν ποτέ και πολλές άλλες ρεμούλες) είναι αποφάσεις δημοσιευμένες στα Φύλλα Εφημερίδας Κυβέρνησης, καθώς και ποιοι έλαβαν αυτές τις αποφάσεις και ποιοι τις εκτέλεσαν! Αυτοί μπορούν να αποδώσουν λόγο στην Ελληνική Δικαιοσύνη και στον Ελληνικό λαό και εφόσον οι ενέργειές τους ήταν εγκληματικές για το Δημόσιο Συμφέρον να κατασχεθεί η ατομική τους περιουσία. Αν η ελληνική κοινωνία δείξει στο διεθνές περιβάλλον ότι αποδίδει δικαιοσύνη και ότι όντως πληρώνουν οι υπαίτιοι αυτής της κατάστασης, ακόμα και αν χρεοκοπούσαμε, θα μας δάνειζε χρήματα, διότι θα ήταν σίγουροι ότι αυτά από εδώ και στο εξής θα έπιαναν τόπο! Όταν όμως παρακολουθούν τους δράστες του εγκλήματος να κυκλοφορούν άνετοι, ωραίοι και ατσαλάκωτοι σκέφτονται: ποιον να δανείσω; Αυτόν που θα τα ξαναφάει και θα τα κατασπαταλήσει; Ο ντουρβάς των μαθητευόμενων μάγων – κυβερνήσεων από τον οποίον αντλούσαν και αντλούν εδώ και χρόνια έσοδα για να καλύψουν την κακοδιαχείριση και τις ρεμούλες τους, οι μισθωτοί δηλαδή και οι συνταξιούχοι, στέρεψε. Εκτός αν οδηγήσουν τον λαό που (δυστυχώς) κυβερνούν στην απόλυτη εξαθλίωση…

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα