κείμενο από το ypodomes.com
Μετά την αποδέσμευση της δόσης-μαμούθ προς την Ελλάδα χαμόγελα έχουμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών. Οι σχεδιασμοί για τους επόμενους μήνες μπορούν να γίνουν καλύτεροι ενώ ανοίγει και πάλι η τράπουλα για την νέα γενιά έργων με παραχώρηση.
Αυτή τη φορά υπάρχει η αισιοδοξία πως θα μπορέσουν να προχωρήσουν αυτά τα έργα που για διάφορους λόγους είτε είναι στην «κατάψυξη» είτε στα συρτάρια. Τα έργα λίγο πολύ είναι γνωστά και η προώθηση τους πλέον γίνεται πιο διαχειρίσιμη. Τα έργα είναι:
1.Το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που ήδη έχει μία ιστορία 3,5 ετών καθώς η δημοπράτηση του ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από το 2009 όταν Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ήταν ο Γιώργος Σουφλιάς. Η περυσινή του δημοπράτηση κατέληξε σε φιάσκο και έκτοτε δεν έχει δοθεί νέα ημερομηνία.
Σύμφωνα με κατά καιρούς δηλώσεις από το ΥΠΑΝΥΠ το έργο πρόκειται να ενεργοποιηθεί και πάλι. Αυτό αναμένεται να γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2013.
2.Η υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος που ανακοινώθηκε στις αρχές του 2012 από τον πρώην Υπουργό Υποδομών κο Βορίδη. Έκτοτε έχει πάρει δύο παρατάσεις με την τελευταία για τον Απρίλιο του 2013. Το αντικείμενο του έργου είναι η σύνδεση των δύο περιοχών με υποθαλάσσια σήραγγα και εκατέρωθεν οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 17χλμ με κόστος περίπου 350εκ.ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που συναντά αρκετές αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία της Σαλαμίνας.
3.Ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη είναι στην ίδια ομάδα με την υποθαλάσσια Σαλαμίνας και περιμένουμε την δημοπράτηση τον ερχόμενο Απρίλιο. Το έργο έχει κόστος περίπου 400εκ.ευρώ και είναι νέος οδικός άξονας με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα παρακάμπτει σχεδόν όλη την Αττική μειώνοντας την απόσταση της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας από την Πελοπόννησο κατά 60 χιλιόμετρα.
4.Η υποθαλάσσια σύνδεση Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας είναι στην ίδια ομάδα με την Σαλαμίνα και τον οδικό άξονα της Ελευσίνας και θα δημοπρατηθεί τον ερχόμενο Μάρτιο. Το έργο από τα τρία θεωρείται το πιο αδύναμο λόγω της μικρής του έκτασης αλλά της εποχικότητας που θα παρουσιάζει. Το κόστος του είναι μικρό (γύρω στα 50εκ.ευρώ). Το αντικείμενο του έργου είναι η υποθαλάσσια σύνδεση της Λευκάδας με σήραγγα μήκους περίπου 50 μέτρων και συνολικά 500 μέτρων με τις οδικές προσβάσεις σε σχετικά εύκολο έδαφος.
5.Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που είναι και το διαμάντι των νέων έργων με παραχώρηση. Ο σχεδιασμός έχει αλλάξει 3 φορές με την τελευταία πρόταση να μιλά για 30χλμ νέου οδικού κλειστού άξονα που περιλαμβάνει την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης, την σήραγγα Υμηττού από το Βύρωνα στα Μεσόγεια και άλλες επεκτάσεις χωρίς όμως μέχρι σήμερα να υπάρχει κάποια σιγουριά για την τελική επιλογή.
Το έργο αυτό θεωρείται κορυφαίο καθώς θα έχει εξασφαλισμένη ημερήσια κίνηση ενώ το κόστος του θεωρητικά αγγίζει το 1 δις ευρώ. Ο αρχικός διαγωνισμός είχε εξαγγελθεί από τον πρώην Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κο Λαλιώτη (!!) το 2001, από τον Γ.Σουφλιά το 2005 και ξανά το 2010 χωρίς όμως τελικά να βγει στον αέρα η δημοπράτηση.
Πολλοί θεωρούν ότι οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες για προώθηση αυτού του μεγάλου έργου ενώ υπάρχει και η πρόταση της κοινοπραξίας διαχείρισης εδώ και χρόνια για απευθείας ανάθεση χωρίς επιβάρυνση του Ελληνικού Κράτους που όμως δεν φαίνεται ότι μπορεί να περπατήσει για πολλούς λόγους.
Μετά την αποδέσμευση της δόσης-μαμούθ προς την Ελλάδα χαμόγελα έχουμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών. Οι σχεδιασμοί για τους επόμενους μήνες μπορούν να γίνουν καλύτεροι ενώ ανοίγει και πάλι η τράπουλα για την νέα γενιά έργων με παραχώρηση.
Αυτή τη φορά υπάρχει η αισιοδοξία πως θα μπορέσουν να προχωρήσουν αυτά τα έργα που για διάφορους λόγους είτε είναι στην «κατάψυξη» είτε στα συρτάρια. Τα έργα λίγο πολύ είναι γνωστά και η προώθηση τους πλέον γίνεται πιο διαχειρίσιμη. Τα έργα είναι:
1.Το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που ήδη έχει μία ιστορία 3,5 ετών καθώς η δημοπράτηση του ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από το 2009 όταν Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ήταν ο Γιώργος Σουφλιάς. Η περυσινή του δημοπράτηση κατέληξε σε φιάσκο και έκτοτε δεν έχει δοθεί νέα ημερομηνία.
Σύμφωνα με κατά καιρούς δηλώσεις από το ΥΠΑΝΥΠ το έργο πρόκειται να ενεργοποιηθεί και πάλι. Αυτό αναμένεται να γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2013.
2.Η υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος που ανακοινώθηκε στις αρχές του 2012 από τον πρώην Υπουργό Υποδομών κο Βορίδη. Έκτοτε έχει πάρει δύο παρατάσεις με την τελευταία για τον Απρίλιο του 2013. Το αντικείμενο του έργου είναι η σύνδεση των δύο περιοχών με υποθαλάσσια σήραγγα και εκατέρωθεν οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 17χλμ με κόστος περίπου 350εκ.ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που συναντά αρκετές αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία της Σαλαμίνας.
3.Ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη είναι στην ίδια ομάδα με την υποθαλάσσια Σαλαμίνας και περιμένουμε την δημοπράτηση τον ερχόμενο Απρίλιο. Το έργο έχει κόστος περίπου 400εκ.ευρώ και είναι νέος οδικός άξονας με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα παρακάμπτει σχεδόν όλη την Αττική μειώνοντας την απόσταση της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας από την Πελοπόννησο κατά 60 χιλιόμετρα.
4.Η υποθαλάσσια σύνδεση Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας είναι στην ίδια ομάδα με την Σαλαμίνα και τον οδικό άξονα της Ελευσίνας και θα δημοπρατηθεί τον ερχόμενο Μάρτιο. Το έργο από τα τρία θεωρείται το πιο αδύναμο λόγω της μικρής του έκτασης αλλά της εποχικότητας που θα παρουσιάζει. Το κόστος του είναι μικρό (γύρω στα 50εκ.ευρώ). Το αντικείμενο του έργου είναι η υποθαλάσσια σύνδεση της Λευκάδας με σήραγγα μήκους περίπου 50 μέτρων και συνολικά 500 μέτρων με τις οδικές προσβάσεις σε σχετικά εύκολο έδαφος.
5.Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που είναι και το διαμάντι των νέων έργων με παραχώρηση. Ο σχεδιασμός έχει αλλάξει 3 φορές με την τελευταία πρόταση να μιλά για 30χλμ νέου οδικού κλειστού άξονα που περιλαμβάνει την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης, την σήραγγα Υμηττού από το Βύρωνα στα Μεσόγεια και άλλες επεκτάσεις χωρίς όμως μέχρι σήμερα να υπάρχει κάποια σιγουριά για την τελική επιλογή.
Το έργο αυτό θεωρείται κορυφαίο καθώς θα έχει εξασφαλισμένη ημερήσια κίνηση ενώ το κόστος του θεωρητικά αγγίζει το 1 δις ευρώ. Ο αρχικός διαγωνισμός είχε εξαγγελθεί από τον πρώην Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κο Λαλιώτη (!!) το 2001, από τον Γ.Σουφλιά το 2005 και ξανά το 2010 χωρίς όμως τελικά να βγει στον αέρα η δημοπράτηση.
Πολλοί θεωρούν ότι οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες για προώθηση αυτού του μεγάλου έργου ενώ υπάρχει και η πρόταση της κοινοπραξίας διαχείρισης εδώ και χρόνια για απευθείας ανάθεση χωρίς επιβάρυνση του Ελληνικού Κράτους που όμως δεν φαίνεται ότι μπορεί να περπατήσει για πολλούς λόγους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου