κείμενο από το ypodomes.com
Νέα έργα θα μπουν στη ζωή μας το επόμενο διάστημα. Έτσι λένε οι ειδήσεις και τα δημοσιεύματα τόσο εδώ στο ypodomes.com όσο και στον καθημερινό τύπο. Αυτά τα νέα έργα θα έρθουν να προστεθούν σε ένα πολύ μεγάλο κατάλογο έργων στην χώρα μας που εκτελούνται αυτή τη στιγμή.
Όμως το σημαντικό είναι τα έργα όχι μόνο να κατασκευάζονται αλλά και να ολοκληρώνονται και φυσικά να παραδίδονται. Αυτό κάνει την αξία τους μεγάλη και τους φορείς υλοποίησης αξιόπιστους. Όταν τα περισσότερα έργα της χώρας για να ολοκληρωθούν περνούν δια πυρός και σιδήρου στο τέλος όταν δίδονται σε λειτουργία μένει μία πικρή γεύση.
Σήμερα, με τουλάχιστον 2,5 χρόνια καθυστέρησης θα δοθεί στην κυκλοφορία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Κομοτηνή-Σύνορα. Αυτό το έργο όχι απλά έχει περάσει από τα «40 κύματα» αλλά έχει κινδυνεύσει στο παρελθόν να σταματήσει όχι μία, αλλά πολλές φορές.
Συνηθίζεται να λέγεται στα Υπουργεία ότι οι συμβάσεις να μην διαλύονται αλλά να μένουν ζωντανές για «να μην υπάρξουν τεράστιες καθυστερήσεις». Μα, οι καθυστερήσεις που τελικά παίρνει πάνω του ένα έργο από τη συνεχή διαβούλευση με τον ανάδοχο, τις απαιτήσεις του, τα δεδομένα προβλήματα σε απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές ανασκαφές τραβάνε το έργο πολύ πιο πίσω.
Θα ήταν πολύ πιο σωστό, όταν ένα έργο δεν τραβάει για οποιονδήποτε λόγο, να σταματά και να επαναδημοπρατείται άμεσα. Αν θυμάστε τα έργα του Μαλιακού, ξεκίνησαν το 2006 σταμάτησαν οριστικά το 2009, οι ανάδοχοι αντικαταστάθηκαν το 2012 και τώρα σχεδόν στο τέλος του 2013 είμαστε σε σημείο που το έργο παράκαμψης Λαμίας κόλλησε στις μελέτες για τις ημιτελείς γέφυρες και το Στυλίδα-Ράχες λόγω των αρχαιολογικών με αποτέλεσμα τα έργα να πάει για το 2015.
Αυτό λέγεται καλή υπηρεσία για ένα έργο; Αν από τα πρώτα μεγάλα προβλήματα το 2008 είχε γίνει νέα δημοπράτηση δεν θα είχαμε σε λειτουργία σήμερα αυτά τα έργα; Θα πει κάποιος με υποθέσεις δεν μπορείς να ρισκάρεις ένα έργο, όμως ποιο είναι σήμερα το αποτέλεσμα για ένα έργο που ξεκίνησε εδώ και 7 χρόνια; 7 χρόνια! Για 2,5χλμ στην παράκαμψη Λαμίας και 17χλμ στο Στυλίδα-Ράχες.
Αυτό το παράδειγμα είναι σχεδόν ο κανόνας στα υπό εκτέλεση έργα της χώρας. Τα έργα τελικά ολοκληρώνονται με τρομερές καθυστερήσεις, οι πολίτες τα χρησιμοποιούν αφού έχουν πρώτα ταλαιπωρηθεί επί χρόνια και το κράτος έχει πληρώσει πολλά παραπάνω χρήματα.
Λοιπόν σε αυτά τα νέα έργα που έρχονται δεν μπορούν να μπουν αυστηροί κανόνες; Να μπουν ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα; Να υπολογίζεται με περισσότερη σοβαρότητα το θέμα των απαλλοτριώσεων; Να υπάρχει η απαραίτητη χρονική αναμονή για τις αρχαιολογικές ανασκαφές;
Καλή υπηρεσία είναι η ρεαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων και όχι η υποσχεσιολογία. Αν αυτό το λάβουμε πραγματικά υπόψη τότε μπορεί και τα πράγματα στον μαγικό κόσμο των υποδομών να βελτιωθούν …αλλιώς τι είχες Παντελάκη μου, τι είχες Παντελή μου..
Καλή εβδομάδα σε όλους
9.9.2013
Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com
Νέα έργα θα μπουν στη ζωή μας το επόμενο διάστημα. Έτσι λένε οι ειδήσεις και τα δημοσιεύματα τόσο εδώ στο ypodomes.com όσο και στον καθημερινό τύπο. Αυτά τα νέα έργα θα έρθουν να προστεθούν σε ένα πολύ μεγάλο κατάλογο έργων στην χώρα μας που εκτελούνται αυτή τη στιγμή.
Όμως το σημαντικό είναι τα έργα όχι μόνο να κατασκευάζονται αλλά και να ολοκληρώνονται και φυσικά να παραδίδονται. Αυτό κάνει την αξία τους μεγάλη και τους φορείς υλοποίησης αξιόπιστους. Όταν τα περισσότερα έργα της χώρας για να ολοκληρωθούν περνούν δια πυρός και σιδήρου στο τέλος όταν δίδονται σε λειτουργία μένει μία πικρή γεύση.
Σήμερα, με τουλάχιστον 2,5 χρόνια καθυστέρησης θα δοθεί στην κυκλοφορία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Κομοτηνή-Σύνορα. Αυτό το έργο όχι απλά έχει περάσει από τα «40 κύματα» αλλά έχει κινδυνεύσει στο παρελθόν να σταματήσει όχι μία, αλλά πολλές φορές.
Συνηθίζεται να λέγεται στα Υπουργεία ότι οι συμβάσεις να μην διαλύονται αλλά να μένουν ζωντανές για «να μην υπάρξουν τεράστιες καθυστερήσεις». Μα, οι καθυστερήσεις που τελικά παίρνει πάνω του ένα έργο από τη συνεχή διαβούλευση με τον ανάδοχο, τις απαιτήσεις του, τα δεδομένα προβλήματα σε απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές ανασκαφές τραβάνε το έργο πολύ πιο πίσω.
Θα ήταν πολύ πιο σωστό, όταν ένα έργο δεν τραβάει για οποιονδήποτε λόγο, να σταματά και να επαναδημοπρατείται άμεσα. Αν θυμάστε τα έργα του Μαλιακού, ξεκίνησαν το 2006 σταμάτησαν οριστικά το 2009, οι ανάδοχοι αντικαταστάθηκαν το 2012 και τώρα σχεδόν στο τέλος του 2013 είμαστε σε σημείο που το έργο παράκαμψης Λαμίας κόλλησε στις μελέτες για τις ημιτελείς γέφυρες και το Στυλίδα-Ράχες λόγω των αρχαιολογικών με αποτέλεσμα τα έργα να πάει για το 2015.
Αυτό λέγεται καλή υπηρεσία για ένα έργο; Αν από τα πρώτα μεγάλα προβλήματα το 2008 είχε γίνει νέα δημοπράτηση δεν θα είχαμε σε λειτουργία σήμερα αυτά τα έργα; Θα πει κάποιος με υποθέσεις δεν μπορείς να ρισκάρεις ένα έργο, όμως ποιο είναι σήμερα το αποτέλεσμα για ένα έργο που ξεκίνησε εδώ και 7 χρόνια; 7 χρόνια! Για 2,5χλμ στην παράκαμψη Λαμίας και 17χλμ στο Στυλίδα-Ράχες.
Αυτό το παράδειγμα είναι σχεδόν ο κανόνας στα υπό εκτέλεση έργα της χώρας. Τα έργα τελικά ολοκληρώνονται με τρομερές καθυστερήσεις, οι πολίτες τα χρησιμοποιούν αφού έχουν πρώτα ταλαιπωρηθεί επί χρόνια και το κράτος έχει πληρώσει πολλά παραπάνω χρήματα.
Λοιπόν σε αυτά τα νέα έργα που έρχονται δεν μπορούν να μπουν αυστηροί κανόνες; Να μπουν ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα; Να υπολογίζεται με περισσότερη σοβαρότητα το θέμα των απαλλοτριώσεων; Να υπάρχει η απαραίτητη χρονική αναμονή για τις αρχαιολογικές ανασκαφές;
Καλή υπηρεσία είναι η ρεαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων και όχι η υποσχεσιολογία. Αν αυτό το λάβουμε πραγματικά υπόψη τότε μπορεί και τα πράγματα στον μαγικό κόσμο των υποδομών να βελτιωθούν …αλλιώς τι είχες Παντελάκη μου, τι είχες Παντελή μου..
Καλή εβδομάδα σε όλους
9.9.2013
Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου