Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Editorial: Η πολύτιμη συμβολή σας στην ενημερώση για έργα και υποδομές

κείμενο από το ypodomes.com
Το μεγαλύτερο όπλο στην ενημέρωση σήμερα είναι η πληροφορία. Αρκεί μια πληροφορία για να αποδείξεις πως είσαι μέσα στα πράγματα και μπορείς να ενημερώσεις το κοινό σου και όχι μόνο.

Εδώ στο ypodomes εδώ και χρόνια έχουμε ένα διπλό όπλο στην ενημέρωση. Την πληροφορία αλλά και τους ..αναγνώστες μας. Ναι, καλά διαβάσατε και δεν το γράφω ούτε αστειευόμενος, ούτε χαριτολογώντας, ούτε μιλώντας ειρωνικά.

Πολλές φορές, αναρτήσεις που έχετε διαβάσει (και κατόπιν έχουν διασταυρωθεί) έχουν προέλθει από αναγνώστες αυτής της ιστοσελίδας που με ειλικρινή τρόπο έχουν επικοινωνήσει μαζί μας και μας έχουν ενημερώσει σχετικά με την εξέλιξη σε κάποιο έργο, σε κάποιο διαγωνισμό, σε κάποια μελέτη.

Θα σας αποκαλύψω και δύο παραδείγματα: μέσα στο καλοκαίρι υπήρξε ένα mail αναγνώστη για αλλαγή στην χάραξη της επέκτασης του Μετρό  προς Ίλιον, αντί για Πετρούπολη και Ίλιον η χάραξη έγινε πλέον όλη εντός των ορίων του Δήμου Ιλίου. Εμείς επικοινωνήσαμε με την Αττικό Μετρό, διαβάσαμε και το σχετικό απόσπασμα και ήταν όντως έτσι. Ήταν μία από τις μεγάλες επιτυχίες μας –σας-.

Το δεύτερο ήταν κάποια mail που μας έρχονταν από τον Αύγουστο και μας έλεγαν πως ο σταθμός ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ δεν ήταν ούτε στο Αιγάλεω, ούτε στο Χαϊδάρι αλλά εντός του Δήμου Αγίας Βαρβάρας. Εμείς κάνοντας ενδελεχή έρευνα αλλά αντλώντας και πληροφόρηση από την Αττικό Μετρό επιβεβαιώσαμε ότι όντως ο σταθμό ανήκει στο Δήμο  Αγίας Βαρβάρας και έτσι η λεγόμενη επέκταση προς Χαϊδάρι ήταν κατ` ουσία ένα σφάλμα ετών. Επίσης μία μεγάλη επιτυχία μας –σας-.

Θέλω λοιπόν σήμερα να σας ευχαριστήσω για την συμβολή  και την αγάπη σας σε αυτή τη σελίδα που αποδεικνύει πως η ανιδιοτέλεια υπάρχει και σε αυτή την άρρωστη εποχή που ζούμε. Είστε ένα ζωντανό κομμάτι της ιστοσελίδας και χωρίς εσάς θα είχαμε κατεβάσει ρολά προ πολλού. Σας ευχαριστώ και σας προσκαλώ να συμμετέχετε ακόμα περισσότερο. Οι πληροφορίες σας είναι πάντα πολύτιμες είτε είναι επώνυμες είτε είναι ανώνυμες.

Θα ήθελα μια και έθιξα σήμερα το θέμα των αναγνωστών να αναφερθώ σε μερικά ακόμα πράγματα. Πολλές φορές σε μεμονωμένα σχόλια αναφέρετε ότι υπηρετούμε συμφέροντα, ότι είμαστε του τάδε κόμματος. Αυτό που μπορώ να σας υποσχεθώ και πως το ypodomes.com το μόνο που υπηρετεί είναι τον σκοπό του. Να ενημερώνει πέρα και πάνω από πολιτικές ταυτότητες ή μικροπολιτικούς σκοπούς, να σας δίνει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για τα δημόσια έργα που πληρώνουμε όλοι μας.

H ιστοσελίδα αυτή εδώ και 3,5 χρόνια παράγει μόνο ενημέρωση. Ούτε κιτρινισμούς, ούτε φανφάρες, ούτε προσωπικές επιδιώξεις, ούτε κραυγές, ούτε κλάματα. Προσπαθούμε ψύχραιμα και αντικειμενικά να σας δίνουμε την ουσία, την είδηση και από εκεί και έπειτα να κρίνετε εσείς. Φυσικά όταν υπάρχει κάτι σημαντικό θα πούμε την γνώμη μας. Όμως μέχρι εκεί.

Αν την έχουμε πατήσει; Ναι, την έχουμε πατήσει και εμείς όταν αναπαράγουμε κάποια είδηση που η επικαιρότητα την έβγαλε βιαστικά στην επιφάνεια. Θα σας μιλήσω λίγο προσωπικά. Ένιωσα πραγματικά περίεργα όταν μετά από 2 μήνες αποδείχθηκε φιάσκο η «επανεκκίνηση των έργων» στους αυτοκινητόδρομους. Παρά το γεγονός πως η πραγματικότητα έδειχνε πως δεν υπήρχε κάτι τέτοιο, «την πάτησα». Εξαπατήθηκα και εγώ.

Πίστεψα ενώ δεν θα έπρεπε να πιστέψω. Ακόμα και όταν άνθρωποι του χώρου μου το έλεγαν. Ίσως να ήθελα να το πιστέψω..

Αγαπητοί φίλοι αναγνώστες, την ερχόμενη Δευτέρα θα σας παρουσιάσουμε για μία ακόμα φορά τον 6μηνιαίο κατάλογο με τα μεγάλα έργα. Πρόκειται για μία τεράστια σε όγκο δουλειά που κάνουμε εδώ στο ypodomes δύο φορές το χρόνο.  Το αποτέλεσμα το βλέπετε κάθε μέρα από τη ξεχωριστή παρουσίαση κάθε ενός έργου που υπάρχει στον κατάλογο.

Ελπίζουμε να σας ικανοποιήσει, να σας ενημερώσει, να σας δώσει χρήσιμα στοιχεία. Να σας κάνει να ενδιαφερθείτε για τα έργα που πραγματοποιούνται σε αυτή τη χώρα, ακόμα και σε αυτά τα πέτρινα χρόνια. Να σας δώσει ελπίδα και κάτι να περιμένετε για το αύριο.

Γιατί το μεγαλύτερο κακό που έχει κάνει η κρίση σε όλους μας είναι να κοιτάμε πώς να «βγει» η σημερινή μέρα και να μην κοιτάμε το αύριο. Να μην ελπίζουμε. Αυτό για μένα είναι το χειρότερο και μέσα από εδώ σας βροντοφωνάζω πως ναι, υπάρχει ελπίδα, αρκεί να το πιστέψουμε και να κοιτάμε λίγο πιο μακριά. Μπορούμε να περιμένουμε κάτι καλύτερο, αρκεί να το πιστέψουμε φίλοι μου.


Καλή εβδομάδα σε όλους
23.9.2013


Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα