κείμενο από το ypodomes.com
Η χρονιά του Τραμ θα είναι φέτος καθώς το ένα μετά το άλλο θα ενεργοποιούνται τα έργα στο δίκτυο Τραμ της Αθήνας. Ενώ σε λίγες μέρες κλείνουμε ένα έτος από την υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά μέσα στο 2014 θα δούμε άλλες δύο επεκτάσεις να ενεργοποιούνται. Η πρώτη θα είναι από το Σύνταγμα στην Λεωφόρο Πατησίων και η δεύτερη θα είναι από το ντεπό του Αλίμου στον σταθμό του Μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ.
Η ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Μαύρα σύννεφα έχουν μαζευτεί πάνω από την επέκταση προς Πειραιά. Το έργο που υπεγράφη ένα έτος πριν ακόμα δεν έχει ξεκινήσει τις ουσιαστικές εργασίες που θα το φέρουν στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Ο λόγος είναι οι μελέτες που δεν έχουν εγκριθεί, ο ανάδοχος που φαίνεται πως θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την ΑΜ για τις αλλαγές που έχουν γίνει από το αρχικό έργο και πολλά άλλα που δεν αφήνουν και τις καλύτερες εντυπώσεις.
Η επέκταση που θεωρείται στρατηγικής σημασίας για την εμπορική επιβίωση του Τραμ κουβαλά φαίνεται κακοτυχία. Από το 2004 έπρεπε να περάσουν 5 χρόνια μέχρι να δούμε το έργο να δημοπρατείται. Μετά χρειάστηκαν 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.
Τώρα ένα έτος μετά και οι καθυστερήσεις είναι μνημειώδεις για ένα έργο που θα μπορούσε με την κατασκευή του να δώσει τουλάχιστον 200 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του που είναι 25 μήνες. Πλέον το αρχικό χρονοδιάγραμμα για λειτουργία στις αρχές του 2015 φεύγει και η πιο πιθανή λειτουργία του μέσου πάει για τα μέσα στου 2016.
RE-THINK (TRAM) ATHENS
Το μεγάλο εγχείρημα της ανάπλασης της Πανεπιστημίου και της Ομόνοιας θα μας δώσει κληρονομιά και την επέκταση του Τραμ από τον σημερινό τερματικό σταθμό στο Σύνταγμα μέχρι την πλατεία Αιγύπτου στην συμβολή Πατησίων και Αλεξάνδρας. Το μήκος είναι 2,2χλμ και η δημοπράτηση δεν θα γίνει νωρίτερα από το ερχόμενο καλοκαίρι καθώς ακόμα υπάρχουν εκκρεμότητες. Οι εργασίες υπολογίζονται σε 2 χρόνια και η λειτουργία του υπολογίζεται για το 2017.
Το κόστος συνολικά του έργου (με τις παρεμβάσεις) θα φτάσουν τα 90εκ.ευρώ ενώ η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
ΤΡΑΜ ΣΤΗΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ, ΤΡΑΜ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ
Ένα μικρό εύκολο έργο με κόστος 15εκ.ευρώ. Έχει μήκος 1,1χλμ και θα συνδέσει το παραλιακό δίκτυο με τον σταθμό του Μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και θα «πιάσει» την Λ.Βουλιαγμένης. Αυτή η επέκταση θέτει τις βάσεις για την εξάπλωση του μέσου είτε προς την Άνω Γλυφάδα είτε προς την Αργυρούπολη και το Ελληνικό.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Φαίνεται πως διανύουμε την δεκαετία του Τραμ για την Αθήνα. Μετά από αυτές τις on track επεκτάσεις θα έρθει με το νέο ΕΣΠΑ η νέα γενιά επεκτάσεων. Αυτή περιλαμβάνει ένα «μπουκέτο» από επεκτάσεις του μέσου.
Η σημαντικότερη θα είναι η επέκταση προς Κερατσίνι με μερική υπογειοποίηση που θα μετατρέψει το Τραμ σε ελαφρύ Μετρό. Επίσης θα το δούμε να επεκτείνεται σε όλο το μήκος της Λ.Πατησίων.
Επεκτάσεις του μέσου προβλέπονται προς Πειραϊκή και Καλλίπολη, κάλυψη όλη της Λ.Θησέως στην Καλλιθέα, αλλά και την κάθετη γραμμή Στ.Λαρίσης-Πανεπιστημιούπολη.
Η χρονιά του Τραμ θα είναι φέτος καθώς το ένα μετά το άλλο θα ενεργοποιούνται τα έργα στο δίκτυο Τραμ της Αθήνας. Ενώ σε λίγες μέρες κλείνουμε ένα έτος από την υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά μέσα στο 2014 θα δούμε άλλες δύο επεκτάσεις να ενεργοποιούνται. Η πρώτη θα είναι από το Σύνταγμα στην Λεωφόρο Πατησίων και η δεύτερη θα είναι από το ντεπό του Αλίμου στον σταθμό του Μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ.
Η ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Μαύρα σύννεφα έχουν μαζευτεί πάνω από την επέκταση προς Πειραιά. Το έργο που υπεγράφη ένα έτος πριν ακόμα δεν έχει ξεκινήσει τις ουσιαστικές εργασίες που θα το φέρουν στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Ο λόγος είναι οι μελέτες που δεν έχουν εγκριθεί, ο ανάδοχος που φαίνεται πως θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την ΑΜ για τις αλλαγές που έχουν γίνει από το αρχικό έργο και πολλά άλλα που δεν αφήνουν και τις καλύτερες εντυπώσεις.
Η επέκταση που θεωρείται στρατηγικής σημασίας για την εμπορική επιβίωση του Τραμ κουβαλά φαίνεται κακοτυχία. Από το 2004 έπρεπε να περάσουν 5 χρόνια μέχρι να δούμε το έργο να δημοπρατείται. Μετά χρειάστηκαν 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.
Τώρα ένα έτος μετά και οι καθυστερήσεις είναι μνημειώδεις για ένα έργο που θα μπορούσε με την κατασκευή του να δώσει τουλάχιστον 200 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του που είναι 25 μήνες. Πλέον το αρχικό χρονοδιάγραμμα για λειτουργία στις αρχές του 2015 φεύγει και η πιο πιθανή λειτουργία του μέσου πάει για τα μέσα στου 2016.
RE-THINK (TRAM) ATHENS
Το μεγάλο εγχείρημα της ανάπλασης της Πανεπιστημίου και της Ομόνοιας θα μας δώσει κληρονομιά και την επέκταση του Τραμ από τον σημερινό τερματικό σταθμό στο Σύνταγμα μέχρι την πλατεία Αιγύπτου στην συμβολή Πατησίων και Αλεξάνδρας. Το μήκος είναι 2,2χλμ και η δημοπράτηση δεν θα γίνει νωρίτερα από το ερχόμενο καλοκαίρι καθώς ακόμα υπάρχουν εκκρεμότητες. Οι εργασίες υπολογίζονται σε 2 χρόνια και η λειτουργία του υπολογίζεται για το 2017.
Το κόστος συνολικά του έργου (με τις παρεμβάσεις) θα φτάσουν τα 90εκ.ευρώ ενώ η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
ΤΡΑΜ ΣΤΗΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ, ΤΡΑΜ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ
Ένα μικρό εύκολο έργο με κόστος 15εκ.ευρώ. Έχει μήκος 1,1χλμ και θα συνδέσει το παραλιακό δίκτυο με τον σταθμό του Μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και θα «πιάσει» την Λ.Βουλιαγμένης. Αυτή η επέκταση θέτει τις βάσεις για την εξάπλωση του μέσου είτε προς την Άνω Γλυφάδα είτε προς την Αργυρούπολη και το Ελληνικό.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Φαίνεται πως διανύουμε την δεκαετία του Τραμ για την Αθήνα. Μετά από αυτές τις on track επεκτάσεις θα έρθει με το νέο ΕΣΠΑ η νέα γενιά επεκτάσεων. Αυτή περιλαμβάνει ένα «μπουκέτο» από επεκτάσεις του μέσου.
Η σημαντικότερη θα είναι η επέκταση προς Κερατσίνι με μερική υπογειοποίηση που θα μετατρέψει το Τραμ σε ελαφρύ Μετρό. Επίσης θα το δούμε να επεκτείνεται σε όλο το μήκος της Λ.Πατησίων.
Επεκτάσεις του μέσου προβλέπονται προς Πειραϊκή και Καλλίπολη, κάλυψη όλη της Λ.Θησέως στην Καλλιθέα, αλλά και την κάθετη γραμμή Στ.Λαρίσης-Πανεπιστημιούπολη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου