κείμενο από το ypodomes.com
To 2016 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο εγκατάστασης μπαρών σε όλους του σταθμούς Μετρό (και στις 3 γραμμές) και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν από κοινού οι Υπουργοί Υποδομών κος Χρυσοχοϊδης και Ανάπτυξης κος Χατζηδάκης μίλησαν για το έργο ΣΔΙΤ που άργησε αλλά έρχεται.
Ο Υπουργός Υποδομών είπε μεταξύ άλλων πως "χρειάστηκαν περισσότερα από 10 χρόνια για να καταλήξει το σχέδιο του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου. Είναι σημαντικό ότι επιτέλους έγινε. Σε δυο χρόνια θα έχουμε αστικές συγκοινωνίες, δίκτυα μεταφοράς μεγαλύτερης αξίας, καλύτερης εξυπηρέτησης και εξυπνότερης διαχείρισης.
Τι κάνει το ηλεκτρονικό εισιτήριο; Δυο ιδιότητες. Θα ξέρουμε και θα ελέγχουμε. Θα ξέρουμε τη ροή των μετακινήσεων, θα έχουμε επαρκή στοιχεία για να σχεδιάζουμε ορθολογικές πολιτικές στο δίκτυο. Για τη συνεργασία των μέσων, τα δρομολόγια, την εμπορική πολιτική και τις τιμές των εισιτηρίων. Θα γίνουν οι συγκοινωνίες πραγματικά σύγχρονες, πρακτικά πελατοκεντρικές.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο μαζί με την τηλεματική που επίσης θα υλοποιηθεί εντός το πολύ 12μηνου, θα δώσουν στον μετακινούμενο πολίτη τη δυνατότητα να αποφασίζει πότε, πού και πώς θέλει να μετακινηθεί με πολύ ευκολότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο. Θα γνωρίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τους χρόνους διέλευσης, το κόστος των συνδυασμένων μετακινήσεων. Έξυπνες λύσεις με εφαρμογές στα κινητά θα υποδεικνύουν, λαμβάνοντας υπόψη και τους κυκλοφοριακούς φόρτους τους πιο συμφέροντες τρόπους και διαδρομές μετακίνησης".
Ο Υπουργός Ανάπτυξης κος Χατζηδάκης είπε πως "με την ανάδειξη των αναδόχων των διαγωνισμών για την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, κλείνουν κάποιες σοβαρές εκκρεμότητες που υπήρχαν εδώ και χρόνια για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Πρώτον, αυτό που έχει σημασία είναι ότι επιτέλους κλείνει το κεφάλαιο διαγωνισμοί και καθυστερήσεις και ξεκινάει το κεφάλαιο εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών, αναβάθμιση της ποιότητας ζωής της πόλης, σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες χωρίς εισιτηριοδιαφυγή. Και δεύτερο και κυριότερο, το οποίο δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να το ξέρει:
Να σας πω ότι τα τελευταία χρόνια για το δημόσιο δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα μπορούσαν με την ίδια άνεση να τρέχουν οι δημόσιοι διαγωνισμοί λόγω της στενότητας των πόρων και επίσης δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα μπορούσαν να κλείνουν με επιτυχία διαγωνισμοί Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Γιατί; Διότι για τα έργα ΣΔΙΤ χρειάζεσαι ένα δημόσιο τομέα που να λειτουργεί, ένα ιδιωτικό τομέα που να ενδιαφέρεται και να έχει την κεφαλαιακή επάρκεια για να συμμετέχει στους διαγωνισμούς και ένα τραπεζικό σύστημα που να βοηθάει.
Εδώ σε αυτό το διαγωνισμό είχαμε στο τέλος τρεις δεσμευτικές προσφορές. Εάν δείτε ποιοι συμμετείχαν στο καθένα από τα κονσόρτια, θα δείτε ότι ήταν σε καθένα από αυτά ένας ελληνικός όμιλος και ένας διεθνής όμιλος. Αν δείτε τους διεθνείς ομίλους θα δείτε ότι και οι τρεις ήταν μεγάλης επιφάνειας. Και στο τέλος επελέγη εκείνος που έκανε τη μεγαλύτερη έκπτωση, περίπου 18%. Είναι ο όμιλος ΤΕΡΝΑ μαζί με την LG της Νότιας Κορέας.
Η LG είναι, όπως και οι άλλοι όμιλοι που συμμετείχαν στους άλλους διαγωνισμούς, μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία η οποία έχει υλοποιήσει το σύστημα συλλογής κομίστρου στη Σεούλ, όπου οι Κορεάτες έχουν 9.500 λεωφορεία και 390 σταθμούς μετρό. Δηλαδή ένα πολύ μεγαλύτερο δίκτυο από αυτό της Αθήνας.
Θέλω επίσης να πω ότι για το έργο αυτό, ότι η LG συνεργάζεται με μια triple-A κορεάτικη τράπεζα, πράγμα το οποίο στέλνει και αυτό με τη σειρά του ένα μήνυμα που είναι μια κάποια ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, όπως και να το μετρήσει κανένας.
Είναι μια άμεση ξένη επένδυση. Διότι το έργο αυτό είναι κατά 50% δημόσιο έργο από το ΕΣΠΑ, εγκεκριμένο μάλιστα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μεγάλο έργο και κατά 50% ιδιωτική επένδυση. Επίσης, είναι σημαντικό να ξέρουμε ότι για 12 –νομίζω- χρόνια το έργο αυτό θα λειτουργεί υπό την επίβλεψη των αναδόχων και με ευθύνη των αναδόχων.
Δεν είναι ένα έργο το οποίο παραδίδεται στο δημόσιο και στη συνέχεια θα το λειτουργεί ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές εταιρείες. Είναι ένα έργο το οποίο θα λειτουργεί, θα συντηρείται, θα προωθείται από τον ανάδοχο με τη λογική που έχουν τα έργα ΣΔΙΤ.
To 2016 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο εγκατάστασης μπαρών σε όλους του σταθμούς Μετρό (και στις 3 γραμμές) και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν από κοινού οι Υπουργοί Υποδομών κος Χρυσοχοϊδης και Ανάπτυξης κος Χατζηδάκης μίλησαν για το έργο ΣΔΙΤ που άργησε αλλά έρχεται.
Ο Υπουργός Υποδομών είπε μεταξύ άλλων πως "χρειάστηκαν περισσότερα από 10 χρόνια για να καταλήξει το σχέδιο του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου. Είναι σημαντικό ότι επιτέλους έγινε. Σε δυο χρόνια θα έχουμε αστικές συγκοινωνίες, δίκτυα μεταφοράς μεγαλύτερης αξίας, καλύτερης εξυπηρέτησης και εξυπνότερης διαχείρισης.
Τι κάνει το ηλεκτρονικό εισιτήριο; Δυο ιδιότητες. Θα ξέρουμε και θα ελέγχουμε. Θα ξέρουμε τη ροή των μετακινήσεων, θα έχουμε επαρκή στοιχεία για να σχεδιάζουμε ορθολογικές πολιτικές στο δίκτυο. Για τη συνεργασία των μέσων, τα δρομολόγια, την εμπορική πολιτική και τις τιμές των εισιτηρίων. Θα γίνουν οι συγκοινωνίες πραγματικά σύγχρονες, πρακτικά πελατοκεντρικές.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο μαζί με την τηλεματική που επίσης θα υλοποιηθεί εντός το πολύ 12μηνου, θα δώσουν στον μετακινούμενο πολίτη τη δυνατότητα να αποφασίζει πότε, πού και πώς θέλει να μετακινηθεί με πολύ ευκολότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο. Θα γνωρίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τους χρόνους διέλευσης, το κόστος των συνδυασμένων μετακινήσεων. Έξυπνες λύσεις με εφαρμογές στα κινητά θα υποδεικνύουν, λαμβάνοντας υπόψη και τους κυκλοφοριακούς φόρτους τους πιο συμφέροντες τρόπους και διαδρομές μετακίνησης".
Ο Υπουργός Ανάπτυξης κος Χατζηδάκης είπε πως "με την ανάδειξη των αναδόχων των διαγωνισμών για την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, κλείνουν κάποιες σοβαρές εκκρεμότητες που υπήρχαν εδώ και χρόνια για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Πρώτον, αυτό που έχει σημασία είναι ότι επιτέλους κλείνει το κεφάλαιο διαγωνισμοί και καθυστερήσεις και ξεκινάει το κεφάλαιο εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών, αναβάθμιση της ποιότητας ζωής της πόλης, σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες χωρίς εισιτηριοδιαφυγή. Και δεύτερο και κυριότερο, το οποίο δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να το ξέρει:
Να σας πω ότι τα τελευταία χρόνια για το δημόσιο δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα μπορούσαν με την ίδια άνεση να τρέχουν οι δημόσιοι διαγωνισμοί λόγω της στενότητας των πόρων και επίσης δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα μπορούσαν να κλείνουν με επιτυχία διαγωνισμοί Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Γιατί; Διότι για τα έργα ΣΔΙΤ χρειάζεσαι ένα δημόσιο τομέα που να λειτουργεί, ένα ιδιωτικό τομέα που να ενδιαφέρεται και να έχει την κεφαλαιακή επάρκεια για να συμμετέχει στους διαγωνισμούς και ένα τραπεζικό σύστημα που να βοηθάει.
Εδώ σε αυτό το διαγωνισμό είχαμε στο τέλος τρεις δεσμευτικές προσφορές. Εάν δείτε ποιοι συμμετείχαν στο καθένα από τα κονσόρτια, θα δείτε ότι ήταν σε καθένα από αυτά ένας ελληνικός όμιλος και ένας διεθνής όμιλος. Αν δείτε τους διεθνείς ομίλους θα δείτε ότι και οι τρεις ήταν μεγάλης επιφάνειας. Και στο τέλος επελέγη εκείνος που έκανε τη μεγαλύτερη έκπτωση, περίπου 18%. Είναι ο όμιλος ΤΕΡΝΑ μαζί με την LG της Νότιας Κορέας.
Η LG είναι, όπως και οι άλλοι όμιλοι που συμμετείχαν στους άλλους διαγωνισμούς, μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία η οποία έχει υλοποιήσει το σύστημα συλλογής κομίστρου στη Σεούλ, όπου οι Κορεάτες έχουν 9.500 λεωφορεία και 390 σταθμούς μετρό. Δηλαδή ένα πολύ μεγαλύτερο δίκτυο από αυτό της Αθήνας.
Θέλω επίσης να πω ότι για το έργο αυτό, ότι η LG συνεργάζεται με μια triple-A κορεάτικη τράπεζα, πράγμα το οποίο στέλνει και αυτό με τη σειρά του ένα μήνυμα που είναι μια κάποια ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, όπως και να το μετρήσει κανένας.
Είναι μια άμεση ξένη επένδυση. Διότι το έργο αυτό είναι κατά 50% δημόσιο έργο από το ΕΣΠΑ, εγκεκριμένο μάλιστα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μεγάλο έργο και κατά 50% ιδιωτική επένδυση. Επίσης, είναι σημαντικό να ξέρουμε ότι για 12 –νομίζω- χρόνια το έργο αυτό θα λειτουργεί υπό την επίβλεψη των αναδόχων και με ευθύνη των αναδόχων.
Δεν είναι ένα έργο το οποίο παραδίδεται στο δημόσιο και στη συνέχεια θα το λειτουργεί ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές εταιρείες. Είναι ένα έργο το οποίο θα λειτουργεί, θα συντηρείται, θα προωθείται από τον ανάδοχο με τη λογική που έχουν τα έργα ΣΔΙΤ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου