κείμενο από το ypodomes.com
Η Ολυμπία Οδός είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Ηπείρου. Συνδέει τις τρεις Περιφέρειες και την Πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας.
Ο νέος, σύγχρονος και άνετος αυτοκινητόδρομος θα προσφέρει μια αναβαθμισμένη και ασφαλέστερη σύνδεση προς το νοτιοδυτικό τμήμα της Ελλάδας, και συγκεκριμένα προς και από το λιμάνι της Πάτρα, τους αρχαιολογικούς χώρους και τις τουριστικές περιοχές, και θα ενισχύσει τις εξαγωγές και την αγροτική παραγωγή.
Στην επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού διαπιστώθηκε πληθώρα «συναντήσεων» του οδικού έργου με τα σιδηροδρομικά έργα που διεξάγονται παράλληλα (από άλλες εργολαβίες). Σε περίπου οκτώ σημεία είναι οι σοβαρότερες "εμπλοκές".
Σχεδόν στο σύνολο τους τα προβλήματα αυτών των συναντήσεων διευθετήθηκαν επιτυχώς και με πολύ γρήγορες διαδικασίες. Θέμα εξακολουθεί να υπάρχει στην περιοχή Καμάρες, καθώς στο σημείο ο σιδηρόδρομος θα περνά από πάνω. Εκεί σύμφωνα με πληροφορίες εκκρεμεί σύντομα μία απόφαση από το Υπουργείο Υποδομών να αναθέσει στην Ολυμπία Οδό την κατασκευή μίας γέφυρας που θα λύσει το θέμα καθώς μία χρονική καθυστέρηση θα δημιουργούσε πρόβλημα στην χρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά κονδύλια.
ΞΕΤΡΥΠΗΘΗΚΕ Η ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑ
Το μεγάλο χθεσινό νέο ήταν η διάνοιξη και της τελευταίας σήραγγας στην περιοχή της Παναγοπούλα. Εδώ και καιρό είχαν διανοιχθεί τόσο η μεγάλη σήραγγα των 4.033 μέτρων όσο και η μικρότερη των 530 μέτρων. Εχθές ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας των 555 μέτρων που ολοκληρώνει τη «δύσκολη» δουλειά του ..ξετρυπήματος. Από εδώ και έπειτα τα έργα θα συνεχιστούν με τη μόνιμη επένδυση και τα Η/Μ.
Στόχος είναι η σήραγγα Παναγοπούλας να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα τέλη του 2015. Όταν λειτουργήσει θα γίνει η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, πίσω από την Σήραγγα Τ2 των Τεμπών που έχει μήκος 6.000 μέτρα και την Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό (στην περιοχή του Μετσόβου) με μήκος 4.500 μέτρα.
Η συγκεκριμένα σήραγγα στον κλάδο προς Πάτρα θα έχει μία σήραγγα 3.200 μέτρων και όπως αναφέρθηκε παραπάνω 3 στον κλάδο προς Αθήνα. Στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα λειτουργήσουν επίσης οι Σήραγγες Δερβενίου με μήκος 480+629 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα), η Σήραγγα Μαύρων Λιθαριών με μήκος 1.189 μέτρα (1.160 προς Πάτρα), η Σήραγγα Ακράτας με μήκος 798+523 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα) και η Σήραγγα Πλατάνου με μήκος 1.677 μέτρα (1.565 μέτρα προς Πάτρα).
Έργα διάνοιξης πλέον διεξάγονται μόνο στη Σήραγγα Πλατάνου, στον κλάδο προς Αθήνα με το εναπομείναν τμήμα να είναι περίπου 200 μέτρα. Η ολοκλήρωση της διάνοιξης υπολογίζεται μέσα στο επόμενο διάστημα.
1,487 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΤΟ 2016 ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 1,487 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια), ευρωπαϊκών κονδυλίων, τη συμβολή των χρηστών και το Ελληνικό Δημόσιο. Στο θέμα της λειτουργίας του δρόμου έχουμε ήδη το πρώτο αίτημα από τον παραχωρησιούχο για παράταση 157 ημερών που μεταφράζεται σε περίπου 5 μήνες. Ο λόγος είναι η καθυστερημένη απόδοση του κόμβου Ρίου (δόθηκε στην κοινοπραξία τον Ιούνιο του 2016).Το Δημόσιο από την πλευρά του αποφάσισε να προσφύγει στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών. Εντύπωση πάντως προκάλεσε το γεγονός της απουσίας από τη χθεσινή εκδήλωση υψηλόβαθμης εκπροσώπησης από το Υπουργείο Υποδομών. Αντίθετα το παρών έδωσε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας. Χωρίς να είναι σαφές οδηγούμαστε σε σταδιακή λειτουργία ανά τμήματα από το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και ολοκλήρωση του έργου το 2016, όχι μόνο λόγω της αίτησης του παραχωρησιούχου αλλά και για τις "σιδηροδρομικές" εμπλοκές.
ΓΕΦΥΡΕΣ
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο του έργου είναι οι 209 γέφυρες του τμήματος Κόρινθος- Πάτρα και συγκεκριμένα 47 γέφυρες, 22 άνω διαβάσεις και 140 κάτω διαβάσεις αγγίζουν σήμερα ποσοστό ολοκλήρωσης 58%. Οι 43 απ΄αυτές είναι μεγαλύτερες από 25μ. και η μεγαλύτερη είναι του ποταμού Κράθι και έχει μήκος 190 μέτρα.
Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης τα τμήματα Ελευσίνα- Κόρινθος & Περιμετρική Πατρών που διεξάγονται εργασίες αναβάθμισης ή εκσυγχρονισμού. Από τον Αύγουστο 2008, η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε. διαχειρίζεται το δίκτυο από την Ελευσίνα έως την Πάτρα συνολικού μήκους 201,5 χλμ και με τα παρακάτω τμήματα:
• 2 Τομείς Διαχείρισης (Τομ.1: Ελευσίνα-Ξυλόκαστρο, Τομ.2: Ξυλόκαστρο-Μιντιλόγλι)
• 2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας (ΚΔΚ1: Κακιά Σκάλα, ΚΔΚ2: Ευρεία Παράκαμψη Πατρών)
• 4 Τεχνικές Βάσεις Λειτουργίας και Συντήρησης (Πέραμος, Κιάτο, Ακράτα, Ευρεία Παράκαμψη Πατρών)
• 35 οχήματα Περιπολίας και Επέμβασης
• 7 Σταθμοί Διοδίων (Ελευσίνα, Ισθμός, Ζευγολατιό, Ρίο, Πέραμος, Αγ. Θεόδωροι, Πάχη)
• 415 άτομα προσωπικό
• Υπεργολάβοι (Οδικής Βοήθειας, Καθαριότητας, Πρασίνου, Αποκατάστασης Στηθαίων, ΗΗΜ Συντήρησης, κ.α.), όπου απασχολούνται 150 περίπου άτομα
Το μετοχικό σήμερα αναλύεται παρακάτω:
Εταιρία Παραχώρησης: ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
Μέτοχοι: VINCI CONCESSIONS S.A.S. (29.9%), HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH (17%), J&P-ΑΒΑΧ Α.Ε. (17%), ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (17%), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (17%), ΑΘΗΝΑ Α.Τ.Ε. (2.1%)
Λειτουργός: ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε.
Κατασκευαστής: ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ
Η Ολυμπία Οδός είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Ηπείρου. Συνδέει τις τρεις Περιφέρειες και την Πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας.
Ο νέος, σύγχρονος και άνετος αυτοκινητόδρομος θα προσφέρει μια αναβαθμισμένη και ασφαλέστερη σύνδεση προς το νοτιοδυτικό τμήμα της Ελλάδας, και συγκεκριμένα προς και από το λιμάνι της Πάτρα, τους αρχαιολογικούς χώρους και τις τουριστικές περιοχές, και θα ενισχύσει τις εξαγωγές και την αγροτική παραγωγή.
Στην επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού διαπιστώθηκε πληθώρα «συναντήσεων» του οδικού έργου με τα σιδηροδρομικά έργα που διεξάγονται παράλληλα (από άλλες εργολαβίες). Σε περίπου οκτώ σημεία είναι οι σοβαρότερες "εμπλοκές".
Σχεδόν στο σύνολο τους τα προβλήματα αυτών των συναντήσεων διευθετήθηκαν επιτυχώς και με πολύ γρήγορες διαδικασίες. Θέμα εξακολουθεί να υπάρχει στην περιοχή Καμάρες, καθώς στο σημείο ο σιδηρόδρομος θα περνά από πάνω. Εκεί σύμφωνα με πληροφορίες εκκρεμεί σύντομα μία απόφαση από το Υπουργείο Υποδομών να αναθέσει στην Ολυμπία Οδό την κατασκευή μίας γέφυρας που θα λύσει το θέμα καθώς μία χρονική καθυστέρηση θα δημιουργούσε πρόβλημα στην χρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά κονδύλια.
ΞΕΤΡΥΠΗΘΗΚΕ Η ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑ
Το μεγάλο χθεσινό νέο ήταν η διάνοιξη και της τελευταίας σήραγγας στην περιοχή της Παναγοπούλα. Εδώ και καιρό είχαν διανοιχθεί τόσο η μεγάλη σήραγγα των 4.033 μέτρων όσο και η μικρότερη των 530 μέτρων. Εχθές ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας των 555 μέτρων που ολοκληρώνει τη «δύσκολη» δουλειά του ..ξετρυπήματος. Από εδώ και έπειτα τα έργα θα συνεχιστούν με τη μόνιμη επένδυση και τα Η/Μ.
Στόχος είναι η σήραγγα Παναγοπούλας να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα τέλη του 2015. Όταν λειτουργήσει θα γίνει η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, πίσω από την Σήραγγα Τ2 των Τεμπών που έχει μήκος 6.000 μέτρα και την Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό (στην περιοχή του Μετσόβου) με μήκος 4.500 μέτρα.
Η συγκεκριμένα σήραγγα στον κλάδο προς Πάτρα θα έχει μία σήραγγα 3.200 μέτρων και όπως αναφέρθηκε παραπάνω 3 στον κλάδο προς Αθήνα. Στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα λειτουργήσουν επίσης οι Σήραγγες Δερβενίου με μήκος 480+629 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα), η Σήραγγα Μαύρων Λιθαριών με μήκος 1.189 μέτρα (1.160 προς Πάτρα), η Σήραγγα Ακράτας με μήκος 798+523 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα) και η Σήραγγα Πλατάνου με μήκος 1.677 μέτρα (1.565 μέτρα προς Πάτρα).
Έργα διάνοιξης πλέον διεξάγονται μόνο στη Σήραγγα Πλατάνου, στον κλάδο προς Αθήνα με το εναπομείναν τμήμα να είναι περίπου 200 μέτρα. Η ολοκλήρωση της διάνοιξης υπολογίζεται μέσα στο επόμενο διάστημα.
1,487 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΤΟ 2016 ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 1,487 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια), ευρωπαϊκών κονδυλίων, τη συμβολή των χρηστών και το Ελληνικό Δημόσιο. Στο θέμα της λειτουργίας του δρόμου έχουμε ήδη το πρώτο αίτημα από τον παραχωρησιούχο για παράταση 157 ημερών που μεταφράζεται σε περίπου 5 μήνες. Ο λόγος είναι η καθυστερημένη απόδοση του κόμβου Ρίου (δόθηκε στην κοινοπραξία τον Ιούνιο του 2016).Το Δημόσιο από την πλευρά του αποφάσισε να προσφύγει στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών. Εντύπωση πάντως προκάλεσε το γεγονός της απουσίας από τη χθεσινή εκδήλωση υψηλόβαθμης εκπροσώπησης από το Υπουργείο Υποδομών. Αντίθετα το παρών έδωσε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας. Χωρίς να είναι σαφές οδηγούμαστε σε σταδιακή λειτουργία ανά τμήματα από το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και ολοκλήρωση του έργου το 2016, όχι μόνο λόγω της αίτησης του παραχωρησιούχου αλλά και για τις "σιδηροδρομικές" εμπλοκές.
ΓΕΦΥΡΕΣ
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο του έργου είναι οι 209 γέφυρες του τμήματος Κόρινθος- Πάτρα και συγκεκριμένα 47 γέφυρες, 22 άνω διαβάσεις και 140 κάτω διαβάσεις αγγίζουν σήμερα ποσοστό ολοκλήρωσης 58%. Οι 43 απ΄αυτές είναι μεγαλύτερες από 25μ. και η μεγαλύτερη είναι του ποταμού Κράθι και έχει μήκος 190 μέτρα.
Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης τα τμήματα Ελευσίνα- Κόρινθος & Περιμετρική Πατρών που διεξάγονται εργασίες αναβάθμισης ή εκσυγχρονισμού. Από τον Αύγουστο 2008, η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε. διαχειρίζεται το δίκτυο από την Ελευσίνα έως την Πάτρα συνολικού μήκους 201,5 χλμ και με τα παρακάτω τμήματα:
• 2 Τομείς Διαχείρισης (Τομ.1: Ελευσίνα-Ξυλόκαστρο, Τομ.2: Ξυλόκαστρο-Μιντιλόγλι)
• 2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας (ΚΔΚ1: Κακιά Σκάλα, ΚΔΚ2: Ευρεία Παράκαμψη Πατρών)
• 4 Τεχνικές Βάσεις Λειτουργίας και Συντήρησης (Πέραμος, Κιάτο, Ακράτα, Ευρεία Παράκαμψη Πατρών)
• 35 οχήματα Περιπολίας και Επέμβασης
• 7 Σταθμοί Διοδίων (Ελευσίνα, Ισθμός, Ζευγολατιό, Ρίο, Πέραμος, Αγ. Θεόδωροι, Πάχη)
• 415 άτομα προσωπικό
• Υπεργολάβοι (Οδικής Βοήθειας, Καθαριότητας, Πρασίνου, Αποκατάστασης Στηθαίων, ΗΗΜ Συντήρησης, κ.α.), όπου απασχολούνται 150 περίπου άτομα
Το μετοχικό σήμερα αναλύεται παρακάτω:
Εταιρία Παραχώρησης: ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
Μέτοχοι: VINCI CONCESSIONS S.A.S. (29.9%), HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH (17%), J&P-ΑΒΑΧ Α.Ε. (17%), ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (17%), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (17%), ΑΘΗΝΑ Α.Τ.Ε. (2.1%)
Λειτουργός: ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε.
Κατασκευαστής: ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου