Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Νέα δέσμευση Χρυσοχοϊδη για ΒΟΑΚ και Αεροδρόμιο Καστελίου

κείμενο από το ypodomes.com
Πεπεισμένος ότι θα γίνουν τα μεγάλα έργα που έχουν εξαγγελθεί για την Κρήτη εμφανίστηκε ο Υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης σε συνάντηση που είχε με τον Περιφερειάρχη Κρήτης κο Αρναουτάκη αλλά και το Δήμαρχο Μίνωα Πεδιάδας κο Καλογεράκη. Μετά τη συνάντηση έγιναν οι παρακάτω δηλώσεις:

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω σε όλους τους συμπολίτες μας στην Κρήτη, ότι αυτά που ανακοίνωσα στην Κρήτη και για τα οποία δεσμεύτηκα ενώπιων τους, για τα μεγάλα έργα, τις μεγάλες αναπτυξιακές παρεμβάσεις  στο νησί, αρχίζουν μέρα με τη μέρα να γίνονται πραγματικότητα.

Να ξεκινήσω από το γεγονός, ότι έχουμε ήδη υπογράψει δύο συμβάσεις για δυο μεγάλα τμήματα του ΒΟΑΚ, τον κόμβο που οδηγεί στα Χανιά και το Πάνορμος – Εξάντης. Σε λίγες μέρες θα υπογραφεί και η σύμβαση για την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα του ΒΟΑΚ Απομαρμά - Αγία Βαρβάρα, ένα έργο, όπως ξέρετε πολύ καλά, πολυβασανισμένο.

Ενεκρίθησαν μέσω του νέου προγράμματος 30 εκατ. ευρώ για την οδική ασφάλεια στο ΒΟΑΚ, ένα πάγιο αίτημα της Περιφέρειας Κρήτης και τα επόμενα χρόνια θα γίνουν όλες οι αναγκαίες μελέτες και παρεμβάσεις, προκειμένου ο δρόμος να γίνει πιο ασφαλής και να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα. Ο Περιφερειάρχης θα διαχειριστεί το ποσό αυτό και με βάση τις υπάρχουσες μελέτες, θα προωθήσει άμεσα παρεμβάσεις, που πρέπει και μπορεί να γίνουν στο δρόμο.

Όπως ακριβώς είχα υποσχεθεί, προχωράμε στην αναγνωριστική μελέτη για τον ΒΟΑΚ, σε συνδυασμό με οικονομικά και κυκλοφοριακά στοιχεία, έτσι ώστε στα τέλη του Α’ εξαμήνου του επόμενου έτους να έχουμε στα χέρια μας μια πρώτη μελέτη, σκοπιμότητας, προκειμένου να προκηρύξουμε το διαγωνισμό παραχώρησης του ΒΟΑΚ χωρίς διόδια, με πληρωμές διαθεσιμότητας,  σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία ήδη δουλεύει συστηματικά πάνω σε αυτό το εγχείρημα, αξιοποιώντας παράλληλα το πακέτο Γιούνκερ.   

Εγκρίναμε για το υπάρχον αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», όπως είχα υποσχεθεί και παρουσιάσει στους Κρήτες, ποσό 20 εκατ. ευρώ για να εκσυγχρονιστεί, να επεκταθεί και να διευκολυνθεί η πρόσβαση, καθιστώντας το πιο λειτουργικό, φιλόξενο και αποτελεσματικό για την οικονομία του νησιού. Θεωρώ, πως πρόκειται για μια  σημαντική παρέμβαση, που με τη συνδρομή της Περιφέρειας και του Δήμου Ηρακλείου, πολύ γρήγορα μετά την εκπόνηση των σχετικών μελετών θα είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε στην κατασκευή όλων των αναγκαίων υποδομών.

Εγκρίθηκαν επίσης από το Εθνικό Πρόγραμμα 90 εκατ. ευρώ, προκειμένου να προχωρήσουμε στις απαλλοτριώσεις του νέου αεροδρομίου της Κρήτης στο Καστέλι. Ήδη ολοκληρώνονται οι διαδικασίες της κτηματογράφησης. Πολύ σύντομα το Υπουργείο σε συνεργασία με το Δήμο Καστελίου και την Περιφέρεια Κρήτης θα ολοκληρώσει όλες τις αναγκαίες ενέργειες ώστε να γίνουν οι απαλλοτριώσεις.

Επίσης από τους πόρους αυτούς θα χρηματοδοτηθεί και θα προκηρυχθεί σύντομα η μελέτη του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Χωροταξικής Ανάπτυξης, σε συνδυασμό με την Αναπτυξιακή Μελέτη της περιοχής πέριξ του αεροδρομίου Καστελίου, γιατί συνολικά όπως μπορείτε να φανταστείτε το εκεί οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό τοπίο θα αλλάξει ριζικά.

Όλες αυτές οι παρεμβάσεις, που δεν είναι προεκλογικές εξαγγελίες και δεν έμειναν στα χαρτιά από την ημέρα που ήρθα στην Κρήτη πριν από 20 ημέρες, είναι γεγονότα, τα οποία θα προχωρήσουν, έτσι ώστε η Κρήτη να έχει τις υποδομές που της αξίζουν.  

Επίσης, κάναμε κάποιες αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις πριν από λίγες ημέρες και διευκολύναμε τη λειτουργία και χρηματοδότηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, έτσι ώστε και αυτό το ζήτημα πλέον να μπει σε μια σειρά.

Είμαι πολύ ευτυχής, γιατί οι εξαγγελίες έχουν προχωρήσει, με κορυφαίο το αεροδρόμιο του Καστελίου. Μεταθέσαμε το διαγωνισμό για την 17 Φεβρουαρίου, σε 2 μήνες περίπου από σήμερα και τούτο διότι το ζήτησαν οι υποψήφιοι διαγωνιζόμενοι. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και μεγάλο έργο για το οποίο υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον.

Σας βεβαιώνω, ότι στις 18 Φεβρουαρίου θα υπάρχουν κατατεθειμένοι φάκελοι από μεγάλους κατασκευαστικούς και αεροπορικούς οίκους, οι οποίοι θα θελήσουν να αναλάβουν την κατασκευή και τη διαχείριση του αεροδρομίου του Καστελίου. Το μεγάλο αυτό εγχείρημα για την Κρήτη προχωράει πολύ καλά.

Πιστεύω, πως μέχρι τέλος του Α’ εξαμήνου του επόμενου έτους θα είμαστε σε θέση να έχουμε στα χέρια μας τον τελικό φάκελο με τον τελικό μειοδότη».

Σταύρος Αρναουτάκης: «Οι εξαγγελίες του κ. Χρυσοχοΐδη γίνονται πράξη. Πολλοί πίστευαν, ότι αυτά ήταν λόγια του αέρα. Αποδεικνύεται όμως, από τη συνεργασία που είχαμε με τον Υπουργό, μαζί με τους Δήμους Μίνωα Πεδιάδα και Ηρακλείου, με την Περιφέρειά μας, ότι μπορούμε να αισιοδοξούμε για την επόμενη μέρα, για τα μεγάλα έργα στην Κρήτη.

Αυτό γίνεται γιατί υπάρχει δέσμευση του Υπουργού του κ. Χρυσοχοΐδη, τον οποίο θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα και γίνεται πράξη αυτή η δέσμευση, να γίνουν τα μεγάλα έργα στην Κρήτη: ο Βόρειος Οδικός Άξονας, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο αλλά και τα άλλα έργα που ανακοίνωσε ότι έχουν δημοπρατηθεί.

Θεωρώ ότι τα επόμενα χρόνια, θα είναι χρόνια που μόνο μεγάλα έργα θα γίνονται στο νησί μας και χρειάζεται εδώ η συνέχεια, η διεκδίκηση, ο οραματισμός που έχουμε όλοι μας, διότι μόνο ενωμένοι μπορούμε να πετυχαίνουμε το στόχο.  Θεωρώ ότι και το επόμενο χρονικό διάστημα ενωμένοι θα διεκδικούμε για την υλοποίηση των έργων. Πάνω απ’ όλα είναι ο οραματισμός, είναι η διεκδίκηση, είναι η υλοποίηση. Και στο πρόσωπο του κ. Χρυσοχοΐδη βλέπουμε την υλοποίηση».

Ζαχαρίας Καλογεράκης: «Σήμερα από τα λόγια περνάμε στα έργα. Διαψεύδονται πολλοί που είχαν προβλέψει διαφορετικά τις συνθήκες των εξελίξεων σε σχέση με τις χρηματοδοτήσεις, που ο Υπουργός είχε ανακοινώσει πριν από περίπου 20 ημέρες. Σε συνεργασία με το Υπουργείο και τον Υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη, με τον Περιφερειάρχη, δρομολογούμε και υπογράφηκαν σήμερα οι απαλλοτριώσεις στην περιοχή, ύψους 90 εκατ.. Στη συνέχεια, τα Διοικητικά Δικαστήρια θα προσδιορίσουν τις τιμές μονάδες. Είναι ένα πρώτο βήμα προς την υλοποίηση ενός έργου που για 12-13 χρόνια ακούμε στο Δήμο μας και δε το βλέπουμε: το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου.

Η σημερινή εξέλιξη είναι θετική. Ενημερωθήκαμε από τον Υπουργό ότι παράλληλα με την αναβολή του διαγωνισμού για τις 17 του μήνα, υπάρχει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον και γι’ αυτό δόθηκε και αυτή η αναβολή.

Εκείνο που θέλω να τονίσω είναι ότι επιτέλους η ομηρία στην περιοχή τελειώνει και σήμερα γίνεται ένα βασικό βήμα που είναι η χρηματοδότηση των απαλλοτριώσεων, που ελπίζω πολύ σύντομα, το επόμενο διάστημα, να έχουμε και τις τιμές μονάδες, ώστε να μπορεί ο κόσμος να πάρει τα χρήματα του στην περιοχή που απαλλοτριώνεται.

Θέλω, επίσης, τελειώνοντας να τονίσω πως η σημερινή ρευστή πολιτική κατάσταση, σήμερα το Υπουργείο κάνει πράξη τις δεσμεύσεις του, πρέπει τα πολιτικά κόμματα στο σύνολο τους να δεσμευτούν για τα μεγάλα έργα και τις παρεμβάσεις στην Κρήτη, ότι θα συνεχίσουν και θα τιμήσουν τις υπογραφές που σήμερα μπήκαν». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα