κείμενο από το ypodomes.com
Προχωρά η υλοποίηση από την Εγνατία Οδό ΑΕ, του νέου σχεδίου για την ανάπτυξη του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης, καθώς δημοσιοποιήθηκε η ΜΠΕ για την Περιβαλλοντική Αδειοδότηση του έργου. Το νέο μεγάλο οδικό έργο για τη Θεσσαλονίκη έχει ως στόχο την ωρίμανση του οδικού αξονα που θα ξεκινά από τον Α/Κ Χορτιάτη και θα κατλήγει σε σύνδεση με τον δρόμο Θεσσαλονίκη-Γαλάτιστα-Πολύγυρος. Οι διαστάσεις του έργου αγγίζουν τις Περιφερειακές ενότητες Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής.
Εφόσον ολοκληρωθεί το στάδιο της απόκτησης έγκρισης από το ΥΠΕΚΑ της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ανοίγει ο δρόμος για τη διεκδίκηση κονδυλίων για την υλοποίηση του έργου. Ο «Εξωτερικός Δακτύλιος Θεσσαλονίκης» (ήΕξωτερική Περιφερειακή αν θέλετε) είναι επίσημα σε φάση μελετών εδώ και περίπου 1 έτος περίπου. Επί της ουσίας έχει ξεκινήσει συνολική μελέτη για όλο τον άξονα που θα έρθει να «εξασφαλίσει» τη βιώσιμη κινητικότητα της πόλης της Θεσσαλονίκης και να δώσει νέα διάσταση στις οδικές μεταφορές σε όλο το Νομό αλλά και το Νομό Χαλκιδικής.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ
Η τελική χάραξη του δρόμου ορίστηκε να ξεκινά από τον Ανισόπεδο Κόμβο Χορτιάτη και διασχιζοντας το Νομό Θεσσαλονίκης περνώντας από Πεύκα, και Ραιδεστό θα καταλήξει σε σύνδεση με την Εθνική Οδό Θέρμης-Γαλάτισταμε σαφή στόχευση την Κεντρική Χαλκιδική.
Μία πρώτη εκτίμηση για το μήκος του δρόμου είναι 30 με 35 χιλιόμετρα, χωρίς όμως να αποτελεί το τελικό νούμερο. Το κόστος θα γίνει γνωστό όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες που είναι χρηματοδοτούμενες από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Το έργο του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης δεν αποτελεί ένα αποσπασματικό έργο κατασκευής οδικού άξονα, αλλά μέρος του συνολικού πλάνου για την πόλη (masterplan) και μέρος του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Θεσσαλονίκης.
Η λειτουργία του Δακτυλίου θα επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα στην πόλη της Θεσσαλονίκης καθώς θα σταματήσει η διαμπερή κίνηση από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο, που σήμερα απλά επιβαρύνει την ήδη κορεσμένη κυκλοφοριακά πόλη και θα εξυπηρετεί τις προαστιακές και υπεραστικές διαδρομές.
Ιδιαίτερα ευεργετημένη θα είναι και η Χαλκιδική, η οποία εκτός από το δυτικό τμήμα της που διαθέτει αυτοκινητόδρομο (Θεσσαλονίκη-Μουδανιά-Ποτίδαια) θα αποκτήσει σχεδόν απευθείας πρόσβασης στο κεντρικό της τμήμα αυξάνοντας τις εναλλακτικές διαδρομές ταχείας διέλευσης. Αυτό εκτιμάται πως θα επιφέρει σημαντική αύξηση στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης και του τουρισμού.
ΑΒΕΒΑΙΗ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Το οραματικό πλάνο για την κατασκευή του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης κολλάει σε ένα αστάθμητο παράγοντα που λέγεται Νέο ΕΣΠΑ. 26 δις ευρώ διατίθενται στη χώρα μας για την περίοδο 2014-2020. Από αυτά μόνο τα 4,2 δις ευρώ κατευθύνονται στον τομέα των υποδομών και του περιβάλλοντος με τα περισσότερα κονδύλια να είναι ήδη «πιασμένα» από άλλες δράσεις.
Επίσης η γενική οδηγία της ΕΕ είναι λιγότεροι δρόμοι και ανάπτυξη του σιδηρόδρομου τα επόμενα χρόνια, κάνοντας την χρηματοδότηση του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης ένα πολύ δύσκολο στοίχημα για να κερδηθεί.
Μέσα στο σχέδιο της δημιουργίας και λειτουργίας του άξονα δεν υπάρχει η παρουσία σιδηρόδρομου που θα μπορούσε να προσελκύσει πιθανή χρηματοδότηση της ΕΕ. Το ενδιαφέρον πλέον είναι αν το μεγάλο αυτό έργο θα είναι μέσα στα προς ένταξη προγράμματα του Νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 ή αν το πλάνο κατασκευής θα μεταφερθεί για πιο μελλοντικό χρόνο.
Προχωρά η υλοποίηση από την Εγνατία Οδό ΑΕ, του νέου σχεδίου για την ανάπτυξη του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης, καθώς δημοσιοποιήθηκε η ΜΠΕ για την Περιβαλλοντική Αδειοδότηση του έργου. Το νέο μεγάλο οδικό έργο για τη Θεσσαλονίκη έχει ως στόχο την ωρίμανση του οδικού αξονα που θα ξεκινά από τον Α/Κ Χορτιάτη και θα κατλήγει σε σύνδεση με τον δρόμο Θεσσαλονίκη-Γαλάτιστα-Πολύγυρος. Οι διαστάσεις του έργου αγγίζουν τις Περιφερειακές ενότητες Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής.
Εφόσον ολοκληρωθεί το στάδιο της απόκτησης έγκρισης από το ΥΠΕΚΑ της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ανοίγει ο δρόμος για τη διεκδίκηση κονδυλίων για την υλοποίηση του έργου. Ο «Εξωτερικός Δακτύλιος Θεσσαλονίκης» (ήΕξωτερική Περιφερειακή αν θέλετε) είναι επίσημα σε φάση μελετών εδώ και περίπου 1 έτος περίπου. Επί της ουσίας έχει ξεκινήσει συνολική μελέτη για όλο τον άξονα που θα έρθει να «εξασφαλίσει» τη βιώσιμη κινητικότητα της πόλης της Θεσσαλονίκης και να δώσει νέα διάσταση στις οδικές μεταφορές σε όλο το Νομό αλλά και το Νομό Χαλκιδικής.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ
Η τελική χάραξη του δρόμου ορίστηκε να ξεκινά από τον Ανισόπεδο Κόμβο Χορτιάτη και διασχιζοντας το Νομό Θεσσαλονίκης περνώντας από Πεύκα, και Ραιδεστό θα καταλήξει σε σύνδεση με την Εθνική Οδό Θέρμης-Γαλάτισταμε σαφή στόχευση την Κεντρική Χαλκιδική.
Μία πρώτη εκτίμηση για το μήκος του δρόμου είναι 30 με 35 χιλιόμετρα, χωρίς όμως να αποτελεί το τελικό νούμερο. Το κόστος θα γίνει γνωστό όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες που είναι χρηματοδοτούμενες από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Το έργο του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης δεν αποτελεί ένα αποσπασματικό έργο κατασκευής οδικού άξονα, αλλά μέρος του συνολικού πλάνου για την πόλη (masterplan) και μέρος του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Θεσσαλονίκης.
Η λειτουργία του Δακτυλίου θα επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα στην πόλη της Θεσσαλονίκης καθώς θα σταματήσει η διαμπερή κίνηση από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο, που σήμερα απλά επιβαρύνει την ήδη κορεσμένη κυκλοφοριακά πόλη και θα εξυπηρετεί τις προαστιακές και υπεραστικές διαδρομές.
Ιδιαίτερα ευεργετημένη θα είναι και η Χαλκιδική, η οποία εκτός από το δυτικό τμήμα της που διαθέτει αυτοκινητόδρομο (Θεσσαλονίκη-Μουδανιά-Ποτίδαια) θα αποκτήσει σχεδόν απευθείας πρόσβασης στο κεντρικό της τμήμα αυξάνοντας τις εναλλακτικές διαδρομές ταχείας διέλευσης. Αυτό εκτιμάται πως θα επιφέρει σημαντική αύξηση στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης και του τουρισμού.
ΑΒΕΒΑΙΗ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Το οραματικό πλάνο για την κατασκευή του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης κολλάει σε ένα αστάθμητο παράγοντα που λέγεται Νέο ΕΣΠΑ. 26 δις ευρώ διατίθενται στη χώρα μας για την περίοδο 2014-2020. Από αυτά μόνο τα 4,2 δις ευρώ κατευθύνονται στον τομέα των υποδομών και του περιβάλλοντος με τα περισσότερα κονδύλια να είναι ήδη «πιασμένα» από άλλες δράσεις.
Επίσης η γενική οδηγία της ΕΕ είναι λιγότεροι δρόμοι και ανάπτυξη του σιδηρόδρομου τα επόμενα χρόνια, κάνοντας την χρηματοδότηση του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης ένα πολύ δύσκολο στοίχημα για να κερδηθεί.
Μέσα στο σχέδιο της δημιουργίας και λειτουργίας του άξονα δεν υπάρχει η παρουσία σιδηρόδρομου που θα μπορούσε να προσελκύσει πιθανή χρηματοδότηση της ΕΕ. Το ενδιαφέρον πλέον είναι αν το μεγάλο αυτό έργο θα είναι μέσα στα προς ένταξη προγράμματα του Νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 ή αν το πλάνο κατασκευής θα μεταφερθεί για πιο μελλοντικό χρόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου