κείμενο από το ypodomes.com
Εγκαινιάστηκε και τυπικά στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) η έναρξη των εργασιών για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά μέσω της δημιουργίας της νέας Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της ΣΕΠ, από τα 3,7 εκατ. σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Υπενθυμίζεται ότι η νέα επένδυση αποτελεί το σημείο αναφοράς της συμφωνίας φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ, προϊόν διεργασιών που διήρκεσαν σχεδόν δύο χρόνια. Η συμφωνία εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ελεγκτικό Συνέδριο, το διοικητικό συμβούλιο και τη γενική συνέλευση του ΟΛΠ, υπογράφηκε από το υπ. Ναυτιλίας και ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής, πριν από περίπου ένα μήνα. Βάσει αυτής, το 2021, όταν και προβλέπεται να λειτουργήσει η νέα Δυτική Προβλήτα ΙΙΙ, τα ετήσια έσοδα του ΟΛΠ θα ανέλθουν σε 109,3 εκατ. ευρώ, μέγεθος που ισοδυναμεί με τον σημερινό ετήσιο τζίρο του. H αξία της νέας σύμβασης ΟΛΠ-ΣΕΠ κυμαίνεται μεταξύ 860 εκατ. ευρώ - 1,1 δισ. ευρώ, ανάλογα με το χειρότερο και καλύτερο σενάριο αντίστοιχα, έναντι περίπου 550 εκατ. ευρώ, που ήταν η μέχρι σήμερα αξία της συμφωνίας των δύο πλευρών.
Σημειωτέον ότι κατά το 2014, η ΣΕΠ διακίνησε συνολικά 2,987 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Cosco Pacific, μητρικής της ΣΕΠ, η ετήσια αύξηση είναι της τάξεως του 18,5% σε σχέση με το 2013, όταν είχαν διακινηθεί 2,512 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Σε μηνιαία βάση, τον Δεκέμβριο διακινήθηκαν 254,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 237,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια τον αντίστοιχο μήνα του 2013, μια μεταβολή της τάξεως του 7,3%. Εν ολίγοις, η ΣΕΠ λειτουργεί σήμερα στο 85% της ετήσιας δυναμικότητάς της, που υπολογίζεται σε 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, γεγονός που δικαιολογεί την προσπάθειά της να επεκτείνει ακόμα περισσότερο τη δυναμικότητα του λιμανιού. Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι ο ρυθμός της αύξησης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε αισθητή επιβράδυνση κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, καθώς δεν ξεπέρασε το 6,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Εν τω μεταξύ, σε σχετική της μελέτη, η εταιρεία Βusiness Monitor International κάνει λόγο για διατήρηση της ανοδικής πορείας του λιμανιού του Πειραιά, κυρίως ως αποτέλεσμα των πρόσθετων επενδύσεων, καθώς η οικονομία παραμένει ευάλωτη. Σύμφωνα με την BMI, κατά το 2015, προβλέπεται αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΠ κατά 17%, λαμβάνοντας υπόψη της σενάριο ανάπτυξης του ΑΕΠ κατά 1,2% κατά το τρέχον έτος, πρόβλεψη που διατηρεί και για το 2016.
Εγκαινιάστηκε και τυπικά στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) η έναρξη των εργασιών για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά μέσω της δημιουργίας της νέας Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της ΣΕΠ, από τα 3,7 εκατ. σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Υπενθυμίζεται ότι η νέα επένδυση αποτελεί το σημείο αναφοράς της συμφωνίας φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ, προϊόν διεργασιών που διήρκεσαν σχεδόν δύο χρόνια. Η συμφωνία εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ελεγκτικό Συνέδριο, το διοικητικό συμβούλιο και τη γενική συνέλευση του ΟΛΠ, υπογράφηκε από το υπ. Ναυτιλίας και ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής, πριν από περίπου ένα μήνα. Βάσει αυτής, το 2021, όταν και προβλέπεται να λειτουργήσει η νέα Δυτική Προβλήτα ΙΙΙ, τα ετήσια έσοδα του ΟΛΠ θα ανέλθουν σε 109,3 εκατ. ευρώ, μέγεθος που ισοδυναμεί με τον σημερινό ετήσιο τζίρο του. H αξία της νέας σύμβασης ΟΛΠ-ΣΕΠ κυμαίνεται μεταξύ 860 εκατ. ευρώ - 1,1 δισ. ευρώ, ανάλογα με το χειρότερο και καλύτερο σενάριο αντίστοιχα, έναντι περίπου 550 εκατ. ευρώ, που ήταν η μέχρι σήμερα αξία της συμφωνίας των δύο πλευρών.
Σημειωτέον ότι κατά το 2014, η ΣΕΠ διακίνησε συνολικά 2,987 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Cosco Pacific, μητρικής της ΣΕΠ, η ετήσια αύξηση είναι της τάξεως του 18,5% σε σχέση με το 2013, όταν είχαν διακινηθεί 2,512 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Σε μηνιαία βάση, τον Δεκέμβριο διακινήθηκαν 254,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 237,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια τον αντίστοιχο μήνα του 2013, μια μεταβολή της τάξεως του 7,3%. Εν ολίγοις, η ΣΕΠ λειτουργεί σήμερα στο 85% της ετήσιας δυναμικότητάς της, που υπολογίζεται σε 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, γεγονός που δικαιολογεί την προσπάθειά της να επεκτείνει ακόμα περισσότερο τη δυναμικότητα του λιμανιού. Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι ο ρυθμός της αύξησης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε αισθητή επιβράδυνση κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, καθώς δεν ξεπέρασε το 6,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Εν τω μεταξύ, σε σχετική της μελέτη, η εταιρεία Βusiness Monitor International κάνει λόγο για διατήρηση της ανοδικής πορείας του λιμανιού του Πειραιά, κυρίως ως αποτέλεσμα των πρόσθετων επενδύσεων, καθώς η οικονομία παραμένει ευάλωτη. Σύμφωνα με την BMI, κατά το 2015, προβλέπεται αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΠ κατά 17%, λαμβάνοντας υπόψη της σενάριο ανάπτυξης του ΑΕΠ κατά 1,2% κατά το τρέχον έτος, πρόβλεψη που διατηρεί και για το 2016.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου