κείμενο από το ypodomes.com
Με ολοκληρωμένο το 67% ή αλλιώς τα 2/3 του του έργου είναι πραγματικά δύσκολο κάποιος να πιστέψει πως τα έργα για το υπόλοιπο 33% θα ολοκληρωθούν όχι στο τέλος του 2015 αλλά ακόμα και στο τέλος του 2016. Ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Παράκαμψη Πάτρας έχει συνολικό μήκος 202 χλμ. και το αντικείμενο κατασκευής από τις αρχές του 2014 είναι το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα μήκους 120χλμ.
Τότε ξεκινούσαμε από ποσοστό προόδου που έφτανε το 30% και χρειάστηκε χρονικό διάστημα 20 μηνών για να φτάσουμε στο 67%. Με αυτό το δεδομένο, ότι σε κάθε μήνα το έργο θα προοδεύει κατασκευαστικά κατά 1,8% θα χρειαστεί να φτάσουμε στον Απρίλιο του 2017 για να δούμε το έργο να παραδίδεται πλήρως. Εκτός φυσικά αν το έργο καταφέρει μεγαλύτερες επιδόσεις και αυτό αλλάξει.
Π.χ για να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2016 θα πρέπει να παρουσιάζει πρόοδο κατά 3% κάθε μήνα, ενώ για να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2016 το αντίστοιχο νούμερο πρέπει να είναι 2,5%.
Ένα από τα βασικά και επί της ουσίας αναπάντητα ερωτήματα είναι γιατί δεν έχουμε δει ένα τμήμα του δρόμου να ολοκληρώνεται. Η εταιρεία κατασκευής λέει πως αυτό δεν γίνεται να μην παρουσιαστεί το φαινόμενο του «μπουκαλιού» (bottleneck).
Εδώ όμως υπάρχει και ο αντίλογος πως τα οδικά έργα με μεγάλο μήκος πολλές φορές παραδίδονται σταδιακά και στην Ελλάδα το ζήσαμε αυτό πολλές φορές στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Επίσης στην Ιόνια Οδό το φαινόμενο να υπάρχουν έτοιμα τμήματα αυτοκινητόδρομου ανάμεσα σε τμήματα που κατασκευάζονται το βλέπουμε και στην παράκαμψη Αγρινίου και στην παράκαμψη Άρτας.
Άρα αυτό το επιχείρημα δύσκολα μπορεί να δικαιολογηθεί πλέον. Ειδικά όταν λες ότι κατασκευαστικά βρίσκεσαι στο 67%. Η τοπική κοινωνία ήδη δικαίως δυσανασχετεί εδώ και χρόνια με την μη απόδοση τμημάτων πόσο μάλλον 8 χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων εργασιών όταν δεν έχει λειτουργήσει ούτε ένα τμήμα π.χ 10χλμ.
Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι αν ο κατασκευαστής λέει ότι μπορεί ή δεν μπορεί να δοθεί κάποιο τμήμα αλλά γιατί το Υπουργείο δεν πίεσε προς αυτή την κατεύθυνση και με την επικαιροποιημένη σύμβαση και αργότερα με την αλλαγή ηγεσίας.
Να θυμίσουμε πως η πρώτη σύμβαση του 2008 με τα τόσα λάθη είχε πρόβλεψη για τμηματική παράδοση κομματιών του αυτοκινητόδρομου. Αυτό στη νέα σύμβαση δεν το βλέπουμε πουθενά και όχι μόνο στην Ολυμπία Οδό, αλλά και στις υπόλοιπες συμβάσεις.
Πλέον 20 μήνες μετά την έναρξη των εργασιών με όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα, ειδικά με το χρονοδιάγραμμα που μας έλεγε πως τον Δεκέμβριο (σε 4 μήνες δηλαδή) θα λειτουργούσε όλος το οδικός άξονας μπορεί να συνεχιστεί η ατέρμονη κατασκευή χωρίς να αρχίσει να αποδίδεται το έργο σταδιακά.
ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΚΟΜΑ ΑΓΚΟΜΑΧΑ
Όλα αυτά την ώρα που υπάρχουν ακόμα σποραδικές ιδιοκτησίες που ακόμα δεν έχουν απαλλοτριωθεί, 7 χρόνια μετά την έναρξη των έργων με το Δημόσιο να ψάχνει το δίκιο του χωρίς όμως να μπορεί από την πλευρά του να ισχυρίζεται ότι τηρεί τα συμφωνημένα! Αυτό συνοδεύεται και από υπόλοιπα και στις αρχαιολογικές ανασκαφές καθώς και εκεί έχουμε κάποια μικρά τμήματα που δεν έχουν αποδοθεί στην κ/ξ κατασκευής…
Στις κινήσεις ματ τα ου 2015 μπορεί να χρεωθεί η λύση με ένα κονδύλι 9,7εκ.ευρώ για την απεμπλοκή του οδικού άξονα με τον επίσης υπό κατασκευή σιδηρόδρομο στις περιοχές Άσσος, Περιγιάλι, Καθαρονέρι και Μελίσσι Κορινθίας καθώς και τις Καμάρες Αχαΐας. Με άλλη εργολαβία έχουν επιλυθεί και εμπλοκές στις περιοχές Συκιά, Ξυλόκαστρο και Δερβένι μέσω της ΜΕΤΚΑ αναδόχου της εργολαβίας υπολειπομένων εργασιών της ΣΓΥΤ στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Με ολοκληρωμένο το 67% ή αλλιώς τα 2/3 του του έργου είναι πραγματικά δύσκολο κάποιος να πιστέψει πως τα έργα για το υπόλοιπο 33% θα ολοκληρωθούν όχι στο τέλος του 2015 αλλά ακόμα και στο τέλος του 2016. Ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Παράκαμψη Πάτρας έχει συνολικό μήκος 202 χλμ. και το αντικείμενο κατασκευής από τις αρχές του 2014 είναι το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα μήκους 120χλμ.
Τότε ξεκινούσαμε από ποσοστό προόδου που έφτανε το 30% και χρειάστηκε χρονικό διάστημα 20 μηνών για να φτάσουμε στο 67%. Με αυτό το δεδομένο, ότι σε κάθε μήνα το έργο θα προοδεύει κατασκευαστικά κατά 1,8% θα χρειαστεί να φτάσουμε στον Απρίλιο του 2017 για να δούμε το έργο να παραδίδεται πλήρως. Εκτός φυσικά αν το έργο καταφέρει μεγαλύτερες επιδόσεις και αυτό αλλάξει.
Π.χ για να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2016 θα πρέπει να παρουσιάζει πρόοδο κατά 3% κάθε μήνα, ενώ για να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2016 το αντίστοιχο νούμερο πρέπει να είναι 2,5%.
Ένα από τα βασικά και επί της ουσίας αναπάντητα ερωτήματα είναι γιατί δεν έχουμε δει ένα τμήμα του δρόμου να ολοκληρώνεται. Η εταιρεία κατασκευής λέει πως αυτό δεν γίνεται να μην παρουσιαστεί το φαινόμενο του «μπουκαλιού» (bottleneck).
Εδώ όμως υπάρχει και ο αντίλογος πως τα οδικά έργα με μεγάλο μήκος πολλές φορές παραδίδονται σταδιακά και στην Ελλάδα το ζήσαμε αυτό πολλές φορές στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Επίσης στην Ιόνια Οδό το φαινόμενο να υπάρχουν έτοιμα τμήματα αυτοκινητόδρομου ανάμεσα σε τμήματα που κατασκευάζονται το βλέπουμε και στην παράκαμψη Αγρινίου και στην παράκαμψη Άρτας.
Άρα αυτό το επιχείρημα δύσκολα μπορεί να δικαιολογηθεί πλέον. Ειδικά όταν λες ότι κατασκευαστικά βρίσκεσαι στο 67%. Η τοπική κοινωνία ήδη δικαίως δυσανασχετεί εδώ και χρόνια με την μη απόδοση τμημάτων πόσο μάλλον 8 χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων εργασιών όταν δεν έχει λειτουργήσει ούτε ένα τμήμα π.χ 10χλμ.
Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι αν ο κατασκευαστής λέει ότι μπορεί ή δεν μπορεί να δοθεί κάποιο τμήμα αλλά γιατί το Υπουργείο δεν πίεσε προς αυτή την κατεύθυνση και με την επικαιροποιημένη σύμβαση και αργότερα με την αλλαγή ηγεσίας.
Να θυμίσουμε πως η πρώτη σύμβαση του 2008 με τα τόσα λάθη είχε πρόβλεψη για τμηματική παράδοση κομματιών του αυτοκινητόδρομου. Αυτό στη νέα σύμβαση δεν το βλέπουμε πουθενά και όχι μόνο στην Ολυμπία Οδό, αλλά και στις υπόλοιπες συμβάσεις.
Πλέον 20 μήνες μετά την έναρξη των εργασιών με όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα, ειδικά με το χρονοδιάγραμμα που μας έλεγε πως τον Δεκέμβριο (σε 4 μήνες δηλαδή) θα λειτουργούσε όλος το οδικός άξονας μπορεί να συνεχιστεί η ατέρμονη κατασκευή χωρίς να αρχίσει να αποδίδεται το έργο σταδιακά.
ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΚΟΜΑ ΑΓΚΟΜΑΧΑ
Όλα αυτά την ώρα που υπάρχουν ακόμα σποραδικές ιδιοκτησίες που ακόμα δεν έχουν απαλλοτριωθεί, 7 χρόνια μετά την έναρξη των έργων με το Δημόσιο να ψάχνει το δίκιο του χωρίς όμως να μπορεί από την πλευρά του να ισχυρίζεται ότι τηρεί τα συμφωνημένα! Αυτό συνοδεύεται και από υπόλοιπα και στις αρχαιολογικές ανασκαφές καθώς και εκεί έχουμε κάποια μικρά τμήματα που δεν έχουν αποδοθεί στην κ/ξ κατασκευής…
Στις κινήσεις ματ τα ου 2015 μπορεί να χρεωθεί η λύση με ένα κονδύλι 9,7εκ.ευρώ για την απεμπλοκή του οδικού άξονα με τον επίσης υπό κατασκευή σιδηρόδρομο στις περιοχές Άσσος, Περιγιάλι, Καθαρονέρι και Μελίσσι Κορινθίας καθώς και τις Καμάρες Αχαΐας. Με άλλη εργολαβία έχουν επιλυθεί και εμπλοκές στις περιοχές Συκιά, Ξυλόκαστρο και Δερβένι μέσω της ΜΕΤΚΑ αναδόχου της εργολαβίας υπολειπομένων εργασιών της ΣΓΥΤ στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου