κείμενο από το ypodomes.com
Εδώ και λίγα χρόνια κατά καιρούς βλέπουμε να επανέρχεται στην επικαιρότητα το θέμα της μετατροπής του Στρατιωτικού Αεροδρομίου της Τρίπολης από στρατιωτικό σε πολιτικό.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κος Τατούλης είναι άλλωστε ένας από τους μεγάλους υποστηρικτές αυτού του εγχειρήματος που όμως μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να προχωρά.
Στην κουβέντα που έχει ανοίξει για αυτό το θέμα τα βασικά ερωτήματα είναι δύο. Το πρώτο είναι αν χωρά τρίτο αεροδρόμιο στην Πελοπόννησο δεδομένης της ύπαρξης σε Άραξο και Καλαμάτα.
Το δεύτερο είναι ακόμα και αν τελικά χωρά αν καλύπτει τις ανάγκες της περιοχής θα είναι και ένα βιώσιμο ή ζημιογόν αεροδρόμιο. Στη σημερινή εποχή δεν υπάρχει η πολυτέλεια δημιουργίας αεροδρομίων χωρίς ένα business plan που να αποδεικνύει από αυτή η επιχειρηματική κίνηση θα αποφέρει έστω και ένα ευρώ κέρδος.
Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα δεν είναι εύκολη και μάλλον θέλει αρκετή προσοχή. Ένα αεροδρόμιο στην Τρίπολη θα εξυπηρετούσε τις περιοχές της Αρκαδίας (Τρίπολη, ορεινά χωριά, Άστρος) , της Αργολίδας (Ναυπλιο, Άργος, Πόρτο Χέλι) και της Ανατολικής Λακωνίας (Σπάρτη, Μονεμβασιά).
Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι αν συνδυαστικά όλα αυτά τα μέρη μπορούν να διατηρήσουν το αεροδρόμιο σε μία βιώσιμη οικονομικά κατάσταση και πως μπορεί να γίνει αυτό. Εδώ ο παράγοντας τουρισμός είναι τελικά αυτός που θα παίξει το ρόλο-κλειδί. Ένα low cost αεροδρόμιο θα τραβήξει αεροπορικές εταιρείες που ζητούν νέα μέρη.
Με μία συνεργασία Υπουργείου (Τουρισμού)-Περιφέρειας αυτό θα μπορούσε να παράξει ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό που να αποφέρει σημαντικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες λόγω της ανάπτυξης του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές και την ανάπτυξη τους.
Η πόλη της Τρίπολης θα ήταν ιδιαίτερα ευνοημένη λόγω της ύπαρξης του αεροδρομίου. Θα μπορεί να μετατραπεί σε ένα hub της Ανατολικής Πελοποννήσου, από Κόρινθο μέχρι Μονεμβασιά και να ανοίξουν χιλιάδες παράπλευρες θέσεις εργασίας.
Επίσης θα μπορούσε να επανεξεταστεί το σενάριο της επαναλειτουργίας της γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο-Τρίπολη που ενώ έχει ανακαινιστεί παραμένει κλειστή από το 2010. Η ενεργοποίηση της γραμμής θα μπορούσε να συνδυαστεί με σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το Αεροδρόμιο στην Τρίπολη, δημιουργώντας ένα μικρό τοπικό δίκτυο που θα εξυπηρετεί όμως και τους επιβάτες του αεροδρομίου σαν ένας τύπος τοπικού Προαστιακού. Η απόσταση Τρίπολη-Ναύπλιο είναι μισή ώρα ενώ 1 ώρα είναι η απόσταση με την Κόρινθο.
Όλα αυτά μπορούν να εξεταστούν, να διερευνηθούν και να αποφασιστεί αν μπορεί τελικά να έχουμε στα χέρια μας ένα μικρό θησαυρό που θα οδηγούσε σε μεταμόρφωση της ευρύτερης περιοχής.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Επαναφορά στο θέμα τη λειτουργίας του Αεροδρομίου της Τρίπολης ως πολιτικού θέτει ο βουλευτής Αργολίδας Ιωάννης Ανδριανός. Σύμφωνα με τον κο Ανδριανό η μετατροπή του αεροδρομίου είναι ένα πάγιο αίτημα των εκπροσώπων των φορέων της Αργολίδας και των όμορων νομών καθώς πέρα από την αναβάθμιση των εναέριων μεταφορών της χώρας συνολικά, θα εξυπηρετηθούν αποτελεσματικόερα οι ανάγκες της Περιφέρειας Πελοποννήσου ενισχύοντας σημαντικά την τουριστική κίνηση στην περιοχή.
Επίσης επισημαίνει πως η εξυπηρέτηση πολιτικών πτήσεων από το Αεροδρόμιο Τρίπολης στο κέντρο το πρόβλημα της ασύμφορης χρήσης του Αεροδρομίου Εκ.Βενιζέλος για διασρομές στην περιοχή. Ήδη αρκετοί tour operators έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον του για πτήσεις charter.
O κος Ανδριανός ζητά να μάθει από το Υπουργείο Υποδομών τις προθέσεις της Κυβέρνησης για την μετατροπή του Αεροδρομίου από στρατιωτικό σε πολιτικό.
Εδώ και λίγα χρόνια κατά καιρούς βλέπουμε να επανέρχεται στην επικαιρότητα το θέμα της μετατροπής του Στρατιωτικού Αεροδρομίου της Τρίπολης από στρατιωτικό σε πολιτικό.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κος Τατούλης είναι άλλωστε ένας από τους μεγάλους υποστηρικτές αυτού του εγχειρήματος που όμως μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να προχωρά.
Στην κουβέντα που έχει ανοίξει για αυτό το θέμα τα βασικά ερωτήματα είναι δύο. Το πρώτο είναι αν χωρά τρίτο αεροδρόμιο στην Πελοπόννησο δεδομένης της ύπαρξης σε Άραξο και Καλαμάτα.
Το δεύτερο είναι ακόμα και αν τελικά χωρά αν καλύπτει τις ανάγκες της περιοχής θα είναι και ένα βιώσιμο ή ζημιογόν αεροδρόμιο. Στη σημερινή εποχή δεν υπάρχει η πολυτέλεια δημιουργίας αεροδρομίων χωρίς ένα business plan που να αποδεικνύει από αυτή η επιχειρηματική κίνηση θα αποφέρει έστω και ένα ευρώ κέρδος.
Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα δεν είναι εύκολη και μάλλον θέλει αρκετή προσοχή. Ένα αεροδρόμιο στην Τρίπολη θα εξυπηρετούσε τις περιοχές της Αρκαδίας (Τρίπολη, ορεινά χωριά, Άστρος) , της Αργολίδας (Ναυπλιο, Άργος, Πόρτο Χέλι) και της Ανατολικής Λακωνίας (Σπάρτη, Μονεμβασιά).
Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι αν συνδυαστικά όλα αυτά τα μέρη μπορούν να διατηρήσουν το αεροδρόμιο σε μία βιώσιμη οικονομικά κατάσταση και πως μπορεί να γίνει αυτό. Εδώ ο παράγοντας τουρισμός είναι τελικά αυτός που θα παίξει το ρόλο-κλειδί. Ένα low cost αεροδρόμιο θα τραβήξει αεροπορικές εταιρείες που ζητούν νέα μέρη.
Με μία συνεργασία Υπουργείου (Τουρισμού)-Περιφέρειας αυτό θα μπορούσε να παράξει ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό που να αποφέρει σημαντικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες λόγω της ανάπτυξης του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές και την ανάπτυξη τους.
Η πόλη της Τρίπολης θα ήταν ιδιαίτερα ευνοημένη λόγω της ύπαρξης του αεροδρομίου. Θα μπορεί να μετατραπεί σε ένα hub της Ανατολικής Πελοποννήσου, από Κόρινθο μέχρι Μονεμβασιά και να ανοίξουν χιλιάδες παράπλευρες θέσεις εργασίας.
Επίσης θα μπορούσε να επανεξεταστεί το σενάριο της επαναλειτουργίας της γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο-Τρίπολη που ενώ έχει ανακαινιστεί παραμένει κλειστή από το 2010. Η ενεργοποίηση της γραμμής θα μπορούσε να συνδυαστεί με σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το Αεροδρόμιο στην Τρίπολη, δημιουργώντας ένα μικρό τοπικό δίκτυο που θα εξυπηρετεί όμως και τους επιβάτες του αεροδρομίου σαν ένας τύπος τοπικού Προαστιακού. Η απόσταση Τρίπολη-Ναύπλιο είναι μισή ώρα ενώ 1 ώρα είναι η απόσταση με την Κόρινθο.
Όλα αυτά μπορούν να εξεταστούν, να διερευνηθούν και να αποφασιστεί αν μπορεί τελικά να έχουμε στα χέρια μας ένα μικρό θησαυρό που θα οδηγούσε σε μεταμόρφωση της ευρύτερης περιοχής.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Επαναφορά στο θέμα τη λειτουργίας του Αεροδρομίου της Τρίπολης ως πολιτικού θέτει ο βουλευτής Αργολίδας Ιωάννης Ανδριανός. Σύμφωνα με τον κο Ανδριανό η μετατροπή του αεροδρομίου είναι ένα πάγιο αίτημα των εκπροσώπων των φορέων της Αργολίδας και των όμορων νομών καθώς πέρα από την αναβάθμιση των εναέριων μεταφορών της χώρας συνολικά, θα εξυπηρετηθούν αποτελεσματικόερα οι ανάγκες της Περιφέρειας Πελοποννήσου ενισχύοντας σημαντικά την τουριστική κίνηση στην περιοχή.
Επίσης επισημαίνει πως η εξυπηρέτηση πολιτικών πτήσεων από το Αεροδρόμιο Τρίπολης στο κέντρο το πρόβλημα της ασύμφορης χρήσης του Αεροδρομίου Εκ.Βενιζέλος για διασρομές στην περιοχή. Ήδη αρκετοί tour operators έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον του για πτήσεις charter.
O κος Ανδριανός ζητά να μάθει από το Υπουργείο Υποδομών τις προθέσεις της Κυβέρνησης για την μετατροπή του Αεροδρομίου από στρατιωτικό σε πολιτικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου