κείμενο από το ypodomes.com
Μία αποκλειστική συνέντευξη έδωσε στον Νίκο Καραγιάννη και το ypodomes.com o Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας. Ανάμεσα στις απαντήσεις που έδωσε μεγάλη αξία έχει η εξαγγγελία εκστρατείας για να φτάσει η Ολυμπία Οδός πέρα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα.
Δήλωσε αποφασισμένος να μην κάνει πίσω σε αυτό το θέμα αλλά και στο θέμα της ολοκλήρωσης των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου μέχρι την Πάτρα και τελικά μέχρι την Καλαμάτα. Σας παρουσιάζουμε παρακάτω ολόκληρη την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη:
Ερ.Έχετε ζήσει τα έργα της Ολυμπίας από την αρχή. Έχουμε δει το έργο να προοδεύει, να σταματά και να ξαναξεκινά. Ποια είναι η δική σας εικόνα.
Α.Κ: Πράγματι, έχω παρακολουθήσει από τη αρχή την πορεία έργου. Με ρυθμούς κατασκευής, με εργοτάξια φαντάσματα, στάση, επανεκκίνηση. Η πρώτη διαπίστωση είναι πως έοχυμε απομακρυνθεί από τους αρχικούς χρόνους. Η Ολυμπία Οδός είναι ένα έργο που αφορά την κοινωνία και τη χώρα. Για εμάς είναι έργο ζωτικής σημασίας, είναι πολύ ψηλά στις προτεραιότητες μας. Είναι ένα αναπτυξιακό έργο, έρχεται να δώσει ανάπτυξη.
Η πορεία κατασκευής του συνδυάστηκε με τα μεγάλα προβλήματα της χώρας, άρα το έργο γίνεται στην πιο δύσκολη συγκυρία και έχει επιπτώσεις. Τώρα που έχουμε όμως συμφωνία πρέπει να επιταχύνουμε τις εργασίες και να πιάσουμε τα χρονοδιαγράμματα.
Δεν είμαστε μακριά αλλά με την αποκατάσταση της ροής χρηματοδότησης πρέπει και η εταιρεία να ανταποκριθεί. Το μεγαλύτερο θέμα όμως για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι πως Ολυμπία Οδός χωρίς να φτάνει στην Αρχαίο Ολυμπία και την Τσακώνα δεν είναι Ολυμπία. Εμείς και εγώ προσωπικά δεν συμβιβαζόμαστε να έχουμε μισή οδική αρτηρία. Όραμα μας είναι ο δρόμος να φτάσει Πύργο, Αρχαία Ολυμπία και μέχρι την Τσακώνα. Είναι η μόνιμη και σταθερή μας διεκδίκηση.
Ερ.Εδώ μιλάμε για κάτι μακροπρόθεσμο. Για το τμήμα μέχρι την Πάτρα τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει άμεσα για να πάρει το έργο μπρος.
Α.Κ. Το Νο1 θέμα είναι η ροή χρηματοδότησης, το δεύτερο είναι πως η κοινοπραξία με βάση τη χρηματοδότηση πρέπει να ανταποκριθεί με ταχύτητα και ποιότητα. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε χρόνο γιατί το έργο είναι αναπτυξιακό δεν είναι μία απλή οδική αρτηρία. Εμείς θα απαιτήσουμε κάποιο πιο σαφές χρονοδιάγραμμα σε σχέση με την τμηματική ολοκλήρωση.
Είμαι σε συνεχή επαφή με το Υπουργείο και τον Υπουργό και αυτά τα ζητήματα τα θέτουμε και θα τα θέτουμεε μέχρι την ολοκλήρωση σε μία δυναμική διαδικαδία. Παρακολουθώ ότι έχουν γίνει τα τμήματα με δύσκολο φυσικό αντικείμενο και είναι ενθαρρυντικό. Έχω επισκεφθεί τα εργοτάξια, υπάρχει καλή ενημέρωση από την εταιρεία και πρέπει να το τονίσω αυτό. Ξέρω τα δύσκολα σημεία και κρατώ ένα τόνο αισιοδοξίας. Αν φύγουν τα δύσκολα τεχνικά σημεία, πολύ πιο εύκολα μπορούμε να πάμε στα άλλα τμήματα.
Το μεγάλο θέμα είναι η σταδιακή απόδοση τμημάτων και εδώ υπάρχει συνεργασία Υπουργείου-Κοινοπραξίας άρα να έχουμε κατά νου πως όποιο τμήμα ετοιμάζεται να αποδίδεται στην τοπική κοινωνία για να φεύγει ένα θετικό μήνυμα. Κατανοούμε τις τεχνικές δυσκολίες για να βοηθήσουμε και εμείς όμως οι πολίτες θέλουν ένα έργο ολοκληρωμένο, άρτιο με διεθνή στάνταρ και στο σύνολο της την Ολυμπία Οδό. Δεν θα της αλλάξουμε τίτλο να την κάνουμε Πατρών-Αθηνών.
Ερ.Θα ήθελα να αναφερθούμε στη σχέση Περιφέρειας-Υπουργείου. Μιλάτε για Ολυμπία που να φτάνει μέχρι την Τσακώνα. Άρα μιλάμε για κατασκευή και του δυτικού τμήματος. Πως θα επιτευχθεί αυτό οταν δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμα το τμήμα Πάτρα-Πύργος;
Α.Κ. Πράγματι η Κυβέρνηση έχει απόσταση με αυτό που είχε εξαγγείλει. Ουσιαστικά είχαμε ένα έργο παραχώρησης μεγάλο που μίκρυνε μέχρι την Πάτρα. Για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι πρώτης προτεραιότητας θέμα, τι θα γίνει με αυτό το τμήμα (μέχρι τον Πύργο). Έγω θα αναλάβω σε μερικές μέρες εκστρατεία επανεκκίνησης για το σύνολο του φυσικού αντικειμένου. Δεν συμβιβαζόμαστε σε ένα μισό έργο. Κατανοώ τα προβλήματα που έχουμε ως χώρα αλλά πρέπει να αντιληφθούμε τι σημαίνει ανάπτυξη σε κάθε γωνιά της χώρας. Για εμάς η Ολυμπία Οδός είναι ευκαιρία ανάπτυξης, δεν είναι ένα απλό οδικό έργο, δεν το αντιλαμβανόμαστε έτσι αλλά ως ένα σύγχρονο αναπτυξιακό οδικό έργο με αρχή και τέλος. Να ξεκινά από την Αθήνα να περνά από την Πάτρα, τον Πύργο, την Αρχαία Ολυμπία και να φτάνει στην Τσακώνα. Μόνο τότε θα είμαστε ευχαριστημένοι και θα ησυχάσουμε. Μέχρι τότε θα βρισκόμαστε σε διεκδίκηση μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Η Ολυμπία είναι ένα μεγάλος εθνικός στόχος.
Ερ.Πως οραματίζετε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλλάδα μία ολοκληρωμένη Ολυμπία. Ας πάμε 2 χρονια μετά. Τι πιστευετε ότι θα γίνει.
Α.Κ. Η Περιφέρεια μας πιστεύει ότι η Πάτρα είναι το κέντρο του δυτικού άξονα της χώρας, Το αναπτυξιακό περιβάλλον και η προοπτική της είναι οι συνδυασμένες μεταφορές από και προς την Ευρώπη. Το οδικό δίκτυο είναι η πρώτη βάση για συνδυαμένες ευκαιρίες ανάπτυξης. Δεν θέλουμε μόνο να διέρχεται ο κόσμος, στην περιοχή υπάρχει μία σπάνια ομορφιά, ιστορία και πολιτισμός. Αυτά τα στοιχεία αν τα εντάξουμε στην αναπτυξιακή διαδικασία και έχοντας καταλάβει τι σημαίνει Αρχαία Ολυμπια για τον πολιτισμό και την τουριστική ανάπτυξη τότε βλέπουμε πως και σε συνδυασμό με το σιδηρόδρομο η Περιφέρεια θα αποκτήσει μεγάλη γεωπολιτική σημασία. Έχουμε μπροστά μας επίσης την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων.
Η κατασκευη του έργου απαντά μόνη της τι μπορεί να σημαίνει για την τρίτη πόλη της Ελλάδας να συμμετέχει ισότιμα στην αύξηση του ΑΕΠ. Πλούτος για τη χώρα, θέσεις εργασίας για την τοπική κοινωνία. Η Πάτρα είναι η κύρια πύλη της Ελλάδας στην Ευρώπη.
Ερ.Μιλήσατε για το σιδηρόδρομο. Για να ολοκληρωθούν τα έργα εκσυγχρονισμού του ΠΑΘΕΠ απομένει η τελική χάραξη για Πάτρα. Είμαστε στις προμελέτες και μετά το Μάρτιο θα ξεκινήσουν οι μελέτες για την τελική χάραξη. Τι πρέπει να γίνει για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα.
Α.Κ.Πρέπει να ολοκληρωθούν καταρχάς τα τμηματα από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη και το Ρίο. Δεν είναι μόνο το θέμα της υπογειοποίησης που είναι μεγάλο στοίχημα. Το σιδηροδρομικό δίκτυο πρέπει να φτάσει μέχρι τον Πύργο και την Καλαμάτα. Δεν θα απεμπολήσουμε εμείς δικαιώματα ενός αιώνα. Δεν θα αλλάξουμε, δεν συμβιβαζόμαστε σε παροδικές ανάγκες, Εμείς για να γνωρίζετε κάνουμε μία μεγάλη προσπάθεια για επεκτείνουμε τον Προαστιακό της Πάτρας, που σήμερα είναι μία βιώσιιμη γραμμή Ρίο-Πάτρα και εξυπηρετεί τον κόσμο και τους φοιτητές μας. Με δική μας προκήρυξη θα επεκταθεί προς Κάτω Αχαγιά και μελλοντικά προς το Αεροδρόμιο του Αραξου. Άρα έτοιμη σιδηροδρομική γραμμή στο σύνολο της, όχι μισές δουλειές, όχι μισά έργα, όχι μισοί σχεδιασμοί
Ερ.Ο σχεδισαμός πρέπει να περιλαμβάνει σύνδεση με το λιμάνι;
Α.Κ.Βεβαίως, το λιμάνι δεν μπορεί να είναι ουδέτερο. Είναι μέρος της αναπτυξιακής διαδικασίας. Θέλουμε μία συνδυασμένη σιδηροδρομική γραμμή, φιλική προς το περιβάλλον που θα υπηρετεί την παραγωγική ανάπτυξη. Εμείς θέλουμε να φτάσει το τρένο στο λιμάνι και να πάει μέχρι Πύργο και Καλαμάτα. Όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, κανένας συμβιβασμός και για κανένα.
Ν.Κ. Σας ευχαριστώ πολύ.
Δήλωσε αποφασισμένος να μην κάνει πίσω σε αυτό το θέμα αλλά και στο θέμα της ολοκλήρωσης των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου μέχρι την Πάτρα και τελικά μέχρι την Καλαμάτα. Σας παρουσιάζουμε παρακάτω ολόκληρη την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη:
Ερ.Έχετε ζήσει τα έργα της Ολυμπίας από την αρχή. Έχουμε δει το έργο να προοδεύει, να σταματά και να ξαναξεκινά. Ποια είναι η δική σας εικόνα.
Α.Κ: Πράγματι, έχω παρακολουθήσει από τη αρχή την πορεία έργου. Με ρυθμούς κατασκευής, με εργοτάξια φαντάσματα, στάση, επανεκκίνηση. Η πρώτη διαπίστωση είναι πως έοχυμε απομακρυνθεί από τους αρχικούς χρόνους. Η Ολυμπία Οδός είναι ένα έργο που αφορά την κοινωνία και τη χώρα. Για εμάς είναι έργο ζωτικής σημασίας, είναι πολύ ψηλά στις προτεραιότητες μας. Είναι ένα αναπτυξιακό έργο, έρχεται να δώσει ανάπτυξη.
Η πορεία κατασκευής του συνδυάστηκε με τα μεγάλα προβλήματα της χώρας, άρα το έργο γίνεται στην πιο δύσκολη συγκυρία και έχει επιπτώσεις. Τώρα που έχουμε όμως συμφωνία πρέπει να επιταχύνουμε τις εργασίες και να πιάσουμε τα χρονοδιαγράμματα.
Δεν είμαστε μακριά αλλά με την αποκατάσταση της ροής χρηματοδότησης πρέπει και η εταιρεία να ανταποκριθεί. Το μεγαλύτερο θέμα όμως για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι πως Ολυμπία Οδός χωρίς να φτάνει στην Αρχαίο Ολυμπία και την Τσακώνα δεν είναι Ολυμπία. Εμείς και εγώ προσωπικά δεν συμβιβαζόμαστε να έχουμε μισή οδική αρτηρία. Όραμα μας είναι ο δρόμος να φτάσει Πύργο, Αρχαία Ολυμπία και μέχρι την Τσακώνα. Είναι η μόνιμη και σταθερή μας διεκδίκηση.
Ερ.Εδώ μιλάμε για κάτι μακροπρόθεσμο. Για το τμήμα μέχρι την Πάτρα τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει άμεσα για να πάρει το έργο μπρος.
Α.Κ. Το Νο1 θέμα είναι η ροή χρηματοδότησης, το δεύτερο είναι πως η κοινοπραξία με βάση τη χρηματοδότηση πρέπει να ανταποκριθεί με ταχύτητα και ποιότητα. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε χρόνο γιατί το έργο είναι αναπτυξιακό δεν είναι μία απλή οδική αρτηρία. Εμείς θα απαιτήσουμε κάποιο πιο σαφές χρονοδιάγραμμα σε σχέση με την τμηματική ολοκλήρωση.
Είμαι σε συνεχή επαφή με το Υπουργείο και τον Υπουργό και αυτά τα ζητήματα τα θέτουμε και θα τα θέτουμεε μέχρι την ολοκλήρωση σε μία δυναμική διαδικαδία. Παρακολουθώ ότι έχουν γίνει τα τμήματα με δύσκολο φυσικό αντικείμενο και είναι ενθαρρυντικό. Έχω επισκεφθεί τα εργοτάξια, υπάρχει καλή ενημέρωση από την εταιρεία και πρέπει να το τονίσω αυτό. Ξέρω τα δύσκολα σημεία και κρατώ ένα τόνο αισιοδοξίας. Αν φύγουν τα δύσκολα τεχνικά σημεία, πολύ πιο εύκολα μπορούμε να πάμε στα άλλα τμήματα.
Το μεγάλο θέμα είναι η σταδιακή απόδοση τμημάτων και εδώ υπάρχει συνεργασία Υπουργείου-Κοινοπραξίας άρα να έχουμε κατά νου πως όποιο τμήμα ετοιμάζεται να αποδίδεται στην τοπική κοινωνία για να φεύγει ένα θετικό μήνυμα. Κατανοούμε τις τεχνικές δυσκολίες για να βοηθήσουμε και εμείς όμως οι πολίτες θέλουν ένα έργο ολοκληρωμένο, άρτιο με διεθνή στάνταρ και στο σύνολο της την Ολυμπία Οδό. Δεν θα της αλλάξουμε τίτλο να την κάνουμε Πατρών-Αθηνών.
Ερ.Θα ήθελα να αναφερθούμε στη σχέση Περιφέρειας-Υπουργείου. Μιλάτε για Ολυμπία που να φτάνει μέχρι την Τσακώνα. Άρα μιλάμε για κατασκευή και του δυτικού τμήματος. Πως θα επιτευχθεί αυτό οταν δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμα το τμήμα Πάτρα-Πύργος;
Α.Κ. Πράγματι η Κυβέρνηση έχει απόσταση με αυτό που είχε εξαγγείλει. Ουσιαστικά είχαμε ένα έργο παραχώρησης μεγάλο που μίκρυνε μέχρι την Πάτρα. Για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι πρώτης προτεραιότητας θέμα, τι θα γίνει με αυτό το τμήμα (μέχρι τον Πύργο). Έγω θα αναλάβω σε μερικές μέρες εκστρατεία επανεκκίνησης για το σύνολο του φυσικού αντικειμένου. Δεν συμβιβαζόμαστε σε ένα μισό έργο. Κατανοώ τα προβλήματα που έχουμε ως χώρα αλλά πρέπει να αντιληφθούμε τι σημαίνει ανάπτυξη σε κάθε γωνιά της χώρας. Για εμάς η Ολυμπία Οδός είναι ευκαιρία ανάπτυξης, δεν είναι ένα απλό οδικό έργο, δεν το αντιλαμβανόμαστε έτσι αλλά ως ένα σύγχρονο αναπτυξιακό οδικό έργο με αρχή και τέλος. Να ξεκινά από την Αθήνα να περνά από την Πάτρα, τον Πύργο, την Αρχαία Ολυμπία και να φτάνει στην Τσακώνα. Μόνο τότε θα είμαστε ευχαριστημένοι και θα ησυχάσουμε. Μέχρι τότε θα βρισκόμαστε σε διεκδίκηση μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Η Ολυμπία είναι ένα μεγάλος εθνικός στόχος.
Ερ.Πως οραματίζετε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλλάδα μία ολοκληρωμένη Ολυμπία. Ας πάμε 2 χρονια μετά. Τι πιστευετε ότι θα γίνει.
Α.Κ. Η Περιφέρεια μας πιστεύει ότι η Πάτρα είναι το κέντρο του δυτικού άξονα της χώρας, Το αναπτυξιακό περιβάλλον και η προοπτική της είναι οι συνδυασμένες μεταφορές από και προς την Ευρώπη. Το οδικό δίκτυο είναι η πρώτη βάση για συνδυαμένες ευκαιρίες ανάπτυξης. Δεν θέλουμε μόνο να διέρχεται ο κόσμος, στην περιοχή υπάρχει μία σπάνια ομορφιά, ιστορία και πολιτισμός. Αυτά τα στοιχεία αν τα εντάξουμε στην αναπτυξιακή διαδικασία και έχοντας καταλάβει τι σημαίνει Αρχαία Ολυμπια για τον πολιτισμό και την τουριστική ανάπτυξη τότε βλέπουμε πως και σε συνδυασμό με το σιδηρόδρομο η Περιφέρεια θα αποκτήσει μεγάλη γεωπολιτική σημασία. Έχουμε μπροστά μας επίσης την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων.
Η κατασκευη του έργου απαντά μόνη της τι μπορεί να σημαίνει για την τρίτη πόλη της Ελλάδας να συμμετέχει ισότιμα στην αύξηση του ΑΕΠ. Πλούτος για τη χώρα, θέσεις εργασίας για την τοπική κοινωνία. Η Πάτρα είναι η κύρια πύλη της Ελλάδας στην Ευρώπη.
Ερ.Μιλήσατε για το σιδηρόδρομο. Για να ολοκληρωθούν τα έργα εκσυγχρονισμού του ΠΑΘΕΠ απομένει η τελική χάραξη για Πάτρα. Είμαστε στις προμελέτες και μετά το Μάρτιο θα ξεκινήσουν οι μελέτες για την τελική χάραξη. Τι πρέπει να γίνει για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα.
Α.Κ.Πρέπει να ολοκληρωθούν καταρχάς τα τμηματα από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη και το Ρίο. Δεν είναι μόνο το θέμα της υπογειοποίησης που είναι μεγάλο στοίχημα. Το σιδηροδρομικό δίκτυο πρέπει να φτάσει μέχρι τον Πύργο και την Καλαμάτα. Δεν θα απεμπολήσουμε εμείς δικαιώματα ενός αιώνα. Δεν θα αλλάξουμε, δεν συμβιβαζόμαστε σε παροδικές ανάγκες, Εμείς για να γνωρίζετε κάνουμε μία μεγάλη προσπάθεια για επεκτείνουμε τον Προαστιακό της Πάτρας, που σήμερα είναι μία βιώσιιμη γραμμή Ρίο-Πάτρα και εξυπηρετεί τον κόσμο και τους φοιτητές μας. Με δική μας προκήρυξη θα επεκταθεί προς Κάτω Αχαγιά και μελλοντικά προς το Αεροδρόμιο του Αραξου. Άρα έτοιμη σιδηροδρομική γραμμή στο σύνολο της, όχι μισές δουλειές, όχι μισά έργα, όχι μισοί σχεδιασμοί
Ερ.Ο σχεδισαμός πρέπει να περιλαμβάνει σύνδεση με το λιμάνι;
Α.Κ.Βεβαίως, το λιμάνι δεν μπορεί να είναι ουδέτερο. Είναι μέρος της αναπτυξιακής διαδικασίας. Θέλουμε μία συνδυασμένη σιδηροδρομική γραμμή, φιλική προς το περιβάλλον που θα υπηρετεί την παραγωγική ανάπτυξη. Εμείς θέλουμε να φτάσει το τρένο στο λιμάνι και να πάει μέχρι Πύργο και Καλαμάτα. Όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, κανένας συμβιβασμός και για κανένα.
Ν.Κ. Σας ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου