Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018

Κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο

κείμενο από το ypodomes.com
Ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και των εταιρειών ΓΑΙΟΣΕ, Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair Cargo, για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.
Ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετικές αιτιάσεις της αντιπολίτευσης τόνισε ότι δεν υπάρχει καμία δυσμενής μεταβολή σε σχέση με την αρχική. «Το εμπροσθοβαρές τίμημα των 10 εκατ. ευρώ δημιουργεί καλύτερο αποτέλεσμα από εκείνο των 20 εκατ. ευρώ, καθώς με το πρώτο προκύπτει ελάχιστο εγγυημένο μίσθωμα 350.000 ευρώ, ενώ με το δεύτερο μειώνεται δραματικά στα 50.000 ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Σημείωσε ακόμη ότι δεν ικανοποιήθηκε κανένα αίτημα του παραχωρησιούχου (σταθερός ΕΝΦΙΑ, απαλλαγή από δημοτικά τέλη κλπ) πέρα από τη δυνατότητα απαλλαγής από τα τέλη καθαριότητας υπό την προϋπόθεση ότι θα αναλάβει ο ίδιος την καθαριότητα. Απορριπτική, σύμφωνα με τον υπουργό, ήταν η απάντηση στο αίτημα για φοροαπαλλαγές, «σε αντίθεση με ότι εσείς εισηγούσασταν με επιστολή του τότε Υπουργού Μεταφορών κ. Στυλιανίδη προς τον τότε Υπουργό Οικονομικών για μία σειρά από φοροαπαλλαγές και διευκολύνσεις για τον τότε υποψήφιο ανάδοχο».
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ακόμη ότι η δυνατότητα μετατροπής της δεσμευτικής επένδυσης δεν μεταβάλει το ύψος της, ενώ για μία από τις βασικές ενστάσεις της αντιπολίτευσης, ότι η εκ των υστέρων μεταβολή των όρων διαγωνισμού και συγκεκριμένα των όρων δόμησης συνιστά σοβαρή αλλοίωση των όρων του διαγωνισμού, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε πως όλες οι αλλαγές δόμησης είναι σύμφωνες με όλα τα διεθνή στάνταρτς.
«Η Ελλάδα έρχεται επιτέλους να αξιοποιήσει τη θέση της ως διεθνές κέντρο συνδυασμένων μεταφορών» υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών, ενώ έκανε λόγο για «αμηχανία της αντιπολίτευσης» και «παλινωδίες δεκαετιών». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον εισηγητή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννη Μανιάτη: «Δεν μας ακουμπάει η λάσπη σας. Εύχομαι να γίνεται μόνο για λόγους αντιπολιτευτικής τακτικής, διαφορετικά είναι σκανδαλώδης η στάση σας γιατί εσείς δεν είστε από τους πολιτικούς που δεν ξέρουν», ενώ ιδιαίτερα σκληρή γλώσσα χρησιμοποίησε από την πλευρά του ο βουλευτής της ΔΗΣΥ κατά τη δευτερολογία του: «Λυπάμαι να πω ότι ο κύριος Σπίρτζης ανήκει στην κατηγορία των θλιβερών ανθρώπων που επειδή είναι ριψάσπιδες και αποστάτησαν υποχρεώνονται να γίνονται ακραίοι προκειμένου να αποδεικνύουν την πίστη τους στο νέο τους αφεντικό» είπε.
Ένταση σημειώθηκε και κατά την τοποθέτηση του αντιπροέδρου της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι άλλαξε τους όρους του διαγωνισμού εκ των υστέρων χωρίς να κάνει τον διαγωνισμό από την αρχή. «Το κάνατε με νόμο. Γιατί εάν δεν το κάνατε με νόμο δεν θα περνούσατε από το ειδικό δικαστήριο, θα πηγαίνατε κατευθείαν στον Κορυδαλλό» ανέφερε. «Δεν έχει ξαναγίνει στο Κοινοβούλιο αυτό που γίνεται σήμερα» πρόσθεσε κάνοντας λόγο για «λαμογιές».
Παίρνοντας τον λόγο επί προσωπικού, ο υπουργός Μεταφορών απάντησε στον αντιπρόεδρο της ΝΔ ότι έχει πέσει θύμα παραπληροφόρησης σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει τεύχος προκήρυξης του διαγωνισμού με άλλους όρους.
Στις διατάξεις του νομοσχεδίου εντάχθηκε, μετά την ψήφισή της, και η τροπολογία για την "απρόσκοπτη εκτέλεση των οικοδομικών αδειών στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού - Αγίου Κοσμά". Συγκεκριμένα, με την υπόψη τροπολογία, τροποποιούνται - συμπληρώνονται διατάξεις του ν. 4062/2012 σχετικά με το καθεστώς οικοδομικής και περιβαλλοντικής αδειοδότησης που διέπει την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού-Αγίου Κοσμά. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων: *Εγκρίνονται με τις οριζόμενες κ.υ.α. και οι περιβαλλοντικοί όροι της εφαρμογής του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) καθώς και τω έργων υποδομής που εξυπηρετούν τη συνολική λειτουργία του Μητροπολιτικού Πόλου και προβλέπεται η σχετική διαδικασία, *αποσαφηνίζεται ότι το Γραφείο Ελληνικού, εκδίδει τις οικοδομικές άδειες όλων των κατηγοριών εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού - Αγίου Κοσμά, όπου απαιτείται, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα