Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018

ΚΤΥΠ: Φιλόδοξα κτιριακά έργα και νέα γενιά ΣΔΙΤ στα σχέδια της εταιρείας

κείμενο από το ypodomes.com
Αντεπίθεση κάνει η ΚΤΥΠ Α.Ε. και κοιτάζει ακόμα και έξω από τα ...παραδοσιακά της αντικείμενα. Μετά από μία περίοδο που φάνηκε να είναι κάπως εσωστρεφής η κατασκευαστική αυτή εταιρεία του Δημοσίου έρχεται και πάλι στο προσκήνιο με νέες φιλοδοξίες.
Όπως σημειώνει ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Χαρωνίτης στο ypodomes.com σκοπός είναι να τρέξουν όσο πιο πολλά project μπορούν. "Το αντικείμενο μας, τα κτιριακά έργα, είναι επενδύσεις που από τη μία ωφελούν την πραγματική οικονομία καθώς τα χρήματα διαχέονται σε μισθούς, υλικά και υπηρεσίες και από την άλλη επιστρέφει ένα κομμάτι τους στο Κράτος με τη μορφή έμμεσων και άμεσων φόρων. Άρα όσο περισσότερα έργα βάλουμε μπρος τόσο καλύτερα για όλους".
Ένα από τα στοιχήματα της νέας διοίκησης είναι να εκμεταλλευτεί τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και τις δυνατότητες που δίνει το εργαλείο που ονομάζεται ΣΔΙΤ. "Είμαστε αποφασισμένοι να τρέξουμε τα έργα που υπάρχουν διαθέσιμα ποσά από το ΕΣΠΑ και για παράδειγμα σας λέω ένα ποσό γύρω στα 50-60εκατ.ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής για την κάλυψη των σχολικών κτιριακών αναγκών σε επίπεδο κατασκευής. Αυτό είναι ένα ποσό και ένα πλάνο που θα το τρέξουμε άμεσα" τονίζει ο κ.Χαρωνίτης ενώ για τις συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα είναι σαφής: "η ΚΤΥΠ θέλει να κάνει ΣΔΙΤ αλλά να έχουν αξία για το κοινωνικό σύνολο, να προσδίδουν το κάτι παραπάνω, δεν είναι ανάγκη να είναι μόνο σχολεία, μπορούν να έχουν χρήση και σε άλλα κτιριακά έργα. Επί της ουσίας η έλλειψη διαθέσιμων πόρων κάνει τις ΣΔΙΤ ως ένα ενδιαφέρον εργαλείο χρηματοδότησης για εμάς".
Ένα πρώτο σχέδιο που είναι στα σκαριά σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού είναι η μετατροπή ενός παλιού ορφανοτροφείου στην Ιεράπετρα σε μουσείο. "Μιλάμε για ένα πολύ ενδιαφέρον κτίριο με ιστορία, το όποιο σήμερα μένει αναξιοποίητο. Αυτό το κτίριο θα μπορούσε μέσω ΣΔΙΤ να γίνει ένα μουσείο, σημειωτέον το πρώτο για την πόλη, όπου θα εκτεθούν τα πλούσια ευρήματα που έχει η ευρύτερη περιοχή και είναι σήμερα σε αποθήκες, ενώ το ακίνητο βρίσκεται σε μία εξαιρετική τοποθεσία" τονίζει ο κ.Χαρωνίτης. Στο ίδιο μήκος κύματος εξετάζει η δημιουργία ενός Μουσείου στην περιοχή του Τύμβου της Μικρής Δοξιπάρας στην Ορεστιάδατου Νομού Έβρου. Κοινή συνιστώσα και στα δύο, η επίδραση στην κοινωνία και η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς με παράλληλη ανάδειξη των περιοχών ως τουριστικών προορισμών.
Επίσης στη Θεσσαλονίκη, εξετάζεται η δημιουργία δύο καλλιτεχνικών σχολείων, το πρώτο στη Μενεμένη και το δεύτερο στο κτιριακό συγκρότητα του Παπάφειου Ιδρύματος, αλλά και η μετατροπή κλειστών σήμερα κτιρίων της Ναυτικής Διοίκησης Βορείου Ελλάδας σε καταλύμματα για στρατιωτικούς, δίνοντας ταυτόχρονα ζωή στην περιοχή του Ντεπώ.
Στα πιο κλασικά "ΣΔΙΤ" εξετάζεται ένα cluster σχολείων στην Κρήτη, ενώ έμφαση θα δοθεί μέσω ΣΔΙΤ για μία νέα γενιά νηπιαγωγείων όπου διαπιστώνεται και το μεγαλύτερο έλλειμμα σχολικής στέγης.
Όπως εξηγεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΤΥΠ Α.Ε. η εταιρεία σκέφτεται "out of the box". "Για εμάς δεν υπάρχει σύνορο που να λέει ότι μπορούμε να κάνουμε μόνο κτιριακά έργα. Θα σας πω λοιπόν ότι για παράδειγμα στο Καστελόριζο στα πλαίσια του μηχανισμού στήριξης μικρών νησιωτικών Δήμων και σε συνεννόηση με τα Υπουργεία Υποδομών, Ναυτιλίας, Οικονομίας και Εξωτερικών μελετάμε την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης συνολικής έκτασης 4.000τμ".
Στο ίδιο πλαίσιο περιλαμβάνεται η μελέτη για την αποκατάσταση και επισκευή του ιστορικού διατηρητέου μνημείου Σαρέντζι και του κτιρίου Ρολόι στη Χάλκη με σκοπό την αξιοποίηση τους ως εκθεσιακοί χώροι. Τέλος μελετάται βρεφονηπιακός σταθμός ολοκληρωμένης φροντίδας και μόναδα φροντίδας ηλικιωμένων στην Πάτμο. Σε όλα τα παραπάνω η ΚΤΥΠ με την ολοκλήρωση των μελετών θα γίνει και ο Φορέας Υλοποίησης των έργων.  Η ΚΤΥΠ Α.Ε. έχει αυτή τη στιγμή ένα μεγάλο πρόγραμμα περίπου 120εκατ.ευρώ που είτε τρέχουν είτε πρόκειται να δημοπρατηθούν είτε είναι υπό μελέτη και μεγάλος στόχος είναι να απορροφηθεί και το τελευταίο ευρώ που έχει στη διάθεση της προκειμένου να ανταποκριθεί στο ρόλο της, δηλαδή της δημόσιας κατασκευαστικής εταιρείας που καλύπτει τις ανάγκες που προκύπτουν σε όλη την επικράτεια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα