Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020

Σπάει στα δύο ο διαγωνισμός για συνολικά 1.300 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

κείμενο από το ypodomes.com
Σε δύο δόσεις ετοιμάζεται να βγει ο πολυαναμενόμενος διαγωνισμός για την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συνολικά και στις δύο φάσεις θα πραγματοποιηθεί προμήθεια 1.300 αστικών λεωφορείων που θα αντικαταστήσουν τον σημερινό ιδιαίτερα γηρασμένο στόλο. Τα 1.000 προορίζονται για την Αθήνα και τα υπόλοιπα 300 για τη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, ετοιμάζεται με ταχύτητα ο διαγωνισμός για τον πρώτο διαγωνισμό που θα αφορά την προμήθεια 600 λεωφορείων. O διαγωνισμός αναμένεται να βγει στον αέρα το Φθινόπωρο.
Μεγάλος στόχος είναι ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί το 2021 και να αρχίσει έξι μήνες μετά τις υπογραφές η σταδιακή άφιξη της νέας γενιάς αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σε αυτή την πρώτη φάση από τα 600 λεωφορεία τα περίπου 450 προορίζονται να δρομολογηθούν στην Αθήνα και τα υπόλοιπα 150 στη Θεσσαλονίκη. Η χρηματοδότηση του έργου θα κλειδώσει τόσο από την ΕΤΕπ όσο και από την ανακατανομή κονδυλίων του ΕΣΠΑ 2014-2020. Ο διαγωνισμός είναι απολύτος απαραίτητος καθώς για παράδειγμα στην Αθήνα μέχρι το 2023, το 80% του στόλου θα έχει ξεπεράσει σε ηλικία τα 20 έτη.

Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Ο δεύτερος διαγωνισμός, εκτιμάται ότι θα βγει στον αέρα το 2021. Θα αφορά στην προμήθεια 750 επιπλέον αστικών λεωφορείων. Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θεωρούν πως με το πέρασμα του χρόνου θα υπάρχει μία καλύτερη εικόνα για το μείγμα καυσίμου των λεωφορείων για τις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας. Η βασική σκέψη είναι στο δεύτερο διαγωνισμό να είναι αρκετά περισσότερα τα ηλεκτρικά λεωφορεία (δηλαδή με μεγαλύτερο ποσοστό).
Για τον σκοπό αυτό με απόφαση του υπουργού ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή, δίδεται το δικαίωμα υπογραφής «με εντολή υπουργού» στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Νίκο Σταθόπουλο, προκειμένου να προχωρήσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες που απαιτούνται για τον διαγωνισμό.

ΤΟ ….ΜΕΤΡΟ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΤΟΛΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ

Σταδιακά, μέχρι το 2023 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα προστεθούν 21 χιλιόμετρα γραμμών Μετρό. Σε αυτό το διάστημα το υπουργείο ΥΠΟΜΕ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ θα αναδιαρθρώσει τις γραμμές με βασικό κορμό των συγκοινωνιών το δίκτυο Μετρό.
Η τελευταία μεγάλη αναδιάρθρωση γραμμών είχε γίνει το μακρινό 2005. Βάσει αυτής, θα καταγραφούν οι νέες ανάγκες για γραμμές άρα και για τον αναγκαίο στόλο των δύο πόλεων. Στην Αθήνα η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά θα σημάνει το κόψιμο πολλών γραμμών που σήμερα φτάνουν στο κέντρο της πόλης και την έναρξη τοπικών γραμμών που θα καταλήγουν σε σταθμούς Μετρό για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Αυτό έχει συμβεί στο παρελθόν σε όλες τις επεκτάσεις του δικτύου.
Στη Θεσσαλονίκη, πέρα από τα ΚΤΕΛ που αναλαμβάνουν περιφερειακές γραμμές, η λειτουργία το 2023, της γραμμής Ν.Σ.Σταθμός-Νέα Ελβετία και η γραμμή Καλαμαριάς θα σημάνουν το κόψιμο αρκετών γραμμών και την δρομολόγηση άλλων τοπικών που θα αναλάβουν να τροφοδοτούν το δίκτυο Μετρό, όπως συμβαίνει και στην Αθήνα.
Με αυτό τον τρόπο, όπως επισημαίνει παράγοντας των αστικών συγκοινωνιών, θα μειωθεί ο απαιτούμενος αριθμός οχημάτων αλλά και θα επιτευχθεί ποιοτικότερο συγκοινωνιακό έργο με καλύτερες συχνότητες προς όφελος των επιβατών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα