Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020

Τα 3 μεγάλα έργα που εντάχθηκαν στο Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Ηπείρου

κείμενο από το ypodomes.com
Τρία σημαντικά έργα εντάχθηκαν στο Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Ηπείρου για το 2020, το οποίο εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το Περιφερειακό Συμβούλιο στη σημερινή του συνεδρίαση.
Πρόκειται για την κατασκευή νέων Διοικητηρίων στις Π.Ε. Πρέβεζας και Άρτας και το Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας (Μονάδα Προηγμένης Τεχνολογίας) στα Ιωάννινα.
Συγκεκριμένα για το  Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας (Μονάδα Προηγμένης Τεχνολογίας) που  προγραμματίζεται να δημιουργηθεί στα Ιωάννινα η Περιφέρεια θα διαθέσει το ποσό των 2.000.000 ευρώ.
Όπως ανάφερε ο Περιφερειάρχης πρόκειται για μια πρωτοβουλία η οποία εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει περί τις 600 νέες θέσεις εργασίας πτυχιούχων πληροφορικής κυρίως, πρωτοβουλία η οποία ξεκίνησε μετά από προσωπικές επαφές που είχε με εταιρίες υψηλής τεχνολογίας και για την οποία στη συνέχεια ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό και είχε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης.
Για τα δύο διοικητήρια διατίθενται από 1,5 εκ. ευρώ και θα ανεγερθούν στην μεν Πρέβεζα στο Κάστρο του Αγίου Ανδρέα για το οποίο ήδη έχει εκπονηθεί η μελέτη και για τη δε Άρτα στο πρώην στρατόπεδο «Παπακώστα» για το οποίο οι διαδικασίες παραχώρησης από το ΤΕΘΑ στην Περιφέρεια βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Το Διοικητήριο Π.Ε. Άρτας

Το Περιφερειακό Συμβούλιο, με άλλη – κατά πλειοψηφία – απόφασή του,  ενέκρινε  και  τη διαδικασία μίσθωσης του τμήματος του Στρατοπέδου Παπακώστα.
Σύμφωνα με την εισήγηση του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη,  στην Περιφέρεια θα διατεθεί με προοπτική μίσθωσης 50 χρόνων και επταετή περίοδο χάριτος,  έκταση επιφάνειας  12.319,66 τ.μ. εντός  της οποίας  υπάρχει διατηρητέο κτίσμα 300 τ.μ.. Το ετήσιο μίσθωμα, όπως προέκυψε από την έκθεση μισθωτικής αξίας του ακινήτου που έγινε από ανεξάρτητη  εκτιμήτρια εταιρεία υπολογίζεται σε 56.000 ευρώ για το πρώτο έτος.
Ο σχεδιασμός όμως αυτός ανατράπηκε από το ίδιο το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο μετεκλογικά ενημέρωσε- με έγγραφο που είχε συνταχθεί παραμονή των βουλευτικών εκλογών- ότι παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις δεν υπήρχε ολοκληρωμένη η γεωτεχνική μελέτη.
Για το τμήμα Ιόνια Οδό- Κακαβιά, ο Περιφερειάρχης στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στις συζητήσεις που έγιναν με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών παρουσία δημάρχων και βουλευτών, αλλά και τη νέα συνάντηση που έγινε πρόσφατα στο Υπουργείο, κατά την οποία έγινε σαφές ότι με τους νέους περιοριστικούς όρους που έχει θέσει από το 2015 η Ε.Ε., δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί τετράιχνος οδικός άξονας, κάτι που είχε αποκρυβεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία.
Για να κατασκευαστεί ο οδικός άξονας με τετράιχνη διατομή, ο Περιφερειάρχης επικαλέστηκε τον Υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή: «Μας είπε πως αν δεν το κάνετε εσείς το έργο δεν θα γίνει ποτέ»
Στο πλαίσιο αυτό ο Υπουργός δεσμεύτηκε να διαθέσει από το τομεακό του Υπουργείο του της προγραμματικής περιόδου 2021-2027 το ποσό των εκατό εκατομμυρίων ευρώ, με την προοπτική να διαθέσει και άλλα 50 εκ. ευρώ η Περιφέρεια. Ο Περιφερειάρχης πρόσθεσε πως πρόκειται για  το πιο δύσκολο έργο που πρέπει να υλοποιήσει η Περιφέρεια και  όταν έλθει η ώρα θα συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Σε άλλο σημείο τόνισε  ότι όσοι υποστηρίζουν πως αυτός  στάθηκε εμπόδιο στην επέκταση της Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά, ήταν απόντες τότε από την Ήπειρο και δεν γνωρίζουν ότι ακριβώς έγινε το αντίθετο. Απαντώντας στις  «ενστάσεις» περιφερειακών συμβούλων για την αξιοποίηση των κονδυλίων του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας ώστε να προωθηθεί το έργο, ανάφερε πως αυτά μπορούν να βρεθούν από την ανακατανομή των πόρων του ΕΣΠΑ και την αύξηση του ορίου του προγράμματος της Ηπείρου από άλλα προγράμματα που δεν θα έχουν τις απαραίτητες απορροφήσεις.
«Με λιπόψυχους και μικρόψυχους δεν μπορεί να γίνει τίποτε και είναι  ευτύχημα που  η παράταξή μας συγκέντρωσε το  57% και έχει την απόλυτη πλειοψηφία στο Περιφερειακό Συμβούλιο καθώς υπό άλλες συνθήκες κάθε συνεννόηση θα ήταν πολύ δύσκολη», κατέληξε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα