Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Στρατηγική επένδυση και επίσημα το έργο-μαμούθ ΑΠΕ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στην Εύβοια

 κείμενο από το ypodomes.com

Τη σφραγίδα της Στρατηγικής Επένδυσης πήρε το έργο-μαμούθ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το οποίο αφορά την εγκατάσταση αιολικών σταθμών στη Βόρεια-Κεντρική και Νότια Εύβοια και είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από τις 23 Ιανουαρίου, καθώς σήμερα στις 8 το πρωί συνεδρίασε με τηλεδιάσκεψη η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων υπό την προεδρία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη.

Η επένδυση και η είσοδος της EDP Renewables

Πιο συγκεκριμένα, όπως είχατε ήδη διαβάσει στο ypodomes.com, πρόκειται για ένα αιολικό πάρκο ισχύος 470 MW με το ύψος της επένδυσης να αγγίζει σχεδόν το μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική επένδυση τόσο για την Εύβοια καθώς θα δημιουργηθούν 182 ετήσιες θέσεις εργασίας, όσο και για την Ελλάδα που έχει θέσει ως στόχο την ενεργειακή ανεξαρτησία από το λιγνίτη έως το 2028, ενώ η ΕΛΛΑΚΤΩΡ διπλασιάζει πλέον τη συνολική εγκατεστημένη ισχύ της.

Το -εγκεκριμένο και ενταγμένο σε επιταχυμένο αδειοδοτικό καθεστώς του ν. 3894/2010- έργο αφορά στη δημιουργία 8 αιολικών πάρκων στην Εύβοια τα οποία θα αποτελούνται από 104 ανεμογεννήτριες ισχύος 4.2 MW έκαστη. Μάλιστα η κατανομή των αιολικών πάρκων οριοθετείται ως εξής:

Βόρεια-Κεντρικη Εύβοια: 4 αιολικά πάρκα, και
Νότια Εύβοια: 4 αιολικά πάρκα

Οι αιολικοί σταθμοί και τα συνοδά υποστηρικτικά έργα υπάγονται διοικητικά στους Δήμους Διρφύων – Μεσσαπίων, Ερέτριας, Κύμης – Αλιβερίου και Καρύστου, της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Να υπενθυμίσουμε πως η αρχική εγκατεστημένη ισχύς του έργου κατά την πρόταση που είχε υποβληθεί από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ ανερχόταν στα 436 MW, αλλά, ύστερα από μελέτες που κατέθεσε η εταιρία, η τελική ισχύς διαμορφώθηκε στα 470 MW, όπως αναφέρουν και πηγές πολύ κοντά στο θέμα.

Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, λίγες ημέρες πριν από την έγκριση του mega-αιολικού στην Εύβοια, εισήχθη ως μέτοχος στο έργο και ο  πορτογαλικός ενεργειακός κολοσσός EDP Renewables με αποτέλεσμα να μιλάμε πλέον για joint venture. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει για άλλη μία φορά τόσο τη στροφή της Ελλάδας προς τις ενεργειακές επενδύσεις και ειδικά τα έργα ΑΠΕ, ενώ υψηλό αποδεικνύεται πως είναι και το ενδιαφέρον διεθνών παικτών της “ενεργειακής αρένας” για έργα ΑΠΕ στη χώρα μας.

Μετά τη συνεδρίαση ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε:

«Σήμερα συνήλθε η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων και ενέκρινε άλλη μία μεγάλη στρατηγικής σημασίας επένδυση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ενός νέου μεγάλου συγκροτήματος αιολικών πάρκων στην Εύβοια, ισχύος 470,4MW από τις εταιρίες ΕΛΛΑΚΤΩΡ και EDP Renewables. Παρά την πανδημία η Κυβέρνηση προχωρά σταθερά στην προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων και η συγκεκριμένη αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα καθώς ανοίγει το δρόμο για την πρώτη μεγάλη επένδυση στην Ελλάδα του Πορτογαλικού Ομίλου, EDP Renewables».

Από την πλευρά του ο κ. Παπαθανάσης τόνισε:

«Εγκρίναμε σήμερα μια πολύ σημαντική στρατηγική επένδυση στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, που πρόκειται να ενισχύσει την Περιφέρεια και να δημιουργήσει 182 νέες θέσεις εργασίας. Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων συνεχίζει με ταχύτατους ρυθμούς να ενισχύει την επιχειρηματικότητα σε όλη την Ελλάδα. Ξεπερνάμε γραφειοκρατικά εμπόδια ετών και επιταχύνουμε τις διαδικασίες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα