Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2021

Το φυσικό αέριο έρχεται στη Δυτική Ελλάδα-Προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για Πάτρα, Πύργο και Αγρίνιο

 κείμενο από το ypodomes.com

Με έντονους ρυθμούς συνεχίζει η ΔΕΔΑ τις δημοπρατήσεις για τα δίκτυα φυσικού αερίου στην Ελλάδα, φέρνοντας αυτή τη φορά το φυσικό αέριο στη Δυτική Ελλάδα μέσω της προκήρυξης των σχετικών διαγωνισμών, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του ypodomes.com.

Όπως είχατε διαβάσει πρόσφατα, η δημοπράτηση των δικτύων για την Πάτρα, τον Πύργο και το Αγρίνιο ήταν πολύ κοντά και στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας βγήκαν στον αέρα οι σχετικοί διαγωνισμοί στον αέρα. Τα έργα αφορούν στην κατασκευή δικτύων χαμηλής και μέσης πίεσης, στα οποία θα μεταφέρεται υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από τη Ρεβυθούσα.

Να υπενθυμίσουμε πως η ΔΕΔΑ έχει επιτύχει την ένταξη των έργων της στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω των αντίστοιχων περιφερειακών επιχειρησιακών πλάνων (ΠΕΠ). Στην προκειμένη περίπτωση τα έργα θα χρηματοδοτούνται από το ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας, ίδια κεφάλαια της Περιφέρειας, καθώς και κεφάλαια της ΔΕΔΑ.

Η ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ δίνει την απαραίτητη ώθηση για την άμεση δημοπράτησή τους και την εκκίνηση της κατασκευής εντός του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του 2022, καθώς θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2023, όπου και λήγει η υφιστάμενη προγραμματική περίοδος.

Τα υπό δημοπράτηση έργα

Με το νέο έργο που έβγαλε σε δημοπράτηση η ΔΕΔΑ θα έρθει το φυσικό αέριο στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας. Πρόκειται για το έργο με “τίτλο εργασίες κατασκευής δικτύου διανομής μέσης και χαμηλής πίεσης, συνδέσεων παροχετευτικών αγωγών και εγκατάστασης εξοπλισμού (σταθμών μέτρησης και ρύθμισης, βανών κ.τ.λ.) Πάτρα” με αναθέτουσα αρχή τη ΔΕΔΑ. Το κόστος του εκτιμάται στα 24,1 εκατομμύρια ευρώ σε ποσό με ΦΠΑ (19,5 εκατ. Ευρώ ποσό χωρίς ΦΠΑ).

Το έτερο υπό δημοπράτηση έργο στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αφορά τις πόλεις του Πύργου και του Αγρινίου. Και εδώ αναθέτουσα αρχή του έργου είναι η ΔΕΔΑ και φέρει τον τίτλο “τίτλο εργασίες κατασκευής δικτύου διανομής μέσης και χαμηλής πίεσης, συνδέσεων παροχετευτικών αγωγών και εγκατάστασης εξοπλισμού (σταθμών μέτρησης και ρύθμισης, βανών κ.τ.λ.) Αγρίνιο-Πύργος”.

Το κόστος του εκτιμάται στα 13,3 εκατομμύρια ευρώ σε ποσό με ΦΠΑ (10,8 εκατ. Ευρώ χωρίς ΦΠΑ) και θα χρηματοδοτηθεί από ίδια κεφάλαια της ΔΕΔΑ και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Προθεσμίες και αντικείμενα των έργων

Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών και για τους δύο διαγωνισμούς έχει οριστεί η 8η Οκτωβρίου 2021 και στις 12 του ίδιου μήνα θα γίνει η αποσφράγιση για την ανάδειξη του μειοδότη.

Η διάρκεια κατασκευής και των δύο έργων ανέρχεται σε 22 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις ή παρατάσεις στους διαγωνισμούς, τότε είναι πολύ πιθανό να έχουμε την ανάδειξη του μειοδότη μέχρι τις αρχές του 2022, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2023, τηρώντας έτσι τα χρονοδιαγράμματα της ΔΕΔΑ.

Τα υπό δημοπράτηση έργα αφορούν στη μελέτη, κατασκευή και ενεργοποίηση χαλύβδινου δικτύου μέσης πίεσης, εγκατάσταση σταθμών διανομής οι οποίοι θα τροφοδοτήσουν δίκτυο χαμηλής πίεσης, την κατασκευή δικτύου πολυαιθυλενίου χαμηλής πίεσης (4 bar), την εγκατάσταση σελλών παροχής επί του δικτύου, την κατασκευή παροχετευτικών αγωγών πολυαιθυλενίου από τον κεντρικό αγωγό έως το ρυθμιστή (4 bar), την εγκατάσταση ρυθμιστών, την κατασκευή παροχετευτικών αγωγών από τον ρυθμιστή έως τον μετρητή (25 mbar) και τέλος την εγκατάσταση μετρητών για τη διανομή του αερίου σε οικιακούς, εμπορικούς και μικρούς βιομηχανικούς καταναλωτές.

Οι διαγωνισμοί και οι ανάδοχοι για τα δίκτυα στην υπόλοιπη Ελλάδα

Ταυτόχρονα η ΔΕΔΑ τρέχει ένα πλήθος διαγωνισμών για τα δίκτυα φυσικού αερίου στη χώρα μας. Να υπενθυμίσουμε πως πρόσφατα ανακοινώθηκε η δημοπράτηση των δικτύων σε Βέροια-Γιαννιτσά, Λειβαδιά και Γρεβενά με το συνολικό κόστος να ανέρχεται στα 21 εκατομμύρια ευρώ.

Ταυτόχρονα τρέχουν οι διαγωνισμοί για τα δίκτυα φυσικού αερίου  σε Σέρρες, Κιλκίς, Κατερίνη και Αλεξάνδρεια, όπου και αναμένεται έως τα τέλη του 2021 η ανάδειξη των αναδόχων. Επιπλέον, αναμένεται στο αμέσως επόμενο διάστημα η δημοπράτηση των δικτύων σε Άμφισσα και Καρπενήσι.

Οι διαγωνισμοί της ΔΕΔΑ πραγματοποιούνται σε χρόνο express και προσελκύουν το ενδιαφέρον σημαντικών παικτών της ενεργειακής αγοράς. Ήδη τα δίκτυα σε Δράμα και Ξάνθη έχουν κατοχυρωθεί στην ΑΚΤΩΡ, ενώ τα δίκτυα σε Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη θα αναλάβει ο ΑΒΑΞ.

Ταυτόχρονα η κοινοπραξία «INTRAKAT – ΕΡΓΩ ΑΤΕ» έχει αναλάβει τα έργα στη Λαμία, με την κατασκευή τους να έχει ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο του 2021.

Να υπενθυμίσουμε πως οι διαγωνισμοί που έχουν πραγματοποιηθεί από τη ΔΕΔΑ έχουν τηρήσει το χρονοδιάγραμμα τους χωρίς να έχουν υπάρξει ενστάσεις στο ΣτΕ και την ΑΕΠΠ, γεγονός και το οποίο θα οδηγούσε σε καθυστερήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα