Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2021

Ποια νέα μεγάλα έργα δημοπρατήθηκαν μέχρι σήμερα – Ποια ξεχωρίζουν, τι δεν είδαμε

 κείμενο από το ypodomes.com

H νέα σεζόν είναι προ των πυλών και στον τομέα των υποδομών, υπάρχει αυξημένη προσδοκία ότι θα είναι καλύτερη σε όλα τα επίπεδα.

Αν κοιτάξουμε πίσω θα δούμε ότι στην σεζόν που έκλεισε, παρά του ότι στο μεγαλύτερο μέρος της υπήρξε εν μέσω γενικευμένου lockdown, στα έργα είδαμε μία σημαντική κινητικότητα, τουλάχιστον σε επίπεδο δημοπρατήσεων.

Το μεγαλύτερο νέο όλων ήταν η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 με τις δύο παράλληλες εργολαβίες να είναι πλέον σε φάση κατασκευών.

Τρία μεγάλα οδικά έργα σε διαγωνισμό, ο ΒΟΑΚ, ο άξονας Καλαμάτα-Μεθώνη και η υποθαλάσσια Σαλαμίνας φαίνεται πως προχωρούν και υπεγράφη και το βόρειο τμήμα του Ε65 κλείνοντας μία εκκρεμότητα δεκαετίας.

Αυτό που είδαμε όμως την περασμένη σεζόν είναι την εκκίνηση νέων διαγωνισμών που προσελκύουν τους μεγάλους ομίλους της χώρας αλλά και έργα τα οποία έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για εταιρείες με πτυχία έκτης και πέμπτης τάξης.

Ποιοι νέοι διαγωνισμοί ξεκίνησαν την σεζόν 2020-2021

Πολλοί νέοι διαγωνισμοί ξεκίνησαν και αρκετοί από αυτούς είναι ΣΔΙΤ. Για παράδειγμά έχουν την Πολιτεία Καινοτομίας στην Οδό Πειραιώς, το κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών πάλι στην Πειραιώς, τα 13 Κέντρα Πολιτικής Προστασίας, τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονίας και το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική. Στη Β`φάση έχει περάσει ο διαγωνισμός για το flyover στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Παράλληλα έτρεξαν οι διαγωνισμοί για την ολοκλήρωση του Περιφερειακού Αλεξανδρούπολης και τα έργα οδικής ασφάλειας στην Ε.Ο. Πατρών-Πύργου.

Σχεδόν όλα τα υπόλοιπα έργα έχουν ως πηγή χρηματοδότησης το ΕΣΠΑ 2014-2020. Πιο αναλυτικά: Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη δημοπράτηση δύο εργολαβιών για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Λάρισα-Βόλος και την σηματοδότησης του τμήματος Θεσσαλονίκη-Ειδομένη ενώ η Αττικό Μετρό προχωρά έργα Η/Μ για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Πολύ μεγάλη κινητικότητα έχει δείξει η ΕΥΔΑΠ με σειρά από νέα έργα: το ΚΕΛ Ραφήνας-Πικερμίου, το δίκτυο Ακαθάρτων στον Μαραθώνα. Επίσης ο διαγωνισμός για την Ψυττάλεια που δείχνει να ολοκληρώνεται μετά από δύο και πλέον έτη. Παράλληλα σε διαγωνισμό βγήκαν και έργα αποχέτευσης στην Καλαμαριά, στο Δήλεσι.

Αρκετοί είναι και οι νέοι διαγωνισμοί για Μονάδες Απορριμμάτων. Την σεζόν 2020-2021 είδαμε να προκηρύσσονται νέες μονάδες για την Καβάλα, τη Δυτική Θεσσαλία, την Κεντρική Μακεδονία, την Κέρκυρα τη Σητεία και το Αγρίνιο.

Διαγωνισμοί για έργα υποδομής σε πολλά πεδία

Στα ενεργειακά έργα μεγάλη δραστηριότητα έχει επιδείξει η ΔΕΔΑ που έχει αναλάβει την επέκταση του εθνικού δικτύου φυσικού αερίου. Οι διαγωνισμοί που τρέχουν αφορούν τις περιοχές: Κιλκίς-Σέρρες, Κατερίνη-Αλεξάνδρεια, Θήβα-Χαλκίδα, Λαμία, Ξάνθη-Δράμα. Επίσης τρέχει ο διαγωνισμός για την Δ`φάση ηλεκτρικής διασύνδεσης που φτάνει μέχρι τη Σαντορίνη, Φ/Β πάρκα σε Εορδαία και Κοζάνη κ.α.

Πρόσφατα ξεκίνησαν σημαντικοί διαγωνισμοί για την αναβάθμιση των αεροδρομίων Χίου και Πάρου αλλά και του Λιμένα Νέου Μαρμαρά Σιθωνίας.

Σημαντικοί νέοι διαγωνισμοί τρέχουν και για αντιπλημμυρικά έργα. Οι προκηρύξεις αφορούν την διευθέτηση του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας και αντιπλημμυρικά έργα σε Λουτράκι και την περιοχή της Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης.

Τέλος, στα έργα ύδρευσης τρέχουν νέοι διαγωνισμοί για την Αχαϊα (από το Φράγμα Πείρου-Παραπείρου), την Καλαμάτα (αντικατάσταση δικτύου), το Κιλκίς, την Καβάλα, τη Ρόδο (από το Φράγμα Γαδουρά) και τα αρδευτικά στο Νέστο και τη Φλώρινα (από το Φράγμα Τριανταφυλλιάς).

Τι δεν είδαμε

Η σεζόν 2020-2021 κλείνει και με κάποιες στρεβλώσεις. Πολλοί διαγωνισμοί τρέχουν για μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς υπάρχουν δικαστικές μάχες ή προσφυγές κατά κάποιων προκηρύξεων. Για παράδειγμα ο διαγωνισμός για τη ΜΕΑ Χερσονήσου που τρέχει από το 2019 δεν κατάφερε να ολοκληρωθεί, ενώ και τα έργα-ΣΔΙΤ για τις φοιτητικές εστίες στα Πανεπιστήμια Θράκης, Θεσσαλίας, Κρήτης που αγγίζουν το μισό δισ. ευρώ, δεν έχουν καταφέρει να περάσουν στη Β`φάση της διαδικασίας. Παράλληλα παραμένει η αναμονή για την εκκίνηση των έργων για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου.

Σε αναμονή είμαστε και για τους μεγάλους διαγωνισμούς Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων στην Αττική αλλά και την Αχαϊα ενώ απομακρύνθηκε και η πιθανότητα υλοποίησης του βόρειου τμήματος της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά λόγω αδυναμίας χρηματοδότησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα