Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022

Πως προχωρά η προετοιμασία για το Κυβερνητικό Πάρκο στην ΠΥΡΚΑΛ – Με ποιο σταθμό Μετρό θα συνδεθεί

 κείιμενο από το ypodomes.com

Προχωράει η προετοιμασία για την υλοποίηση του έργου για το κυβερνητικό πάρκο στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ. Πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε ΦΕΚ που εξουσιοδοτεί τον υπουργό Οικονομικών και τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων να προχωρήσουν στην πραγματοποίηση των απαλλοτριώσεων που είναι αναγκαίες για να μπορέσει να προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός.

Πιο αναλυτικά, η έκταση του πρώην εργοστασίου της Πυρκάλ του Δήμου Δάφνης – Υμηττού εντάχθηκε στην παρ. 1 του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων.

Να θυμίσουμε επίσης πως με τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τις στρατηγικές επενδύσεις καθορίζονται οι ρυθμίσεις για τους όρους δόμησης σύμφωνα με τις οποίες το 50% των εγκαταστάσεων θα δοθεί για την ανέγερση των κτιρίων διοίκησης για διάφορους φορείς του δημόσιου τομέα ενώ το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για χώρους πρασίνου και άλλους ελεύθερους χώρους.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθεί η ωρίμανση του έργου ούτως ώστε να κατατεθεί το σχετικό αίτημα στην Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ και να πάρει και επίσημα το πράσινο φως της υλοποίησης.

Μέχρι σήμερα έχουν τρέξει οι μελέτες της Deloitte για την μετεγκατάσταση της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα. Τεχνικός, οικονομικός και νομικος σύμβουλος θα ολοκληρώσουν το παζλ της ωρίμανσης του έργου.

Ο διαγωνισμός και τι περιλαβάνει η υλοποίηση

Μετά την ολοκλήρωση στην προετοιμασία για το κυβερνητικό πάρκο στην ΠΥΡΚΑΛ θα ξεκινήσει η δημοπράτηση. Ο διαγωνισμός που εκτιμάται ότι θα τρέξει φέτος, θα πρέπει να κάνει σπριντ για να μπορέσει να ολοκληρωθεί το 2023. Ο ανάδοχος θα ανάλαβει τη μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση του ακινήτου στο οποίο θα μετεγκατασταθούν 9 υπουργεία: Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας, Υγείας, Περιβάλλοντος, Πολιτισμού, Εσωτερικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τουρισμού, καθώς και οργανισμοί ή υπηρεσίες όπως οι ΑΑΔΕ, ΕΕΣΥΠ ΑΕ, ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, ΕΤΑΔ ΑΕ οι οποίες είναι διάσπαρτες σε γραφεία σε όλη την Αθήνα και τον Πειραιά έως τώρα.

Στο 50% του χώρου που θα χρησιμοποιηθεί ως πολεοδομικό κέντρο θα αναπτυχθούν οι δραστηριότητες της διοίκησης της κοινωνικής πρόνοιας, καθώς και αθλητικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικοί χώροι, διάφορες πολιτιστικές εγκαταστάσεις και χώροι συνάθροισης κοινού, συνεδριακά κέντρα, Κέντρα έρευνας, εστίαση και αναψυκτήρια καθώς και χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων μέχρι 3,5 αλλά και χώροι ανακύκλωσης. Προβλέπεται επίσης και η τύχη για τα κτίρια που θα κριθούν διατηρητέα τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πολιτιστικές εγκαταστάσεις.

Στα σχέδια της κυβέρνησης, λόγω της χωροθέτησης Κυβερνητικού Πάρκου σε ένα πυκνά πολεοδομημένο χώρο είναι η σύνδεση του με το δίκτυο Μετρό της πόλης. Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται να κατασκευαστεί μια νέα γραμμή Μετρό, η 5η κατά σειρά, η οποία θα ξεκινά από την Ακαδημία θα φτάνει στον Ευαγγελισμό και από εκεί θα φτάνει μέχρι τη Δάφνη. Στη γραμμή αυτή προβλέπονται σταθμοί στο Παγκράτι, το Βύρωνα και το Κυβερνητικό Πάρκο.

Ενδιαφέρον και αντιδράσεις

Το ενδιαφέρον των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων θεωρείται δεδομένο καθώς ο προϋπολογισμός του έργου θα είναι σημαντικός. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις το κόστος μπορεί να ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ. Βασικός στόχος είναι να ξεκινήσει η απόδοση του χώρου από το 2026 και να ολοκληρωθεί το 2028.

Για το προωθούμενο έργο έχουν υπάρξει και αντιδράσεις από τους Οι εκπροσώπους της Ελληνικής Εταιρίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ), του Συλλόγου Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών (ΣΕΠΟΧ) και του Συλλογου Ελλήνων Μηχανικών Πολεοδομίας, Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΣΕΜΠΧΠΑ), σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν τον περασμένο Δεκέμβριο, χαρακτήρισαν το σχέδιο ως “βίαιη εκκένωση του κέντρου της Αθήνας, η οποία μοιάζει περισσότερο με έκρηξη παρά με μια παρέμβαση στο χώρο”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα