Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2023

ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022 η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά

 κείμενο από το ypodomes.com

Ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 η μεγάλη online ψηφοφορία του ypodomes.com για την ανάδειξη του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022.

Η συμμετοχή ήταν εντυπωσιακή και οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Kαταμετρήθηκαν πάνω από 5.000 ψήφοι και πάνω από 90.000 views που πιστοποιούν το μεγάλο ενδιαφέρον των αναγνωστών μας, σε ένα διαγωνισμό που έχει γίνει πλέον θεσμός.

Πως εξελίχθηκε η ψηφοφορία και η τελική κατάταξη

Μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022 ανακηρύσσεται το έργο για την Επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά (τμήμα Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο). Κατάφερε να συγκεντρώσει το 50,8% των ψήφων επικρατώντας έναντι των υπόλοιπων διαγωνιζόμενων έργων.  Αξίζει να αναφερθεί πως για πρώτη φορά στα έξι χρόνια που διεξάγεται η συγκεκριμένη ψηφοφορία, το νικητήριο έργο είναι στην περιοχή της Αθήνας.

Στην αρχή της ψηφοφορίας και για σχεδόν 25 ημέρες το νικητήριο έργο μαζί με το έργο κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης είχαν ξεχωρίσει ανάμεσα στα πέντε υπόψηφια προς βράβευση έργα.

Από τις 25 και μετά η ψηφοφορία έδειξε να γέρνει προς την πλευρά του έργου της επέκταση του Μετρό προς Πειραιά όπου πήρε κεφάλι κα έμεινε στην πρώτη θέση μέχρι και μέχρι τη λήξη της ψηφοφορίας το Σάββατο 31 Δεκεμβρίου στις 23:30.  Δεύτερο στις προτιμήσεις των αναγνωστών βγήκε το έργο για την κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης με 33,8% δείχνοντας άλλωστε και τη δυναμική που έχει το μεγάλο αυτό έργο. Τρίτο κατετάγη το έργο του Αγωγού Φυσικού Αερίου IGB με ποσοστό 9,8% ακολούθησε τέταρτο το έργο αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου με 5% και πέμπτο το έργο για το συγκρότημα γραφείων Kaizen Campus στο Μαρούσι.

Ποιό είναι το Έργο της Χρονιάς 2022

Το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022 αποτέλεσε το μεγαλύτερο έργο Μετρό για την Αθήνα για την δεκαετία 2012-2022 όπου και ολοκληρώθηκε και ένα από τα πέντε μεγαλύτερα δημόσια έργα της χώρας κατά την συγκεκριμένη περίοδο.  Αφορά στην επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι η Αττικό Μετρό η οποία θα βραβευθεί για δεύτερη φορά στον συγκεκριμένο θέσμο (η πρώτη ήταν για το έργο του 2017). Το έργο ανέλαβε και ολοκλήρωσε το σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, μια ελληνο-ιταλο-γαλλική κοινοπραξία. Εποπτεύων είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

[caption id="attachment_206670" align="aligncenter" width="664"]Η τελική κατάταξη για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022 Η τελική κατάταξη για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022[/caption]

Το νικητήριο έργο

Το συνολικό έργο αφορά σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ. με έξι νέους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο», συνολικού προϋπολογισμού 730 εκατομμυρίων ευρώ, με συγχρηματοδότηση ΕΣΠΑ 2007 – 2013 και ΕΣΠΑ 2014 – 2020, περιλαμβανομένων όλων των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και της προμήθειας συρμών. Στις 10 Οκτωβρίου 2022 παραδόθηκε η Β` φάση του έργου από Νίκαια μέχρι το Δημοτικό Θέατρο με μήκος 3,5 χιλιόμετρα. και τους 3 τελευταίους σταθμούς.

Με την λειτουργία των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό αυξάνεται σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 70 τόνους ημερησίως. Ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε περίπου 1 ώρα και από το Λιμάνι στο Σύνταγμα σε μόλις 20 λεπτά.

Ο Σταθμός «Μανιάτικα»:βρίσκεται στην οδό Αιτωλικού, μεταξύ των οδών Π. Μαυρομιχάλη και Γυθείου, στα Μανιάτικα του Πειραιά. Ο σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται εμπρός από τον τερματικό σταθμό «Πειραιάς» της Γραμμής 1 του Μετρό, υπόγεια της Λεωφόρου Ακτής Καλιμασσιώτη μεταξύ του διατηρητέου κτιρίου των ΗΣΑΠ και του λιμένα του ΟΛΠ.

Σε αυτόν τον σταθμό δημιουργείται ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, το Τραμ και λεωφορειακές γραμμές, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Ο τερματικός Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο» κ ατασκευάστηκε σε περίοπτη θέση, έμπροσθεν του Δημοτικού Θεάτρου στον Πειραιά, στην ιστορική πλατεία «Δημοτικού Θεάτρου». Εντός του σταθμού διαμορφώθηκε, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιά & Νήσων, η μουσειογραφική έκθεση «Το Αθέατο Νερό», με αντίγραφα των αρχαιολογικών ευρημάτων και εποπτικά μέσα αναπαράστασης του υδρευτικού συστήματος του αρχαίου Πειραιά.

Υπενθυμίζεται ότι, στις 6 Ιουλίου 2020 είχαν τεθεί σε λειτουργία οι 3 πρώτοι Σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», με αποτέλεσμα περίπου 80.000 ημερησίως πρόσθετες επιβιβάσεις συνολικά στο δίκτυο του Μετρό, μείωση της κυκλοφορίας Ι.Χ. οχημάτων συνολικά στην πόλη κατά περίπου 14.000 ημερησίως και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 40 τόνους ημερησίως.

Ποιοι θα βραβευθούν- Η απονομή

Οι φετινοί νικητές του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022, για το έργο της Επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά", είναι: η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ως η αναθέτουσα αρχή,  η κατασκευάστρια κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και το εποπτεύων υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το βραβείο για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022, θα απονεμηθεί την 13η Ιουνίου 2023, στα πλαίσια του ITC 2023-6ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών.

Θα διεξαχθεί στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών στις 12-14 Ιουνίου 2023. Στα πλαίσια της εκδήλωσης θα καλεστούν εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό, του σχήματος ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να παραλάβουν το βραβείο και να μιλήσουν για αυτό το πολύ σημαντικό έργο υποδομής της χώρας.

Η ψηφοφορία

Σε θεσμό μετατρέπεται η διαδικασία ανάδειξης του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ. Το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον των αναγνωστών και οι χιλιάδες ψήφοι, αναδεικνύουν την μεγάλη δυναμική του γεγονότος.

Για να φτάσουμε στα πέντε υποψήφια προς βράβευση έργα για τη χρονιά 2022, η διαδικασία ξεκίνησε από τα μέσα Νοεμβρίου. Τότε δόθηκε μια δεξαμενή 10 υποψήφιων έργων σε δημοσιογράφους του ρεπορτάζ των υποδομών και της ενέργειας όπου και ψήφισαν τα κατά την κρίση τους τρία σημαντικότερα έργα. Τα πέντε πρώτα σε ψήφους έργα, κατέληξαν ως τα υποψήφια για το βραβείο του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022.

Η online ψηφοφορία ξεκίνησε την 1η Δεκεμβρίου και ήταν διαθέσιμη στο ypodomes.com και τους αναγνώστες του. Ολοκληρώθηκε λίγο πριν τα μεσάνυχτα της 31ης Δεκεμβρίου.

Οι νίκες έως σήμερα

Η επίσημη online ψηφοφορία ξεκίνησε από το ypodomes.com το 2017 και από τότε έχει καθιερωθεί χάρη στις ψήφους των αναγνωστών του.

Νικητήρια έργα έχουμε από όλο το φάσμα των υποδομών πράγμα που δείχνει και την ευρύτηρα του αντικειμένου.

Ας δούμε ποια έργα έχουν "κατακτήσει" τον τίτλο του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ του ypodomes.com.

2017: ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ

2018: ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ

2019: ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ"

2020: ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ-ΚΡΗΤΗΣ

2021: ΜΟΝΑΔΑ ΗΛΕΚΤΡΟΠΑΡΑΓΩΓΗΣ "ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ" ΒΟΙΩΤΙΑ

2022: ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Το επόμενο ραντεβού είναι στις 13 Ιουνίου 2023 στο Μέγαρο Συνεδριακό Κέντρο για την απονομή του βραβείου.

Όσο για τον επόμενο τίτλο, ξαναδίνουμε ραντεβού τον προσεχή Δεκέμβριο, όταν μία νέα λίστα έργων θα διεκδικήσει την ψήφο σας για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα