Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2008

ΟΛΠ-COSCO:Ιστορική συμφωνία ανάπτυξης

Τα λιμάνια της χώρας μας είναι σε στρατηγική θέση καθώς η γεωγραφική θέση της Ελλάδας (μεταξύ Ευρώπης- Ασίας- Αφρικής) την κάνει πολύ ελκυστική λιμενικά. Είναι μια φυσική πύλη εισόδου και εξόδου της Ευρώπης.
Δεν είναι τυχαία άλλωστε η παρουσία της Αμερικάνικης Βάσης στο λιμάνι της Σούδας ή η συνεχής παρουσία τους στην Κέρκυρα.
Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η παραχώρηση της εμπορευματικής βάσης του ΟΛΠ στην Κινέζικη COSCO. Πρόκειται για την 5η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο σε κίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Είναι μια συμφωνία για τα επόμενα 35 χρόνια που θα φέρει επενδύσεις 3,5 δις Ευρώ (σε σημερινές τιμές).
Αν και ακούστηκαν πολλά αρνητικά (γιατί να δοθεί ένα στρατηγικό λιμάνι σε ξένους, να παραμείνει δημόσιο κλπ) η αλήθεια είναι ότι το Δημόσιο δεν μπορεί να προσφέρει αυτά που η παραχωρησιούχος εταιρεία πρόκειται να κάνει σε επενδύσεις. Η Δημόσια υπαλληλική λογική επικρατεί και εκεί με όλες τις συνέπειες.
Το πιο σημαντικό βήμα μετά την παραχώρηση είναι η ανάπτυξη 2 ακόμα terminal εμπορευματοκιβωτίων. Είναι μια επένδυση της τάξης των 300.000.000€. Αυτό σημαίνει εκατοντάδες θέσεις εργασίας για την κατασκευή του και δεκάδες ίσως και εκατοντάδες για την λειτουργία του. Σε μια περιοχή που αυτή την περιοχή μαστίζεται από την ανεργία και την υπολειτουργούσα Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος θα την ανακουφίσει οικονομικά και εργασιακά.
Και να είστε σίγουροι ότι αυτό θα γίνει πολύ σύντομα γιατί είναι προς το συμφέρον της Κινέζικης εταιρείας να επεκτείνει όσο μπορεί τη βάση της. Αυτό θα φέρει πολλές εκατοντάδες πλοία με κινέζικα προϊόντα που θα προωθούνται στην Ελληνική και την Ευρωπαϊκή Αγορά. Επίσης αυτό για τον ΟΛΠ σημαίνει μεγάλη αύξηση σε πλοία σε ετήσια βάση άρα οικονομικά οφέλη πολλαπλά.
Αυτό είναι πολύ πιθανόν να προσελκύσει κινέζικες εταιρείες να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας προσφέροντας επίσης νέες θέσεις εργασίας.
Περιμένουμε λοιπόν με πολύ ενδιαφέρον την επόμενη λιμενική παραχώρηση που είναι αυτή του ΟΛΘ (Θεσσαλονίκη) στην εταιρεία Ηutchison αμερικανικών συμφερόντων.
Αυτό που ενδιαφέρει αυτό το ιστολόγιο είναι οι υποδομές που θα γίνουν και οι θετικές επιπτώσεις που θα έχει στην οικονομία της χώρας μας.
Δεν έχω λοιπόν καμία αμφιβολία περί τούτου. Δεν ξέρω πόσοι από εσάς πιστεύετε ότι ένας Δημόσιος ΟΛΠ μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Το ίδιο ισχύει και για τη Δημόσια Ολυμπιακή και τον Δημόσιο (χρεωκοπημένο σχεδόν) ΟΣΕ.
Γιατί εμείς οι πολίτες να πληρώνουμε την γνωστή Δημόσια υπαλληλική αδιαφορία; Για μένα το πιο τρανταχτό παράδειγμα είναι το Αεροδρόμιο Βενιζέλος που το εκμεταλλεύεται Γερμανική εταιρεία και είναι από τα καλύτερα αεροδρόμιο παγκοσμίως στην κλάση του. Επίσης η Αττική Οδός που είναι υπό τον έλεγχο Ελληνικών Ιδιωτικών εταιρειών είναι μακράν ο καλύτερος και αρτιότερος αυτοκινητόδρομος και επίσης θεωρείται από τους ασφαλέστερους Πανευρωπαϊκά.
Λοιπόν γιατί να πληρώνουμε για κάτι που είναι εις βάρος της τσέπης μας; Αυτά τα χρήματα μπορούν να προωθηθούν σε δημόσιες επενδύσεις έτσι ώστε τα χρήματα αυτά να επιστρέφονται (κατά κάποιο τρόπο) στους πολίτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα