Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

ΟΣΕ: Υπερσταθμός θα γίνει και ο Σταθμός Θεσσαλονίκης

Μετά τα σχέδια για υπερσταθμούς στην Αθήνα και τον Πειραιά ο ΟΣΕ θα αναπτύξει παρόμοιο υπερσταθμό και στον Κεντρικό Σταθμό στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για τον πιο σημαντικό σιδηροδρομικό σταθμό της χώρας (μαζί με της Αθήνας) και ο πρώτος μητροπολιτικός από την βόρεια ανατολική και δυτική είσοδο της χώρας.
Η υπεύθυνη εταιρεία είναι η ΓΑΙΟΣΕ που έχει φιλόδοξα σχέδια καθώς ο σταθμός θα έχει ανταπόκριση με τον υπό κατασκευή σταθμό Μετρό της πόλης. Ο στόχος είναι η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα κεντρικό σταθμό που να θυμίζει Δυτική Ευρώπη με την ανάπτυξη καταστημάτων, εστιατορίων χώρους επιβατών με ηλεκτρονική ενημέρωση wi fi σύνδεση με το ιντερνετ κλπ.
Στην παρούσα φάση έχει ολοκληρωθεί οικονομικοτεχνική μελέτη για ξενοδοχείο 150 κλινών, για ένα τετραώροφο κτίσμα που θα φιλοξενήσει τα γραφεία της διοίκησης του ΟΣΕ και εμπορικά καταστήματα στο ισόγειο, όπως και για υπόγειο παρκινγκ τριών επιπέδων, όλες αναπτύξεις που τοποθετούνται σε εκτάσεις εκατέρωθεν του σταθμού. Το επόμενο στάδιο θα είναι να καθοριστούν οι όροι δόμησης σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης και τον Οργανισμό Ρυθμιστικού, ώστε να προκηρυχθεί το έργο και να επιλεγεί ο ενδιαφερόμενος ιδιώτης για την υλοποίηση της επένδυσης.
Για την ώρα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες για τη δημιουργία εμπορικού κέντρου με την επωνυμία Trainspot εντός του σιδηροδρομικού σταθμού, επένδυσης περί το 1 εκατ. ευρώ και έκτασης 1.300 τ.μ. Εταιρεία εκμετάλλευσης είναι η Trainspot, ενώ την κατασκευή έχει αναλάβει η Technoeconomiki-TEMKA. Το εμπορικό κέντρο θα φιλοξενήσει δεκαέξι καταστήματα, εκ των οποίων τα τρία υγειονομικού ενδιαφέροντος (Goodyʼs, Τερκενλής, Ελιά Λεμόνι) και τα υπόλοιπα εμπορικά, μεταξύ των οποίων καταστήματα ρουχισμού, παιχνιδιών, υποδημάτων, καλλυντικών, κοσμημάτων, μίσθωσης αυτοκινήτων, φαρμακείο και κομμωτήριο. Στους νέους ενοίκους θα περιλαμβάνεται και ένα Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Οι κατασκευαστικές εργασίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός του επόμενου τριμήνου.
Σύμφωνα με τον Δ/νων Σύμβουλο της εταιρείας “ο σιδηροδρομικός σταθμός της Θεσσαλονίκης είναι από τους πρώτους στη χώρα που θα αναπλαστεί κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα με νέες χρήσεις”.
Επιτέλους λέω εγώ ήρθε η ώρα για τον Σιδηρόδρομο στην Ελλάδα να πετάξει τη ρετσινιά του "καρβουνιάρη" και των ατελείωτων ωρών διαδρομής σε βρώμικους και απεριποίητους σταθμούς με μηδενική εξυπηρέτηση αρχαιολογική δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και να δημιουργηθεί μια μοντέρνα ευρωπαϊκή εταιρεία σιδηροδρόμων με νέα ηλεκτρικά τρένα, με σταθμούς που να θυμίζουν Ευρώπη και όχι κάποια τριτοκοσμική χώρα της Ασίας.
Χωρίς να θέλω να φανώ σαν προπαγανδιστής της κυβέρνησης πιστεύω πως πλέον γίνονται σωστά βήματα στον εκμοντερνισμό των Ελληνικών Σιδηροδρόμων και μόλις φανούν τα πρώτα αποτελέσματα θα πρέπει να υπάρξει συντονισμένη πανελλαδική κίνηση για την επιστροφή του κόσμου στα νέα ηλεκτροκίνητα δίκτυα με καλύτερες υπηρεσίες και αναβαθμισμένους Σταθμούς (ειδικά τους κεντρικούς στις μεγάλες Ελληνικές πόλεις).
Επανερχόμενος στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης αναφέρεται πως θα μοιάζει με τον αντίστοιχο σταθμό της Κολονίας και θα αναβαθμίσει αισθητικά τόσο την περιοχή όσον και την ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της πόλης.
Με δεδομένη δε την ύπαρξη των τερματικών σταθμών του ΟΑΣΘ αλλά και του μετρό η κίνηση, άρα και το target group του εμπορικού κέντρου θα αυξηθεί σημαντικά σύμφωνα με τους υπολογισμούς.
Μεγάλη σημασία επίσης θα δοθεί και στην αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής που θα ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων χωρών και θα μοιάζει με αυτό ων αεροπορικών εταιριών που το ακριβό εισιτήριο θα είναι λίγες μέρες πριν το δρομολόγιο και όσο πιο νωρίς θα υπάρχει κράτηση τόσο πιο φθηνά θα είναι και τα εισιτήρια.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ναι δεν αποκλείεται να βαδίζει προς τον εξευρωπαϊσμό του ο ΟΣΕ. Ίσως και να μοιάσει με τον σταθμό της Κολωνίας ο Σ.Σ. Θεσσαλονίκης μια και "ταιριάζει", "δένει" αρχιτεκτονικά με την παρούσα μορφή.
Αλλά για μένα εξευρωπαϊσμός ή εκσυγχρονισμός είναι και η κατάργηση όλων των μετρικών δικτύων η αντικατάσταση με κανονικού εύρους, διπλή κατεύθυνση παντού και η επέκταση σε περιοχές χωρίς σιδηροδρομική κάλυψη κυρίως σε μεγάλες πόλεις (Σιδηρόδρομος Δυτικής Ελλάδος, Κρητικός Σιδηρόδρομος, Σιδηροδρομική Εγνατία).
Εφικτά όλα αυτά; Δεν το γνωρίζω.
Ευχαριστώ
Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΣΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΞΑΓΓΕΛΟΥΝ ΤΟ ΕΝΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΛΛΟ ΥΠΕΡΕΡΓΟ.ΤΙ ΤΥΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ.Σ'ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΙΩΘΗΚΕ Η ΧΡΟΝΟΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ???ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ?ΝΟΜΙΖΩ ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ.ΕΧΩ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ?
PETER

Ανώνυμος είπε...

Πάλι καλά.
Αν φτιάξουν και κανά καινούριο Κ.Ε.Κ μπορεί και να μην απολυθούμε.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα