κείμενο από το ypodomes.com
Στην πιο αποφασιστική περίοδο εισέρχεται η χώρα και το μέλλον μας κρέμεται για μία ακόμα φορά από την απόφαση μας αν θα πάρουμε νέα σκληρά μέτρα λιτότητας. Ουσιαστικά στην Ευρώπη αναμένουν την εφαρμογή της απόφασης για μέτρα ύψους 11,5 δις ευρώ και από αυτό θα κριθεί η εκταμίευση ενός τεράστιου χρηματικού ποσού ύψους 31δις ευρώ και η δυνατότητα επιμήκυνσης της περιόδου αποπληρωμής κατά δύο χρόνια.
Στην φάση που βρισκόμαστε πια με 5 συνεχή χρόνια λιτότητας και τουλάχιστον άλλα δυο έρπουσας κρίσης δοκιμάζεται και πάλι η υπομονή και κυρίως η αντοχή μας. Από την άλλη πλευρά βιώνουμε μια ολοένα και αυξανόμενη παύση πληρωμών και στον Ιδιωτικό Τομέα με θύματα εκτός από την συναλλαγή των επιχειρήσεων και τους εργαζόμενους που βλέπουν τις καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών να αυξάνει δραματικά.
Στα μεγάλα αλλά και τα υπόλοιπα έργα υπάρχει το ίδιο σοβαρό πρόβλημα. Αυτή τη στιγμή η χώρα μοιάζει σαν μια μηχανή που έχει μείνει από λάδια και ένα-ένα τα γρανάζια σταματούν να λειτουργούν. Αυτή είναι η συνέπεια της απουσίας χρήματος και η συρρίκνωση της οικονομίας εδώ και αρκετά χρόνια.
Η τρικομματική Κυβέρνηση που έχει η χώρα μας αυτή τη στιγμή έχει δείξει ότι θέλει να παρέμβει με θετικό τρόπο σε κάποιες περιπτώσεις. Μία από αυτές είναι η έγκριση ποσού 1.250.000 ευρώ για την πληρωμή των εργαζομένων στα εργοτάξια του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία.
Το ίδιο θετική αναμένεται να γίνει και σε άλλα μεγάλα έργα που δείχνει για πρώτη φορά να σκύβει πάνω στην πραγματική οικονομία και να αποδίδει τα του Καίσαρος. Στο Μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται πως θα ληφθεί η απόφαση για αύξηση της προκαταβολής της αναδόχου εταιρείας ΑΕΓΕΚ από 6% σε 10%.
Αυτό θα έχει ευεργετικές συνέπειες στο έργο που χειμάζει για μία ακόμα φορά με τους εργαζόμενους να είναι σε αναμμένα κάρβουνα. Γενικά η εικόνα η οποία σχηματίζεται είναι μιας Κυβέρνησης που δεν μένει αμέτοχη (όπως γινόταν τουλάχιστον εδώ και δεκαετίες) αλλά έχει μάτια και αυτιά και επεμβαίνει όπου μπορεί.
Τα προβλήματα φυσικά έτσι όπως είναι συσσωρευμένα είναι τόσα πολλά που δεν θα λυθούν σε διάστημα ενός ή δύο μηνών. Αλλά βασικό-βασικότατο κριτήριο για να γίνει μια επαναφορά σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς είναι η εκταμίευση της μεγάλης δόσης των 31 δις ευρώ από το δεύτερο πακέτο στήριξης.
Όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν μεγάλο μέρος του ποσού, που ξεπερνά τα 6δις ευρώ θα διοχετευθεί στην πραγματική οικονομία της χώρας μέσω της εξόφλησης των οφειλών του Δημοσίου προς τις εταιρείες που σε μεγάλο βαθμό είναι επιχειρήσεις που κινούνται στον τεχνικό χώρο.
Ένα άλλο θετικό σημείο είναι η μερική –έστω επαναφορά της ρευστότητας των επιχειρήσεων μέσω των Τραπεζών που εδώ και 4 χρόνια είναι παγωμένες. Εδώ είναι και το μυστικό για τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Κράτους και εταιρειών στα παγωμένα έργα των Αυτοκινητόδρομων.
Όσο και αν μπορέσει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών να στηρίξει και να συμφωνήσει με τους παραχωρησιούχους ένα νέο πλαίσιο για την ολοκλήρωση των κατασκευών αν δεν έχουν «χρήμα» οι τράπεζες να το στηρίξουν τότε οι κατασκευές δεν θα τελειώσουν ποτέ. Και το χρήμα μέχρι να εγκριθεί η μεγάλη δόση των 31 δις ευρώ είναι στα χέρια των πιστωτών της χώρας μας.
Αυτό σημαίνει πως έχουμε τόσο μεγάλη ανάγκη αυτά τα χρήματα για να ανακινήσουμε την οικονομία μας που σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση φοβάμαι πως θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολύ μεγαλύτερες και χειρότερες προκλήσεις.
Στην πιο αποφασιστική περίοδο εισέρχεται η χώρα και το μέλλον μας κρέμεται για μία ακόμα φορά από την απόφαση μας αν θα πάρουμε νέα σκληρά μέτρα λιτότητας. Ουσιαστικά στην Ευρώπη αναμένουν την εφαρμογή της απόφασης για μέτρα ύψους 11,5 δις ευρώ και από αυτό θα κριθεί η εκταμίευση ενός τεράστιου χρηματικού ποσού ύψους 31δις ευρώ και η δυνατότητα επιμήκυνσης της περιόδου αποπληρωμής κατά δύο χρόνια.
Στην φάση που βρισκόμαστε πια με 5 συνεχή χρόνια λιτότητας και τουλάχιστον άλλα δυο έρπουσας κρίσης δοκιμάζεται και πάλι η υπομονή και κυρίως η αντοχή μας. Από την άλλη πλευρά βιώνουμε μια ολοένα και αυξανόμενη παύση πληρωμών και στον Ιδιωτικό Τομέα με θύματα εκτός από την συναλλαγή των επιχειρήσεων και τους εργαζόμενους που βλέπουν τις καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών να αυξάνει δραματικά.
Στα μεγάλα αλλά και τα υπόλοιπα έργα υπάρχει το ίδιο σοβαρό πρόβλημα. Αυτή τη στιγμή η χώρα μοιάζει σαν μια μηχανή που έχει μείνει από λάδια και ένα-ένα τα γρανάζια σταματούν να λειτουργούν. Αυτή είναι η συνέπεια της απουσίας χρήματος και η συρρίκνωση της οικονομίας εδώ και αρκετά χρόνια.
Η τρικομματική Κυβέρνηση που έχει η χώρα μας αυτή τη στιγμή έχει δείξει ότι θέλει να παρέμβει με θετικό τρόπο σε κάποιες περιπτώσεις. Μία από αυτές είναι η έγκριση ποσού 1.250.000 ευρώ για την πληρωμή των εργαζομένων στα εργοτάξια του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία.
Το ίδιο θετική αναμένεται να γίνει και σε άλλα μεγάλα έργα που δείχνει για πρώτη φορά να σκύβει πάνω στην πραγματική οικονομία και να αποδίδει τα του Καίσαρος. Στο Μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται πως θα ληφθεί η απόφαση για αύξηση της προκαταβολής της αναδόχου εταιρείας ΑΕΓΕΚ από 6% σε 10%.
Αυτό θα έχει ευεργετικές συνέπειες στο έργο που χειμάζει για μία ακόμα φορά με τους εργαζόμενους να είναι σε αναμμένα κάρβουνα. Γενικά η εικόνα η οποία σχηματίζεται είναι μιας Κυβέρνησης που δεν μένει αμέτοχη (όπως γινόταν τουλάχιστον εδώ και δεκαετίες) αλλά έχει μάτια και αυτιά και επεμβαίνει όπου μπορεί.
Τα προβλήματα φυσικά έτσι όπως είναι συσσωρευμένα είναι τόσα πολλά που δεν θα λυθούν σε διάστημα ενός ή δύο μηνών. Αλλά βασικό-βασικότατο κριτήριο για να γίνει μια επαναφορά σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς είναι η εκταμίευση της μεγάλης δόσης των 31 δις ευρώ από το δεύτερο πακέτο στήριξης.
Όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν μεγάλο μέρος του ποσού, που ξεπερνά τα 6δις ευρώ θα διοχετευθεί στην πραγματική οικονομία της χώρας μέσω της εξόφλησης των οφειλών του Δημοσίου προς τις εταιρείες που σε μεγάλο βαθμό είναι επιχειρήσεις που κινούνται στον τεχνικό χώρο.
Ένα άλλο θετικό σημείο είναι η μερική –έστω επαναφορά της ρευστότητας των επιχειρήσεων μέσω των Τραπεζών που εδώ και 4 χρόνια είναι παγωμένες. Εδώ είναι και το μυστικό για τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Κράτους και εταιρειών στα παγωμένα έργα των Αυτοκινητόδρομων.
Όσο και αν μπορέσει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών να στηρίξει και να συμφωνήσει με τους παραχωρησιούχους ένα νέο πλαίσιο για την ολοκλήρωση των κατασκευών αν δεν έχουν «χρήμα» οι τράπεζες να το στηρίξουν τότε οι κατασκευές δεν θα τελειώσουν ποτέ. Και το χρήμα μέχρι να εγκριθεί η μεγάλη δόση των 31 δις ευρώ είναι στα χέρια των πιστωτών της χώρας μας.
Αυτό σημαίνει πως έχουμε τόσο μεγάλη ανάγκη αυτά τα χρήματα για να ανακινήσουμε την οικονομία μας που σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση φοβάμαι πως θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολύ μεγαλύτερες και χειρότερες προκλήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου