κείμενο από το ypodomes.com
Εδώ και μήνες, από τον Νοέμβριο του 2012 όταν έγινε γνωστό πώς κόβονται σημαντικά τμήματα από τους αυτοκινητόδρομους για να πάρουν μπρος, είχαμε μεγάλες αντιδράσεις. Οι περισσότερες ήταν για το χαμένο τμήμα της Ολυμπίας Οδού Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα που ξεσηκώθηκαν οι κοινωνίες, οι βουλευτές, τα κόμματα αλλά δεν άλλαξε τίποτα.
Λιγότερες αντιδράσεις είχαμε στον Ε65 που οι αντιδράσεις μπορούν να χαρακτηριστούν χλιαρές και χωρίς ιδιαίτερο «δράμα». Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών έχει αναφέρει πολλές φορές πως δεν πρόκειται για «κούρεμα» των δρόμων αλλά για μελλοντικές κατασκευές, μετά από 3 χρόνια.
Φυσικά τα ερωτήματα που δημιουργούνται είναι πολλά. Αν υποθέσουμε ότι αυτά τα τμήματα πάνε για το 2016, που θα βρουν χρηματοδότηση και ποια είναι η συμφωνία με τις εταιρείες παραχώρησης; Θα συμφωνήσουν οι τράπεζες να χρηματοδοτήσουν τμήματα αυτοκινητόδρομου που είναι δεδομένο ότι θα είναι ζημιογόνα;
Όλα αυτά αποτελούν πεδίο συζητήσεων, αντεγκλήσεων και μεγάλων αντιπαραθέσεων. Το δεδομένο είναι όμως πως μεγάλα τμήματα δρόμου πάνε για το κοντινό ή απώτερο μέλλον χωρίζοντας το βασικό και «εμπορικό» αντικείμενο με το υπόλοιπο που θεωρητικά είναι μάλλον «κοινωνικό».
Η ΚΟΥΡΕΜΕΝΗ ΟΛΥΜΠΙΑ
Η Ολυμπία Οδός θα έχει ένα παράδοξο. Θα έχει μία ονομασία χωρίς ο δρόμος να φτάνει εκεί. Θα είναι μία Ολυμπία χωρίς την Ολυμπία. Το κουρεμένο τμήμα από την Δυτική άκρη της Πάτρας (Α/Κ Μυντιλίογλου) μέχρι την Τσακώνα και τον κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι δρόμου που κόβει την ανάπτυξη σε όλη την Δυτική Πελοπόννησο. Το μήκος του τμήματος είναι περίπου 170χλμ.
Περιοχές όπως ο Πύργος, η Ολυμπία, το λιμάνι της Κυλλήνης, η Κυπαρισσία και η διασύνδεση της Δυτικής Πελοποννήσου από Βορρά προς Νότο μένουν εκτός ανάπτυξης μέχρι νεωτέρας.
Ε65, Ο ΔΡΟΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ
Ο Ε65 θα έχει την αρνητική πρωτιά να είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα, χωρίς αρχή και τέλος. Αντί να ξεκινά στη Λαμία θα ξεκινά ..κάπου πριν τον Δομοκό (στην περιοχή της Ξυνιάδας) και θα σταματά στα Τρίκαλα.
Μία αμφιλεγόμενη απόφαση που οδηγεί σε δύσκολες μέρες τον Ε65. Το νότιο τμήμα έχει μήκος 15χλμ και ο λόγος που δεν κατασκευάζεται τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες είναι η κατασκευή μίας σήραγγας που θα εκτόξευε το κόστος.
Το βόρειο τμήμα από τα Τρίκαλα στην Εγνατία, έχει τα δικά του θέματα με την χάραξη που δημιούργησε κόντρες με οργανώσεις και κατοίκους, έφτασε μέχρι το ΣτΕ. Εδώ η απόφαση ήταν αναμενόμενη όμως αυτό το τμήμα είναι και μεγάλο αβαντάζ του Ε65. Χωρίς την σύνδεση με την Εγνατία ο Ε65 δεν έχει καμία ελπίδα μελλοντικά να γίνει κερδοφόρος. Το μήκος των 2 τμημάτων είναι περίπου 90χλμ.
Εδώ και μήνες, από τον Νοέμβριο του 2012 όταν έγινε γνωστό πώς κόβονται σημαντικά τμήματα από τους αυτοκινητόδρομους για να πάρουν μπρος, είχαμε μεγάλες αντιδράσεις. Οι περισσότερες ήταν για το χαμένο τμήμα της Ολυμπίας Οδού Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα που ξεσηκώθηκαν οι κοινωνίες, οι βουλευτές, τα κόμματα αλλά δεν άλλαξε τίποτα.
Λιγότερες αντιδράσεις είχαμε στον Ε65 που οι αντιδράσεις μπορούν να χαρακτηριστούν χλιαρές και χωρίς ιδιαίτερο «δράμα». Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών έχει αναφέρει πολλές φορές πως δεν πρόκειται για «κούρεμα» των δρόμων αλλά για μελλοντικές κατασκευές, μετά από 3 χρόνια.
Φυσικά τα ερωτήματα που δημιουργούνται είναι πολλά. Αν υποθέσουμε ότι αυτά τα τμήματα πάνε για το 2016, που θα βρουν χρηματοδότηση και ποια είναι η συμφωνία με τις εταιρείες παραχώρησης; Θα συμφωνήσουν οι τράπεζες να χρηματοδοτήσουν τμήματα αυτοκινητόδρομου που είναι δεδομένο ότι θα είναι ζημιογόνα;
Όλα αυτά αποτελούν πεδίο συζητήσεων, αντεγκλήσεων και μεγάλων αντιπαραθέσεων. Το δεδομένο είναι όμως πως μεγάλα τμήματα δρόμου πάνε για το κοντινό ή απώτερο μέλλον χωρίζοντας το βασικό και «εμπορικό» αντικείμενο με το υπόλοιπο που θεωρητικά είναι μάλλον «κοινωνικό».
Η ΚΟΥΡΕΜΕΝΗ ΟΛΥΜΠΙΑ
Η Ολυμπία Οδός θα έχει ένα παράδοξο. Θα έχει μία ονομασία χωρίς ο δρόμος να φτάνει εκεί. Θα είναι μία Ολυμπία χωρίς την Ολυμπία. Το κουρεμένο τμήμα από την Δυτική άκρη της Πάτρας (Α/Κ Μυντιλίογλου) μέχρι την Τσακώνα και τον κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι δρόμου που κόβει την ανάπτυξη σε όλη την Δυτική Πελοπόννησο. Το μήκος του τμήματος είναι περίπου 170χλμ.
Περιοχές όπως ο Πύργος, η Ολυμπία, το λιμάνι της Κυλλήνης, η Κυπαρισσία και η διασύνδεση της Δυτικής Πελοποννήσου από Βορρά προς Νότο μένουν εκτός ανάπτυξης μέχρι νεωτέρας.
Ε65, Ο ΔΡΟΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ
Ο Ε65 θα έχει την αρνητική πρωτιά να είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα, χωρίς αρχή και τέλος. Αντί να ξεκινά στη Λαμία θα ξεκινά ..κάπου πριν τον Δομοκό (στην περιοχή της Ξυνιάδας) και θα σταματά στα Τρίκαλα.
Μία αμφιλεγόμενη απόφαση που οδηγεί σε δύσκολες μέρες τον Ε65. Το νότιο τμήμα έχει μήκος 15χλμ και ο λόγος που δεν κατασκευάζεται τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες είναι η κατασκευή μίας σήραγγας που θα εκτόξευε το κόστος.
Το βόρειο τμήμα από τα Τρίκαλα στην Εγνατία, έχει τα δικά του θέματα με την χάραξη που δημιούργησε κόντρες με οργανώσεις και κατοίκους, έφτασε μέχρι το ΣτΕ. Εδώ η απόφαση ήταν αναμενόμενη όμως αυτό το τμήμα είναι και μεγάλο αβαντάζ του Ε65. Χωρίς την σύνδεση με την Εγνατία ο Ε65 δεν έχει καμία ελπίδα μελλοντικά να γίνει κερδοφόρος. Το μήκος των 2 τμημάτων είναι περίπου 90χλμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου